Jump to content

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

GreenValley

Jag hoppas på tur i lottningen och en relativt enkel första match för att sen matcha mig i form, någon av de där blåvittsupportrarna skulle passa mig.

• Haha 1
  • Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Atom

85

• Tommy

30

• Enis

25

• Jive

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Efter lite snacks och en tidig siesta kände sig Ove pigg och ville motionera lite. Aningen korta ben men jävlar vad han sparkade.       Ove ville sedan gå upp till sin våning för a

Jag har nu varit här i 10 dagar och förutom en snabbtripp tillbaka till Bangkok i söndags för att hämta upp förnödenheter så har jag inte lämnat trädgården. Och så kan det bli i en månad till. Då gäll

Nu kände Ove sig pigg igen och utmanade mig på 5-setare. Han kom ihåg hur J-O 2004 lyckades ta sig till semifinal i OS med begynnande ölmage och då Tokyo-OS flyttats fram så ansåg han det inte omöjlig

Posted Images

GreenValley
2 minuter sedan, skrev Atom:

Ja, förstår ditt intresse då bingo verkligen är en sport som inte får nog uppmärksamhet i media. Till och med rytmisk sportgymnastik, konstsim och skidorientering nämns emellanåt och kan inte tänka mig att det finns fler än 10 aktiva utövare i Sverige; bingo däremot är en folkrörelse.

Skulle vilja få med Fritz i tävlingen men han är ju inte kvalificerad då han varken skrivit något eller gett karma så jag slänger in en pinne i brasan. Jag anser att bridge egentligen är en småborgerlig, fisförnäm variant av bingo.

Spelbolagen är ju numera och gräver efter träningsmatcher bland lag i div 5, du kanske kan sälja detta evenemang till dem?

• Ge karma 1
  • Fint 2
Atom
16 minutes ago, GreenValley said:

Spelbolagen är ju numera och gräver efter träningsmatcher bland lag i div 5, du kanske kan sälja detta evenemang till dem?

Det är ju fan att jag inte tänkte på det innan Ove tog on-line kursen hos Svenska Spel för att bli certifierad lotteriinspektör. Jag antar att jag nu hamnar i någon form av jävsituation och mina kontakter bland statligt ägda kinesiska företag gör väl inte att det ser bättre ut.

Jag kan dock licensiera ut min nästa tävling till någon annan medlem med mindre ”bagage” så kan vi alla tjäna annat än MPR-Baht; sådant kan behövas i dessa hårda tider.

• Ge karma 2
  • Haha 5

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

John Khonken
On ‎2020‎-‎03‎-‎29 at 12:08, skrev Atom:

IOK godkände att de sista matcherna spelades så då får det bli så.

Bronsmatch: Spooncreek - John Khonkaen

Bronsmatcher kan ibland kännas lite avslagna men inte denna. De möttes i gruppspelet och då drog JK det längsta strået och de har ju också mötts i en del diskussioner på forumet; om jag säger vem jag anser brukar vinna där så är det risk att en del läsare upplever mig som partisk i mitt kastande så jag avböjer att kommentera det. Efter första 3 pilarna var det en knapp 21-20 ledning till Spooncreek och efter 5 pilar så var det 34-34. Vem skulle visa sig ha bäst kontroll på nerverna? Spooncreek kastade en neutral 7:a vilket skulle kunna räcka. Det gjorde det inte. JK drog in en 9:a och kan därför kvittera ut en bronsmedalj.

Final: Tommy-Peolito

Totalt sett under dagen så har Peolito några få poäng fler än Tommy och han hade en enklare semifinal men Tommy har haft den enskilt bästa serien av de två. Det är helt enkelt omöjligt att utse en favorit. Vinden har mojnat, solen gått ned bakom grannens träd och jag har druckit en IPA; förutsättningarna kan inte vara bättre för att utse MPR's bäste pilkastare. Jag kan inte ge ett pil-för-pil referat då jag inte ville komma ut kastrytmen och därför inte kommer ihåg vilken pil som kastades först. I halvlek var det dock 21-21 och efter 5 pilar 37-36 till Peolito. Allting skulle alltså avgöras med sista pilen. Tommy kastar en 7:a och Peolito kastar en.....…………………………………………………………………………………..8:a! Peolito vinner, Peolito vinner, Peolito vinner! 45-43! Vilken final! 

Som pris får Peolito 3 CD-ställ jag hittade när vi rensade lite i morse (japp, ibland gör jag något vettigt också). De bör dock hämtas upp de närmaste dagarna, annars finns risken att någon släkting hämtar upp dem.

IMG_1669.jpg

Känner mig mycket hedrat att jag förlorade mot den trevlige Peolito. Så känner jag mig glad att jag platsade I detta fina sällskap.

• Ge karma 3
Enis
4 timmar sedan, skrev Atom:

Det är ju fan att jag inte tänkte på det innan Ove tog on-line kursen hos Svenska Spel för att bli certifierad lotteriinspektör. Jag antar att jag nu hamnar i någon form av jävsituation och mina kontakter bland statligt ägda kinesiska företag gör väl inte att det ser bättre ut.

Jag kan dock licensiera ut min nästa tävling till någon annan medlem med mindre ”bagage” så kan vi alla tjäna annat än MPR-Baht; sådant kan behövas i dessa hårda tider.

