Jump to content
Sign in to follow this  
janne_h

Trevligt forum numera.

Recommended Posts

janne_h

Jag har varit inaktiv på forumet ett tag. Då jag tidigare upplevde att det var mest allmänt cjafs i dom flesta trådarna. Där förödmjukelserna, bara haglade mellan vissa medlemmar. Dock upplever jag att det lugnat ner sig. Och debatterna brukar inte urarta till personangrepp på samma vis här längre.
Därför upplever jag det positivt att komma tillbaka.
Facebook däremot verkar urarta.
Blev medlem i en grupp som kallar sig Vi svenskar i Thailand.
Låter ju bra. Visade sig att gruppens administratör använder gruppen till ett korståg mot Sverige och folkhälsomyndigheten.
Jag gick i polemik i sak med gruppens Adimistratör Per Törnell. Vilket renderade i avstängning för detta. Som var en följd av en tråd jag började med en kopia av samma text jag skrev i tråden coronatider här. 

Så MPR kanske når nya höjder. När alla despoter på Facebook misslyckas?, 😀

Screenshot_20200424-210944_Facebook.jpg

• Ge karma 7
  • Fint 2

Tallviking

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

• Ge karma 5
  • Buu 4
  • Haha 1

spooncreek
Posted (edited)
17 minutes ago, janne_h said:

Jag har varit inaktiv på forumet ett tag. Då jag tidigare upplevde att det var mest allmänt cjafs i dom flesta trådarna. Där förödmjukelserna, bara haglade mellan vissa medlemmar. Dock upplever jag att det lugnat ner sig. Och debatterna brukar inte urarta till personangrepp på samma vis här längre.
Därför upplever jag det positivt att komma tillbaka.
Facebook däremot verkar urarta.
Blev medlem i en grupp som kallar sig Vi svenskar i Thailand.
Låter ju bra. Visade sig att gruppens administratör använder gruppen till ett korståg mot Sverige och folkhälsomyndigheten.
Jag gick i polemik i sak med gruppens Adimistratör Per Törnell. Vilket renderade i avstängning för detta. Som var en följd av en tråd jag började med en kopia av samma text jag skrev i tråden coronatider här. 

Så MPR kanske når nya höjder. När alla despoter på Facebook misslyckas?, 😀

Screenshot_20200424-210944_Facebook.jpg

Hahaha, kul info att du blev utslängd. Personen ifråga brukar annars gnälla rätt mycket över att han själv inte får uttrycka sina åsikter och blir utslängd/avstängd, inte bara från de flesta grupper utan också med jämna mellanrum från FB som sådant. Ska ta upp det med honom nästa gång vi ses. 

Edited by spooncreek
  • Ge karma 1
  • Fint 2
  • Haha 4

janne_h

Fast jag åkte inte ut på höger vänster fråga. Utan var mer kritisk till varför hela gruppen genomsyrade av 1 persons hat mot folkhälsomyndigheten. 

Trevligt i alla fall att MPR verkar ha hittat tillbaka. Då det det känns trevligt att diskutera utan påhopp till höger och vänster på samma sätt som det var ett tag. 

• Ge karma 2
  • Fint 1

janne_h
Precis nyss, skrev spooncreek:

Hahaha, kul info att du blev utslängd. Personen ifråga brukar annars gnälla rätt mycket över att han själv inte får uttrycka sina åsikter och blir utslängd/avstängd, inte bara från de flesta grupper utan också med jämna mellanrum från FB som sådant, Ska ta upp det med honom nästa gång vi ses. 

Verkar enligt mig vara en ganska enkelspårig kille. Som inte gillar mothugg. Lycka till och meddela honom. 

• Ge karma 2
  • Fint 2
  • Haha 1

gst

Per Törnell har ju överöst Facebook men hat mot Sveriges förhållningssätt under coronakrisen i olika grupper :(

• Ge karma 3

spooncreek
Posted (edited)
10 minutes ago, Nicholas said:

Sa dom emot en statstjänteman?

