Jump to content
IGNORERAD

Botemedlet mot Corona


John Khonken

Recommended Posts

21 minuter sedan, skrev M33:

Dålig humor.

21 personer hittills rapporterade döda pga covid-19 20-05-07.

Jag lyssnade på P1 vid 14:00, dagens rapport från bland annat FHM, var hittade du dina uppgifter?

 

OK, jag underdrev, det var ca 135 rapporterade dödsfall igår, men var fick du 21 (jag skrev 27 först, förlåt) ifrån???

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-08/ytterligare-135-doda-i-covid-19-i-sverige

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/57246/coronaviruset-8-maj-135-nya-dodsfall-i-sverige/

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,9k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • John Khonken

    293

  • Surin P3

    149

  • spooncreek

    139

  • HuaHindinnge

    106

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Internet eller MPR ställde till det, blev en massa kopior på mitt förra inlägg...

Förlåt?

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry för strulet.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Tommy:

Jag lyssnade på P1 vid 14:00, dagens rapport från bland annat FHM, var hittade du dina uppgifter?

 

OK, jag underdrev, det var ca 135 rapporterade dödsfall igår, men var fick du 21 ifrån???

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-08/ytterligare-135-doda-i-covid-19-i-sverige

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/57246/coronaviruset-8-maj-135-nya-dodsfall-i-sverige/

 

 

MVH

21 skrev jag. Från FHM tog jag det. Du skrev dog, nu rapporterade. Trodde du var smartare?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev M33:

21 skrev jag. Från FHM tog jag det. Du skrev dog, nu rapporterade. Trodde du var smartare?

Fan vad trist du kan vara i dina värsta stunder.

Trodde du var trevligare?

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag lyssnade på P1 vid 14:00, dagens rapport från bland annat FHM, var hittade du dina uppgifter?

 

OK, jag underdrev, det var ca 135 rapporterade dödsfall igår, men var fick du 21 (jag skrev 27 först, förlåt) ifrån???

 

https://www.sydsvenskan.se/2020-05-08/ytterligare-135-doda-i-covid-19-i-sverige

https://www.dagensvimmerby.se/nyheter/e/57246/coronaviruset-8-maj-135-nya-dodsfall-i-sverige/

 

 

MVH

Dom 135 som rapporterades behöver inte ha dött igår och alla behöver inte ha dött på intensiven heller.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Soengsang
8 timmar sedan, skrev Tommy:

Sverige har färre än 500 Covid19 patienter på intensivvård !

Trist bara att det beror på att det dog ca 100 pers igår...

 

MVH

Nä dog inte 100(135) igår, det inrapporterades ca 100(135), eftersläpningen kan vara mer än en vecka.

 

Det mer rättvisande är nog att se på dödstalen och IVA vårdade per vecka, och de sjunker stadigt, hoppas det håller sig.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Esspe:

Dom 135 som rapporterades behöver inte ha dött igår och alla behöver inte ha dött på intensiven heller.

 

9 timmar sedan, skrev Soengsang:

Nä dog inte 100(135) igår, det inrapporterades ca 100(135), eftersläpningen kan vara mer än en vecka.

 

Det mer rättvisande är nog att se på dödstalen och IVA vårdade per vecka, och de sjunker stadigt, hoppas det håller sig.

OK, men de var inte rapporterade som döda av Covid19 tidigare, och jag vet inte när de dog utan när de blev kända...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev John Khonken:

Klanen på MPR vet självklart allt. Märkligt att andra länder resonerar annorlunda. Men vi alltid bäst.

 

https://www.forbes.com/sites/alexledsom/2020/05/10/hydroxychloroquinenumber-of-prescriptions-explode-in-france/#752da321180f

Nu har ju inte jag en aning eftersom jag inte är medicinskt utbildad.

Dock tror jag att frankrike, är ett ganska dåligt exempel. Då man där liksom Thailand har en tradition att skriva ut antibiotika, för dom flesta åkommor.

 

Det ihop med undersökningar som det skrivits om i allehanda tidningar att Hydroxychloroquin är ganska verkningslöst för Covid 19.

https://www.who.int/bulletin/volumes/89/1/11-030111/en/

 

Remdesivir, skriver dom ju ska hjälpa. Men det återstår att se, vilket som är bäst? Eller om dom kommer på en ny medicin , eller vaccin?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Janne. Spelar väl ingen roll vem som är bäst. Bara dom hjälper människor. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Janne. Spelar väl ingen roll vem som är bäst. Bara dom hjälper människor. 

Alltså om jag går till läkaren. Så förutsätter jag att jag får medicin, som är fungerande. Om det visar sig i studier vilket det verkar gjort. Att den ena medicinen inte gör någon effekt. Då är ju den skadlig. 

Vilken som är bäst, kan inte jag uttala mig om. Jag läser tidningar som alla andra. Och förutsätter att dom studier, som presenteras är riktiga. 

