Jump to content

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

conservator
17 minuter sedan, skrev JohanR:

Stor underhållning att följa denna dramatiska pilkastningstävling.

Förvisso men det fanns dock flera som gick ganska långt i turmeringen som jag har svårt att tänka mig att de överhuvudtaget skulle pricka tavlan i en verklig tävling..-)

• Haha 3
  • Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Atom

85

• Tommy

30

• Enis

25

• Jive

20

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Efter lite snacks och en tidig siesta kände sig Ove pigg och ville motionera lite. Aningen korta ben men jävlar vad han sparkade.       Ove ville sedan gå upp till sin våning för a

Jag har nu varit här i 10 dagar och förutom en snabbtripp tillbaka till Bangkok i söndags för att hämta upp förnödenheter så har jag inte lämnat trädgården. Och så kan det bli i en månad till. Då gäll

Nu kände Ove sig pigg igen och utmanade mig på 5-setare. Han kom ihåg hur J-O 2004 lyckades ta sig till semifinal i OS med begynnande ölmage och då Tokyo-OS flyttats fram så ansåg han det inte omöjlig

Posted Images

måne
17 minuter sedan, skrev conservator:

Förvisso men det fanns dock flera som gick ganska långt i turmeringen som jag har svårt att tänka mig att de överhuvudtaget skulle pricka tavlan i en verklig tävling..-)

Själv hade jag aldrig förlorat mot detta b-gäng 😏.

• Ge karma 1
  • Haha 3

Måne

conservator
6 minuter sedan, skrev måne:

Nej inte fanken hade du gjort det! Då hade du fått vara bra full !

• Ge karma 1
  • Haha 1
måne
5 minuter sedan, skrev conservator:

Nej inte fanken hade du gjort det! Då hade du fått vara bra full !

Och sånt förekommer ju inte numera 😊.

• Ge karma 1
  • Fint 2

Måne

Tommy

Min gamle vän "Lasse på Thaiscan" (RIP) var intresserad av Darts, han släpade med mej nån kväll till en tävling på D´Pelican inn...

Ett av lagen saknade en spelare och de frågade om jag kunde kasta pil?

Jodå, men jag har aldrig tävlat, sa jag.

Jag fick låna pilar av nån engelsman  , och testade dem...

Första pilen trippel 20, andra pilen trippel 20, tredje alldeles intill trippel men bara 20, "Dessa får duga", sa jag... (det var delvis en slump, men gubbarna stirrade rätt ordentligt!).

Vi vann, men inte på grund av mig, de andra var bättre.

MVH

• Ge karma 2
  • Fint 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Kötthandlarn
4 timmar sedan, skrev måne:

I mina ögon är du alltid en vinnare........👍

• Ge karma 1

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Wangthong

Vad som kan behövas bland de stackars isolerade är fysisk aktivitet. Golf är troligen både för tekniskt och fysiskt krävande för den gemene mpr med lemmen. Då ligger nog Boule mer i linje med mpr's fysiska aktivitetförmåga. För de som likt mig inte behärskar denna äldla sport skulle en Bouleskola med mästerläraren Andrejs vara förträfflig. Hoppas att han ställer upp för den goda sakens skull.

Finns det möjlighet med en Boule turnering inom någon vecka skulle många hinna lägga sig i hårdträning och få fason på sexpack och trikeps, innan tävlingens allvar gör deltagarna allt för nervösa.

• Ge karma 2
andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Wangthong:

Vad som kan behövas bland de stackars isolerade är fysisk aktivitet. Golf är troligen både för tekniskt och fysiskt krävande för den gemene mpr med lemmen. Då ligger nog Boule mer i linje med mpr's fysiska aktivitetförmåga. För de som likt mig inte behärskar denna äldla sport skulle en Bouleskola med mästerläraren Andrejs vara förträfflig. Hoppas att han ställer upp för den goda sakens skull.

Finns det möjlighet med en Boule turnering inom någon vecka skulle många hinna lägga sig i hårdträning och få fason på sexpack och trikeps, innan tävlingens allvar gör deltagarna allt för nervösa.

