Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev berlitz:

Det bevisar ingenting,men om 20+ blir smittade samtidigt å en testar evermectin och klarar sig,så anser vi iaf att det fungerar. Kom gärna med motargument. 

Du kan aldrig överbevisa dessa människor. Så sluta. Du/ni räddade din kvinna lev lyckligt med det. Om resten här inte bryr sig . Låt dom ta konsekvenserna av sitt agerade. Varje människa har 100% rätt till sin kropp. Ingen annan 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Surin P3:

Första länken måste vara ett skämt.

En av farbror Gates lilla sidoprojekt. :D 

 

Andra länken är bättre.

Och mycket i den stämmer säkert, men är inriktad på en undersökning som tydligt är felaktig.

Och det kommer alltid att finnas bra och dåliga undersökningar, men betyder det att de godkända och bra varianterna ska avslutas pga de dåliga?

 

Och till sist så måste jag påpeka att när extrem svartmålning/tydlig lögn sker i första paragrafen eller till och med i en titel, så bör man dra öronen åt sig.

Den andra länken finns i den första länkens artikel. Resultatet är extremt tydligt, alternativ medicin fungerar inte. Riktigt fakta, som i länkarna, är bätte än fake news och alternativ fakta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev berlitz:

Det bevisar ingenting,men om 20+ blir smittade samtidigt å en testar evermectin och klarar sig,så anser vi iaf att det fungerar. Kom gärna med motargument. 

Det bevisar att din fru överlevde, Folket här vill annat. För dom vill inte erkänna sin egen dumhet

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Bara att googla lite så får du veta vad Ivermectin är bra för. Eller behöver du hjälp med det?

Ja gärna. Jag vill att du lägger in fakta om Ivernectin på människor. Jag ser fram emot det med glädje. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev John Khonken:

Ja gärna. Jag vill att du lägger in fakta om Ivernectin på människor. Jag ser fram emot det med glädje. 

 

Har lagt in 2 länkar redan.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev HuaHindinnge:

https://elemental.medium.com/ivermectin-for-covid-19-an-update-5e913bb49483

 

Ivermectin Shows No Clear Benefit in the Treatment of Covid-19


New trial results find no statistically significant effect

 

Ivermectin is a horse dewormer and anti-parasitic medication that has been promoted across the world for the treatment of Covid-19. It has been in the news a lot recently because a large portion of the evidence base for the drug appears to have been based on fraudulent research, which, as scientific rigor goes, is usually considered to be a bit of an issue.

 

https://gidmk.medium.com/is-ivermectin-for-covid-19-based-on-fraudulent-research-5cc079278602

Jag gör som du FAKE News

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Den andra länken finns i den första länkens artikel. Resultatet är extremt tydligt, alternativ medicin fungerar inte. Riktigt fakta, som i länkarna, är bätte än fake news och alternativ fakta. 

Går du till källan i första länken, så bör ju även du skratta.

 

Eller menar du allvar?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

Går du till källan i första länken, så bör ju även du skratta.

 

Eller menar du allvar?

Det är iallafall trovärdigare än dina och JKK alternativ fakta länkar.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Surin P3 said:

Går du till källan i första länken, så bör ju även du skratta.

 

Eller menar du allvar?

Är det Medium som plattform som får dig att skratta, eller är det studien av The Together Trial?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Det är iallafall trovärdigare än dina och JKK alternativ fakta länkar.

För dig tydligen.

Men det måste bero på att du inte gått till källan i din första länk.

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev spooncreek:

Är det Medium som plattform som får dig att skratta, eller är det studien av The Together Trial?

Together Trial.

 

Medium är väl bara en plattform?

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, Surin P3 said:

Together Trial.

 

Medium är väl bara en plattform?

Ok. Jag tycker det verkar vara en rätt vettig samling universitet bakom Together Trial, vars syfte är att hitta billiga behandlingsmetoder för Covid19. 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

För dig tydligen.

Men det måste bero på att du inte gått till källan i din första länk.

 

 

Den första länken hänvisar till den andra m.fl länkar. 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev spooncreek:

Ok. Jag tycker det verkar vara en rätt vettig samling universitet bakom Together Trial, vars syfte är att hitta billiga behandlingsmetoder för Covid19. 

Säkert inget fel på universiteten i sig, problemen uppstår när du ser vilka som finansierar Together Trial.

