Jump to content
John Khonken

Botemedlet mot Corona

Recommended Posts

Soengsang
1 timme sedan, skrev JJC:

Hur trovärdig är viki???

1844464362_Namnls.thumb.jpg.70d343f91a5cc1de88bda14ebaf50f13.jpg

Wikipedia, världens bästa faktakälla :) Fogskums-Micke har skapligt CV, värr än flera på mprB94B073D-75DB-4DE0-8F33-A93253C5F1F8.thumb.jpeg.dba9915c7ece9dfe76723ad32f2744f7.jpeg

• Haha 3

B747
1 timme sedan, skrev JJC:

Hur trovärdig är viki???

1844464362_Namnls.thumb.jpg.70d343f91a5cc1de88bda14ebaf50f13.jpg

Ska nog stå Kinin.

Guest JJC
3 minuter sedan, skrev B747:

Ska nog stå Kinin.

Viki kan vem som helst med konto gå in och redigera. Det kan dröja väldigt länge innan information återställs.

Därför viki är ingen pålitlig källa.

Du har rätt det ska stå kinin men var mycket enkelt att ändra till cocain.

janne_h

Det verkar som det är bevisat nu att immunitet inte bara uppstår genom antikroppar. Utan att så kallade T celler registrerar corona för dom som haft milt syndrom. Och skapar immunitet trots att antikroppar saknas. Vilket betyder att flockimmunitet bör ha uppnåtts redan i Stockholm? Eller är väldigt nära? 

https://www.expressen.se/nyheter/betydligt-fler-kan-vara-immuna-mot-covid-19/

Vilket isåfall skulle kunna betyda att länder som Spanien och Italien troligtvis är dom säkraste länderna att åka till just nu?

• Ge karma 1
  • Ojojoj 1
  • Fint 1

Esspe
5 minuter sedan, skrev janne_h:

Det verkar som det är bevisat nu att immunitet inte bara uppstår genom antikroppar. Utan att så kallade T celler registrerar corona för dom som haft milt syndrom. Och skapar immunitet trots att antikroppar saknas. Vilket betyder att flockimmunitet bör ha uppnåtts redan i Stockholm? Eller är väldigt nära? 

https://www.expressen.se/nyheter/betydligt-fler-kan-vara-immuna-mot-covid-19/

Vilket isåfall skulle kunna betyda att länder som Spanien och Italien troligtvis är dom säkraste länderna att åka till just nu?

Tegnell kanske inte hade så fel ändå? Sen är det väl ganska naturligt att det är säkrast att åka till dom länder där flest haft det.

• Ge karma 4
  • Ojojoj 1

Baa

Staistik o verklighet stämmer inte alltid, det borde rimligtvis vara säkrare att resa till de länder som har inga eller väldigt få nya smittade.

• Ge karma 6

Esspe
15 minuter sedan, skrev Baa:

Staistik o verklighet stämmer inte alltid, det borde rimligtvis vara säkrare att resa till de länder som har inga eller väldigt få nya smittade.

Där har du ju fler potentiella smittbärare.

• Ge karma 4
  • Ojojoj 1

Baa
3 minutes ago, Esspe said:

Där har du ju fler potentiella smittbärare.

Som jag sa, statistik......finns det som i NZ t.ex stort sett 0 nya fall  contra Italien som fortfarande har ett antal inrapporterade fall dagligen skulle i alla fall jag tänka mig att det är säkrare bland Kiwifolket än pizza d:o.

• Ge karma 2
  • Ojojoj 1

janne_h
10 minuter sedan, skrev Baa:

Som jag sa, statistik......finns det som i NZ t.ex stort sett 0 nya fall  contra Italien som fortfarande har ett antal inrapporterade fall dagligen skulle i alla fall jag tänka mig att det är säkrare bland Kiwifolket än pizza d:o.

Med tanke på artikeln så får man tänka så här. Det är statistiskt mindre risk att svenskar som åker till riskländer blir smittade och drar hem corona och smittar ytterligare,i dessa corona tider. Om man jämför med norrmän och finnar som åker på semester, och riskeras att smittas i högre grad. Samt har högre risk att smitta någon när dom kommer hem. 

Då är det ju ganska mycket säkrare i Sverige Italien Spanien, än i våra grannländer. Där dom eventuella framtida R talen är högre. 

• Ge karma 2
  • Ojojoj 1

janne_h
Posted (edited)
1 timme sedan, skrev Baa:

Att du hinner med...

Rörpulare, elektriker,skilsmässoadvokat och nu smittskyddsexpert..

Full av beundran lägger jag mig platt för din fullständigt uttömmande analys.

Men jag håller inte med.

Många strängar på lyran. Som tur var än så länge inte bitter pensionär. Vilket är tur det. Då man ser hur illa det kan gå på MPR. 

Edited by janne_h
  • Ge karma 4
  • Buu 1

Esspe
3 timmar sedan, skrev Baa:

Ja det går väl inte att avgöra om det ena eller andra är rätt.

• Ge karma 3

Baa
3 minutes ago, Esspe said:

Ja det går väl inte att avgöra om det ena eller andra är rätt.

Kan, till skillnad från vissa, naturligtvis inte mer om detta än vad som går att läsa sig till, kan dock med säkerhet påstå att när det gäller att stoppa spridning är svenska modellen långt efter det som gjorts här. Så länge viruset inte har ben och kan gå självt utan måste ha bärare är det ju en framgång för Thailand, bortser man från egen vinning och ekonomiskt bortfall för de flesta är det ingen tvekan om vad jag väljer, ekonomin rättar till sig, utgången av att bli smittad känns inte lika säker.

• Ge karma 4