Jodå, är det något jag kan så är det ju boule. 
Det är en av 94 sporter som jag behärskar på elitnivå. 
Jag ska se om jag får tid att rita ett kursunderlag både för nybörjare och folk som gränsar till världseliten i boule. 

• Ge karma 3
  • Haha 6
Tommy
2 timmar sedan, skrev Wangthong:

För mej gäller Darts and Dominoes!

MVH

Edited by Tommy
  • Ge karma 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har en del erfarenhet av sk bilbingo.

På den tiden det begavs sig i Skutskär, jag friade där, så hade de bingo på parkeringen vid Tempo.

Tutade alltid ett par gånger när jag passerade där.😎😎

Ett klassiskt nöje då det arrangerades bilbingo på ”stranden” i Haparanda. 

Det känns som att det finns många med mycket övning i denna gren. 

• Ge karma 4
  • Fint 2
Wangthong
14 timmar sedan, skrev Tommy:

För mej gäller Darts and Dominoes!

MVH

Lite mera åt det intellektuella hållet, det var oväntat. Jag känner inte dig så det är inte alls omöjligt att du har en intellektuell ådra. Eller är det latmasken som tar överhand för att slippa mer fysisk aktivitet. Hoppas du inte drar dig ur en Bouleturnering bara för att det är ansträngande. Jag kanske bara missuppfattat att du inte vill vara med på Boule. För inte är det väl bara vanlig feghet!

• Ge karma 2
Captain Morgan

Dagens situationen påminner om min barndoms odemokratiska husarrester som var resultatet av att farsan ensam var såväl åklagare som domare.
Var är Ove?

• Ge karma 1
Wangthong
13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ett klassiskt nöje då det arrangerades bilbingo på ”stranden” i Haparanda. 

Det känns som att det finns många med mycket övning i denna gren. 

I min ungdom slet jag enormt mycket med bingo. På bingodagar skulle över 100 bord med stolar ställas upp och sedan packas ihop på Folkets hus. Sedan gick man kontrollant och kollade de som fått bingo. Detta gjorde att man fick både muskelträning och inte minst lära sig alla i changern förekommande fusk.

Glömde alla ggr jag skjutsat frugan på bingo på Östra Gymnasiet när vi bodde i Umeå under 90-talet.  

Edited by Wangthong
  • Ge karma 1
Knasen
3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Lite mera åt det intellektuella hållet, det var oväntat. Jag känner inte dig så det är inte alls omöjligt att du har en intellektuell ådra. Eller är det latmasken som tar överhand för att slippa mer fysisk aktivitet. Hoppas du inte drar dig ur en Bouleturnering bara för att det är ansträngande. Jag kanske bara missuppfattat att du inte vill vara med på Boule. För inte är det väl bara vanlig feghet!

Han fick ju gummiarm av att bara kasta ett par pilar. Skulle han ge sig på att svinga bouleklot i samma omfattning så skulle han inte ens överleva gruppspelet :D 

• Ge karma 1
  • Haha 4
andrejsdenruskige
I min ungdom slet jag enormt mycket med bingo. På bingodagar skulle över 100 bord med stolar ställas upp och sedan packas ihop på Folkets hus. Sedan gick man kontrollant och kollade de som fått bingo. Detta gjorde att man fick både muskelträning och inte minst lära sig alla i changern förekommande fusk. 

Jag känner redan att mitt avståndstutande inte slår så högt bland erfarenheten här på forumet.
Jag får nog hoppas på ren och skär tur om jag ska vinna.
  • Ge karma 2
JohanR

Tufft att bli inlottad i dödens grupp, när den enda erfarenhet av bingo man har är något enstaka spel hemma som barn samt några besök på Bingon i Västerås Folkets Park på 80-talet. Ser mig som en stor outsider och rekommenderar ett spel på mig om oddset överstiger 50 ggr pengarna. Via bulvan spelar jag en tjuga på mig själv.

• Haha 4
Jive

Jag har nu meddelat frugan att och varför hon framöver får se gubben sittande på golvet med benen i kors på buddhamane'r, djupt mediterande och att jag under inga omständigheter får bli störd under dessa sessioner.

• Fint 1
  • Haha 7

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!