Jump to content
IGNORERAD

Flyg Till Bangkok I Nov. 6045Kr China Airlines.


Up2You

Recommended Posts

Ska resa till Thailand i November och hittade en billig resa. 6045Kr KLM-Amsterdam-China Airlines-Bkk. Någon som har flygit med dom innan???

Flyger gärna med Finnair i vanliga fall,men dom är nästan 3000kr dyrare. Någon som har flygit med dom och vad har ni att säga om det? Bra eller dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Singha711

    7

  • Up2You

    5

  • Magnus-Chumphae

    3

  • ITOY

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Ska resa till Thailand i November och hittade en billig resa. 6045Kr KLM-Amsterdam-China Airlines-Bkk. Någon som har flygit med dom innan???

Flyger gärna med Finnair i vanliga fall,men dom är nästan 3000kr dyrare. Någon som har flygit med dom och vad har ni att säga om det? Bra eller dåligt?

Jag har aldrig flugit med dem men jag har hört folk som gjort det och inte överlevt. Lägg ut datumen du vill flyga så ska vi experter hitta ett bättre alternativ till dig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har aldrig flugit med dem men jag har hört folk som gjort det och inte överlevt. Lägg ut datumen du vill flyga så ska vi experter hitta ett bättre alternativ till dig.

Ok,det lät ju inte bra haha.. Jag vill resa slutet på november början på december och stanna 3 månader. Kan du hitta nåt bra så hör av dig =)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Ska resa till Thailand i November och hittade en billig resa. 6045Kr KLM-Amsterdam-China Airlines-Bkk. Någon som har flygit med dom innan???

Flyger gärna med Finnair i vanliga fall,men dom är nästan 3000kr dyrare. Någon som har flygit med dom och vad har ni att säga om det? Bra eller dåligt?

Turkish är billigare och vad jag kan se är det långa väntetider som gäller med China.

T.ex. dessa biljetter för 5405 kr - men när man inte vet vilka datum du vill åka är det svårt.

Mvh GD

post-3917-12498205129_thumb.jpg

post-3917-12498205129_thumb.jpg

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Turkish är billigare och vad jag kan se är det långa väntetider som gäller med China.

T.ex. dessa biljetter för 5405 kr - men när man inte vet vilka datum du vill åka är det svårt.

Mvh GD

Tackar för tipsen =) men tanken är att jag vill åka runt den 30´e Nov-27 Feb. Men har bara hittat för runt 8000-10.000kr vid dom datumen.Sen vill jag inte ha långa flygtider heller

Link to comment
Dela på andra sajter

Tackar för tipsen =) men tanken är att jag vill åka runt den 30´e Nov-27 Feb. Men har bara hittat för runt 8000-10.000kr vid dom datumen.Sen vill jag inte ha långa flygtider heller

Jag har kollat runt lite också och det ser ut som att KLM och Kinesen är det billigaste alternativet trots allt. Finns några hyffsade alternativ med Turkish (hjälp!!) och Aeroflot (ännu mer hjälp!!!)...så nu återstår frågan om någon provat Kinesen...ryktena säger bra service i alla fall...

Ändrades av ITOY
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Jag har kollat runt lite också och det ser ut som att KLM och Kinesen är det billigaste alternativet trots allt. Finns några hyffsade alternativ med Turkish (hjälp!!) och Aeroflot (ännu mer hjälp!!!)...så nu återstår frågan om någon provat Kinesen...ryktena säger bra service i alla fall...

"hjälp" skriver du om Turkish...

Tänkte prova dom för första gången i december till Hongkong.

Har du flugit med dom eller gissar du bara?

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Hej jag har flygit med dom det var några år sedan nu men det var utmärkt service och standard ombord, så jag skulle gärna flyga med dem igen!

Är du nyfiken på flygbolags standard och service nivå så finns det en websida för den typen av information.

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Turkish är ju för tillfället 4-stjärnigt, egna skärmar o dylikt. Tydligen kanon enligt Larka (forummedlem) som åkte med de nyligen. Annat var det förr, men inte ens fy skam då heller. Väntan på Istanbuls urtråkiga flygplats är värre.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

På de resdagarna som du uppgivit finns det billiga flyg från Frankfurt för endast 4229 kr. Även dessa går med Air China.

Om du bokar innan Oktober går det nog att ta sig ner till Frankfurt med lågprisflyg på några hundralappar. Ryanairs flygplats kallas visserligen för Frankfurt, men det är Frankfurt/Hahn en bit därifrån som avses. Dit kan du tex flyga dagen innan på kvällen och övernatta i mysiga värdshus vid Moselstranden som ligger bara 14 km från flyplatsen. Avhämtningsservice ingår ofta vid tidig bokning.

Bussen från Frankfurt/Hahn till Frankfurt City passerar Frankfurt International Airport och kostar 12 Euro och tar ca 1 timme. Bussarna avgår i regelbundna intervall men man bör ha minst 3-4 timmar på sig mellan ankomst i Frankfurt/Hahn och avgång på Frankfurt International Airport för att vara säker. Då är övernattningsvarianten mycket säkrare och framförallt mycket trevligare.

Du hittar bokningssajten m.h.a. ”www.priserunner.se” under flyresor.

Trevlig resa önskas i alla fall!

//Singha711

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

Ar boende i Kina och flyger de flesta flygbolagen inkl. China Airlines i princip varje vecka, jag brukar dock forsoka boka in mig pa Shanghai Airlines eftersom service, mat och benutrymme ar battre dar an ovriga Kinesiska flygbolag.

Och nar jag flyger privat valjer jag Thai Airways som enl. mig ar mycket battre (PVG - BKK - PVG). Sa om jag hade flugit hade jag bokat nagot annat bolag och betalat nagra kronor extra.

Ha en bra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Etihad brukar väl ha bra priser och är också dom 4 stjärnig. Flög med dom i vintras och även fast det var 2 mellanlandningar (Munchen och abu dhabi) mös jag hela resan. Flygvärdinnorna var ju 5 stjärniga också.

Riktigt behaglig flygresa var det. Och bra pris. B)

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej jag har flygit med dom det var några år sedan nu men det var utmärkt service och standard ombord, så jag skulle gärna flyga med dem igen!

Är du nyfiken på flygbolags standard och service nivå så finns det en websida för den typen av information.

Mvh

Magnus-Chumphae

Visst planen är bra men största problemet är lukten i kabinen. Jag vet inte om det är så att turkar inte duchar eller om deras svett luktar speciellt illa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Magnus-Chumphae

Visst planen är bra men största problemet är lukten i kabinen. Jag vet inte om det är så att turkar inte duchar eller om deras svett luktar speciellt illa.

Hej ITOY

Jag svarad på frågan avseende China Airlines jag har aldrig rest med Turkish Airlines eller vad de nu heter!

Mvh

Magnus-Chumphae

Magnus-Chumphae

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Gokväll govänner!

Kan någon med erfarenhet av Air France utöka sin godhet och berätta om det är okej att flyga med dessa. Jag har hittat biljetter för runt 4000:- mellan Köpenhamn-Bangkok med ett kort uppehåll på 1,5 tim i Paris på vägen ner. Tar tacksamt emot information kring detta B)

Hälsningar

Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har åkt med Air france. Vilket skitbolag. Enligt mig aldrig mer överhuvudtaget air france. Fanns endast en sak som var bra. Vinet smakade bra till maten. Bara strul

Link to comment
Dela på andra sajter

Gokväll govänner!

Kan någon med erfarenhet av Air France utöka sin godhet och berätta om det är okej att flyga med dessa. Jag har hittat biljetter för runt 4000:- mellan Köpenhamn-Bangkok med ett kort uppehåll på 1,5 tim i Paris på vägen ner. Tar tacksamt emot information kring detta

Hälsningar

Parasollkillen

Finns inga som helst anmärkningar mot Air France. Bra service, bra plan (AirBus?) och mycket bra mat under långflygningar.

Enda bekymmer är den stora flygplatsen i Paris (tar tid). Men eftersom du redan har checkat in i Köpenhamn, skall nog 1.5 timmar vara bra att hinna med. De kommer nog säkert vänta på dig eller kompensera dig, om det skulle bli problem med förseningar…

Önskar dig en bra resa!

//Singha711

P.S. När reser du och var hittar du dessa billiga biljetter (kanske exkl. skatt & avgifter) ?

Ändrades av Singha711
Link to comment
Dela på andra sajter

Singha

Då hade vi väl en jävla otur. Servicen var totalt värdelös. Flygvärdinnorna var allmänt arroganta för att vi inte pratade franska. Överbokat plan . Försnade p.g.a det 4 timmar extra. För allt bagade måste ut igen. Tror du lökätarna brydde sig. Inte en chans. Men detta var för några år sedan. Även fransmänn kanske kan lära sig vilket jag betivlar. För mig är Air France OUT OF ORDER FÖR ALL FRAMTID

Link to comment
Dela på andra sajter

Parasollkillen

Hej igen boys!

Priset har jag i skrivande stund på www.flygresor.se och utresa är 26 aug och hemresa 8 sep. Jag skall ner igen i november och skall då stanna i 10 veckor :)

Tack för hjälpen så långt! B)

Vid pennan

Parasollkillen

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var som fan..

3981 kr inkl. skatt och avgifter.ohmy.gif

Kanske läge för en snabbvisit...

För det priset är det i alla fall värt att ta några skavanker under resan, helt klart!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha. Air China och China airlines är definitivt inte samma sak.

Vad gäller ursprungsfrågan så flög jag med KLM-China airlines via Amsterdam för ett antal år sedan och jag var supernöjd med allt vad gäller resan. Har flygit till Thailand med ett tiotal olika europeiska och asiatiska flygbolag och China airlines var definitivt inte sämre än något av dom andra, snarare tvärtom.

Skulle väldigt gärna flyga med dom igen om dom kunde matcha mina krav på avgångstider, transfertider, pris osv.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Air France ser jag som ett av de bättre bolagen, fina plan, bra service, bra mat, bra underhållningssystem, CDG duger.

Singha, en fråga, kan du som företagare dra av av skatten och avgifterna? Annars är väl inte de så viktiga för dig...

Jo, glömde svara på det, AF kör både med Airbus och Boeing.

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...