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Självklart  borde dom vara riktiga. Jag presenterar dom studier som finns om H- Z-pac- Zink . Vi får se om det är den bästa kuren. Vilket jag tror just nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

lasseiudon

Det finns dom som förespråkar att man kan stärka sitt immunförsvar genom att inta höga doser C- och D-vitamin. Jag ville prova så jag införskaffade detta, D-vitaminet kom i kapslar, helt OK men C-vitaminet jag köpte var i form av askorbinsyra, som löses i vatten. Surt som fan och jag tror att jag blev dålig i magen dessutom varför jag slutat med detta.

 

Någon annan som käkar höga doser av C-vitamin (10 g/dygn), vilket preparat använder ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Det finns dom som förespråkar att man kan stärka sitt immunförsvar genom att inta höga doser C- och D-vitamin. Jag ville prova så jag införskaffade detta, D-vitaminet kom i kapslar, helt OK men C-vitaminet jag köpte var i form av askorbinsyra, som löses i vatten. Surt som fan och jag tror att jag blev dålig i magen dessutom varför jag slutat med detta.

 

Någon annan som käkar höga doser av C-vitamin (10 g/dygn), vilket preparat använder ni?

Det gäller, "den som vill va fin får lida pin".

 

I övrigt får du fråga Konken, han vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Det finns dom som förespråkar att man kan stärka sitt immunförsvar genom att inta höga doser C- och D-vitamin. Jag ville prova så jag införskaffade detta, D-vitaminet kom i kapslar, helt OK men C-vitaminet jag köpte var i form av askorbinsyra, som löses i vatten. Surt som fan och jag tror att jag blev dålig i magen dessutom varför jag slutat med detta.

 

Någon annan som käkar höga doser av C-vitamin (10 g/dygn), vilket preparat använder ni?

Askorbinsyra ska du inte ta som sådant, du får magsår efter ett tag, det ska blandas bikarbonat för att bryta ner syran. Den är en neutraliserande reagens från naturen. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
1 timme sedan, skrev lasseiudon:

Det finns dom som förespråkar att man kan stärka sitt immunförsvar genom att inta höga doser C- och D-vitamin. Jag ville prova så jag införskaffade detta, D-vitaminet kom i kapslar, helt OK men C-vitaminet jag köpte var i form av askorbinsyra, som löses i vatten. Surt som fan och jag tror att jag blev dålig i magen dessutom varför jag slutat med detta.

 

Någon annan som käkar höga doser av C-vitamin (10 g/dygn), vilket preparat använder ni?

Jag äter c-vitamin nästan varje dag. Hur stor dos vet jag ej. Dålig i magen blir du om du överdoserar. Även pinkar mera. Du måste sprida intaget över hela dygnet. C-vitamin är kanon.

Lycka till

PS du äter väl ren askorbinsyra. Inte i form av piller

Ändrades av John Khonken
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev lasseiudon:

C-vitaminet jag köpte var i form av askorbinsyra

C-vitamin och askorbinsyra är två olika namn på samma substans. 

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Ni korkskallar och dumhuvuden. som inte vill leva. Lyssna för helvete inte. Ni med hjärna och vill leva . Lyssna och tänk efter själva

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev John Khonken:

Ni korkskallar och dumhuvuden. som inte vill leva. Lyssna för helvete inte. Ni med hjärna och vill leva . Lyssna och tänk efter själva

Du har aldrig tänkt på att det som låter för bra för att vara sant, är oftast inte heller sant?

Men onekligen skulle det vara bra, helt fantastiskt att hela den etablerade forskarvärlden missat detta ”husmorstips”

Tänk vad underbart det skulle vara om det var sant....fingers crossed 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tänker inte så. Jag håller tummarna och hoppas att det är sant. Sedan tänker jag follow the money. Då blir det ännu bättre. 13 dollar för en kur som botar. Tack för kafeet

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, John Khonken said:
Ni korkskallar och dumhuvuden. som inte vill leva. Lyssna för helvete inte. Ni med hjärna och vill leva . Lyssna och tänk efter själva

Ärligt talat; är vi som inte tror på dina vilda teorier korkskallar och dumhuvuden? Det finns ingen annan medicin som det gjorts fler tester på och alla seriösa tester är 100% eniga; hydroxychloroquine har ingen som helst verkan.

 

Jag vill så gärna försöka förstå vad det är som driver dig att pusha något som alla andra redan givet upp; det är ju faktiskt mer absurt än att propagera för Siljansringen eller att jorden är platt. Det fanns en liten chans, den blåstes upp och den testades och alla är eniga om att det inte höll. Låt oss lägga resurserna på något som faktiskt kan fungera.

 

Tror du verkligen att hydroxychloroquine fungerar men att läkemedelsbolagen har så mycket makt att de kan få alla världens politiker att ge upp miljoners triljoner varje dag i en ekonomisk kollaps med förhoppningen att något läkemedelsbolag ska kunna ge dem miljoners triljoner i kick-backs?

 

Världen är ofta svår att förstå och diverse influenser får regeringar att ibland fatta felaktiga beslut. Tror du att hydroxychloroquine på något sätt spelas bort av hela världen så kan jag dock bara rekommendera dig att en gång för alla radera alla bookmarks till dina konspirationsteorisiter, för det är uppenbart att de menligt börjar påverka dina möjligheter att normalt existera i den värld vi andra lever i.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...