Atom Inlagd Augusti 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 14, 2021 9 minutes ago, audirs2 said: Nordbat 04? Vi inom Hemvärnet fick frågan om vi ville åka och köra 6 månader, men mina då två anställda (stor firma) ville inte va utan jobb så länge så jag valde att inte åka! En kompis åkte från Sundbybergs Hemvärn, han kom hem och var inte samma man nått mera! Jag skulle åkt på BA01 men det strulade så blev aldrig av utan fick en reservplats till JK04 (Kroatien) istället. Ringde en tisdagskväll och var i Södertälje onsdag morgon. Morsan var inte helt nöjd när jag ringde från en mynttelefon för att berätta att jag åker till Kroatien imorgon. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Augusti 14, 2021 Dela Inlagd Augusti 14, 2021 On 2021-08-01 at 17:43, skrev Abercrombie: Efter att ha konsulterat mina anteckningar så kan jag konstatera att jag inte varit utanför min hemkommun sedan februari 2020! Törs inte ens tänka på vad min hjärna ska hitta på om jag inte kommer iväg i vinter... Samma funderingar här Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 27, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 27, 2021 Vi åkte tillbaka till Bangkok i söndags. Dottern skulle hämta upp skolårets böcker och material och då vi var lite trötta på byn så tänkte vi att vi stannar lite längre. Vi var på Central Bangna i söndags lunch då vi hade ett bankärende och skulle köpa upp oss på lite livsmedel. Söndag lunch är normalt sett peak-time och smockat med folk men så här såg det ut. Det var egentligen bara Tops på bottenplan som var öppet och hade lite folk. I morgon bär det av till byn igen men förmodligen bara en vecka. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 1, 2022 (ändrad) Ser att det gått 4 månader sedan jag uppdaterade den här tråden och det kan ju bero på att självisoleringen huvudsakligen är över. Dotterns skola öppnade i slutet av oktober efter att alla ungar och personal vaccinerats och sedan dess har det rullat på med självtester varje söndag och någon årskurs som fått ta någon dag med hemstudier då och då pga positiva svar. De flesta thailändska skolor verkar dock fortfarande vara huvudsakligen stängda vilket givetvis är helt ofattbart och oförsvarligt. En veckas jullov kvar och finns väl viss risk för en kortare nedstängning i januari men efter det är det nog lugnt. När man är här i byn är det ändå fortfarande lite av självisolering. Marknaden och restaurangerna har fortfarande färre folk, nyårsfestligheterna vid templet inställda igen, inga stora privata nyårsfester och färre spontana besök av släkt och vänner. Vi har mycket fabriker och storjordbruk i området så mycket gästarbetare som bor trångt så ständiga cluster gör att folk fortfarande är relativt skraja. När vi kom i tisdags passade vi på att ta våra booster shots; folk här var i allmänhet väldigt ivriga att få sina första två sprutor men det verkar som intresset för boostern är klart lägre. Man inser hur gammal man blivit när man ser avståndet man måste hålla mobilen på 😉 Måste ge Svärmor cred för att hålla ordning på trädgården i vår frånvaro, extra tufft nu när det aldrig regnar. Jag lyckades fånga lite wildlife i morse; kände mig nästan som Sir Richard Attenborough. Den stora tempelfesten var som sagt inställd för andra året i rad men den religiösa delen av spektaklet kunde de givetvis inte stoppa så de gamla statyerna släpades fram till gamlingarnas glädje. Kockade loss lite luuk chin för lunch och tog sedan en liten tur med svärfar och favorithunden. En sammanfattning efter 21 månader är nog att tiden i byn förstärkt min tidigare uppfattning; jag trivs bra i byn men skulle aldrig kunna bo här 365 dagar om året, förmodligen inte heller 300 dagar. Ändrades Januari 1, 2022 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Januari 1, 2022 Dela Inlagd Januari 1, 2022 6 minuter sedan, skrev Atom: Kockade loss lite luuk chin för lunch och tog sedan en liten tur med svärfar och favorithunden. En sammanfattning efter 21 månader är nog att tiden i byn förstärkt min tidigare uppfattning; jag trivs bra i byn men skulle aldrig kunna bo här 365 dagar om året, förmodligen inte heller 300 dagar. Hehehe.... Slutar aldrig att fascinera mig över att storvuxna västerlänningar anammar den thailändska traditionen att använda "möbler" och grillar i barnstorlek så fort de kommer till Thailand. Det första (nja...) jag gjorde var att investera i en grill i normal(svensk)höjd, och stolar man kan resa sig upp från nu när man inte är 22 längre... Kul att se att den lokala kulturen fastnar på de flesta🍻 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Januari 1, 2022 Trådstartare Dela Inlagd Januari 1, 2022 Precis nyss, skrev frogfish: Hehehe.... Slutar aldrig att fascinera mig över att storvuxna västerlänningar anammar den thailändska traditionen att använda "möbler" och grillar i barnstorlek så fort de kommer till Thailand. Det första (nja...) jag gjorde var att investera i en grill i normal(svensk)höjd, och stolar man kan resa sig upp från nu när man inte är 22 längre... Kul att se att den lokala kulturen fastnar på de flesta🍻 Vi har en riktig grill också men den vill jag inte ”förorena” med luuk chin från marknaden; den är reserverad för importerad stek 😀 Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu