Jump to content
IGNORERAD

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

GreenValley
16 minuter sedan, skrev spooncreek:

Iofs kan jag stoltsera med en lillebror som jobbat som bingoutropare, och har redan som förberedelse ringt honom och bett om coachning. Men, efter att ha läst igenom tråden efter lottningen inser jag mina begränsningar. Jag skulle därför vilja be anordnaren, @Atom, att lägga mitt sedvanliga bett om två flaskor Chang, ett munskydd, en flaska handspsrit och och två rullar dasspapper,@måne. Han verkar klart vassast i fältet. Lycka till Måne, jag håller på dig. 

Det är en bra fördelning, till varje Chang går det åt en rulle dasspapper! :rotfl:

Dela på andra sajter

• Svar 580
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Atom

140

• Tommy

32

• Jive

31

• Enis

28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kan man få byta grupp? Skulle så gärna vilja vara med (om) i gruppsex! Audi o Samet är ju trevliga gubbar! 😉

//S

There can be only one (Stefan)

Dela på andra sajter

conservator
8 timmar sedan, skrev Knasen:

Ja du hamnade i en förhållandevis enkel grupp där man kan räkna bort åtminstone 2 deltagare på förhand. Nilsson68 kommer hamna på efterkälken direkt med sitt duttande av brickan då hans stänkare har en viss förmåga att ständigt ta slut och behöver fyllas på. M33 kommer brista i koncentrationen av spelet då han kommer vara fullt upptagen med ett granska bordet bingobrickan ligger på om det innehåller något som helst  inslag av furu.  Så man kan ju säga att du har ett ganska reducerat motstånd till skillnad från oss i de andra grupperna :) 

Själv är jag djäkligt nöjd med motståndet i min grupp också och har redan insett att en vinst i gruppen borde vara relativt säker redan innan avspark, :-)

Dela på andra sajter

För i h-vette nu måste denna kris vara slut snart

man får ju inget gratiskaffe och kan skita och slösa med gratistoapapper

forsätter detta får man göra en nattlig räd till kontoret och knäcka kodlåset till kaffe och toapappersförådet

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Vid klockan 15 var vårt Teams-möte klart så då tyckte jag att min arbetsvecka var över. Jag hämtade Ove och Bingospelet och slog mig ned på min IPA-veranda. Typ 10 drag in kom en lokal tornado och drog iväg alla brickorna plus förmodligen några Coronavirus från Bangkok. Jag frågade Ove vad Svenska Spel säger om det; "force majeure" deklarerade Ove med sin nyvunna gotländska accent. Det var bara att flytta in och börja om.

Det tar en jävla tid när det är 90 nummer. Efter 49 bollar fick dock Captain Morgan bingo, efter 53 rundor Rillex och efter 56 rundor Khonis så dessa medlemmar är klara för semifinal. Captain Morgan hade dessutom en 4:a på sin andrarad medans Conservator, Fredman och Dolle bara kom upp i 3 marker som bäst. Tror bestämt att CM seglar upp som en tidig favorit.

Det ser så skönt ut i blåsten att jag går ut ett tag, kan nog bli några rundor till ikväll om vinden mojnar så jag kan sitta ute.

IMG_1673.jpg

IMG_1674.jpg

IMG_1675.jpg

IMG_1676.jpg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

conservator

Skumt mycket skumt, helt oväntat resultat att jag bara skulle komma upp i tre brickor, helvetes skitspel :-)

Dela på andra sajter

1 minute ago, conservator said:

Skumt mycket skumt, helt oväntat resultat att jag bara skulle komma upp i tre brickor, helvetes skitspel :-)

Det kan ha varit så att du missade något nummer då jag enbart gjorde utrop på engelska, tyska, thailändska, kinesiska och rikssvenska. Jag hade dock ett extra öga på dig och Andrejs som jag vet har avvikande dialekter 😉

Dela på andra sajter

Captain Morgan

Är nu helt övertygad om att det varken förekommer korruption, fusk eller andra oegentligheter under de efterlängtade bingomästerskapen.

Det fanns tidigare en viss oro för partiskhet men med Ove visuellt på plats är alla farhågor om subjektiva bedömningar helt avfärdade.

Dela på andra sajter

conservator
40 minuter sedan, skrev Atom:

Det kan ha varit så att du missade något nummer då jag enbart gjorde utrop på engelska, tyska, thailändska, kinesiska och rikssvenska. Jag hade dock ett extra öga på dig och Andrejs som jag vet har avvikande dialekter 😉

Engelska och Thai är språk jag behärskar ganska bra

Tyska och rikssvenska förstår jag trots allt hyffsat

<Faller platt på kinesiska dock, så det går nog inte att 

skylla på språkfaktorn, måste vara något annat fel med tanke på det usla resultatet. Nåot fel är det i alla fall !