 

En medicinsk undersökning ska vara utan finansiell vinning från början till slut.

Speciellt under en pandemi.

 

Och här är ett av de största problemen.

Tex ivermectin har i princip noll att vinna på att godkännas, förutom rent mänskligt. Det till och med kostar pengar.

Medan ett godkännande sätter rejäla käppar i vissas hjul. Och dessa gör, vad jag ser och tror, allt i sin makt för att stoppa det.

 

Så det är väl här vi skiljer oss åt.

Vem vi litar på...

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev Surin P3:

Vem vi litar på

Jag litar inte på 

Konsperationsteorier 

Fake News 

Alternativ fakta 

 

och den propaganda som följer

Ändrades av HuaHindinnge
Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan tamme tusan inte ta för givet att allt man läser på Internet är sant, inte ens det man kan läsa på hemsidor som ägs av populister på yttersta högerkanten. Huva så hemskt.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag litar inte på 

Konsperationsteorier 

Fake News 

Alternativ fakta 

 

och den propaganda som följer

Och där är vi helt plötsligt ense.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Surin P3:

Säkert inget fel på universiteten i sig, problemen uppstår när du ser vilka som finansierar Together Trial.

 

En medicinsk undersökning ska vara utan finansiell vinning från början till slut.

Speciellt under en pandemi.

 

Och här är ett av de största problemen.

Tex ivermectin har i princip noll att vinna på att godkännas, förutom rent mänskligt. Det till och med kostar pengar.

Medan ett godkännande sätter rejäla käppar i vissas hjul. Och dessa gör, vad jag ser och tror, allt i sin makt för att stoppa det.

 

Så det är väl här vi skiljer oss åt.

Vem vi litar på...

Ivermectin kostar troligen några cent att producera och säljs för några dollar per tablett. Är inte den vinsten tillräcklig för att förstå att många har mycket att vinna på att den godkänns?

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Krille:

Ivermectin kostar troligen några cent att producera och säljs för några dollar per tablett. Är inte den vinsten tillräcklig för att förstå att många har mycket att vinna på att den godkänns?

 

/Krille 

Och om den nu hade distribuerats i Japan och Indien som vissa hävdar så är det flera hundra miljoner tabletter. Stoooor vinst för något big pharma bolag. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Krille:

Ivermectin kostar troligen några cent att producera och säljs för några dollar per tablett. Är inte den vinsten tillräcklig för att förstå att många har mycket att vinna på att den godkänns?

 

/Krille 

Det är väldigt, väldigt få som säljer en endaste tablett om priset är några dollar.

 

5 baht stycket betalar man här i Surin på apoteket.

 

Men visst finns det säkert företag som tjänar på ivermectin, men jag tror inte en global konspiration ligger bakom just i detta fall. 

Jag väljer mina konspirationsteorier med omsorg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev HuaHindinnge:

Och om den nu hade distribuerats i Japan och Indien som vissa hävdar så är det flera hundra miljoner tabletter. Stoooor vinst för något big pharma bolag. 

WHOs pris är 0.02 USD per tablett.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

WHOs pris är 0.02 USD per tablett.

Tja, det är inte WHO som inköpte och distribuerade tabletterna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Surin P3:

WHOs pris är 0.02 USD per tablett.

Svenska statens ger mig coronavaccin gratis. Innebär det då att tillverkarna ger det gratis till Sverige😉

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Det är väldigt, väldigt få som säljer en endaste tablett om priset är några dollar.

 

5 baht stycket betalar man här i Surin på apoteket.

 

Men visst finns det säkert företag som tjänar på ivermectin, men jag tror inte en global konspiration ligger bakom just i detta fall. 

Jag väljer mina konspirationsteorier med omsorg.

Även för 5 Baht är påslaget rätt många hundra procent på produktionskostnaden. Dessutom är världen lite större än Thailand.

 

Jag har aldrig påstått att det finns någon konspiration bakom. Det är dock naivt att påstå att ingen vinner något på försäljningen.

 

/Krille 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev HuaHindinnge:

Tja, det är inte WHO som inköpte och distribuerade tabletterna. 

Nä, men efter en snabbsökning, så säljer apoteken ivermectin för ungefär samma som här i Thailand. Mellan 5 och 10 Baht.

 

Så inga superenkla vinster där, oavsett vem som säljer dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...