Jump to content
IGNORERAD

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

conservator
17 minuter sedan, skrev JohanR:

Stor underhållning att följa denna dramatiska pilkastningstävling.

Förvisso men det fanns dock flera som gick ganska långt i turmeringen som jag har svårt att tänka mig att de överhuvudtaget skulle pricka tavlan i en verklig tävling..-)

Dela på andra sajter

• Svar 580
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Atom

140

• Tommy

32

• Jive

31

• Enis

28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

17 minuter sedan, skrev conservator:

Förvisso men det fanns dock flera som gick ganska långt i turmeringen som jag har svårt att tänka mig att de överhuvudtaget skulle pricka tavlan i en verklig tävling..-)

Själv hade jag aldrig förlorat mot detta b-gäng 😏.

Måne

Dela på andra sajter

conservator
6 minuter sedan, skrev måne:

Nej inte fanken hade du gjort det! Då hade du fått vara bra full !

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev conservator:

Nej inte fanken hade du gjort det! Då hade du fått vara bra full !

Och sånt förekommer ju inte numera 😊.

Måne

Dela på andra sajter

Min gamle vän "Lasse på Thaiscan" (RIP) var intresserad av Darts, han släpade med mej nån kväll till en tävling på D´Pelican inn...

Ett av lagen saknade en spelare och de frågade om jag kunde kasta pil?

Jodå, men jag har aldrig tävlat, sa jag.

Jag fick låna pilar av nån engelsman  , och testade dem...

Första pilen trippel 20, andra pilen trippel 20, tredje alldeles intill trippel men bara 20, "Dessa får duga", sa jag... (det var delvis en slump, men gubbarna stirrade rätt ordentligt!).

Vi vann, men inte på grund av mig, de andra var bättre.

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 timmar sedan, skrev måne:

I mina ögon är du alltid en vinnare........👍

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Jag har tänkt långt och hårt på nästa aktivitet att roa mig med i min självisolering. Beslutet föll på ytterligare en tävling. Förra tävlingen byggde ju mycket på kraft och uthållighet så för att göra det rättvist ska det denna gång handla om intelligens och strategi. Därför föll beslutet på Bingo!

Jag har ett ganska avancerat upplägg, som dock inte är helt konfirmerat än, men tanken är att 60 medlemmar är kvalificerade. Uppdelade i 6 stycken 10-mannagrupper går de 3 första med 1-rads bingo vidare till semifinal; alltså totalt 18 stycken. I semifinalen blir det 3 stycken 6-mannagrupper där de 2 första med 2-rads bingo går vidare till final. I finalen är det full bricka som gäller; eventuellt med Loket som utropare!

Vilka 60 blir utvalda till denna ärofyllda tävling? De jag tycker verkar ha haft mest aktivitet från helgen fram tills lottningen görs i morgon eller på torsdag. Det här är Thailand så även väldigt många karma till mig kan köpa en plats. Om någon av religiösa skäl eller liknande inte vill vara med kan de höra av sig. Priset är inte bestämt, beror en del på sponsorerna, men typ en öl eller så till vinnaren.

Många kanske tror att Bingo bara är tur; så är det absolut inte. Jag har spelat mycket drive-in bingo de senaste 20 somrarna i allt från Värsås via Fagersanna till Norra Fågelås och jag har sett gamla tanter blanda ihop 52 med 25 och gamla gubbar som somnar mitt under Rövarbingon så det krävs allt en hel del.

Nedan är det certifierade bingo-spelet som kommer användas, inköpt på Elgiganten i Skövde för runt 15 år sedan och använt så sent som på Nyårsafton då jag vill minnas att jag förlorade 40 Baht.

B8F6255F-BEF0-4622-9EE3-D8D9BEB3F98C.jpeg

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har tänkt långt och hårt på nästa aktivitet att roa mig med i min självisolering. Beslutet föll på ytterligare en tävling. Förra tävlingen byggde ju mycket på kraft och uthållighet så för att göra det rättvist ska det denna gång handla om intelligens och strategi. Därför föll beslutet på Bingo!

