audirs2 Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Finns spelet på vinska så vi "fån" Vinnland kan förstö? åå??😋 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 1 timme sedan, skrev Atom: Du gick ju vidare! Nu har det dock kommit in en protest angående ditt språkbruk så det finns en uppenbar risk att det blir lottdragning mellan de som hade 4:or om din plats. Pratar just nu på satelltlink med någon rauk. Förvisso gick jag vidare men en 3:e plats innebär ju ett svårt bakspår i semifinalen. Nu är det som det är och jag håller på att lägga upp taktiken och en sak är säker, jag tänker inte ha en enda Glennare framför mig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 3, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 3, 2020 Satt precis med Ove och gick igenom morgondagens grupper då Bosse Hansson ringde och påpekade att Stjp är med två gånger i grupp 5; osäkert om det är Bosses intresse för statistik eller långa smala pojkar som väckte hans intresse dock. Så kan vi givetvis inte ha det, alltså att Stjp dubblerar, Bosse kan vi givetvis ha. Om någon är intresserad av platsen så hör av er, annars tillfaller den BTT. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Gravöl efter att jag blivit oförrätt utslagen ur bingospelet. Tröstar mig med en handpumpad real ale. Skickat från min iPhone med Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 27 minuter sedan, skrev Atom: Satt precis med Ove och gick igenom morgondagens grupper då Bosse Hansson ringde och påpekade att Stjp är med två gånger i grupp 5; osäkert om det är Bosses intresse för statistik eller långa smala pojkar som väckte hans intresse dock. Så kan vi givetvis inte ha det, alltså att Stjp dubblerar, Bosse kan vi givetvis ha. Om någon är intresserad av platsen så hör av er, annars tillfaller den BTT. Det var det ju någon som påpekade redan igår, ditt blindstyre.😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 (ändrad) 52 minutes ago, Atom said: Satt precis med Ove och gick igenom morgondagens grupper då Bosse Hansson ringde och påpekade att Stjp är med två gånger i grupp 5; osäkert om det är Bosses intresse för statistik eller långa smala pojkar som väckte hans intresse dock. Så kan vi givetvis inte ha det, alltså att Stjp dubblerar, Bosse kan vi givetvis ha. Om någon är intresserad av platsen så hör av er, annars tillfaller den BTT. Visst, släng in BTT, men jag tycker verkligen det är hög tid att du tar tag i det här med kommentatorsfrågan. Bosse Hansson är visserligen lite lagom sömnig för att passa för bingo, men sitter inte han inne? Jag föreslår Göran Zachrisson (om han inte också sitter inne?) , golf och bingo är väl ungefär samma, i alla fall lika sövande. För att liva upp det, en expertkommentator med lite fart, varför inte Niklas Wikegård? Tänk när gnället börjar här på MPR mitt i bingoliret och Wikegård ryter till typ: ”Dra igen kakhålet för helvete och kör!". Då håller nog till och med BTT käften. Ändrades April 3, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Jag kräver en min plats tillbaka,om inte så blir proteststormen oöverskådlig. Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Fy fan! Utslagen och inte ens omnämnd i resultatkommentaren. Misstänker å det grövsta att tävlingsledningen glömde ge mig en bricka och att jag inte ens deltog. Kräver granskning och om mina misstankar besannas ser jag fram emot ett wild card i grupp 5 eller 6. Nåja, är väl inte så lätt att hålla ordning på brickorna i halv storm och tropisk hetta. Nä, ja ä inte bitter! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 4 timmar sedan, skrev Kötthandlarn: Fan va grym man är på bingo........🤣 Citerar mig själv men fan vilken grym sillstrypare man är........🤣 4 timmar sedan, skrev måne: Du är värd all framgång du kan få,puss i ljumsken på dig Love you too........