Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

Oregistrerad
1 minute ago, Esspe said:

Gjorde en snabbkoll och 2021 ligger nästan 3000 under snittet nu. 

Fast nu så kommer man ju säga att sprutorna har räddat 1000-tals människor så klart. Senare så blir det väl 1 spruta var 6 månad. Annars så kommer inte vaccinpasset att gälla längre.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 timmar sedan, skrev MaiChai:

7000 fler döda än medelvärdet för 5 år tillbaka, alltså även år 2019.

Blir ju lite missvisande att bara räkna ett medeltal på totala antalet avlidna. Mer intressant att räkna per capita, befolkningsmängden har ökat en del sedan 2015. 
 

85A4077A-97CF-4238-8354-9518A8F06D21.jpeg.7a7f0ba6f438e6c46e7a610a4d884078.jpeg

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det här med statestik. Vi diskuterar som om statestik när det är från den goda sidan alltid är rätt. men när det kommer från oss som har andra synpunkter då är det fel. Alla här borde veta att statestik går att manipulera åt båda håll. Det är syftet som räknas. . Nu till några exempel

I Usa dog alla covid för då fick sjukhusen 2000dollar. Spelade ingen roll vilken sjukdom eller olycka som hände. 

PCR testerna som sedan användes  när dödligheten gick ner är inte tillförlitlig enligt uppfinnaren själv.

Då gick man över till smittade . Använde ett test som inte är pålitlig

Hade vi överdödlighet och stor smittspridning. Att ett biovapen som var värre än vanliga influenser är helt klart. Detta var tillverkat.

Nu vänder vi på myntet. Hur många rapporterar problemen när dom vaccinerat sig. Enligt Människor som håller på med statestik så rapporteras betydligt mindre fall än vad som rapporterats ovan. Så lite som 10 GGR så lite. För våra politiker i världen kommer aldrig att erkänna sina egna dumheter.

Alltså den stora frågan alla borde ställa sig. VARFÖR: Man sprutar i folk ett okänt gift. VARFÖR. Ni som tror att eliten gör detta för mänsklighetens skull  ska omgående uppsöka en doktor.

VAD FINNS DÅ KVAR. PENGAR OCH MAKT . Som vanligt

Ps alla får göra som dom vill och vissa äldre är det bra att ta sprutan om man har andra problem. 

Ha nu en trevlig midsommar

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Dempa:

Blir ju lite missvisande att bara räkna ett medeltal på totala antalet avlidna. Mer intressant att räkna per capita, befolkningsmängden har ökat en del sedan 2015. 
 

85A4077A-97CF-4238-8354-9518A8F06D21.jpeg.7a7f0ba6f438e6c46e7a610a4d884078.jpeg

Hade varit intressant med en länk till din statistik för källkritikens skull...

 

Läser du lite mer noggrant på min länk från Socialstyrelsen-bilagorna som tillhör- så ser du hur statistiken har tagits fram och att man bland annat viktat för den ökande befolkningsmängden.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev MaiChai:

Hade varit intressant med en länk till din statistik för källkritikens skull...

 

Läser du lite mer noggrant på min länk från Socialstyrelsen-bilagorna som tillhör- så ser du hur statistiken har tagits fram och att man bland annat viktat för den ökande befolkningsmängden.

https://shahar-26393.medium.com/not-a-shred-of-doubt-sweden-was-right-32e6dab1f47a
 

Framtaget av Eyal Shahar

 

https://publichealth.arizona.edu/directory/eyal-shahar

 

"Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful." ~Lucius Annaeus Seneca

Link to comment
Dela på andra sajter

Den influensa som har beteckning C19 är en nyare sorts influensa, av den orsaken är det många som inte är helt immuna mot skiten.

En FULLT frisk person får oftast något som liknar en stark förkylning, hög feber och huvudvärk under någon vecka, de flesta känner sig dock endast lite snuviga.

Är man INTE fullt frisk och redan överlever på konstlad väg kan och är Covid dödligt.

Å andra sidan hade de flesta som nu dör av Covid redan varit döda om de inte vaccinerats till förbannelse under den senaste 10 års perioden.

Måste ändå vara upp till var och en hur länge man vill överleva på KONSTLAD väg.

Jag kan acceptera att man byter ut delar (knä och höftleder) på för övrigt fullt friska människor, men att vaccinera sig bara för att överleva något år till ställer mig mig frågande inför.

Jag personligen dör hellre i en kraftig influensa än blir sittande dement på ett hem - drömmen är en hjärtinfarkt eller brustet blodkärl i hjärnan - pang och slut.

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minutes ago, John Khonken said:

Det här med statestik. Vi diskuterar som om statestik när det är från den goda sidan alltid är rätt. men när det kommer från oss som har andra synpunkter då är det fel. Alla här borde veta att statestik går att manipulera åt båda håll. Det är syftet som räknas. . Nu till några exempel

I Usa dog alla covid för då fick sjukhusen 2000dollar. Spelade ingen roll vilken sjukdom eller olycka som hände. 

PCR testerna som sedan användes  när dödligheten gick ner är inte tillförlitlig enligt uppfinnaren själv.

Då gick man över till smittade . Använde ett test som inte är pålitlig

Hade vi överdödlighet och stor smittspridning. Att ett biovapen som var värre än vanliga influenser är helt klart. Detta var tillverkat.

Nu vänder vi på myntet. Hur många rapporterar problemen när dom vaccinerat sig. Enligt Människor som håller på med statestik så rapporteras betydligt mindre fall än vad som rapporterats ovan. Så lite som 10 GGR så lite. För våra politiker i världen kommer aldrig att erkänna sina egna dumheter.

Alltså den stora frågan alla borde ställa sig. VARFÖR: Man sprutar i folk ett okänt gift. VARFÖR. Ni som tror att eliten gör detta för mänsklighetens skull  ska omgående uppsöka en doktor.

VAD FINNS DÅ KVAR. PENGAR OCH MAKT . Som vanligt

Ps alla får göra som dom vill och vissa äldre är det bra att ta sprutan om man har andra problem. 

Ha nu en trevlig midsommar

Fast nu använde du ju ingen statistik alls i ett inlägg du påstår ska handla om statistik.  Och så undrar du varför du får mothugg på dina inlägg?

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Dempa said:

Det där är klart intressant, dvs  att jämföra "flu years" istället för "calendar years".  Jag köper efter en snabb genomläsning hans argument för varför det är mer korrekt.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

? "Videobeviset" låg på Bitchute.

Och Twitter. Och Youtube. Och MPR. Och en massa andra sajter också. 

Det betyder ju inget var filmen ligger uppladdad...

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev spooncreek:

Fast nu använde du ju ingen statistik alls i ett inlägg du påstår ska handla om statistik.  Och så undrar du varför du får mothugg på dina inlägg?

Spoonis ska jag verkligen diskutera med en människa som är totalt dum i huvudet när DU skriver bitchute. Människan räddade sin mamma och du dömer ut bitchute. 

Har du inte funderat på vad du /ni skrev om big tec och censur. Enligt Big tec censurerar dom allt som skrivs om alternativa vacciner . 

Det är Ok enligt dig. medans diverse obskyra alternativa medier dömer man bara ut.  Helt jävla otroligt

Link to comment
Dela på andra sajter

On 6/23/2021 at 8:37 AM, Tallviking said:

Att dom är sämre än andra är det inget som ifrågasatt. Jag reagerar på att han påstår att vissa är "perfekta" och andra "verkningslösa"

Om verkingsgraden är 65% så kommer 35% bli smittade.

 

I 35% av fallen så är det verkningslöst, jag repeterar: Verkningslöst.

 

Och i frågan om alvarlig sjukdom så finns helt andra siffror, dvs risken att avlida med AZ och Covid är kanske 90+% högre jämfört med Pfizer.

 

Måste kunna lämna nivån av kaffe-automats-tjatter om man ska komma någonstans i tänkandet.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev MaiChai:

Det finns säkert siffror från socialstyrelsen på perioden 2010-2015 att finna på deras sida, men vad ska du göra om de siffrorna inte säger det du vill?

 

Varför inte gå tillbaka till 1967?

Anledningen till att 2016 är starten, är för att få statistiken att se bättre ut.

Ett vanligt knep är att starta det år som passar ens agenda.

 

För att få så rättvis statistik som möjligt, så visar de som är ärliga, så långt tillbaka i tiden som möjligt.

1967 är självklart bättre än 2016.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minutes ago, Surin P3 said:

Och Twitter. Och Youtube. Och MPR. Och en massa andra sajter också. 

Det betyder ju inget var filmen ligger uppladdad...

 

12 minutes ago, John Khonken said:

Spoonis ska jag verkligen diskutera med en människa som är totalt dum i huvudet när DU skriver bitchute. Människan räddade sin mamma och du dömer ut bitchute. 

Har du inte funderat på vad du /ni skrev om big tec och censur. Enligt Big tec censurerar dom allt som skrivs om alternativa vacciner . 

Det är Ok enligt dig. medans diverse obskyra alternativa medier dömer man bara ut.  Helt jävla otroligt

Jag värderade den filmen främst på vad som sas, hur det presenterades,  och vem som sa det.

 

Att länken var från Bitchute spelade också roll för min del. Jag får vibbar av den gamla blaskan "en ding ding värld" när jag tittar på klipp där. Men, givetvis upp till var och en att välja att titta på Bitchute. Jag kommer dock att ifrågasätta det även framledes. På MPR, Youtube, Twitter eller vid stenbordet.

 

 

image.png

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Det är din fulla rätt att ha åsikter om allt. Men att döma ut något som talas om på en viss sida på internet. Det är bara dumt. 

Jag skulle gärna vilja veta vilka sidor som är pålitliga enligt dig när det gäller Botemedel mot covid. För det är vad detta handlar om här.

Väntar med spänning

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Anledningen till att 2016 är starten, är för att få statistiken att se bättre ut.

Ett vanligt knep är att starta det år som passar ens agenda.

 

För att få så rättvis statistik som möjligt, så visar de som är ärliga, så långt tillbaka i tiden som möjligt.

1967 är självklart bättre än 2016.

Nu räknar de 5 år tillbaka alltså inklusive 2015. Utslaget per capita dog det ganska mycket mer folk 1967 än 2020, bland annat skördade trafiken många fler offer 1967 än 2020.

 

Du hittar statistik på detta påp scb´s hemsida.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, John Khonken said:

Det är din fulla rätt att ha åsikter om allt. Men att döma ut något som talas om på en viss sida på internet. Det är bara dumt. 

Jag skulle gärna vilja veta vilka sidor som är pålitliga enligt dig när det gäller Botemedel mot covid. För det är vad detta handlar om här.

Väntar med spänning

Jag tror inte det finns något direkt botemedel mot viruset som sådant i form av mediciner som är framtagna för t.ex malaria eller parasiter.

Jag tror däremot att det finns rätt bra  behandling av olika slag som läkare använder sig av för de fåtal som blir verkligt sjuka och hamnar på intensivvårdsavdelningar eller liknande.

 

Jag tror vidare angående vaccin och det är att skräcken mot det, och dödsiffrorna som påstås både här och där,  i mångt och mycket är lika överdrivna som dödssiffrorna för själva viruset. Döda i covid 19 alltså.

Jag tror lite till om vaccinering: att så många som möjligt tar sina sprutor det bästa sättet att bromsa spridningen,vilket måste anses som det viktigaste just nu så att vi alla kan återfå ett vettigt liv. För att paniken hos alla de som tror de ska falla döda ner på sekunden om de får covid (vilket är en stor del av mänskligheten) ska släppa.

 

All denna tro är baserad främst på statistik, data, fakta som finns tillgänglig för alla. I Sverige är T.ex FHM en bra källa, när det gäller vaccinering och dess effekter kan jag rekommendera bland annat Läkemedelsverket, som även listar alla rapporterade biverkningar.

 

 Om mediciner mot parasiter och malaria finns rätt mycket papers (forskningsrapporter alltså)  som talar för att de inte funkar särskilt bra eller inte alls. Jag har läst, eller läst om,  flera och värderar de som trovärdigare än de som hävdar motsatsen dvs att dessa mediciner skulle vara effektiva, som jag också läst. Till exempel de som i labbmiljö konstaterat att Ivermectin dödar covidvirus vid stora doser. Omsatt i praktik tror jag inte det funkar lika bra. Ska ändå bli intressant att följa fortsatta studier, tex denna av University of Oxford.

https://www.bbc.com/news/health-57570377

 

 

Typ så, Khonken. Rätt långt från Bitchutes videor för min del när det gäller att samla kunskap och bilda sig en uppfattning.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
7 timmar sedan, skrev spooncreek:

Fast nu använde du ju ingen statistik alls i ett inlägg du påstår ska handla om statistik.  Och så undrar du varför du får mothugg på dina inlägg?

Han använde statestik istället för statistik. Något man kunde ha överseende med om han inte påstod att några här  inte förstår engelska. När jag läser hans inlägg börjar jag tro att jag inte förstår svenska eller vad det är för språk han skriver på. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Fredman härskar teknik biter inte på mig. Sakfrågan då. Här diskuterar vi botemedel mot covid. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
3 minuter sedan, skrev John Khonken:

Fredman härskar teknik biter inte på mig. Sakfrågan då. Här diskuterar vi botemedel mot covid. 

Det är då en fördel om man förstår varandra. Du skriver ”Fredman härskar teknik” vilket kunde vara en komplimang men jag tror att du menar att jag utövar härskarteknik, men det är bara ett antagande. Förstår du problematiken? Tror heller inte att någon skulle haka upp sig på det om du själv inte satt och skrev att alla andra är idi*ter men du är klok. Det blir ju nästan komiskt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Dempa:

Klart intressant!

Så FHM är inte bara ett gäng korkade snubbar!

 

Undrar var den som skrev artikeln fick att antalet svenskar dödade av covid är drygt 14000, när vi själva tror att det är ca hälften?

 

Noterar även att Israel, landet med den befolkning som har högst IQ i världen (gäller bara om man endast räknar in den Judiska delen av befolkningen), ligger nästan i topp på listan!

Borde inte Israeliterna känna till alla faror med vaccinet???

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det här med statestik. Vi diskuterar som om statestik när det är från den goda sidan alltid är rätt. men när det kommer från oss som har andra synpunkter då är det fel. Alla här borde veta att statestik går att manipulera åt båda håll. Det är syftet som räknas. . Nu till några exempel

I Usa dog alla covid för då fick sjukhusen 2000dollar. Spelade ingen roll vilken sjukdom eller olycka som hände. 

PCR testerna som sedan användes  när dödligheten gick ner är inte tillförlitlig enligt uppfinnaren själv.

Då gick man över till smittade . Använde ett test som inte är pålitlig

Hade vi överdödlighet och stor smittspridning. Att ett biovapen som var värre än vanliga influenser är helt klart. Detta var tillverkat.

Nu vänder vi på myntet. Hur många rapporterar problemen när dom vaccinerat sig. Enligt Människor som håller på med statestik så rapporteras betydligt mindre fall än vad som rapporterats ovan. Så lite som 10 GGR så lite. För våra politiker i världen kommer aldrig att erkänna sina egna dumheter.

Alltså den stora frågan alla borde ställa sig. VARFÖR: Man sprutar i folk ett okänt gift. VARFÖR. Ni som tror att eliten gör detta för mänsklighetens skull  ska omgående uppsöka en doktor.

