Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona

John Khonken

Recommended Posts

8 timmar sedan, skrev Bike:

Finns folk till allt , kanske inte använder skithuspapper heller, finns ju fingrar🙄

Eller använder rövdusch. Så slipper man använda papper utan att skita ner sig om fingrarna. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

• Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

293

• Surin P3

149

• spooncreek

139

• HuaHindinnge

106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Återigen att skilja på mask och munskydd, svårt ?? Tydligen, Mask med ventil skyddar dig som bärare , Munskydd kan minska smittspridning.

Mask utan ventil skyddar dig samt hindrar smittspridning, däremot varm och fuktig. 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Eller använder rövdusch. Så slipper man använda papper utan att skita ner sig om fingrarna. 

Ja i munnen/ansiktet  på de som inte vill eller har huvud att bära ett skydd 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Bike:

Vem går runt och predikar , här verkar det mesta vara att man anser andra som bär mask vara konstigt folk,

Jag själv fortsätter inte tjafset om mask  eller ej, det finns det andra som gör så bra hä, jag skyddar mig själv med mask om så behöves,

Är jag bland folk ute på stan och inte kan hålla avstånd så bär jag en halvmask 3M, ex butik mm. Många som vill veta var jag funnit dessa, de vill ha men finns inte att uppbringa idag.

Så bara att sluta skriva dumma inlägg om oss som skyddar oss mot de som inget förstår, upp till dessa om de anser sig vara odödliga eller trött på livet, Gamla halta och lytta i 80-90 årsåldern utan skydd mitt i i butiker med massor av folk, upp till dem. belastar vården samt kostar en helv. massa för samhället 

Du "går runt" och predikar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du är precis som vilken greta-anhängare, jihadist, nazifeminist eller hardcore kommunist. Det är bara det att din agenda är lite annorlunda.

Det är inte alltid vad du säger, utan hur du framför det du säger.

Vad menar du med "de som inget förstår"?

Här kommer alltså predikningarna, gretafilosofin, jihadistuppläggen o.s.v

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev Bike:

Återigen att skilja på mask och munskydd, svårt ?? Tydligen, Mask med ventil skyddar dig som bärare , Munskydd kan minska smittspridning.

Mask utan ventil skyddar dig samt hindrar smittspridning, däremot varm och fuktig. 

Nej, jag har inte svårt att skilja på mask och munskydd. Det är dina förutfattade menigar som tolkar det så.

Sjukvårdspersonal som jobbar med Covid-sjuka har inget direkt behov av att skydda någon covidsjuk att bli smittad. Därför använder dom en mask som framför allt skyddar dom själv.

Det spelar ju ingen roll hur ofta du byter nick. Du kan inte maskera din fundamentalism och blir således påkommen efter några få inlägg.

Det bör väl ge dig själv några signaler om hur du framstår.

Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Bike:

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Hur tänker du eg? 

Du menar att för att läkare som vårdar REDAN SJUKA patienter så är det en bra mask att bära för vanligt folk? 

Du fattar inte grejen alls eller trots att många här påpekat den för dig? 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Vet inte om du befunnit dig på månens baksida under pandemin? 

Råden är att man ska tvätta händerna ofta. Då viruset kan sitta på fasta ytor upp till 5 dagar. 

Vilket du nu tycks skratta åt. 

Och det är inte nån som har påstått att viruset smittar genom huden. Och därför måste man tvätta dom ofta. Utan vad det handlar om är att du för händer fingrar, mot mun näsa eller ögon. Och får således in smitta i kroppen. 

Om det nu sitter virus på munskyddets framsida. Som du inte andats in. Kan du förflytta viruset till händerna vid beröring av den yta som har virus på sig. 

Sen petar du dig i ögat. Och viruset tar sig in i kroppen. 

Det sprids visserligen via aerosoler i luften. Men om någon nyser som är smittad. Så fastnar ju viruset förhoppningsvis i din mask. Men om du inte byter mask ofta. Så är risken stor att du för över det som finns i maskens framsida. Och sen har du händelse förloppet ovan. 

Har du sen mask med ventil. Så sprids dina aerosoler ut i luften via ventilen. 

Sicken dåre, förstår att vissa gillar detta trams, han vet ju inte vad han babblar om denna clown, Covid är en dropsmitta, inte fn är denna läkare , iofs finns det galningar även där i den kåren 

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Hur tänker du eg? 

Du menar att för att läkare som vårdar REDAN SJUKA patienter så är det en bra mask att bära för vanligt folk? 

Du fattar inte grejen alls eller trots att många här påpekat den för dig? 

