Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

30 minuter sedan, skrev Soengsang:

Haha jag orkade inte ens kommentera det...

Naturligtvis beror Thailands påstådda antal smittade på att 50% av befolkningen har gamla utvättade t-shirts nedanför näsan ;) 

 

Munskyddsfsbriken, FFP3 minst!

Thailands hemlighet till att lyckas bekämpa C19 

B4C624B2-5AAA-45A0-9BAB-2D50AB26FDEA.jpeg.dc83675a959bc1a658f2ca5690341a71.jpeg

Dom säger ju att vi svenskar är duktiga på att följa myndigheternas råd men vad ska man då säga om att 70 miljoner börjar sy masker.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag blev rätt rejält förkyld efter första barrundan den 1 juli. Visade sig efter en koll att samma gällde för en rätt stor del av bekantskapskretsen. Det där med att bära mask, sprita händerna och umgås med ett relativt begränsat antal människor verkar vara rätt kass för immunsystemet.

Ja du är väl rökare då eller extremt känslig. 

 

Oavsett vad det beror på så har jag iaf noterat en markant skillnad här nu och hur det brukar vara och alla mina vänner har noterat samma sak. 

Men du vet givetvis bättre, spec hur det är här. 

Typ som jag sa till en mäklare idag om ett hus han tyckte jag skulle hyra. 

 

För långt från centrum för mig sa jag. 

 

Det ligger inte alls långt från centrum svarade han... 

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev Naam jai:

Ja det var ju bara det som fattades.....

            

         https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zGWxK1/forskare-forsta-fallet-dar-person-blivit-coronasmittad-en-andra-gang

Det sa dom ju tidigare i Korea. Där det visade sig att det var döda covid celler, som testet detekterat. Samma sak med dom 2 thailändare som påstods ha covid långt efter att dom suttit i karantän. Det visade sig vara testet som var felaktigt. Då det detekterade döda celler. Då personen, varit sjuk tidigare. 

Så jag kan nog sätta en slant på att det är testet som är fel även denna gång. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Här har vi ännu en expert som vet och kan rädda liv. Men det skiter vi såklart i. För vi har fel värdegrund. Att strutsarna här på Mpr skulle lyssna är helt uteslutet. Förhoppningsvis finns några som fortfarande har några hjärnceller kvar

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Haha jag orkade inte ens kommentera det...

Naturligtvis beror Thailands påstådda antal smittade på att 50% av befolkningen har gamla utvättade t-shirts nedanför näsan ;) 

 

Munskyddsfsbriken, FFP3 minst!

Thailands hemlighet till att lyckas bekämpa C19 

B4C624B2-5AAA-45A0-9BAB-2D50AB26FDEA.jpeg.dc83675a959bc1a658f2ca5690341a71.jpeg

Lägg märke till att sömmerskan inte använder sin egen produkt.

Knappast förtroendeingivande.

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Nutteman:

Lägg märke till att sömmerskan inte använder sin egen produkt.

Knappast förtroendeingivande.

 

MVH

Nutteman

Detaljer ;)

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-24 at 07:02, skrev janne_h:

Poängen är att mask ger falsk trygghet. 

Och masken sitter ju bara över en del av ansiktet. Så huruvida, så exponeras Till exempel ögonen lika mycket som masken för viruset. 

Som någon läkare sa angående detta. I bästa fall skyddar masken från att folk spottar på varandra. 

 

Ja det kanske kan ge en falsk trygghet, om man inte klarar styra sitt eget beteende om man har en tygbit framför käften förstås :-)

 

Skummade nyss en rapport från Royal Society Publishing, hur länge tror ni det tar innan Tegnell & svenskarna följer resten av världen och tar på sig mask i offentliga miljöer?

 

"The larger the droplets, the more important it is to capture them, and even a home-made mask will do this very well."

 

"Other recent evidence on facemasks for reducing SARS-CoV-2 transmission is provided by an epidemiological investigation where a patient transmitted COVID-19 to five people in one vehicle when he did not wear a facemask. In a later journey, no one was infected in the second vehicle when he wore a facemask" 

 

" it was concluded that any type of general mask use is likely to decrease viral exposure and infection risk on a population level, in spite of imperfect fit and/or adherence"

 

https://royalsocietypublishing.org/doi/10.1098/rspa.2020.0376

 

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev janne_h:

Det sa dom ju tidigare i Korea. Där det visade sig att det var döda covid celler, som testet detekterat. Samma sak med dom 2 thailändare som påstods ha covid långt efter att dom suttit i karantän. Det visade sig vara testet som var felaktigt. Då det detekterade döda celler. Då personen, varit sjuk tidigare. 

Så jag kan nog sätta en slant på att det är testet som är fel även denna gång. 

 

Vågar du sätta en slant på det?

 

Uppgiften kommer från mikrobiologer i Hongkong som bevisat att det är en helt annan sträng på viruset från förra gången hos patienten. Jag hoppas, och tror, du har rätt men skulle nog inte betta på det.

 

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Esspe:

Dom säger ju att vi svenskar är duktiga på att följa myndigheternas råd men vad ska man då säga om att 70 miljoner börjar sy masker.

 

Grattis, bra tänkt där vore en bra början :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Nutteman:

Lägg märke till att sömmerskan inte använder sin egen produkt.

Knappast förtroendeingivande.

 

MVH

Nutteman

 

Har sett detta i Buriram, sömmerskor som syr och får 1 Baht för varje munskydd de gör.

Munskyddet hon har på sig har hon sannolikt fått gratis.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vågar du sätta en slant på det?

 

Uppgiften kommer från mikrobiologer i Hongkong som bevisat att det är en helt annan sträng på viruset från förra gången hos patienten. Jag hoppas, och tror, du har rätt men skulle nog inte betta på det.

 

/ SatanG

Nu är ju inte jag läkare 

Men om han blivit smittad av en annan sträng. Så låter det ju som en defenitionsfråga om han vart smittad 2 gånger. Väldigt ovanligt i alla fall. Och allt är naturligtvis möjligt. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Vågar du sätta en slant på det?

 

Uppgiften kommer från mikrobiologer i Hongkong som bevisat att det är en helt annan sträng på viruset från förra gången hos patienten. Jag hoppas, och tror, du har rätt men skulle nog inte betta på det.

 

/ SatanG

 

8 minuter sedan, skrev janne_h:

Nu är ju inte jag läkare 

Men om han blivit smittad av en annan sträng. Så låter det ju som en defenitionsfråga om han vart smittad 2 gånger. Väldigt ovanligt i alla fall. Och allt är naturligtvis möjligt. 

Spola fram till 8 minuter in på gårdagens Aktuellt så hittar ni svaret. https://www.svtplay.se/video/27180069/aktuellt/aktuellt-24-aug-21-00-3?start=auto

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

 

Spola fram till 8 minuter in på gårdagens Aktuellt så hittar ni svaret. https://www.svtplay.se/video/27180069/aktuellt/aktuellt-24-aug-21-00-3?start=auto

Ändå säkrast att  infoga brasklappar. 

Två gånger nämndes följande: "Det kan vi nog vara rätt säkra på".

Vi kan nog vara ganska säkra på att det är en väl inövad fras.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
On 2020-08-11 at 16:28, skrev Bike:

Soengsam är negativ till ett nytt vaccin, kanske skall du inte ha något alls, eller hur tänker du, luktar Ryssens vaccin annorlunda än Europeiska vaccin, om de nu någon gång kommer 

Letting you all know that I've volunteered for the Russian vaccine trials held here.
I received my first shot 3 days ago. It’s completely safe with иo side effects whatsoeveя, and that I feelshκι χoρoshό я чувствую себя немного странно и я думаю, что вытащил ослиные уши.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En artikel i Expressen . Premium iofs men ganska enkelt att få en månad gratis.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/sjukvardens-viktiga-insikter-om-corona-som-raddar-liv/

 

Nu får väl JK ett anfall .......

 

Däremot visade sig malariamedlet klorokin – som läkare i Sverige och övriga världen gav utan att någon positiv effekt hade bevisats i kliniska studier – vara verkningslöst och snarast förknippat med risker. 

– Förhoppningsvis har ingen patient i Sverige tagit allvarlig skada, säger infektionsläkaren Lars-Magnus Andersson.  "

 

Hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 timmar sedan, skrev hobbe:

En artikel i Expressen . Premium iofs men ganska enkelt att få en månad gratis.

https://www.expressen.se/premium/nyheter/sjukvardens-viktiga-insikter-om-corona-som-raddar-liv/

 

Nu får väl JK ett anfall .......

 

Däremot visade sig malariamedlet klorokin – som läkare i Sverige och övriga världen gav utan att någon positiv effekt hade bevisats i kliniska studier – vara verkningslöst och snarast förknippat med risker. 

– Förhoppningsvis har ingen patient i Sverige tagit allvarlig skada, säger infektionsläkaren Lars-Magnus Andersson.  "

 

Hobbe

Klorokin + kuckelimuckmedicin utskrivet av en läkare.....

Just ”utskrivet av en läkare” utgör den verksamma substansen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, andrejsdenruskige said:

Klorokin + kuckelimuckmedicin utskrivet av en läkare.....

Just ”utskrivet av en läkare” utgör den verksamma substansen. 

Nu är det ju som så att den allvetande Donald Trump, som enligt egen utsago vet bäst av alla om i princip allt, har sagt att malariamedicinen funkar. 

 

Säger ni emot det så ägnar ni er åt "fake news".

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 minut sedan, skrev spooncreek:

Nu är det ju som så att den allvetande Donald Trump, som enligt egen utsago vet bäst av alla om i princip allt, har sagt att malariamedicinen funkar. 

 

Säger ni emot det så ägnar ni er åt "fake news".

Det finns massor som fungerar. Arsenik i rätt stora mängder gör att man inte dör av covid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni kan lugna ner er nu.

 

I praktiken är det överspelat och klart.

Människor jorden runt har nu hunnit bli imuna (80% var det redan) så R talet är långt under 1, och vi ser nu hur corona i praktiken inte längre har någon betydelse annat än för att skrämma olydiga barn och behålla greppet i diktaturer.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Nicholas said:

Ni kan lugna ner er nu.

 

I praktiken är det överspelat och klart.

Människor jorden runt har nu hunnit bli imuna (80% var det redan) så R talet är långt under 1, och vi ser nu hur corona i praktiken inte längre har någon betydelse annat än för att skrämma olydiga barn och behålla greppet i diktaturer.

 

 

 

Utmärkt. Detta måste ju därmed också innebära att du får ett tillfälle att berömma svenska myndigheter och kanske till och med sittande regering för sin något mindre panikartade strategi kontra flertalet andra länder?

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minutes ago, spooncreek said:

Utmärkt. Detta måste ju därmed också innebära att du får ett tillfälle att berömma svenska myndigheter och kanske till och med sittande regering för sin något mindre panikartade strategi kontra flertalet andra länder?

 

Sittande regering borde ställas inför krigsrätt för landsförräderi med efterföljande arkebusering. 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev Nicholas:

 

Sittande regering borde ställas inför krigsrätt för landsförräderi med efterföljande arkebusering. 

 

Kan inte du söka någon form av medlemskap där?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...