Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona

John Khonken

Recommended Posts

• Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• John Khonken

293

• Surin P3

149

• spooncreek

139

• HuaHindinnge

106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Bike:

De vet jag att du förstår, du vill bara dra det till sin spets  lol , om alla skyddar sig själva så kan inte viruset spridas, har väl inget med huruvida jag skyddar mig själv eller andra, bär alla ett skydd som hindrar smitta att nå bäraren så finns ingen  värd  för viruset att nå,

Men nu glömde jag bort att mask eller vad fn det nu är inte hjälper ett dugg , det har ju expertisen i Sverige sagt, trots alla eniga forskare i övriga världen 

Så varför var du då så ivrig med isolation, stränga ner, kapa av och annat trams?

Det fungerar ju med mask. 

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Så varför var du då så ivrig med isolation, stränga ner, kapa av och annat trams?

Det är hans vanliga mo. Ibland försäger han sig och får ur sig vad han egentligen tycker. Men när han ser att det tas emot lite sådär, så kommer ett automatiskt "jag skojade bara"...

Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Vet inte vad du surrar om ??

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev Bike:

Vet inte vad du surrar om ??

Nej, det förstår jag.

Du vet ju knappt själv vad du surrar om, så att förstå vad andra surrar om kan ju vara lite väl vycket att kräva.

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jasså?

Jag litar mer på häxbrygd...utskrivet av någon shaman. 

Menar du denna?

671653625_Hxbrygd.thumb.jpg.dd8ef937d3543d5877b2b662e1fa41db.jpg

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Mask gör sig bäst på metkroken.

image.png.71971ae7fa8a690f075eb524d7d97c41.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

image.png.71971ae7fa8a690f075eb524d7d97c41.png

Exakt , Mycket träffande i denna diskussion . Dum gör som dum säger, gammalt ordspråk som passar bra för en skock fårskallar 

Dela på andra sajter

39 minuter sedan, skrev MickeN:

Och bocken har en del att säga till om som vanligt. 

Du menar väl baggen, i stället för ett ledarfår så är det i detta fallet en gammal Bagge 

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Är det verkligen så svårt att förstå att man indirekt skyddar andra genom att inte själv bli smittad?

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Soengsang:

Har helt för mig att du tidigare skrev att största fördelen med att bära mask är att skydda sin omgivning, du är som en sossepolitiker, lever som du lär 🤣🤣🤣🤣🤣

Var skrev jag detta ? Kan du visa på, inte en mask med ventil, det förstår väl även en maskhatare  

Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev janne_h:

Där tror jag en stor anledning finns till att man ej vill Rekomendera munskydd. Men det är ju även så att munskydd om dom fungerar som dom ska. Drar ju till sig diverse bakterier och covid 19 på utsidan. Om man sen använder samma munskydd varje dag. Och ej byter varannan timma. Då är dom ju direkt kontraproduktiva. Då man sen är där och pillar med händerna på utsidan. Och sen pillar sig i ögona näsan eller munnen med samma händer. 

Gör således ingen nytta alls. Då munskydden oftast används fel. I sjukvården vad jag vet? Byter dom munskydd minst varannan timme. 

Pillar med händerna på utsidan och sedan i munnen med samma händer

Trycker du fingrarna genom masken eller hur går det till? De flesta jag ser använder alkogel, ofta, och särskilt efter man tagit av sig masken och då innan man slickar sig om fingrarna eller vad det nu är för tvång masken framkallar hos en del :-)

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev SatanG:

Är det verkligen så svårt att förstå att man indirekt skyddar andra genom att inte själv bli smittad?

/ SatanG

Där är ju inte en mask som kleti o pleti använder lösningen, snarare tvärt om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Trycker du fingrarna genom masken eller hur går det till? De flesta jag ser använder alkogel, ofta, och särskilt efter man tagit av sig masken och då innan man slickar sig om fingrarna eller vad det nu är för tvång masken framkallar hos en del :-)

/ SatanG 

Det vanligaste är nog att man pillar sig i ögonen, som exempel. Alkogel nån gång ibland behöver inte garantera att viruset inte kommer på händerna. Räcker ju med att ta av sig munskydd et så kommer händerna i beröring med det. Tror du att varje person spritar händerna varje gång dom gör det? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

/ SatanG 

Finns folk till allt , kanske inte använder skithuspapper heller, finns ju fingrar🙄

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Det vanligaste är nog att man pillar sig i ögonen, som exempel. Alkogel nån gång ibland behöver inte garantera att viruset inte kommer på händerna. Räcker ju med att ta av sig munskydd et så kommer händerna i beröring med det. Tror du att varje person spritar händerna varje gång dom gör det? 

Det är om du inte visste det ett luftvägsvirus, visserligen så sade en synnerligen  begåvad man att det smittar genom ögonen, men aldrig hört att det smittar genom händerna 🤣

Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Bike:

Den masken skyddar endast bäraren, men om alla skyddar sig själva, ja du vet ju svaret redan 👍

Om jag skyddar mig och inte blir smittad så kan jag ju dessutom  inte smitta andra, var och en ser om sitt hus heter det väl, eller hur  

Mask gör absolut mest nytta på den som är smittbärare. Om du förespråkar mask men använder en dyl med utandningsmembran så har du gjort en tanke vurpa. 

Funderat på att bli politiker? 😉

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev LTD:

Mask gör absolut mest nytta på den som är smittbärare. Om du förespråkar mask men använder en dyl med utandningsmembran så har du gjort en tanke vurpa. 

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Ändrades av Bike
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev LTD:

Pohnta är helt klart ett politikerämne....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Bike:

Det är om du inte visste det ett luftvägsvirus, visserligen så sade en synnerligen  begåvad man att det smittar genom ögonen, men aldrig hört att det smittar genom händerna 🤣

Vet inte om du befunnit dig på månens baksida under pandemin? 

Råden är att man ska tvätta händerna ofta. Då viruset kan sitta på fasta ytor upp till 5 dagar. 

Vilket du nu tycks skratta åt. 

Och det är inte nån som har påstått att viruset smittar genom huden. Och därför måste man tvätta dom ofta. Utan vad det handlar om är att du för händer fingrar, mot mun näsa eller ögon. Och får således in smitta i kroppen. 

Om det nu sitter virus på munskyddets framsida. Som du inte andats in. Kan du förflytta viruset till händerna vid beröring av den yta som har virus på sig. 

Sen petar du dig i ögat. Och viruset tar sig in i kroppen. 

Det sprids visserligen via aerosoler i luften. Men om någon nyser som är smittad. Så fastnar ju viruset förhoppningsvis i din mask. Men om du inte byter mask ofta. Så är risken stor att du för över det som finns i maskens framsida. Och sen har du händelse förloppet ovan. 

Har du sen mask med ventil. Så sprids dina aerosoler ut i luften via ventilen. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

En mask med ventil gör masken behagligare att bära, Transporterar ut fukt från utandningsluften samt gör utandningen lättare då den inte passerar filter, vill man skydda andra om man befaras vara smittad Stanna hemma !!, Eller sätta ett munskydd över masken, dvs framför utandningsventilen 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Bike:

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Vem går runt och predikar , här verkar det mesta vara att man anser andra som bär mask vara konstigt folk,

Jag själv fortsätter inte tjafset om mask  eller ej, det finns det andra som gör så bra hä, jag skyddar mig själv med mask om så behöves,

Är jag bland folk ute på stan och inte kan hålla avstånd så bär jag en halvmask 3M, ex butik mm. Många som vill veta var jag funnit dessa, de vill ha men finns inte att uppbringa idag.

Så bara att sluta skriva dumma inlägg om oss som skyddar oss mot de som inget förstår, upp till dessa om de anser sig vara odödliga eller trött på livet, Gamla halta och lytta i 80-90 årsåldern utan skydd mitt i i butiker med massor av folk, upp till dem. belastar vården samt kostar en helv. massa för samhället 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...