VAD FINNS DÅ KVAR. PENGAR OCH MAKT . Som vanligt

Ps alla får göra som dom vill och vissa äldre är det bra att ta sprutan om man har andra problem. 

Ha nu en trevlig midsommar

Vad är statestik?

Vet att det finns nåt som heter statistik, kan det vara det du menar?

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det här med statestik. Vi diskuterar som om statestik när det är från den goda sidan alltid är rätt. men när det kommer från oss som har andra synpunkter då är det fel. Alla här borde veta att statestik går att manipulera åt båda håll. Det är syftet som räknas. . Nu till några exempel

I Usa dog alla covid för då fick sjukhusen 2000dollar. Spelade ingen roll vilken sjukdom eller olycka som hände. 

PCR testerna som sedan användes  när dödligheten gick ner är inte tillförlitlig enligt uppfinnaren själv.

Då gick man över till smittade . Använde ett test som inte är pålitlig

Hade vi överdödlighet och stor smittspridning. Att ett biovapen som var värre än vanliga influenser är helt klart. Detta var tillverkat.

Nu vänder vi på myntet. Hur många rapporterar problemen när dom vaccinerat sig. Enligt Människor som håller på med statestik så rapporteras betydligt mindre fall än vad som rapporterats ovan. Så lite som 10 GGR så lite. För våra politiker i världen kommer aldrig att erkänna sina egna dumheter.

Alltså den stora frågan alla borde ställa sig. VARFÖR: Man sprutar i folk ett okänt gift. VARFÖR. Ni som tror att eliten gör detta för mänsklighetens skull  ska omgående uppsöka en doktor.

VAD FINNS DÅ KVAR. PENGAR OCH MAKT . Som vanligt

Ps alla får göra som dom vill och vissa äldre är det bra att ta sprutan om man har andra problem. 

Ha nu en trevlig midsommar

Det som är mycket värre än Covid, det är när människors tankeverksamhet hamnar i en vinkelvolt.

Det finns inget vaccin mot detta. Allt kommer bara att bli värre och värre tills dess att att tillvaron

blir helt uppslukad av den accelererande förvirringen i hjärnan.......

det finns ingen bot för detta hemska tillstånd, det finns statestik på detta.

Trevlig midsommar själv.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-06-23 at 12:29, skrev Nicholas:

Vilket vaccin? 

 

AZ och sinovac etc är ju allmänt kända som verkningslösa.

 

Pfizer och moderna däremot rock solid. 

Att AZ och Sinovac är crap stämmer nog och det är väl det som vi här i Thailand har att förhålla oss till. 

Hur ska sandlåde projektet i Phuket lyckas när samtliga här har fått AZ eller sinovac och många dessutom bara en dos?

Blir intressant. 

Säger som Dr Bengrot, jag är skeptisk. 

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Fredman:

Han använde statestik istället för statistik. Något man kunde ha överseende med om han inte påstod att några här  inte förstår engelska. När jag läser hans inlägg börjar jag tro att jag inte förstår svenska eller vad det är för språk han skriver på. 

Visst hans skrift är inte klockren Svenska men om du inte förstår vad han menar så ring en vän eller fråga Matilda 8 år, någon av dem kan nog förklara för dig. 

 

Håller inte med om allt JK skriver men att argumentera mot någon genom att ge sig på vederbörandes stavning är bara patetiskt. Typ sånt man tar till när argumenten tryter. 

Bättre kan du eller?.. 

Ändrades av LTD
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
7 timmar sedan, skrev biker:

Det som är mycket värre än Covid, det är när människors tankeverksamhet hamnar i en vinkelvolt.

Det finns inget vaccin mot detta. Allt kommer bara att bli värre och värre tills dess att att tillvaron

blir helt uppslukad av den accelererande förvirringen i hjärnan.......

det finns ingen bot för detta hemska tillstånd, det finns statestik på detta.

Trevlig midsommar själv.

mvh

biker

 

Kul tanke som jag kan hålla med om

Trevlig midsommar själv

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...