💓 3 timmar sedan, skrev Atom: Jag förstår att det är mycket känslor. Bingo är dock en sport med oerhört små marginaler där dagsformen ofta är avgörande. Första gruppen spelades inomhus i AC medans grupp 2 och 3 spelades under halv storm och 35 grader; vissa trivs givetvis bättre än andra under rådande förhållanden. Jag tycker alla kämpat bra och ni ska vara stolta. Eventuellt kommer fler grenar i framtiden så det kan finnas möjligheter till revansch. Detta bara bevisar min överlägsenhet då förhållandena var tidvis väldigt svåra under halvstormen + den outhärdliga värmen men jag hade sydvästen, oljestället och gummistövlar på mig som varje sillstrypare bör..........😝 3 timmar sedan, skrev GreenValley: Snacka om riggad tävling! Inte en chans att sillstryparna hamnar i topp om och när Fair Play gäller! Visst var det "Fair Play"........ Se ovan........😉 2 timmar sedan, skrev GreenValley: Förvisso gick jag vidare men en 3:e plats innebär ju ett svårt bakspår i semifinalen. Nu är det som det är och jag håller på att lägga upp taktiken och en sak är säker, jag tänker inte ha en enda Glennare framför mig! Glennare kommer alltid vara framför dig........... Det är ett globalt faktum och tidslinjerna ljuger aldrig..........🤣 Eller jo, de kanske de gör? Hela jäkla Asien å Mellanöstern ligger ju före oss i tidslinjen.......... Faaan, där föll mitt argument.......🤬 🤓 Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Finns tydligen en bunt dåliga förlorare här på mpr. Nyss hemkommen från jobbet känns man lite matt och godtrogen. Kanske därför jag litar på att Ove haft riktig koll på att Atom inte fuskat. Detta antagande ska tas under granskning. När man fått i sig en god middag och några goda öl, känner sig riktigt däst och belåten, sjunker detta säkert in. När man dränkt sorgen med något starkare kan det i ett senare skede vara en fördel om P3 och övriga mods tar en välbehövd helgpaus. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 2 timmar sedan, skrev Atom: Satt precis med Ove och gick igenom morgondagens grupper då Bosse Hansson ringde och påpekade att Stjp är med två gånger i grupp 5; osäkert om det är Bosses intresse för statistik eller långa smala pojkar som väckte hans intresse dock. Så kan vi givetvis inte ha det, alltså att Stjp dubblerar, Bosse kan vi givetvis ha. Om någon är intresserad av platsen så hör av er, annars tillfaller den BTT. Som ytterligare trumf för mitt deltagande kan jag åberopa att Lill-Måne friar i Tibro,det om något borde ge mig en given finalplats 🤪 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naam jai Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Fy fan fick Bingo men blev ändå utslagen...kan bero på att bönnera från Tibro ser oss Skövde pöjkar som storstadsbor 😆...men jag var en gång i tiden grym på sanning å konsekvens ,Bingo blaha blaha😉..undrar vad nästa tävling blir, rysk roulette? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 On 2020-03-30 at 14:33, skrev Tommy: Min gamle vän "Lasse på Thaiscan" (RIP) var intresserad av Darts, han släpade med mej nån kväll till en tävling på D´Pelican inn... Ett av lagen saknade en spelare och de frågade om jag kunde kasta pil? Jodå, men jag har aldrig tävlat, sa jag. Jag fick låna pilar av nån engelsman , och testade dem... Första pilen trippel 20, andra pilen trippel 20, tredje alldeles intill trippel men bara 20, "Dessa får duga", sa jag... (det var delvis en slump, men gubbarna stirrade rätt ordentligt!). Vi vann, men inte på grund av mig, de andra var bättre. MVH Lasses tänder har jag begravt ute på Ingarö där jag bodde förut under en tall med utsikt mot Björn Borgs villa! RIP Lasse! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 Lucky von Luke och pollen saknar jag här i detta VM!!! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 5 minuter sedan, skrev audirs2: Lucky von Luke och pollen saknar jag här i detta VM!!! Svampen e tillbaka, och det är ju inte illa! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 3, 2020 Dela Inlagd April 3, 2020 (ändrad) Atom eftersom du är en klok o förnuft man,så ser jag framåt fortsatt spel. Det skulle ju vara tråkigt om Ove råkade ut för en olycka o bröt någon arm eller ben😀👍 Ps, under hästhuvudet som ligger på din trappa finns det ett kuvert,lycka nu till med spelet. Ändrades April 3, 2020 av pust Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 3 hours ago, pust said: Atom eftersom du är en klok o förnuft man,så ser jag framåt fortsatt spel. Det skulle ju vara tråkigt om Ove råkade ut för en olycka o bröt någon arm eller ben😀👍 Ps, under hästhuvudet som ligger på din trappa finns det ett kuvert,lycka nu till med spelet. Jag tackar allra vänligast för att du lät Ove vara och bara kapade benen på Åke. Tack för de 20 Bahten, de kommer komma väl till pass i dessa tuffa tider. Gruppspel om ett par timmar. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Nu har Grupp 4 och 5 spelats och även dessa grupper spelades simultant för att spara tid. Detta innebär att det är två separata tävlingar men på samma nummer, dvs jag är ansvarig för tombolasnurrning, utrop samt att sköta 20 brickor samtidigt; en intellektuell utmaning som med lätthet slår att manövrera sig igenom ett projektmöte med 20 kedjerökande och gormande kineser. Ni har nog sett att det framkommit en del hot och rena mutförsök i tråden och det är inget emot vad min PM-låda, e-mailserver och faxmaskin fått ta emot. Skulle inte förvåna om det om en vecka dyker upp ett gammaldags brev poststämplat i Örebro med sådana där urklippta bokstäver. Men som sagt, jag och Ove skräms inte så lätt. Grupp 4: Här fick Pust bingo efter 5 drag. Nej, det fick han givetvis inte. Han är dock vidare som tredje man på bättre andrarad än Berlitz. Nu tror säkert någon att jag har skrämts av Pust men så är det inte, även om Ove var ordentligt skärrad. För övrigt så var det en väldigt sölig grupp; tidig lördagsmorgon kanske inbjuder till det. Det tog hela 51 nummer innan Stefan och Nilsson68 fick bingo och Stefan vinner gruppen på bättre andrarad. Grupp 5: Här har vi ju intermezzot att Stjp var dubbelt anmäld; både under namnet Stjp och Stjp8729 (där siffrorna tydligen ska vara en multiplikation av IQ x skostorlek x antal barn han har). Jag erbjöd BTT den vakanta platsen men han avböjde då han tydligen skulle till Götet för att binge-titta på Hugh Grants samlade rom-com filmer med Bibben. Det blev istället Naam kaeng som fick platsen. Jag tror dock inte han fick nog förberedelse tid eller så var det värmen som fick isbiten att smälta. Vann gruppen gjorde den lågmälde Thure på 44 drag, tätt följd av Tongjai och Kenneth4618. Även Surin P3 och Fritz fick Bingo innan segraren i Grupp 4 fått bingo men sådan är sportens värld, det gäller att ha tur med vind, sol och inte minst lottning. Snart drar Grupp 6 igång och Samet satt här och värmde upp redan när jag kom ned strax före 6 i morse så han verkar taggad. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 Ser fram emot BTT,s eventuella inträde, kommer att bli oerhört intressant att få en vetenskaplig redogörelse över hur man spelar kikarbingo tillsammans med en valiumdrogad överskottslady som tack o lov är nypissad. BTT skriver ju ofta ur minnet vilket verkar minst sagt fotografiskt (behov av kamera är ju bevisat obefintligt) så han kommer likt en simultanmästare i schack hitta ett spel från 1994 där sifferkombinationen stämmer, blir svårslagen om han har mr Google vid sin sida. En dessilutionerad Baa som redan lovat frun en Bkk resa för upphämtandet av priset, nu blir det Pizza company istället eftersom dom har 2 för 1 drive, äntligen en ljuspunkt... Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 Nu har till sist sista gruppen spelats. Fick flera märkliga telefonsamtal som jag lyckades spåra till en DX-klubb i Irkutsk: "We want Nikolai win, only true friend of Russian Empire, we give 30 million Rubels". Jag nekade givetvis men Ove drog iväg i en tuk-tuk så vi får väl se. I denna grupp hade jag stora förhoppningar på Drik; bingo är ju ändå tillsammans med enduro, bågskytte och konståkning något av Tibros nationalsport. Drik var också först till 4 marker men nummer 51 kom aldrig, hur mycket jag än försökte. Istället var det MickeN, mest känd för sitt trav och sina veteöl, som spurtade hem segern. Tvåa var gourmeten Ellim63 och tredjeplatsen togs av svetsar-Audi. Samet var en besvikelse men jag antar att 82 timmars flygning via Skopje, Astana, Colombo, Surabaya och Yangoon hade satt sina spår. Nu blir det ett längre uppehåll då vi har vår Covid19-tradition att se på film efter lunch; idag blir det the Goldfinch, en fantastisk bok men tydligen en halvtaskig film. Ska dock redogöra för semifinalsindelningen först där segrarna i Grupp 1 och 2, tvåorna i Grupp 3 och 4 samt treorna i Grupp 5 och 6 utgör nya Grupp 1. Och så vidare. 2 bästa i varje grupp går vidare till finalrundan som kommer sent i eftermiddag eller i morgon. Grupp 1 Captain Morgan Muimatt Hamnoi Nilsson68 Kenneth4618 AudirRS2 Man kan ju tro att Captain Morgan och Muimatt som gruppsegrare skulle vara favoriter men riktigt så enkel är inte bingons logik. Som gruppsegrare blev det mycket media igår och givetvis en hel del press. Hamnoi såg stabil ut igår och Kenneth hade trots sin tredjeplats färre drag än många gruppsegrare. Grupp 2 Kötthandlarn Stefan Tongjai Ellim63 Khonis Knasen Kötthandlarn hade bäst resultat av alla i kvalet och får ses som given favorit. Tongjai gick starkt i morse och detsamma gäller Ellim63. Knasen får nog ses som chanslös, igen. Grupp 3 Thure MickeN Rillex Jive Green Valley Pust Här får nog MickeN och Thure gälla som favoriter men även Jive som tog sig vidare från Dödens Grupp med ett lugnt spel ser farlig ut. Pust kommer förmodligen försöka hota och muta sig till final men nu är det dagsljus så tror inte Ove är lika lättskrämd nu. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 15 hours ago, spooncreek said: Visst, släng in BTT, men jag tycker verkligen det är hög tid att du tar tag i det här med kommentatorsfrågan. Bosse Hansson är visserligen lite lagom sömnig för att passa för bingo, men sitter inte han inne? Jag föreslår Göran Zachrisson (om han inte också sitter inne?) , golf och bingo är väl ungefär samma, i alla fall lika sövande. För att liva upp det, en expertkommentator med lite fart, varför inte Niklas Wikegård? Tänk när gnället börjar här på MPR mitt i bingoliret och Wikegård ryter till typ: ”Dra igen kakhålet för helvete och kör!". Då håller nog till och med BTT käften. Jag hör dig. Intresset från permitterade reportrar och expertkommentatorer har varit enormt. Perlskog, Jacob Hård och Staffan Lindeborg har hört av sig och till och med experter som Wilander, Pillan och Anders Blomqvist har mailat. Problemet är bristen på flyg. Lasse Granqvist och Claes Hellgren ska tydligen sitta på fraktbåt utanför Kaliningrad just i detta nu. Anutin ska tydligen vara på väg så gäller att jag snabbt letar rätt på min mask. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 4, 2020 Trådstartare Dela Inlagd April 4, 2020 13 hours ago, måne said: Som ytterligare trumf för mitt deltagande kan jag åberopa att Lill-Måne friar i Tibro,det om något borde ge mig en given finalplats 🤪 Anknytning till Tibro ger alltid pluspoäng men den enda släkt jag har i Tibro är Farsan och om det är honom han dejtar så blir det inte mycket bonus 😉 12 hours ago, Naam jai said: Fy fan fick Bingo men blev ändå utslagen...kan bero på att bönnera från Tibro ser oss Skövde pöjkar som storstadsbor 😆...men jag var en gång i tiden grym på sanning å konsekvens ,Bingo blaha blaha😉..undrar vad nästa tävling blir, rysk roulette? Du var nära, se det så. Det ligger något i ett visst storstadskomplex gentemot Skövde men när man själv flyttade upp till Stockholm så insåg man snabbt att det verkliga storstadskomplexet fanns i Skövde. Stadsdelar med namn som Östermalm och Norrmalm och ett resecentrum med automatiska utrop om "Buss 300 mot Hjo avgår från Gate 4" när man vet att det bara sitter trea somalier och ett alko och väntar 😉 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pust Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 Jag ber om ursäkt,kände inte till Åke,sådana enkla jobb skickar jag Mr Big att utföra. Frågade Mr Big vad som hände,tydligen hade Åke överraska Mr Big när han kom med hästhuvudet. Åke hade hotat Mr Big o Mr Big hade bara försvarat sig. Men Ove mår bra just nu,vi får hoppas att det blir så i fortsättningen också,det ska bli så kul att spela finalen👍😀 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 Ska försöka hålla huvudet kallt och hitta den minst smärtsamma ställningen med mitt diskbråck, men jag har lång erfarenhet (av diskbråck alltså) så det ska nog gå. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd April 4, 2020 Dela Inlagd April 4, 2020 2 timmar sedan, skrev Atom: Nu har Grupp 4 och 5 spelats och även dessa grupper spelades simultant för att spara tid. Detta innebär att det är två separata tävlingar men på samma nummer, dvs jag är ansvarig för tombolasnurrning, utrop samt att sköta 20 brickor samtidigt; en intellektuell utmaning som med lätthet slår att manövrera sig igenom ett projektmöte med 20 kedjerökande och gormande kineser. Ni har nog sett att det framkommit en del hot och rena mutförsök i tråden och det är inget emot vad min PM-låda, e-mailserver och faxmaskin fått ta emot. Skulle inte förvåna om det om en vecka dyker upp ett gammaldags brev poststämplat i Örebro med sådana där urklippta bokstäver. Men som sagt, jag och Ove skräms inte så lätt. Grupp 4: Här fick Pust bingo efter 5 drag. Nej, det fick han givetvis inte. Han är dock vidare som tredje man på bättre andrarad än Berlitz. Nu tror säkert någon att jag har skrämts av Pust men så är det inte, även om Ove var ordentligt skärrad. För övrigt så var det en väldigt sölig grupp; tidig lördagsmorgon kanske inbjuder till det. Det tog hela 51 nummer innan Stefan och Nilsson68 fick bingo och Stefan vinner gruppen på bättre andrarad. Grupp 5: Här har vi ju intermezzot att Stjp var dubbelt anmäld; både under namnet Stjp och Stjp8729 (där siffrorna tydligen ska vara en multiplikation av IQ x skostorlek x antal barn han har). Jag erbjöd BTT den vakanta platsen men han avböjde då han tydligen skulle till Götet för att binge-titta på Hugh Grants samlade rom-com filmer med Bibben. Det blev istället Naam kaeng som fick platsen. Jag tror dock inte han fick nog förberedelse tid eller så var det värmen som fick isbiten att smälta. Vann gruppen gjorde den lågmälde Thure på 44 drag, tätt följd av Tongjai och Kenneth4618. Även Surin P3 och Fritz fick Bingo innan segraren i Grupp 4 fått bingo men sådan är sportens värld, det gäller att ha tur med vind, sol och inte minst lottning. Snart drar Grupp 6 igång och Samet satt här och värmde upp redan när jag kom ned strax före 6 i morse så han verkar taggad. Va fan vara detta,jag missade spelet satt och forsokte boka en hemresa eftersom Prutten stoppat mig på måndag,får fråga Kåge om han loser detta.Vill ha ett wildcard NU ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu