Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

33 minuter sedan, skrev Fritz:

Fact Check-Amish communities have been affected by the COVID-19 pandemic

https://www.reuters.com/article/factcheck-covid-amish-idUSL2N2NZ1TY

 

COVID-19 Has Hit The Amish Community Hard. Still, Vaccines Are A Tough Sell

https://www.npr.org/sections/health-shots/2021/04/28/990986056/covid-19-has-hit-the-amish-community-hard-still-vaccines-are-a-hard-sell

 

Death and religion: ‘Excess deaths’ sweep through Amish and Mennonite communities during COVID-19 pandemic

https://wvutoday.wvu.edu/stories/2021/06/22/death-and-religion-excess-deaths-sweep-through-amish-and-mennonite-communities-during-covid-19-pandemic

Sista länken var lite intressant och visar på att de 125% i överdödlighet de skrämmer med var 50 personer totalt med en medelålder på 78 år.

 

Första länken är ännu en sån där "tänk inte själv"-länk. De svarar på en fråga som ingen ställt också. Rent nonsens.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Intressant. Det som framkommer i reportaget är att ingen egentligen vet hur många som faktiskt varit sjuka i covid19 eftersom de, såsom skeptiker mot i princip all sorts sjukvård, inte ens testat sig. Översteprästens påstående om att alla skulle ha smittats direkt när de delade nattvarden är inte särskilt mycket värt.

 

Däremot förefaller det enligt en av @Fritz länkar ovan som att det varit en överdödlighet bland Amish under covidpaniken.

 

Även om jag fortsatt kan tycka att man inte skulle stängt ned världen, så ger nog inte studier av Amish-folket några svar på hur det hade gått om man låtit livet i den riktiga världen fortsätta som vanligt.  Om vi hade uppnått flockimmuniteten naturligt och i så fall till vilket pris.

Skulle ju vara konstigt om det inte var överdödlighet där med, precis som dom flesta ställen. Poängen är ju att dom i princip inte brydde sig och verkar ha klarat sig bättre avseende biverkningarna av restriktioner och nerstängningar. 

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste siffror baserat på veteraner i Amerika, 620.000 st, visar på 3% botemedel mot Covid för J&J vaccinet efter ca 4.5 månader.

 

Inte direkt någon som hurrar på det företaget...

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Senaste siffror baserat på veteraner i Amerika, 620.000 st, visar på 3% botemedel mot Covid för J&J vaccinet efter ca 4.5 månader.

 

Inte direkt någon som hurrar på det företaget...

Ja men man kan väl ta en spruta till...

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Surin P3 said:

Senaste siffror baserat på veteraner i Amerika, 620.000 st, visar på 3% botemedel mot Covid för J&J vaccinet efter ca 4.5 månader.

 

Inte direkt någon som hurrar på det företaget...

 

3 hours ago, Esspe said:

Ja men man kan väl ta en spruta till...

Utskällda AZ verkar vassast över tid om jag förstår det rätt? Ska vi boka en sådan @Esspe när det är dags för vår booster? 😎

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev spooncreek:

 

Utskällda AZ verkar vassast över tid om jag förstår det rätt? Ska vi boka en sådan @Esspe när det är dags för vår booster? 😎

Tror jag håller mig till Marguerita, skyddet verkar ju vara lika bra med en sån och dessutom mycket trevligare. Kanske skulle prova intravenöst?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Just now, Esspe said:

Tror jag håller mig till Marguerita, skyddet verkar ju vara lika bra med en sån och dessutom mycket trevligare. Kanske skulle prova intravenöst?

Eller så kan vi investera i ett par shotar av  Moderna, de kom ju visst idag? Borde kunna gå att handla 2nd hand till reapris med tanke hur många som köpte vaccinet i säcken för över ett halvår sedan.

 

241491259_436379314515004_3608360962169984508_n.thumb.jpg.6a06ade0477879ed6c995d1bbca0128f.jpg

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaccinering av nyfödda. 

 

Provokation? 

 

Skulle inte tro det. 

Nu ska minderåriga vaccineras i skolan och du måste svara nej, annars blir ditt barn vaccinerat. 