Dela på andra sajter

För att speeda upp det lite så kördes Grupp 2 och 3 parallellt, något Ove inte hade några invändningar mot; delvis för att jag  glömde kvar honom på kontoret.

Grupp 2, Dödens Grupp, Group of Death eller Czrbjch Zbjgrs som de säger på polska. Peolito, Tommy, Enis eller Naam jai; vem skulle slås ut? Allihop skulle det visa sig. Peolito gjorde det OK med en 4:a men Tommy hade dagens sämsta resultat med 3 stycken 2:or. Enis verkade vara kvar i svampskogen med en 3:a som bäst men Naam Jai fick faktiskt bingo; ändock utslagen som 4:a då en annan medlem fick bingo på samma drag och hade en bättre andrarad (andragradsekvation ville min autocorrect ha det till men riktigt så avancerat är inte bingo). 

Vem vann då? Helt otippat tog Muimatt hem gruppen och på bara 39 drag. Jive, som nämndes som dark horse, tog andraplatsen och Knasen tog, trots en mycket avog publik, tredjeplatsen.

Grupp 3. En oerhört öppen grupp på förhand men här gick det undan. Kötthandlarn drog in en bingo på 37 drag, innan någon annan ens hade en 4:a. Succén för Kamratgården var total när sedan Hamnoi gick in som 2:a. Tredjeplatsen var en enorm spänning då i stort sett hela fältet satt med 4:or. Det var dock Green Valley som drog det längsta strået och är vidare till semin.

Nu är det dags att knäppa upp helgens första öl; får se om det blir några flera grupper eller om vi sparar dem till imorgon.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Atom:

För att speeda upp det lite så kördes Grupp 2 och 3 parallellt, något Ove inte hade några invändningar mot; delvis för att jag  glömde kvar honom på kontoret.

Grupp 2, Dödens Grupp, Group of Death eller Czrbjch Zbjgrs som de säger på polska. Peolito, Tommy, Enis eller Naam jai; vem skulle slås ut? Allihop skulle det visa sig. Peolito gjorde det OK med en 4:a men Tommy hade dagens sämsta resultat med 3 stycken 2:or. Enis verkade vara kvar i svampskogen med en 3:a som bäst men Naam Jai fick faktiskt bingo; ändock utslagen som 4:a då en annan medlem fick bingo på samma drag och hade en bättre andrarad (andragradsekvation ville min autocorrect ha det till men riktigt så avancerat är inte bingo). 

Vem vann då? Helt otippat tog Muimatt hem gruppen och på bara 39 drag. Jive, som nämndes som dark horse, tog andraplatsen och Knasen tog, trots en mycket avog publik, tredjeplatsen.

Grupp 3. En oerhört öppen grupp på förhand men här gick det undan. Kötthandlarn drog in en bingo på 37 drag, innan någon annan ens hade en 4:a. Succén för Kamratgården var total när sedan Hamnoi gick in som 2:a. Tredjeplatsen var en enorm spänning då i stort sett hela fältet satt med 4:or. Det var dock Green Valley som drog det längsta strået och är vidare till semin.

Nu är det dags att knäppa upp helgens första öl; får se om det blir några flera grupper eller om vi sparar dem till imorgon.

Väldigt väntat i grupp 3 då jag o köttis är trogna bingolottolirare sen lokets glansdagar, dessutom dubbla pass på idrottens bingo i veckan. Betalade sig bra som det ser ut!

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Atom:

Har jag fattat detta rätt att jag är utslagen. Det är ju fördjävligt. "domarns tröja svart och vit, liknar mest en fågelskit" Får dränka mina sorger senare.

Dela på andra sajter

Denna tävling är riggad,mitt bingorykte är nersolkat för evigt,jag kräver omspel.Trots alla karma och lovord om Atoms förträfflighet så fuskar han,SKANDAL

Måne

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
18 minuter sedan, skrev Atom:

Fan va grym man är på bingo........🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Fan va grym man är på bingo........🤣

Du är värd all framgång du kan få,puss i ljumsken på dig

Måne

Dela på andra sajter

Som i det verkliga livet då, ett stort inristat L i pannan...

online dating loser GIF

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev måne:

Denna tävling är riggad,mitt bingorykte är nersolkat för evigt,jag kräver omspel.Trots alla karma och lovord om Atoms förträfflighet så fuskar han,SKANDAL

Väldigt uppenbart riggat...

Nåja, jag kommer tillbaka om det blir Domino!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Din redovisning av resultatet i  grupp 2  lämnar lite mer att önska (hade du inte hyrt in Jakob Hård som kommentator??) , men jag antar att min Måne är utslagen och mitt vad därmed redan förlorat. Eländigt.

Ölen är uppdruckna (tackar som frågar, de smakade bra), och ansiktsmasken är använd och lite trasig, fick använda häftklammern när ett snöre lossnade. Huruvida då kan få refill på ölen vet jag inte (jag bettade ju bara två flaskor, inget innehåll), men ansiktsmasken kan man desinficera genom att lägga den i riskokaren (instruktioner finns på youtube). Handspriten är dock halvfull, och dasspappret oanvänt. 

Allt finns för avhämtning i byn i fiskebyn. Väl bekomme. 

IMG_20200403_173328.thumb.jpg.fca9848e64c69eb99ae04dc53b7bd573.jpg

Dela på andra sajter

Jag förstår att det är mycket känslor. Bingo är dock en sport med oerhört små marginaler där dagsformen ofta är avgörande. Första gruppen spelades inomhus i AC medans grupp 2 och 3 spelades under halv storm och 35 grader; vissa trivs givetvis bättre än andra under rådande förhållanden. 

Jag tycker alla kämpat bra och ni ska vara stolta. Eventuellt kommer fler grenar i framtiden så det kan finnas möjligheter till revansch.

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev spooncreek:

Din redovisning av resultatet i  grupp 2  lämnar lite mer att önska (hade du inte hyrt in Jakob Hård som kommentator??) , men jag antar att min Måne är utslagen och mitt vad därmed redan förlorat. Eländigt.

Ölen är uppdruckna (tackar som frågar, de smakade bra), och ansiktsmasken är använd och lite trasig, fick använda häftklammern när ett snöre lossnade. Huruvida då kan få refill på ölen vet jag inte (jag bettade ju bara två flaskor, inget innehåll), men ansiktsmasken kan man desinficera genom att lägga den i riskokaren (instruktioner finns på youtube). Handspriten är dock halvfull, och dasspappret oanvänt. 

Allt finns för avhämtning i byn i fiskebyn. Väl bekomme. 

IMG_20200403_173328.thumb.jpg.fca9848e64c69eb99ae04dc53b7bd573.jpg

Ditt idi*tsäkra tips blev bortfuskat,värre än så kan det inte bli.Hoppas Svenska Spel ingriper mot denna oförrätt😡

Måne

Dela på andra sajter

GreenValley
41 minuter sedan, skrev Atom:

Snacka om riggad tävling!

Inte en chans att sillstryparna hamnar i topp om och när Fair Play gäller!:31:

Dela på andra sajter

4 minutes ago, GreenValley said:

Snacka om riggad tävling!

Inte en chans att sillstryparna hamnar i topp om och när Fair Play gäller!:31:

Du gick ju vidare!

Nu har det dock kommit in en protest angående ditt språkbruk så det finns en uppenbar risk att det blir lottdragning mellan de som hade 4:or om din plats. Pratar just nu på satelltlink med någon rauk.

Dela på andra sajter

37 minutes ago, Atom said:

Du gick ju vidare!

Nu har det dock kommit in en protest angående ditt språkbruk så det finns en uppenbar risk att det blir lottdragning mellan de som hade 4:or om din plats. Pratar just nu på satelltlink med någon rauk.

Efter långa övervägningar är det nu bestämt att GreenValley, trots sina anklagelser, inte blir diskvalificerad. Jag måste erkänna att jag övervägde Spo*****eek’s erbjudande om en helkväll på Champagne mot att han fick ta GV’s plats men R***ba’s erbjudande om en fri San Miguel Light var inte riktigt nära.

Med tanke på alla hatmail jag fick så tidigt på dagen har jag, i samråd med Ove, beslutat att spela resterande grupper i morgon bitti lokal tid. Vi befarar att fredagsgroggandet i Sverige kan resultera i en veritabel hatstorm från utslagna medlemmar. Fast det klart, ni i Sverige som krökar riktigt sent kanske fortfarande är uppe då.

Dela på andra sajter

Jaha,då får man ligga sömlös inatt o vara orolig att man inte ska gå vidare,men vad ska kunna gå fel,jag känner mig rätt säkert på vidare spel😀👍

Atom jag vet var du bor👍😀

Ändrades av pust
Dela på andra sajter

conservator
1 timme sedan, skrev måne:

Sitter själv och också och klurar på om jag kan få till ett omspel, eftersom jag fortfarande är mycket skeptisk till resultatet i den första gruppen.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...