Jump to content
IGNORERAD

Politik Och Etik


MaiChai

Recommended Posts

Visserligen finns det ju dem som ifrågasätter ABAC som en seriös statistikbyrå men följande är ganska intressanta siffror som visar att Thailändarna tycker att Abbhisit har både mer moral och etik än Thakisn Shinawatra.

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30109443/Abhisit-beats-Thaksin-in-term-of-ethics-integrity-

Undrar var en sådan politisk veteran som Chalerm Yoobamrung placerade sig på listan?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar väl lovande, dock hittar jag inte var frågorna ställts, om det är rikstäckande och hur många som tillfrågats. Det förändrar förmodligen resultatet om man använder 95% av innevånarna i en risby i Issan och 5% i BKK eller viceversa.

Hoppet står till trovärdighet och den tycks nuvarande regering i alla fall försöka utstråla.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Då finns det med andra ord en liten strimma hopp om att Demokratin kan börja gro och växa igen i Thailand

Landet har varit ganska sterilt nu ett tag sedan Thaksin förstörde allas vision om demokrati med sina metoder

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Verkar väl lovande, dock hittar jag inte var frågorna ställts, om det är rikstäckande och hur många som tillfrågats. Det förändrar förmodligen resultatet om man använder 95% av innevånarna i en risby i Issan och 5% i BKK eller viceversa.

Hoppet står till trovärdighet och den tycks nuvarande regering i alla fall försöka utstråla.

Baa

http://www.abacpoll.com/index05.html

Tyvärr fick jag inte den engelska versionen att fungera på webbsidan.

ABAC är enligt mig en seriös statistikorganisation och de undersökningar som jag haft i handen har det klart framgått hur många som har tillfrågats, i vilka provinser och med vilka metoder.

Tyvärr är kah inte i Bangkok just nmu men annars brukar man kunna få en kopia där faktan runt undersökningen finns med.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Visserligen finns det ju dem som ifrågasätter ABAC som en seriös statistikbyrå men följande är ganska intressanta siffror som visar att Thailändarna tycker att Abbhisit har både mer moral och etik än Thakisn Shinawatra.

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30109443/Abhisit-beats-Thaksin-in-term-of-ethics-integrity-

Undrar var en sådan politisk veteran som Chalerm Yoobamrung placerade sig på listan?

Hej

Jag läste om undersökningen och det är väl bara att konstatera att den vann Abhshit med 10%.

Och det är ju roligt, men för att förtjäna min respekt måste han allt vinna ett fritt val och sedan uträtta en del för dom som behöver det.

Anledningen till att jag en gång var kritisk mot ABAC var att dom vid den undersökningen använde telefon,

och som alla vet så har nästan alla rika en eller flera telefoner, men få fattiga på landsbygden har egen telefon.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Mobiltelefoner har nog alla jag träffat i Thailand, ja kanske inte gammel mormor ute i nån by . Men dom flesta andra tycks ju hålla hårt i sin mobil

som är med överallt.

Däremot fast telefon är det inte många av dom jag träffat i byarna eller Bkk som har haft.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Mobiltelefoner har nog alla jag träffat i Thailand, ja kanske inte gammel mormor ute i nån by . Men dom flesta andra tycks ju hålla hårt i sin mobil

som är med överallt.

Däremot fast telefon är det inte många av dom jag träffat i byarna eller Bkk som har haft.

Hej

Just användandet av fast telefon vid opinionsundersökningar i Thailand kan slå lite konstigt, eftersom mängder av byar helt saknar detta i t.ex

Isaan.

Men mobiltelefoner är allmänt spridda, men finns det någon möjlighet att få fram dessa i något register?

Tveksamt eftersom du kan köpa abonnemang i vilken affär som helst och byta när du vill.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

ABAC använder sig inte enbart av telefonundersökningar, när man ska göra en snabbundersökning så används det nog mer telefoner men denna undersökning verkar vara gjord under ett längre tidsspann och då används även brev och personliga intervjuer.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man inte för ett par år sen , registrera sin mobil.Var vet jag inte och hur många som gjorde det vet jag inte heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle man inte för ett par år sen , registrera sin mobil.Var vet jag inte och hur många som gjorde det vet jag inte heller.

Jo, det stämmer. Det var väl i samband med rädsla för terrorattentat i södra Thailand där mobiler användes för att detonera bomber. Jag registrerade min, men det hela verkade ju som ett stort skämt, man kontrollerade inte ens mitt pass i samband med detta. Och sedan rann väl det hela ut i sanden...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Jo, det stämmer. Det var väl i samband med rädsla för terrorattentat i södra Thailand där mobiler användes för att detonera bomber. Jag registrerade min, men det hela verkade ju som ett stort skämt, man kontrollerade inte ens mitt pass i samband med detta. Och sedan rann väl det hela ut i sanden...

Herr Chang har talat.

Hej

Jag märkte också en liten åtsramning vid denna tidpunkt som du nämner Herr chang, men redan vid nästa resa var allt som vanligt igen.

Jag tror dom har noll koll.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...