Missfirmelse av kunglig ämbetsman på dragande kall?

Men blir galen.

Dessa extremister, skicka näthatsgranskaren och bötfäll dom till apstadiet.

Sedan kan vi sjunga internationellen i lugn och ro, vi rundar av med we shall overcome.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

fel

Edited by spooncreek

Knasen
47 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast jag åkte inte ut på höger vänster fråga. Utan var mer kritisk till varför hela gruppen genomsyrade av 1 persons hat mot folkhälsomyndigheten. 

Trevligt i alla fall att MPR verkar ha hittat tillbaka. Då det det känns trevligt att diskutera utan påhopp till höger och vänster på samma sätt som det var ett tag. 

Nänä, förutom när du ska försöka läxa upp oliktänkande angående FHM och huruvida Corona ska jämföras med en vanlig säsongsinfluensa då. Förstår att du trivs här med alla andra Tegnell-fanboys.. Ni som förstååårr medan vi som tycker annorlunda inte förståååååårrrr nånting :rolleyes: Förstår att det känns trevligt att få medhåll och ryggdunkningar oavsett hur mycket man är ute och cyklar. 

Citat från Tegnell idag:

Du har jämfört utbrottets dödlighet med en tidigare säsongsinfluensa, går det fortfarande att göra den jämförelsen.

– Nej det här kommer med hög sannolikhet vara betydligt värre än en normal säsongsinfluensa. Vi ser redan nu att vi är uppe i 2 000 fall vilket är en väldigt allvarlig säsongsinfluensa, och vi kommer vara betydligt högre än det innan den här pandemin är över. 

https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/senaste-nytt-om-coronalaget-i-sverige-presskonferens/

Vill bara tillägga att jag inte har den blekaste aning om vad det är för FB-grupp du pratar om utan recenserar bara din approach på saker och ting i ämnet som jag läst här och har full förståelse för att det kliade i avstängningsfingret på admin i den där gruppen om han råkade ut för en besserwisserhaverist av samma grad som du visar upp här 😉

• Ge karma 4
  • Fint 2
  • Haha 1

spooncreek
Posted (edited)
14 minutes ago, Knasen said:

Nänä, förutom när du ska försöka läxa upp oliktänkande angående FHM och huruvida Corona ska jämföras med en vanlig säsongsinfluensa då. Förstår att du trivs här med alla andra Tegnell-fanboys.. Ni som förstååårr medan vi som tycker annorlunda inte förståååååårrrr nånting :rolleyes: Förstår att det känns trevligt att få medhåll och ryggdunkningar oavsett hur mycket man är ute och cyklar. 

Nu har ju uppläxningen här på MPR snarast bestått i att dina uppläxningar av oliktänkande som bland annat innefattat en närmast manisk fixering vid Anders Tegnell, som när den var som värst utmynnade i att du jämförde honom med doktor Mengele. 

Janne har förstås missat detta under sin frånvaro, men nu blir han redan blivit varse att MPR är precis som förr 😉

Edited by spooncreek
  • Ge karma 1
  • Haha 3

Soengsang
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Jag försökte också resonera emot lite där men åkte ur fortare än kvick för det accepteras inga andra åsikter än högerextrema där !

Högerextrema verkligen en tolkningsfråga, kan inte se att 1//5 del av Sveriges befolkning är högerextrem, med den slutklämmen så placerar di dig själv i ett extremt fack, i övrigt håller jag med om att det är en riktig skitgrupp där inga åsikter gillas.

• Ge karma 2
  • Fint 2

Tallviking
Precis nyss, skrev Soengsang:

Högerextrema verkligen en tolkningsfråga, kan inte se att 1//5 del av Sveriges befolkning är högerextrem, med den slutklämmen så placerar di dig själv i ett extremt fack, i övrigt håller jag med om att det är en riktig skitgrupp där inga åsikter gillas.

Så 83% av Sveriges röstande är ett ”extremt fack” ?

• Ge karma 1
  • Snurrigt 2
  • Haha 1