Jump to content

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

• Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Atom

85

• Tommy

30

• Enis

25

• Jive

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Efter lite snacks och en tidig siesta kände sig Ove pigg och ville motionera lite. Aningen korta ben men jävlar vad han sparkade.       Ove ville sedan gå upp till sin våning för a

Jag har nu varit här i 10 dagar och förutom en snabbtripp tillbaka till Bangkok i söndags för att hämta upp förnödenheter så har jag inte lämnat trädgården. Och så kan det bli i en månad till. Då gäll

Nu kände Ove sig pigg igen och utmanade mig på 5-setare. Han kom ihåg hur J-O 2004 lyckades ta sig till semifinal i OS med begynnande ölmage och då Tokyo-OS flyttats fram så ansåg han det inte omöjlig

Posted Images

Knasen

Hmm, en gammal 90-talserie ploppade upp i minnet när jag läste den här tråden, Unhappily ever after. Hur oroliga ska vi vara? :rotfl:

• Haha 5
Enis

Glöm inte bort....

91179255_10157117615610817_2777467707220557824_n.jpg.c0edb6f5ed86efb179d8998be4a62aca.jpg

/Enis

• Ge karma 4
  • Haha 4

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Fredman

Be careful what you wish for!

• Ge karma 1
  • Haha 7

"Jag tror att höjd- och lågpunkterna är de viktiga. Allt annat är bara... någonstans mittemellan."

Kötthandlarn

Självbefläckelse är väl ett alternativ i ensamheten?.........:hello: :rotfl:

• Skål 1
  • Haha 1

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Tommy
2 timmar sedan, skrev Tommy:

Köpte en motorsåg idag, och har spenderat flera timmar på ägorna med att fälla oönskade träd och sly!

Rekommenderas!

Fälla träd är skitkul, men kan vara farligt, om man är dum i huvudet!

Så ta det försiktigt, om ni aldrig utbildats i användning av motorsåg...

Att ta hand om och göra sej av med allt man fällt är den tråkiga biten...

Men som tur är kommer "Byalaget" att samla ihop till årets påskbrasa under den kommande veckan och helgen, så det löser sej!

Kommer nog att ha ont i hela kroppen imorron... Träningsvärk.

MVH

Jaha, nu meddelar Byalaget att årets Påskbrasa är drabbad av "Pandemin", så ingen brasa i år, hade varit skönt att veta i morse...

Fast de lovar att hämta upp ris och annat ändå.

MVH

• Ge karma 4
  • Haha 5

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Rillex
27 minuter sedan, skrev Tommy:

Jaha, nu meddelar Byalaget att årets Påskbrasa är drabbad av "Pandemin", så ingen brasa i år, hade varit skönt att veta i morse...

Fast de lovar att hämta upp ris och annat ändå.

MVH

Eld och hetta har alltid varit bra mot allt ont!! Ingen att bränna på bål *ironi*

• Haha 1
Tommy
19 minuter sedan, skrev Rillex:

Eld och hetta har alltid varit bra mot allt ont!! Ingen att bränna på bål *ironi*

Jovisst, men med alla inställda flygningar så stannar nog de flesta häxorna hemma i år...

MVH

• Haha 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Rillex
8 minuter sedan, skrev Tommy:

Jovisst, men med alla inställda flygningar så stannar nog de flesta häxorna hemma i år...

MVH

Varför? De kan ju flyga själva! Eller har kvastarna också blivit smittade? 😉

Arnold Layne
1 timme sedan, skrev Atom:

Ny dag, nya aktiviteter. Jag tänkte jag skulle anordna ett MPR-mästerskap i pilkastning men eftersom ni inte kan komma hit så är det jag som kastar alla pilar. Jag valde ut de 50 medlemmar med mest inlägg; dessvärre är det några på den listan som inte längre finns med oss på jordelivet och andra som lämnat oss i den virtuella världen. Det uppstod därför några lediga platser som jag fyllde med några wild-cards. Om någon känner sig glömd så kan ni skicka ett mail med ert klagomål till Ove (idontgiveashit@google.com).

Tävlingen startade med en prolog där alla kastade 3 pilar, i bokstavsordning till råga på allt. De 20 bästa går vidare till ett gruppspel; 5 grupper med 4 medlemmar i varje och där de 2 bästa går vidare till kvartsfinal, följt av semifinal samt bronsmatch och final.

Ove var jävligt bakfull från igår men tog ändå plats i sekretariatet. 

IMG_1667.thumb.jpg.b4c6ba330aaf4f96ea9fd4fb7a209ba7.jpg

Nedan följer resultatet av prologen.

1. Fredman, 26

2. Mankan, 25

3. Captain Morgan, 24

3. Enis, 24

3. Stefan 5300, 24

6. John Khonkaen 23

6. Måne, 23

6. Rolba, 23

9. M33, 22

9. SatanG, 22

9. Soengsang, 22

9. Spooncreek, 22

13. BTT, 21

13. Hamnoi, 21

13. Peolito, 21

13. Stjp, 21

13. Tommy, 21

18. Bibben, 20

18. Esspe, 20

18. Samet, 20

Och där drogs gränsen. Det var ytterligare 2 medlemmar med 20 poäng så det blev omkastning bland dessa.

21. Jive, 20

21. Naam Kaeng, 20

23. Andrejs, 19

23. Janneh, 19

23. Tallviking, 19

26. Clion, 18

26. Fritz, 18

26. Koppar55, 18

26. Thomas001, 18

30. Baa, 17

30. Benriach, 17

30. Kenneth4608, 17

30. L64, 17

30. Svampen, 17

35. Edvardpop, 16

35. FF, 16

35. Nilsson68, 16

35. P3, 16

39. B747, 15

39. Ellim63, 15

39. ScandivaianCorner, 15

42. AudiRS, 14

42. Kötthandlarn, 14

42. Bob, 14

46. Boa, 13

42. Herr Chang, 14

46. MaiChai, 13

46. Nicholas, 13

49. Husse, 12

49. Wangtong, 12

Ingen ska dock känna sig ledsen, alla kämpade väl och förtjänar någon form av fair-play pris. Ett särskilt omnämnande till Fredman givetvis för att ha vunnit prologen, ni kan se hans gula pilar nedan. Ett särskilt omnämnande också för Peolito som hade en 9a som sedan någon kastade ned (kan ha varit P3) och sedan i sitt omkast höll nerverna i styr och satte en 8a. Måste också säga att jag känner med Andrejs som hade 16 efter 2 pilar när plötsligt en hundjävel skäller till och han bara lyckades få en 4a i sista och därmed missade gruppspelet med en poäng. Edvardpop hade ett liknande intermezzo då frugan ropade in mig för något när han hade en pil kvar. Han tappade fokuset och det blev bara en 3a. Men sådan är sportens värld; bollen är rund och ibland har  man motvind.

Jävligt varmt att kasta 165 pilar i solen så nu är det duschbreak följt av lunch. Sedan lottas grupperna (där de 5 första är seedade) och gruppspelet startar.

IMG_1666.thumb.jpg.a9e7197b46c6e78abdc05542d22a8b9f.jpg

Tråkigt att inte jag fick vara med att delta .... men proffsen kanske blev uteslutna denna gång  :D 

• Ge karma 5
  • Fint 2

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

rolba

Jag laddar upp med en soda.

Alldeles för ljust ute för att smyga fram en Tigerläsk.

• Ge karma 4