Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

2 hours ago, John Khonken said:

P3

Du tar fram en fråga som jag ställt många gånger här. Man väljer att stoppa huvudet i sanden istället för att kolla fakta. Sedan informera nära och kära för att rädda liv.

Om man inte fått sin spruta och blir dålig vad gör ni som inte tror. Det skulle jag vilja veta. Själv skulle jag göra allt för att min doktor skulle skriva ut Ivermectin eller HCQ för att rädda nära och kära.

Men var och en tar sina egna beslut. 

HÖGMOD GÅR FÖRE FALL

Ivermectin ger vi våra hundar på den Thailändska landsbygden, var 6:te månad får dom varsin spruta. Ges av min fru.

Kanske ska jag be att min fru ger mig detsamma?!😂

iver.jpg.9703d8b50e49c491d2b36d0dac148cee.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 minuter sedan, skrev thomas001:

Ivermectin ger vi våra hundar på den Thailändska landsbygden, var 6:te månad får dom varsin spruta. Ges av min fru.

Kanske ska jag be att min fru ger mig detsamma?!😂

iver.jpg.9703d8b50e49c491d2b36d0dac148cee.jpg

Det tror jag inte blir så bra. Tycker läkare ska dosera och administrera mediciner.

Fast ivermectin verkar ju vara harmlöst även vid större doser.

Och över 4 miljarder doser har administrerats sedan den påfanns. Och nobelpris har "den" fått och att den fungerar bra på virus har ju varit känt i flera år.

Ja, det skrivs mycket om ivermectin nu... Mot att ha varit ett, så gott som, bannlyst ämne alldeles nyss. Konstigt.

 

Fast jag kanske gett min fru för mycket ivermectin, för är då riktigt bra på att skälla på mig emellanåt. :D 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Antar att du också berättar för din doktor vilken styrka och dosering som doktorn ska skriva ut.

Talade din doktor vilka biverkningar och vad du kunde drabbas av om du tog jaben. I så fall kan väl du berätta vad doktorn sa. 

För du vet allt om jaben. fast informera mig/oss vill du inte. Hänvisa inte till en länk nu. Utan berätta dina stora kunskaper i ämnet

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
30 minuter sedan, skrev John Khonken:

Talade din doktor vilka biverkningar och vad du kunde drabbas av om du tog jaben. I så fall kan väl du berätta vad doktorn sa. 

För du vet allt om jaben. fast informera mig/oss vill du inte. Hänvisa inte till en länk nu. Utan berätta dina stora kunskaper i ämnet

Jag litar på institutionerna som sköter om detta, jag litar inte på fake news. Till skillnad från dig så försöker jag mig inte på att vara mer expert än experterna på respektive område. Jag litar på experterna, inte på alternativ fakta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 hours ago, John Khonken said:

P3

Du tar fram en fråga som jag ställt många gånger här. Man väljer att stoppa huvudet i sanden istället för att kolla fakta. Sedan informera nära och kära för att rädda liv.

Om man inte fått sin spruta och blir dålig vad gör ni som inte tror. Det skulle jag vilja veta. Själv skulle jag göra allt för att min doktor skulle skriva ut Ivermectin eller HCQ för att rädda nära och kära.

Men var och en tar sina egna beslut. 

HÖGMOD GÅR FÖRE FALL

Själv tar jag ett par doser vaccin istället. Ett klart mer beprövat och effektivare sätt att "rädda nära och kära" än medlet mot mask i magen.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, thomas001 said:

Ivermectin ger vi våra hundar på den Thailändska landsbygden, var 6:te månad får dom varsin spruta. Ges av min fru.

Kanske ska jag be att min fru ger mig detsamma?!😂

iver.jpg.9703d8b50e49c491d2b36d0dac148cee.jpg

Jag läste någonstans att det har varit en stykande åtgång på Ivermectin för hundar och andra djur i de länder där Ivermectin används mer omfattande mot Covid, så någon därute har säkert testat att ta en spruta för hundar redan.

 

Googla det vid tillfälle. Hittar du tre träff så kan du ju hävda att det finns omfattande vetenskaplig bevisning för att det funkar. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev spooncreek:

Jag läste någonstans att det har varit en stykande åtgång på Ivermectin för hundar och andra djur i de länder där Ivermectin används mer omfattande mot Covid, så någon därute har säkert testat att ta en spruta för hundar redan.

