Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

12 timmar sedan, skrev janne_h:

Där tror jag en stor anledning finns till att man ej vill Rekomendera munskydd. Men det är ju även så att munskydd om dom fungerar som dom ska. Drar ju till sig diverse bakterier och covid 19 på utsidan. Om man sen använder samma munskydd varje dag. Och ej byter varannan timma. Då är dom ju direkt kontraproduktiva. Då man sen är där och pillar med händerna på utsidan. Och sen pillar sig i ögona näsan eller munnen med samma händer. 

Gör således ingen nytta alls. Då munskydden oftast används fel. I sjukvården vad jag vet? Byter dom munskydd minst varannan timme. 

 

Pillar med händerna på utsidan och sedan i munnen med samma händer

 

Trycker du fingrarna genom masken eller hur går det till? De flesta jag ser använder alkogel, ofta, och särskilt efter man tagit av sig masken och då innan man slickar sig om fingrarna eller vad det nu är för tvång masken framkallar hos en del :-)

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

28 minuter sedan, skrev SatanG:

Är det verkligen så svårt att förstå att man indirekt skyddar andra genom att inte själv bli smittad?

 

/ SatanG

Där är ju inte en mask som kleti o pleti använder lösningen, snarare tvärt om.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Pillar med händerna på utsidan och sedan i munnen med samma händer

 

Trycker du fingrarna genom masken eller hur går det till? De flesta jag ser använder alkogel, ofta, och särskilt efter man tagit av sig masken och då innan man slickar sig om fingrarna eller vad det nu är för tvång masken framkallar hos en del :-)

 

/ SatanG 

Det vanligaste är nog att man pillar sig i ögonen, som exempel. Alkogel nån gång ibland behöver inte garantera att viruset inte kommer på händerna. Räcker ju med att ta av sig munskydd et så kommer händerna i beröring med det. Tror du att varje person spritar händerna varje gång dom gör det? 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Pillar med händerna på utsidan och sedan i munnen med samma händer

 

Trycker du fingrarna genom masken eller hur går det till? De flesta jag ser använder alkogel, ofta, och särskilt efter man tagit av sig masken och då innan man slickar sig om fingrarna eller vad det nu är för tvång masken framkallar hos en del :-)

 

/ SatanG 

Finns folk till allt , kanske inte använder skithuspapper heller, finns ju fingrar🙄

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev janne_h:

Det vanligaste är nog att man pillar sig i ögonen, som exempel. Alkogel nån gång ibland behöver inte garantera att viruset inte kommer på händerna. Räcker ju med att ta av sig munskydd et så kommer händerna i beröring med det. Tror du att varje person spritar händerna varje gång dom gör det? 

Det är om du inte visste det ett luftvägsvirus, visserligen så sade en synnerligen  begåvad man att det smittar genom ögonen, men aldrig hört att det smittar genom händerna 🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Bike:

Den masken skyddar endast bäraren, men om alla skyddar sig själva, ja du vet ju svaret redan 👍

Om jag skyddar mig och inte blir smittad så kan jag ju dessutom  inte smitta andra, var och en ser om sitt hus heter det väl, eller hur  

Mask gör absolut mest nytta på den som är smittbärare. Om du förespråkar mask men använder en dyl med utandningsmembran så har du gjort en tanke vurpa. 

Funderat på att bli politiker? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev LTD:

Mask gör absolut mest nytta på den som är smittbärare. Om du förespråkar mask men använder en dyl med utandningsmembran så har du gjort en tanke vurpa. 

Funderat på att bli politiker? 😉

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev LTD:

Mask gör absolut mest nytta på den som är smittbärare. Om du förespråkar mask men använder en dyl med utandningsmembran så har du gjort en tanke vurpa. 

Funderat på att bli politiker? 😉

Pohnta är helt klart ett politikerämne....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev Bike:

Det är om du inte visste det ett luftvägsvirus, visserligen så sade en synnerligen  begåvad man att det smittar genom ögonen, men aldrig hört att det smittar genom händerna 🤣

Vet inte om du befunnit dig på månens baksida under pandemin? 

Råden är att man ska tvätta händerna ofta. Då viruset kan sitta på fasta ytor upp till 5 dagar. 

Vilket du nu tycks skratta åt. 

Och det är inte nån som har påstått att viruset smittar genom huden. Och därför måste man tvätta dom ofta. Utan vad det handlar om är att du för händer fingrar, mot mun näsa eller ögon. Och får således in smitta i kroppen. 

Om det nu sitter virus på munskyddets framsida. Som du inte andats in. Kan du förflytta viruset till händerna vid beröring av den yta som har virus på sig. 

Sen petar du dig i ögat. Och viruset tar sig in i kroppen. 

Det sprids visserligen via aerosoler i luften. Men om någon nyser som är smittad. Så fastnar ju viruset förhoppningsvis i din mask. Men om du inte byter mask ofta. Så är risken stor att du för över det som finns i maskens framsida. Och sen har du händelse förloppet ovan. 

Har du sen mask med ventil. Så sprids dina aerosoler ut i luften via ventilen. 