 

Alla barn vet vilka som blev vaccinerade och inte så åker diskussionen ner på skolgården. 

 

Sverige 2021.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

Vaccinering av nyfödda. 

 

Provokation? 

 

Skulle inte tro det. 

Nu ska minderåriga vaccineras i skolan och du måste svara nej, annars blir ditt barn vaccinerat. 

 

Alla barn vet vilka som blev vaccinerade och inte så åker diskussionen ner på skolgården. 

 

Sverige 2021.

 

Källa på det du påstår tack.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minutes ago, Fritz said:

Källa på det du påstår tack.

Min dotter och mina barnbarn. 

 

Jakobsbergs kommun. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Nicholas:

Min dotter och mina barnbarn. 

 

Jakobsbergs kommun. 

 

Vaccinering av nyfödda ?  Jisses !!

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Fritz said:

Vaccinering av nyfödda ?  Jisses !!

Du fattar då nåt helt otroligt lite. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nicholas:

Du fattar då nåt helt otroligt lite. 

 

Långt mer än du någonsin förstår att jag gör Nicholas,  långt mer än du någonsin förstår, godnatt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant att följa hur det kommer gå?  På eftermiddagen ringde polaren och han hade testats  positiv för covid-19 trots att han fått två vacciner.   Nu i TV4 nyheterna rapporterar att 20/30 av körmedlemmarna i Brännö, att de lider av covid-19 trots att de har vaccinerats.  Sjuka med symtom men mildare.

Ändrades av Amigo
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Märkligt många här tror på allt som Big P talar om för oss. Ingen funderar om varför. Är inte det konstigt. T. ex detta

 

VARFÖR MÅSTE VI VÄNTA 55 ÅR PÅ ATT FÅ REDA PÅ VAD BIOVAPNET INNEHÅLLER

 

Utan ni skjuter gladligen i er detta och skrattar'.

 

Det finns självklart förklaringar för dumma är inte Big P. 4 av 5 är placebo eller väldigt milda doser. 1 av 5 är där det blir problem. Av den starka dosen och underliggande andra problem. Då är det jätteproblem. Big P vet såklart exakt var och till vem som dom olika doserna har levererats till. Allt för slutprodukten 2023'.

 

Ni är Big P försöksdjur. Vilket ni verkar njuta av. Allt för att berika Big P plånbok.  

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Vaccinerade måste skyddas från ovaccinerade, men vaccinerna skyddar inte vaccinerade från smittan. Vaccinerade behöver skyddas genom att ovaccinerade vaccinerar sig men de som vaccinerar sig för att skydda vaccinerade är inte skyddade från smittan.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev John Khonken:

Vaccinerade måste skyddas från ovaccinerade, men vaccinerna skyddar inte vaccinerade från smittan. Vaccinerade behöver skyddas genom att ovaccinerade vaccinerar sig men de som vaccinerar sig för att skydda vaccinerade är inte skyddade från smittan.

Ovaccinerade måste skyddas från ovaccinerade och vaccinerade. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Dr. Fauci opens up the possibility that the COVID-19 vaccine could be making people more likely to be infected by the virus. "This would not be the first time, if it happened, that a vaccine that looked good in initial safety actually made people worse."

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-10-25 at 21:43, skrev Nicholas:

Min dotter och mina barnbarn. 

 

Jakobsbergs kommun. 

 

Inte för att vara gnällig men Jakobsberg är en del av Järfälla kommun.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni som kan fotboll

SERGIO AQUERO  Spelade i Barca , Nu har hjärtproblem. Var en en kan gissa varför

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev John Khonken:

Ni som kan fotboll

SERGIO AQUERO  Spelade i Barca , Nu har hjärtproblem. Var en en kan gissa varför

Att han filmar som alla andra bollsparkare 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Ni som kan fotboll

SERGIO AQUERO  Spelade i Barca , Nu har hjärtproblem. Var en en kan gissa varför

Nu får du fan ge dig, du kastar ur dig grejer du inte vet ett skit om.

Hans hjärtproblem började redan när han va 12 år, lite svårt att skylla på vaccin då.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...