Jag har ett ganska avancerat upplägg, som dock inte är helt konfirmerat än, men tanken är att 60 medlemmar är kvalificerade. Uppdelade i 6 stycken 10-mannagrupper går de 3 första med 1-rads bingo vidare till semifinal; alltså totalt 18 stycken. I semifinalen blir det 3 stycken 6-mannagrupper där de 2 första med 2-rads bingo går vidare till final. I finalen är det full bricka som gäller; eventuellt med Loket som utropare!

Vilka 60 blir utvalda till denna ärofyllda tävling? De jag tycker verkar ha haft mest aktivitet från helgen fram tills lottningen görs i morgon eller på torsdag. Det här är Thailand så även väldigt många karma till mig kan köpa en plats. Om någon av religiösa skäl eller liknande inte vill vara med kan de höra av sig. Priset är inte bestämt, beror en del på sponsorerna, men typ en öl eller så till vinnaren.

Många kanske tror att Bingo bara är tur; så är det absolut inte. Jag har spelat mycket drive-in bingo de senaste 20 somrarna i allt från Värsås via Fagersanna till Norra Fågelås och jag har sett gamla tanter blanda ihop 52 med 25 och gamla gubbar som somnar mitt under Rövarbingon så det krävs allt en hel del.

Nedan är det certifierade bingo-spelet som kommer användas, inköpt på Elgiganten i Skövde för runt 15 år sedan och använt så sent som på Nyårsafton då jag vill minnas att jag förlorade 40 Baht.

B8F6255F-BEF0-4622-9EE3-D8D9BEB3F98C.jpeg

Förslag på nästa gren

PICT4911.thumb.JPG.828bbf9eeed3bd43dc0bcb7615d85dcf.JPG

Denna Bingo slash 4 i rad.... förvirringen är total... svenska "spel" på marknadsborden... bland risfälten i djupaste Thailand

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Vad som kan behövas bland de stackars isolerade är fysisk aktivitet. Golf är troligen både för tekniskt och fysiskt krävande för den gemene mpr med lemmen. Då ligger nog Boule mer i linje med mpr's fysiska aktivitetförmåga. För de som likt mig inte behärskar denna äldla sport skulle en Bouleskola med mästerläraren Andrejs vara förträfflig. Hoppas att han ställer upp för den goda sakens skull.

Finns det möjlighet med en Boule turnering inom någon vecka skulle många hinna lägga sig i hårdträning och få fason på sexpack och trikeps, innan tävlingens allvar gör deltagarna allt för nervösa.

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Wangthong:

Vad som kan behövas bland de stackars isolerade är fysisk aktivitet. Golf är troligen både för tekniskt och fysiskt krävande för den gemene mpr med lemmen. Då ligger nog Boule mer i linje med mpr's fysiska aktivitetförmåga. För de som likt mig inte behärskar denna äldla sport skulle en Bouleskola med mästerläraren Andrejs vara förträfflig. Hoppas att han ställer upp för den goda sakens skull.

Finns det möjlighet med en Boule turnering inom någon vecka skulle många hinna lägga sig i hårdträning och få fason på sexpack och trikeps, innan tävlingens allvar gör deltagarna allt för nervösa.

Jodå, är det något jag kan så är det ju boule. 
Det är en av 94 sporter som jag behärskar på elitnivå. 
Jag ska se om jag får tid att rita ett kursunderlag både för nybörjare och folk som gränsar till världseliten i boule. 

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
7 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jodå, är det något jag kan så är det ju boule. 
Det är en av 94 sporter som jag behärskar på elitnivå. 
Jag ska se om jag får tid att rita ett kursunderlag både för nybörjare och folk som gränsar till världseliten i boule. 

Tja, en annan vann ju de internationella boulemästerskapen i Malmö för ngn månad sedan på "Boule bar".........

Å då tävlade jag trots allt mot en kille som är landslagsman i armborst..........🤣

DSCN2195.thumb.JPG.156faee9896a62fdba2b5c451fa9b769.JPG

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Wangthong:

För mej gäller Darts and Dominoes!

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

För att dra ut på spänningen så släpper jag 3 av grupperna idag. För att ingen ska känna sig utlämnad har jag tagit med de som skrivit i tråden och dessutom de första som gav karma på det första inlägget. Men det finns ju 30 platser kvar att slåss om inför den andra halvan av lottdragningen imorgon. Gruppspelet kommer startas fredag kväll eller lördag morgon beroende på förhandlingar med Eurosport och Sportradion samt lite beroende på hur länge Team-mötet med huvudkontoret i Sverige drar ut på tiden på fredag.

Grupp 1:

Conservator

John Khonken

Khonis

Baa

Rillex

Captain Morgan

Andrejs

Amigo

Fredman

Dolle

Min känsla är att talangen för Bingo ofta sitter i blodet om man är uppväxt i en småstad och gärna med erfarenhet från lokala fotbollsklubben; då är chansen (risken kanske några skulle säga) ganska stor att man tillbringat många söndagseftermiddagar och sommarkvällar kryssande bland kaffebord i slitna gympasalar och bland tutande Volvo 240s på en idyllisk fotbollsplan och därigenom erövrat ovärderlig erfarenhet. Talanger som allmänbildning, språkkunskaper och social oförmåga är heller ingen nackdel. Ska jag komma med några experttips så blir det lite tufft då jag inte känner alla men kunskap om det man uttalar sig om har aldrig varit ett krav på MPR tidigare. JK var stark i pilkastningen och känns farlig här också då han verkar vara lite av en gambler. Khonis och Andrejs som halvlappar är säkert vana vid träskor och termosar så de bör också ha en bra chans och Baa kan ha en ovärderlig rutin.

Grupp 2

Tommy

Naam jai

Knasen

Enis

Muimatt

Peolito

Jive

Måne

JohanR 

Hobbe

Absolut dödens grupp. Här har vi både ettan (Peolito) och tvåan (Tommy) från pilkastningen samt typiska bonnapöjkar som Naam jai och Enis som förmodligen drömde om att bli bingoutropare som barn. Kan även se en dark horse i Jive men förmodligen inte i Knasen, han har tidigare varit elak mot mig så risken finns att jag tittar bort om kulan han väntar på kommer 😉.

Grupp 3

FF

SatanG

Hamnoi

Rolba

Spooncreek

Kötthandlarn

Arnold Layne

Wangthong

Thomas001

Green Valley

Mycket svårtippad grupp. Spooncreek tog den försmädliga fjärdeplatsen i pilkastningen och är förmodligen revanschsugen och trion SatanG, Hamnoi och Rolba tog sig alla till kvarten. Sedan finns det några utmanare som var med redan i bingons begynnelse och kanske har några tricks up their sleeves.

3 grupper till imorgon alltså. Om någon känner att de fått en alldeles för svårt grupp så finns alltid en möjlighet att ändra i efterhand, jag menar Prayut kunde ju ändra reglerna för mandatfördelningen efter valet, så det känns som en tämligen liten grej i det här sammanhanget. Jag hade tänkt att livestreama men då spel och dobbel är förbjudet här så kan jag dessvärre bara bjuda på resultatet.

Dela på andra sajter

Känns ju olidligt spännande det här när man redan på förhand den enväldige domaren emot sig redan vid grupp-indelningen :rotfl:

Dela på andra sajter

Jag har en del erfarenhet av sk bilbingo.

På den tiden det begavs sig i Skutskär, jag friade där, så hade de bingo på parkeringen vid Tempo.

Tutade alltid ett par gånger när jag passerade där.😎😎

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
2 minuter sedan, skrev rolba:

Jag har en del erfarenhet av sk bilbingo.

På den tiden det begavs sig i Skutskär, jag friade där, så hade de bingo på parkeringen vid Tempo.

Tutade alltid ett par gånger när jag passerade där.😎😎

Ett klassiskt nöje då det arrangerades bilbingo på ”stranden” i Haparanda. 

Det känns som att det finns många med mycket övning i denna gren. 

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Tommy:

För mej gäller Darts and Dominoes!