Där har du fel mer aktuellt än någonsin i dessa tider 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/Adw34M/an-finns-det-vinnare-i-coronans-sverige

och som vanligt ingen förlorar alla vinner

jag tänkte sluta med all spel och dobbel I dessa coronatider, skall vi slå vad att jag klarar det 

🤪

enis

• Ge karma 2
  • Skål 2
  • Haha 2

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

måne

Själv är jag ju bingoveteran,har sträckspelat sen Lokets dagar.Dammat av mitt personliga bingospel och ligger förnärvarande i hårdträning,tillbedjer Fru Fortuna i vederbörlig ordning.Kämpa

• Ge karma 4
  • Haha 5

Måne

GreenValley
1 timme sedan, skrev måne:

Själv är jag ju bingoveteran,har sträckspelat sen Lokets dagar.Dammat av mitt personliga bingospel och ligger förnärvarande i hårdträning,tillbedjer Fru Fortuna i vederbörlig ordning.Kämpa

Tveksamt om man har nytta av karriären som kobingospelare i detta mästerskap!

• Haha 5
måne
2 timmar sedan, skrev GreenValley:

Tveksamt om man har nytta av karriären som kobingospelare i detta mästerskap!

Det är det enda jag inte prövat i bingosammanhang 😅

Måne

måne
20 minuter sedan, skrev Atom:

Då har lottdragningen för grupperna 4 till 6 hållits. Loket skulle varit här men han tog tydligen Clions plats på flyget när Boystown stängde; trist men förståeligt. Lite tidsbrist så jag går direkt på det ni alla sett fram emot.

Grupp 4

Esspe

LosForever

Berlitz

Nilsson68

Koppar55

Stefan

Nutteman

NiceBeaver

M33

Pust

En svårtippad grupp. Nilsson68, Koppar55 och M33 har ju bingonummer i sina namn vilket tyder på att de är födda för detta. Esspe är ju en väldigt analytisk person och kanske kan dra nytta av det.

Grupp 5

Thure

65Selander

Fritz

Krille

Surin P3

Tongjai

Stjp

Kenneth4618

Stjp8729

Drivern

Kenneth och Stjp har en jävla massa nummer i sina namn, kan vara en fördel men kan också slå fel. P3 misslyckades helt i pilkastningen men det här känns mer som hans grej, kan se honom en mörk novemberkväll I en bingohall i Södertälje. Fritz blir givetvis farlig då han är van vid bingons mindre sofistikerade variant, bridge.

Grupp 6

Samet

Nicholas

Ellim63

MickeN

AudiRS2

Frasse 

Nakhon

Jrk

Drik

Baxarn

Den här gruppen kommer förmodligen spelas lördag morgon lokal tid, det är då Nakhon brukar vara som mest aktiv så han blir farlig. Finsmakarna Samet, Ellim63 är kanske inte jättevana vid termoskaffe och halvsmälta mockarutor men Drik däremot, det är vad vi Tibrobor är uppvuxna på så han blir livsfarlig. 

Mina astronomiska kunskaper borde komma till nytta här(namnet).Jag har stora förhoppningar på att ingå i finalfältet.

Måne

Atom
3 minutes ago, måne said:

Mina astronomiska kunskaper borde komma till nytta här(namnet).Jag har stora förhoppningar på att ingå i finalfältet.

Du är ju i Grupp 2, Dödens Grupp, och den hoppas jag kunna spela redan i morgon kväll. Då är det fredagskväll så oavsett om dina kunskaper är astronomiska eller du har astrologiska kunskaper så kommer de väl till hands. Må bäste man vinna.

When I'm good, I'm good, but when I'm bad I'm better

måne
6 minuter sedan, skrev Atom:

Du är ju i Grupp 2, Dödens Grupp, och den hoppas jag kunna spela redan i morgon kväll. Då är det fredagskväll så oavsett om dina kunskaper är astronomiska eller du har astrologiska kunskaper så kommer de väl till hands. Må bäste man vinna.

Det hoppas jag oxå.Men att jag besitter dessa kunskaper borde resultera i placering i det främre ledet,röta går inte att slå.

• Ge karma 1

Måne

Peolito
12 minuter sedan, skrev Atom:

Priset Peolito skulle fått för pilkastningen hamnar nu på sopbilen imorgon; ingen av släktingarna var intresserade av mina CD-ställ. Det får bli en öl på Akkurat nästa gång jag är i Stockholm istället; om Stockholm finns kvar vill säga.

9222CC9F-1D02-40EF-9C34-FDEB00D595F8.jpeg

Vi får hoppas på att något finns kvar öht. Akkurat blir bra med Zumen, Oliver Twist och Soldaten Svejk som alternativ. Eller barhopping.

• Fint 1
FF

Finns det på något spelbolag man kan spela på, skulle nog satsa några tusen Dong som jag kvar från förra resan.

FF

• Ge karma 1
  • Fint 1

www.easi.nu

stjp8729

Hej Atom,

Bugar och tackar för alla dina tips, om inte jag fått alla dina lilltips så hade jag klättrat på väggarna här ute i förorten Min Buri. 

Tur man bokat semester nästa vecka, kan bli en intressant upplevelse och se hur många varv man springa runt huset 

på två veckor.

Ha en kanonbra dag!

:wai:

• Ge karma 1
  • Haha 5
Naam kaeng

Känner mig kränkt! Alla vet att jag har Wallners snabbhet och Bolls kraftiga attack, måste vara riggat detta.

Och svaren jag erhåller från Ove, på mina protester, är fullkomligt obegripliga. Allt är ett enda töcken. Om man nu säger så fortfarande.

• Haha 7
Knasen
2 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Känner mig kränkt! Alla vet att jag har Wallners snabbhet och Bolls kraftiga attack, måste vara riggat detta.

Och svaren jag erhåller från Ove, på mina protester, är fullkomligt obegripliga. Allt är ett enda töcken. Om man nu säger så fortfarande.

Den där Ove är ju Atoms lakej så förvänta dig inga sympatier där på protesterna.

• Skål 1
  • Haha 4