Många som inget förstår , jag skyddar mig själv, jag skyddar inte andra som inte har vett att bära mask eller munskydd, de kan ta smittan, upp till dessa," Som nam na "

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Många som inget förstår , jag skyddar mig själv, jag skyddar inte andra som inte har vett att bära mask eller munskydd, de kan ta smittan, upp till dessa," Som nam na "

Så lät det inte tidigare när du stolt proklamerade att du varit ute och skällt på folk som inte hade mask. De orsakade ju jordens undergång...

Men intressant med din "ingenjörskonst" av din nätpersona, på ditt gamla forum har du blivit gammal mysgubbe, medan du flyttat coronapropagandan till MPR (även fast det absoluuuuuut inte är du.....).

Hur många sekunder tog det innan du kallade andra för idi*ter och att alla andra inte förstår nåt....🤣 

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Nej, jag har inte svårt att skilja på mask och munskydd. Det är dina förutfattade menigar som tolkar det så.

Sjukvårdspersonal som jobbar med Covid-sjuka har inget direkt behov av att skydda någon covidsjuk att bli smittad. Därför använder dom en mask som framför allt skyddar dom själv.

Det spelar ju ingen roll hur ofta du byter nick. Du kan inte maskera din fundamentalism och blir således påkommen efter några få inlägg.

Det bör väl ge dig själv några signaler om hur du framstår.

Hur jag framstår? Lol Meningarna är uppenbarligen delade om detta även här som ute i samhället, varför är alla andra idi*ter i vissas ögon, Danskarna är tydligen ett mycket dumt och okunnigt folk , för inte tala om deras politiker, Snart har även ljuhuvet Tegnell med sin ledare Steffe förstått att mask eller munskydd gör nytta på publika platser. Men vissa här på MPR har tydligen utsett sig till smartare än de som har vett att skydda sig, vad skall ni säga när tegnell pudlar ? Nu anser även WHO att munskydd /mask bör bäras i offentliga miljöer, Men inte svenska myndigheter, undrar varför andra länder i sådana här sammanhang skrattar åt Sverige. med snart 6000 avlidna i av med Covid så är vi fn inte bäst, det är säkert, inte heller ekonomiskt har vi klarat det bäst, Tegnelldyrkare tycks vara ett släkte för sig 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Så lät det inte tidigare när du stolt proklamerade att du varit ute och skällt på folk som inte hade mask. De orsakade ju jordens undergång...

Men intressant med din "ingenjörskonst" av din nätpersona, på ditt gamla forum har du blivit gammal mysgubbe, medan du flyttat coronapropagandan till MPR (även fast det absoluuuuuut inte är du.....).

Hur många sekunder tog det innan du kallade andra för idi*ter och att alla andra inte förstår nåt....🤣 

??? Hmmmm skaka på skallen, kanske bättre sen, var när har jag kallat någon för idi*t, precisera dig gärna 

Ändrades av Bike
Dela på andra sajter

Fö inte jag som driver denna tråd, det gör vissa andra här så ruskigt bra med fula dumma och inkonsekventa påhopp, dessutom påståenden om min person som är helt galet. 😅

Dela på andra sajter

Vi kan ju diskutera det ni vill då. Botemedel mot Corona . 

Varsågod, jag håller med inlägg så kan ni visa vad som gäller, väntar med spänning .

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Bike:

Hur jag framstår? Lol Meningarna är uppenbarligen delade om detta även här som ute i samhället, varför är alla andra idi*ter i vissas ögon, Danskarna är tydligen ett mycket dumt och okunnigt folk , för inte tala om deras politiker, Snart har även ljuhuvet Tegnell med sin ledare Steffe förstått att mask eller munskydd gör nytta på publika platser. Men vissa här på MPR har tydligen utsett sig till smartare än de som har vett att skydda sig, vad skall ni säga när tegnell pudlar ? Nu anser även WHO att munskydd /mask bör bäras i offentliga miljöer, Men inte svenska myndigheter, undrar varför andra länder i sådana här sammanhang skrattar åt Sverige. med snart 6000 avlidna i av med Covid så är vi fn inte bäst, det är säkert, inte heller ekonomiskt har vi klarat det bäst, Tegnelldyrkare tycks vara ett släkte för sig 

Du är ju helt galen. Så om FHM om ett tag skulle rekommendera munskydd i vissa situationer, så innebär det enligt dig att de pudlar angående tidigare rekommendationer om munskydd? Det skulle inte kunna vara så att de hittills inte sett att en sån rekommendation skulle vara effektiv i Sveriges situation? Men att vi kanske kommer till ett nytt lägen när nya rekommendationer är dags att införa?

Bara en stolle hävdar att man måste ha exakt samma hårda rekommendationer från februari tills nu (6 mån senare), trots att pandemin är föränderlig. Agilt arbete. Men det förväntar jag mig inte att du förstår. I din värld skulle minsta rekommendation om munskydd nånsin framöver betyda att gaphalsarna utanför FHM har rätt i allt de gapar om....

Och du kan ju fortsätta tjata om dina 6000 döda. Ingen lockdown eller masktvång hade hindrat detta. De misstagen som ledde fram till de flesta av dessa döda skedde långt innan pandemin. Smittan hade givetvis kommit in i äldrevården ändå, iom att dessa arbetsgrupper skulle varit undantagna vid en lockdown. Men fortsätt du att inbilla dig att ingen skulle dött om vi hade haft munskydd, blir du gladare av det så.

Själv tycker jag läget är ganska positivt i Sverige nu. Väldigt låg dödlighet, och den smittspridning som finns resulterar i nästan inga allvarliga infektioner. Och vi (som inte är masktalibaner) lever i princip som vanligt. Tom på Södermalm, som väl i dit huvud är rena smittlabbet, rullar livet på. Folk är mindre sjuka nu än vad de brukar vara vid samma tidpunkt. Så jag tror vi klarar detta rätt ok i förlängningen. Vi har lärt oss leva med smittan, inte gömma oss från den.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
16 minuter sedan, skrev Bike:

Fö inte jag som driver denna tråd, det gör vissa andra här så ruskigt bra med fula dumma och inkonsekventa påhopp, dessutom påståenden om min person som är helt galet. 😅

Påståenden om din person?

Du framstår som en fundamentalistisk stolle, precis som vilken miljötaliban som helst. Din repertoar avviker dock från miljötalibanens repertoar.

Dela på andra sajter

34 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Du framstår som en fundamentalistisk stolle, precis som vilken miljötaliban som helst. Din repertoar avviker dock från miljötalibanens repertoar.

Jag kan inte låta bli att tänka på fotboll när jag läser hans inlägg, hur är det nu man säger när bollen träffar stolpen och går ut? 

Ändrades av LTD
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Bike:

??? Hmmmm skaka på skallen, kanske bättre sen, var när har jag kallat någon för idi*t, precisera dig gärna 

Där har vi väl ett helt smörgåsbord att välja och vraka i,

"Dum gör som dum"

"andra som inte har vett att bära mask"

"Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning"

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev LTD:

Jag kan inte låta bli att tänka på fotboll när jag läser hans inlägg, hur är det nu man säger när bollen träffar stolpen och går ut? 

Jag tänker mer på denna figur (i lakanet). Saknas bara en gasmask🙃

image.png.de58db0d6af3e115c7fa836ad54efc39.png

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Mankan:

Där har vi väl ett helt smörgåsbord att välja och vraka i,

"Dum gör som dum"

"andra som inte har vett att bära mask"

"Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning"

Vem skrev idi*t ??  Var och vem ?? Mankan kanske har problem med  läsförståelsen  

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
9 minuter sedan, skrev LTD:

Kanske ”Stolpe ut”?

Jag förnekar inte att han har en poäng lite här och där. Framfusigheten får mig dessvärre att tänka på någon sektledare som försöker ”omvända De förtappade själarna”. Det är något religiöst över Bike. 

Han har iofs varit livrädd för allt som är ”smutsigt”, både i matväg och annat. Att man i tillägg är en prepper och dessutom en konspiratoriskt lag sådan....ja, behöver jag säga mer än så?

Ideologiskt övertygad fanatiker på de flesta områden med ett CV som nästan når upp i Tallvikings nivå.....

Skulle han vara lite mer lagom i sin framtoning så skulle han kanske få lite mer gehör. 

Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev B747:

Kan konstatera att vissa ska bära munkorg istället för munskydd.:rotfl:

Den var fyndig👍, skall köpa ett par till de som gapar om att man är idi*t som bär mask , det var ju en här på Forumet som kallade mig idi*t för två dagar sedan , jag har inte använt det vokabuläret 

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Bike:

Vem skrev idi*t ??  Var och vem ?? Mankan kanske har problem med  läsförståelsen  

Jag tror inte Andrejs menade ordagrant. Du förstår väl att dum och idi*t i princip är synonymer?

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
18 minuter sedan, skrev Mankan:

Jag tror inte Andrejs menade ordagrant. Du förstår väl att dum och idi*t i princip är synonymer?

Var det jag som skrev idi*t?

I så fall så menade jag nog det, men inte på grund av om man bär mask eller inte. 

Ändrades av andrejsdenruskige
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev frogfish:

1 timme sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fel av mig det var frogfish men det kanske hade mindre betydelse i sammanhanget. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...