 

Googla det vid tillfälle. Hittar du tre träff så kan du ju hävda att det finns omfattande vetenskaplig bevisning för att det funkar. 😎

Det finns ivermectin för människor  på apoteket här.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, berlitz said:

Det finns ivermectin för människor  på apoteket här.

Tack för tipset, men jag avstår. Har inga symptom som tyder på parasiter i kroppen för tillfället.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
4 timmar sedan, skrev HuaHindinnge:

Jag litar på institutionerna som sköter om detta, jag litar inte på fake news. Till skillnad från dig så försöker jag mig inte på att vara mer expert än experterna på respektive område. Jag litar på experterna, inte på alternativ fakta. 

Har du några exempel. Eftersom du inte verkar veta ett skit utan bara litar på någon institution. 

Jag har lämnat studier till er att läsa och bilda er en egen uppfattning. Inget annat. Sedan är det dig fritt att ta ett eget beslut.

Link to comment
Dela på andra sajter

HuaHindinnge
44 minuter sedan, skrev John Khonken:

Har du några exempel. Eftersom du inte verkar veta ett skit utan bara litar på någon institution. 

Jag har lämnat studier till er att läsa och bilda er en egen uppfattning. Inget annat. Sedan är det dig fritt att ta ett eget beslut.

Du har bara delgett alternativ fakta, fake news och konspirationsteorier. 

Finns hur mycket forskning som helst utanför alternativ fakta bubblan.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 hours ago, John Khonken said:

Talade din doktor vilka biverkningar och vad du kunde drabbas av om du tog jaben. I så fall kan väl du berätta vad doktorn sa. 

För du vet allt om jaben. fast informera mig/oss vill du inte. Hänvisa inte till en länk nu. Utan berätta dina stora kunskaper i ämnet

Ungefär som man ska vara emot bilbälte. För att det kan skada vid en krock. Om nu risken för allvarliga skador är större utan bälte. Vad väljer du? Du menar väl inte på fullt allvar att du menar att du löper mindre risk om du inte vaccinerar dig. Jämfört med att drabbas av covid? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev spooncreek:

Jag läste någonstans att det har varit en stykande åtgång på Ivermectin för hundar och andra djur i de länder där Ivermectin används mer omfattande mot Covid, så någon därute har säkert testat att ta en spruta för hundar redan.

 

Googla det vid tillfälle. Hittar du tre träff så kan du ju hävda att det finns omfattande vetenskaplig bevisning för att det funkar. 😎

Man hittar även träffar som pekar på att Ivermectin inte är så lämpligt för oss människor, huuva så hemskt. ;)

"Some of the side-effects that may be associated with ivermectin include skin rash, nausea, vomiting, diarrhea, stomach pain, facial or limb swelling, neurologic adverse events (dizziness, seizures, confusion), sudden drop in blood pressure, severe skin rash potentially requiring hospitalization and liver injury (hepatitis)"

 

https://seniorsleague.org/ivermectin-is-not-a-covid-19-treatment/

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Fritz:

Man hittar även träffar som pekar på att Ivermectin inte är så lämpligt för oss människor, huuva så hemskt. ;)

"Some of the side-effects that may be associated with ivermectin include skin rash, nausea, vomiting, diarrhea, stomach pain, facial or limb swelling, neurologic adverse events (dizziness, seizures, confusion), sudden drop in blood pressure, severe skin rash potentially requiring hospitalization and liver injury (hepatitis)"

 

https://seniorsleague.org/ivermectin-is-not-a-covid-19-treatment/

Tja ivermectin har varit godkänt sedan 1975. Och många forskare hävdar att det är effektivt mot just covid,men fda har inte godkänt det för just emot covid. USA,Thailand,Indien provar det med goda resultat även svenska läkare i bla.Bota Sverige förordar detta.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minutes ago, berlitz said:

Tja ivermectin har varit godkänt sedan 1975. Och många forskare hävdar att det är effektivt mot just covid,men fda har inte godkänt det för just emot covid. USA,Thailand,Indien provar det med goda resultat även svenska läkare i bla.Bota Sverige förordar detta.

Äter du det själv i förebyggande syfte?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Fritz said:

Man hittar även träffar som pekar på att Ivermectin inte är så lämpligt för oss människor, huuva så hemskt. ;)

"Some of the side-effects that may be associated with ivermectin include skin rash, nausea, vomiting, diarrhea, stomach pain, facial or limb swelling, neurologic adverse events (dizziness, seizures, confusion), sudden drop in blood pressure, severe skin rash potentially requiring hospitalization and liver injury (hepatitis)"

 

https://seniorsleague.org/ivermectin-is-not-a-covid-19-treatment/

Jag tror inte biverkningarna i sig  är problemet med Ivermectin, det verkar faktiskt vara rätt fritt från det när det används för vad det är avsett för.  Problemet verkar vara att om det ens kan påvisas att det är effektivt mot Covid 19, så förefaller  det  att det krävs så starka doser att det kan bli värre biverkningar än de som listas i din artikel.

