Jump to content
IGNORERAD

Är "Din" Familj I Thailand Lata?


Guest Isan Lover

Är "din" familj i Thailand lata?  

118 röster

  1. 1. Är "din" familj i Thailand lata?

    • Ja (så lata att det stör mig.)
      21
    • Nja (det är ganska ok.)
      34
    • Nej (dom är arbetsamma.)
      63


Recommended Posts

Skulle inte kalla så många av mina Thaisläktingar för lata, förutom svärmor då...

Hon är numera en jattebaby som knappt drar sitt strå till stacken längre, det har hon inte gjort sedan hennes restauranger konkade vid ekonomikrisen i Asien, för ca 10 år sedan.

Till hennes försvar kan sägas att hon som ensamstående mamma skötte 2 barn (med hjälp av sina föräldrar) och betalade deras skolgång (inkl Universitet) genom hårt arbete i sina nudelrestauranger.

Hon har också betalt 2 sinsoder åt sin son, och köpt lite mark i Bkk som hon skänkt till sin dotter (min kära hustru).

Kan nämnas att sonen tycker det är orättvist att han bara fått sinsoder (och ett par MC samt en bil, alla numera totalhavererade), medan dottern fått mark (trots att marken bara var värd 1/4-del av det han fått, då den köptes)...

Sonen (min svåger, en trevlig kille) är inte lat, han har bara otur när han tänker, bland det dummaste han gjort var att sluta ett välbetalt jobb och köpa en Volvo 940, och starta "Limosinservice", det hände efter att jag kommit in i bilden, tror den affärsidén kostade MIG 100.000 bath i lån, som jag inte ens kan se mig i månen efter... Drabbar ingen fattig :rolleyes:

Nu har han fast jobb igen och det funkar fint!

Inte lata, men jag svarade Nja..

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 59
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    6

  • Broskan

    4

  • Balut Power

    4

  • Baa

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Nja-sidan knåpar in, undan för undan…

Skulle inte förvåna mig om den till slut står som det starkaste alternativet.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta exet till exempel, även fast jag skickade pengar så åkte hon till Pattaya och jobbade...

Kravs en halsosam mangd sjalvdistans for ett sadant uttalande great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Svärfar 75år jobbar med sina djur(kor,höns och ankor) + att han har sina egna odlingar som han tillverkar trollmedicin av.

Den övriga lediga tiden(innan solen går ner) så gör han grillkol som han säljer för 75b per rissäck.

Svärmor är tyvärr död.

Äldsta brodern i fam. har tagit över risåkrarna och ser över dem + att han och hans fru väver siden under lågsäsong(det händer även att han hjälper lillebror i köket(se nedan) )

Äldsta systern jobbade de senaste 4-5 verksamma åren i lillebrors restaurang(bor numera i Sverige/Norge ihop med mig ;-) )

Yngsta brodern driver en personalmatsal(restaurang) i ett företag på annan ort med 1100 arbetare och 350 tjänstemän.

Yngsta systern jobbar i lillebrors restaurang.

Jag kan säga att ingen i "min" familj jobbar under 55-60h/vecka inkl. svärfar(förutom frugan då ;-) )

Den ende late fan i den familjen är svärsonen :D

ps.jag glömde svärfars 2 fiskdammar där han och jag tillbringat en del tid till att dricka ett par kalla chankor,han är förövrigt den enda som jag delar denna last med i familjen då resten är helnykterister.

Ändrades av UbonBorge
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

UbonBorge! Intressanta fakta angående din svärfars sysslor. Hur tillverkar han grillkol?Inga stora kolmilor antar jag?Kanske något för medlemmarna här att göra kol till husbehov.Hahaha

Link to comment
Dela på andra sajter

UbonBorge! Intressanta fakta angående din svärfars sysslor. Hur tillverkar han grillkol?Inga stora kolmilor antar jag?Kanske något för medlemmarna här att göra kol till husbehov.Hahaha

Det är väl egentligen samma princip som med en kolmila fast mycket mindre,det stora jobbet består i att samla ihop lämpliga stubbar,grenar och kvistar.

Sen är det bara vakta i 2-3dar så att inte "skiten" tar eld och brinner upp.

Jag skall se om jag inte har några foton från detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

När Kim, hyllar allt och alla i Thailand, så är han positiv!? Men när IL gör detsamma, så är han dum och naiv!?

Min "familj" är arbetsamma och det är ingen käft om deg. Däremot så bjuder jag till väldigt mycket när jag är nere, då jag tycker om att skämma bort nära och kära.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Håller med

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är väl egentligen samma princip som med en kolmila fast mycket mindre,det stora jobbet består i att samla ihop lämpliga stubbar,grenar och kvistar.

Sen är det bara vakta i 2-3dar så att inte "skiten" tar eld och brinner upp.

Jag skall se om jag inte har några foton från detta.

I brist på foton från dig så kan jag ju lägga in 2 av mina kort... hoppas det är OK. :yes:

Här är en mila från skogarna lite norr om Karlskrona

post-5488-125055977253_thumb.jpg

Här är lite teorin runt i kring milan...

post-5488-1250559806_thumb.jpg

Tack för ordet :wai:

Micke

post-5488-125055977253_thumb.jpg

post-5488-1250559806_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...