 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Bike:

En mask med ventil gör masken behagligare att bära, Transporterar ut fukt från utandningsluften samt gör utandningen lättare då den inte passerar filter, vill man skydda andra om man befaras vara smittad Stanna hemma !!, Eller sätta ett munskydd över masken, dvs framför utandningsventilen 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
12 minuter sedan, skrev Bike:

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

 

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

 

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

 

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

 

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Vem går runt och predikar , här verkar det mesta vara att man anser andra som bär mask vara konstigt folk,

Jag själv fortsätter inte tjafset om mask  eller ej, det finns det andra som gör så bra hä, jag skyddar mig själv med mask om så behöves,

Är jag bland folk ute på stan och inte kan hålla avstånd så bär jag en halvmask 3M, ex butik mm. Många som vill veta var jag funnit dessa, de vill ha men finns inte att uppbringa idag.

Så bara att sluta skriva dumma inlägg om oss som skyddar oss mot de som inget förstår, upp till dessa om de anser sig vara odödliga eller trött på livet, Gamla halta och lytta i 80-90 årsåldern utan skydd mitt i i butiker med massor av folk, upp till dem. belastar vården samt kostar en helv. massa för samhället 

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Bike:

Finns folk till allt , kanske inte använder skithuspapper heller, finns ju fingrar🙄

Eller använder rövdusch. Så slipper man använda papper utan att skita ner sig om fingrarna. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ja, det är för att man har svårt att smitta den covidsjuka med covid och således skyddar man bara sig själv.

 

Vill folk bära mask, så får dom bära mask. Det är inget direkt förbud om du inte är på banken förstås.

Att gå runt som någon moraltant eller Jehovasvittne och predika, blir bara fånigt.

 

Än så länge använder jag bara mask på flyget.

Återigen att skilja på mask och munskydd, svårt ?? Tydligen, Mask med ventil skyddar dig som bärare , Munskydd kan minska smittspridning.

Mask utan ventil skyddar dig samt hindrar smittspridning, däremot varm och fuktig. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev janne_h:

Eller använder rövdusch. Så slipper man använda papper utan att skita ner sig om fingrarna. 

Ja i munnen/ansiktet  på de som inte vill eller har huvud att bära ett skydd 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
5 minuter sedan, skrev Bike:

Vem går runt och predikar , här verkar det mesta vara att man anser andra som bär mask vara konstigt folk,

Jag själv fortsätter inte tjafset om mask  eller ej, det finns det andra som gör så bra hä, jag skyddar mig själv med mask om så behöves,

Är jag bland folk ute på stan och inte kan hålla avstånd så bär jag en halvmask 3M, ex butik mm. Många som vill veta var jag funnit dessa, de vill ha men finns inte att uppbringa idag.

Så bara att sluta skriva dumma inlägg om oss som skyddar oss mot de som inget förstår, upp till dessa om de anser sig vara odödliga eller trött på livet, Gamla halta och lytta i 80-90 årsåldern utan skydd mitt i i butiker med massor av folk, upp till dem. belastar vården samt kostar en helv. massa för samhället 

 

Du "går runt" och predikar.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Du är precis som vilken greta-anhängare, jihadist, nazifeminist eller hardcore kommunist. Det är bara det att din agenda är lite annorlunda.

Det är inte alltid vad du säger, utan hur du framför det du säger.

 

Vad menar du med "de som inget förstår"?

Här kommer alltså predikningarna, gretafilosofin, jihadistuppläggen o.s.v

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
7 minuter sedan, skrev Bike:

Återigen att skilja på mask och munskydd, svårt ?? Tydligen, Mask med ventil skyddar dig som bärare , Munskydd kan minska smittspridning.

Mask utan ventil skyddar dig samt hindrar smittspridning, däremot varm och fuktig. 

 

Nej, jag har inte svårt att skilja på mask och munskydd. Det är dina förutfattade menigar som tolkar det så.

Sjukvårdspersonal som jobbar med Covid-sjuka har inget direkt behov av att skydda någon covidsjuk att bli smittad. Därför använder dom en mask som framför allt skyddar dom själv.

 

Det spelar ju ingen roll hur ofta du byter nick. Du kan inte maskera din fundamentalism och blir således påkommen efter några få inlägg.

Det bör väl ge dig själv några signaler om hur du framstår.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Bike:

Och vad har du själv för kompetens i området,

Denna Mask hindrar smitta att nå bärarens andningsorgan  , Skydda bäraren från en smittad ex de som springer runt utan mask 

Undrar varför den masken i kombination med visir används av de som vårdar Covidsjuka?

Uppenbarligen så är detta med masker och dess funktion alldeles för komplicerat för en lågt utbildad befolkning, eller så är de bara lata i skallen.

Försök tänka mer än en väg om detta med mask, metmask och skyddsmask är inte samma,

Skyddsmask skyddar dig som bärare , jag skyddar MIG själv från andra som sprider smittan runt i samhället. DVS de som inte fattar att mask skyddar, 

Hur tänker du eg? 

Du menar att för att läkare som vårdar REDAN SJUKA patienter så är det en bra mask att bära för vanligt folk? 

Du fattar inte grejen alls eller trots att många här påpekat den för dig? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev janne_h:

Vet inte om du befunnit dig på månens baksida under pandemin? 

Råden är att man ska tvätta händerna ofta. Då viruset kan sitta på fasta ytor upp till 5 dagar. 

Vilket du nu tycks skratta åt. 

Och det är inte nån som har påstått att viruset smittar genom huden. Och därför måste man tvätta dom ofta. Utan vad det handlar om är att du för händer fingrar, mot mun näsa eller ögon. Och får således in smitta i kroppen. 

Om det nu sitter virus på munskyddets framsida. Som du inte andats in. Kan du förflytta viruset till händerna vid beröring av den yta som har virus på sig. 

Sen petar du dig i ögat. Och viruset tar sig in i kroppen. 

Det sprids visserligen via aerosoler i luften. Men om någon nyser som är smittad. Så fastnar ju viruset förhoppningsvis i din mask. Men om du inte byter mask ofta. Så är risken stor att du för över det som finns i maskens framsida. Och sen har du händelse förloppet ovan. 

Har du sen mask med ventil. Så sprids dina aerosoler ut i luften via ventilen. 

 

Sicken dåre, förstår att vissa gillar detta trams, han vet ju inte vad han babblar om denna clown, Covid är en dropsmitta, inte fn är denna läkare , iofs finns det galningar även där i den kåren 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev LTD:

Hur tänker du eg? 

Du menar att för att läkare som vårdar REDAN SJUKA patienter så är det en bra mask att bära för vanligt folk? 

Du fattar inte grejen alls eller trots att många här påpekat den för dig? 

Många som inget förstår , jag skyddar mig själv, jag skyddar inte andra som inte har vett att bära mask eller munskydd, de kan ta smittan, upp till dessa," Som nam na "

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Bike:

Många som inget förstår , jag skyddar mig själv, jag skyddar inte andra som inte har vett att bära mask eller munskydd, de kan ta smittan, upp till dessa," Som nam na "

Så lät det inte tidigare när du stolt proklamerade att du varit ute och skällt på folk som inte hade mask. De orsakade ju jordens undergång...

 

Men intressant med din "ingenjörskonst" av din nätpersona, på ditt gamla forum har du blivit gammal mysgubbe, medan du flyttat coronapropagandan till MPR (även fast det absoluuuuuut inte är du.....).

Hur många sekunder tog det innan du kallade andra för idi*ter och att alla andra inte förstår nåt....🤣 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

 

Nej, jag har inte svårt att skilja på mask och munskydd. Det är dina förutfattade menigar som tolkar det så.

Sjukvårdspersonal som jobbar med Covid-sjuka har inget direkt behov av att skydda någon covidsjuk att bli smittad. Därför använder dom en mask som framför allt skyddar dom själv.

 

Det spelar ju ingen roll hur ofta du byter nick. Du kan inte maskera din fundamentalism och blir således påkommen efter några få inlägg.

Det bör väl ge dig själv några signaler om hur du framstår.

Hur jag framstår? Lol Meningarna är uppenbarligen delade om detta även här som ute i samhället, varför är alla andra idi*ter i vissas ögon, Danskarna är tydligen ett mycket dumt och okunnigt folk , för inte tala om deras politiker, Snart har även ljuhuvet Tegnell med sin ledare Steffe förstått att mask eller munskydd gör nytta på publika platser. Men vissa här på MPR har tydligen utsett sig till smartare än de som har vett att skydda sig, vad skall ni säga när tegnell pudlar ? Nu anser även WHO att munskydd /mask bör bäras i offentliga miljöer, Men inte svenska myndigheter, undrar varför andra länder i sådana här sammanhang skrattar åt Sverige. med snart 6000 avlidna i av med Covid så är vi fn inte bäst, det är säkert, inte heller ekonomiskt har vi klarat det bäst, Tegnelldyrkare tycks vara ett släkte för sig 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev frogfish:

Så lät det inte tidigare när du stolt proklamerade att du varit ute och skällt på folk som inte hade mask. De orsakade ju jordens undergång...

 

Men intressant med din "ingenjörskonst" av din nätpersona, på ditt gamla forum har du blivit gammal mysgubbe, medan du flyttat coronapropagandan till MPR (även fast det absoluuuuuut inte är du.....).

Hur många sekunder tog det innan du kallade andra för idi*ter och att alla andra inte förstår nåt....🤣 

??? Hmmmm skaka på skallen, kanske bättre sen, var när har jag kallat någon för idi*t, precisera dig gärna 

Ändrades av Bike
Link to comment
Dela på andra sajter

Fö inte jag som driver denna tråd, det gör vissa andra här så ruskigt bra med fula dumma och inkonsekventa påhopp, dessutom påståenden om min person som är helt galet. 😅

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi kan ju diskutera det ni vill då. Botemedel mot Corona . 

Varsågod, jag håller med inlägg så kan ni visa vad som gäller, väntar med spänning .

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...