 

Oavsett, är man nu rädd för att bli sjuk av covid19, så har ju samtliga just nu framtagna vaccin ett betydligt bättre sätt att stilla sin oro än att överkonsumera medicin mot parasiter.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev spooncreek:

Äter du det själv i förebyggande syfte?

Nope inte i förebyggande, men ifall jag får symptomen så ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar det inte gå för långt nu?

 

Aftonbladet:

 

Fastnålat inlägg

28. juni kl 23:03av Emil Salmaso

Unga greker kan få pengar för att vaccinera sig.

Personer mellan 18 och 25 år kan få upp till 150 euro för att ta vaccin – grekiska myndigheter kallar det för ett "frihetspass", enligt The Independent.

Hittills har omkring en tredjedel av befolkningen i Grekland fått två doser vaccin. Omkring 940 000 unga räknas kunna ta del av "frihetspasset".

Pengarna kan de använda för att gå på kulturevent eller semesteraktiviteter från och med mitten av juli.

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Oregistrerad
1 hour ago, Dempa said:

Börjar det inte gå för långt nu?

 

Aftonbladet:

 

Fastnålat inlägg

28. juni kl 23:03av Emil Salmaso

Unga greker kan få pengar för att vaccinera sig.

Personer mellan 18 och 25 år kan få upp till 150 euro för att ta vaccin – grekiska myndigheter kallar det för ett "frihetspass", enligt The Independent.

Hittills har omkring en tredjedel av befolkningen i Grekland fått två doser vaccin. Omkring 940 000 unga räknas kunna ta del av "frihetspasset".

Pengarna kan de använda för att gå på kulturevent eller semesteraktiviteter från och med mitten av juli.

Ja, men det är i många länder som man måste muta folk för att ta ett frihetspiss.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag hörde en rolig historia idag om flyget. Flyget krävde mask på flyget: Den här personen ringde och påstod att han hade sjukintyg att han inte kunde ha mask. Då frågade flygbolaget efter hans namn och vilket flyg och återkom och sa. Du flyger första klass. Det är bara i ekonomi klass mask behövs. Vilket fantastiskt virus .

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-29 at 00:00, skrev Fritz:

Man hittar även träffar som pekar på att Ivermectin inte är så lämpligt för oss människor, huuva så hemskt. ;)

"Some of the side-effects that may be associated with ivermectin include skin rash, nausea, vomiting, diarrhea, stomach pain, facial or limb swelling, neurologic adverse events (dizziness, seizures, confusion), sudden drop in blood pressure, severe skin rash potentially requiring hospitalization and liver injury (hepatitis)"

 

https://seniorsleague.org/ivermectin-is-not-a-covid-19-treatment/

Så där står det om väldigt många mediciner som du troligtvis sväljer utan att tveka för att doktorn säger att du ska ta det.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/29/2021 at 12:44 AM, spooncreek said:

Jag tror inte biverkningarna i sig  är problemet med Ivermectin, det verkar faktiskt vara rätt fritt från det när det används för vad det är avsett för.  Problemet verkar vara att om det ens kan påvisas att det är effektivt mot Covid 19, så förefaller  det  att det krävs så starka doser att det kan bli värre biverkningar än de som listas i din artikel.

 

Oavsett, är man nu rädd för att bli sjuk av covid19, så har ju samtliga just nu framtagna vaccin ett betydligt bättre sätt att stilla sin oro än att överkonsumera medicin mot parasiter.

Det pågår nog ganska många undersökningar för att se om det kan vara en hjälp mot Covid, här en.

https://www.reuters.com/world/uk/oxford-university-explores-anti-parasitic-drug-ivermectin-covid-19-treatment-2021-06-22/

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek
6 minutes ago, SatanG said:

Det pågår nog ganska många undersökningar för att se om det kan vara en hjälp mot Covid, här en.

https://www.reuters.com/world/uk/oxford-university-explores-anti-parasitic-drug-ivermectin-covid-19-treatment-2021-06-22/

 

/ SatanG

Tackar, just den där undersökningen har jag dock redan länkat till i ett tidigare inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...