MVH

Lite mera åt det intellektuella hållet, det var oväntat. Jag känner inte dig så det är inte alls omöjligt att du har en intellektuell ådra. Eller är det latmasken som tar överhand för att slippa mer fysisk aktivitet. Hoppas du inte drar dig ur en Bouleturnering bara för att det är ansträngande. Jag kanske bara missuppfattat att du inte vill vara med på Boule. För inte är det väl bara vanlig feghet!

Dela på andra sajter

Captain Morgan

Dagens situationen påminner om min barndoms odemokratiska husarrester som var resultatet av att farsan ensam var såväl åklagare som domare.
Var är Ove?

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev andrejsdenruskige:

Ett klassiskt nöje då det arrangerades bilbingo på ”stranden” i Haparanda. 

Det känns som att det finns många med mycket övning i denna gren. 

I min ungdom slet jag enormt mycket med bingo. På bingodagar skulle över 100 bord med stolar ställas upp och sedan packas ihop på Folkets hus. Sedan gick man kontrollant och kollade de som fått bingo. Detta gjorde att man fick både muskelträning och inte minst lära sig alla i changern förekommande fusk.

Glömde alla ggr jag skjutsat frugan på bingo på Östra Gymnasiet när vi bodde i Umeå under 90-talet.  

Ändrades av Wangthong
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Wangthong:

Lite mera åt det intellektuella hållet, det var oväntat. Jag känner inte dig så det är inte alls omöjligt att du har en intellektuell ådra. Eller är det latmasken som tar överhand för att slippa mer fysisk aktivitet. Hoppas du inte drar dig ur en Bouleturnering bara för att det är ansträngande. Jag kanske bara missuppfattat att du inte vill vara med på Boule. För inte är det väl bara vanlig feghet!

Han fick ju gummiarm av att bara kasta ett par pilar. Skulle han ge sig på att svinga bouleklot i samma omfattning så skulle han inte ens överleva gruppspelet :D 

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
I min ungdom slet jag enormt mycket med bingo. På bingodagar skulle över 100 bord med stolar ställas upp och sedan packas ihop på Folkets hus. Sedan gick man kontrollant och kollade de som fått bingo. Detta gjorde att man fick både muskelträning och inte minst lära sig alla i changern förekommande fusk. 

Jag känner redan att mitt avståndstutande inte slår så högt bland erfarenheten här på forumet.
Jag får nog hoppas på ren och skär tur om jag ska vinna.
Dela på andra sajter

17 minutes ago, Captain Morgan said:

Dagens situationen påminner om min barndoms odemokratiska husarrester som var resultatet av att farsan ensam var såväl åklagare som domare.
Var är Ove?

Jag tar min bingo seriöst, både salig Farmor och salig Mor var stora drive-in bingo fantaster så det blev minst en omgång varje sommar tills för något år sedan, så oroa er inte för min opartiskhet (nja, möjligen Knasen då).

Ove har tagit en on-line kurs via Svenska Spel så han är nu certifierad kontrollant, enda problemet med det är att han nu pratar Kantonesiska med gotländsk brytning. 

Dela på andra sajter

Tufft att bli inlottad i dödens grupp, när den enda erfarenhet av bingo man har är något enstaka spel hemma som barn samt några besök på Bingon i Västerås Folkets Park på 80-talet. Ser mig som en stor outsider och rekommenderar ett spel på mig om oddset överstiger 50 ggr pengarna. Via bulvan spelar jag en tjuga på mig själv.

Dela på andra sajter

Captain Morgan

Var precis bort på kvartersgymmet för att värma upp inför Bingomästerskapen men inte nog med att någon hade stulit sadlarna på motionscyklarna,
polisen har lagt hela anläggningen i karantän, vilket kommer att innebära enorma ekonomiska förluster för aktieägarna. 

24003108_Gymmetikarantn.thumb.jpg.75d563dee3bd0a706fa9cb94e373f49e.jpg

Dela på andra sajter

Jag har nu meddelat frugan att och varför hon framöver får se gubben sittande på golvet med benen i kors på buddhamane'r, djupt mediterande och att jag under inga omständigheter får bli störd under dessa sessioner.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...