Alarik Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 3 minuter sedan, skrev Peolito: Smyger i mig en negroni. Med eller utan Sodavatten? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 6 timmar sedan, skrev Atom: Har för mig att den låg runt 200 Baht, vilket de flesta riktigt bra importerade öl gör. När jag ändå är inne på alkohol, så fick jag denna av frugan i veckan när vi firade 22-årig förlovningsdag. Tanken var god och det var säkert det bästa/dyraste de hade på lokala Tesco, men den flaskan åker nog inte fram förrän kusinerna vågar sig på att träffas igen framåt nyår. Å andra sidan, är jag redan lite dragen så kan det kanske slinka ned en busgrogg; blandad 50/50 med Cola är ändå det mesta drickbart. det ska du inte klaga på en black smakar sällan fel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 1 timme sedan, skrev Alarik: Med eller utan Sodavatten? Utan annars blaskig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 1 timme sedan, skrev Peolito: Smyger i mig en negroni. samma här enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 8 timmar sedan, skrev Atom: Kan jag få några tunga (inte bara viktmässigt) designers här på MPR att påtala att det inte ser något vidare ut så kanske jag kan övertala henne. Taköverhänget är ju inte direkt skalenligt om man säger så. Men jag gillar Btt selfien.😉 Angående den uteblivna målningen så har min kärring ställt till något liknande på vårt hus. Tydligen modernt nu. Men det går ju alltid att måla över senare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 8 timmar sedan, skrev Atom: Vi har senaste tiden tagit bort runt en tredjedel av vår gräsmatta och ersatt med plattor. Svärmor är ingen ungdom längre och vattennivån i våra brunnar har varit konstant sjunkande de senaste 15 åren; en dag som denna med 37 grader och en stekande sol från en klarblå himmel går det åt en del vatten. Personligen gillar jag det gröna men vi får helt enkelt placera ut några stora krukor här och där. Nu fick vi oss en liten "kvällsuteplats" som vi invigde medMoo Gaolii igår. Tycker ändå alla plattor hyfsat smälter in i miljön. Sedan byggde vi också ett litet hus / hobbyrum som jag inte har en aning om syftet med; inte helt oväntat är det för tillfället, och överskådlig framtid, en redskapsbod. Jag brukar tycka att frugans stundtals udda designönskemål i slutändan blir rätt hyfsade men här är jag inte alls med. Insidan tycker jag är OK, ger lite Suvvan-vibbar. Från sidan ser det kanske också OK ut. Men framifrån ser det just bara ut som att pengarna tog slut när det var dags för målning. Kan jag få några tunga (inte bara viktmässigt) designers här på MPR att påtala att det inte ser något vidare ut så kanske jag kan övertala henne. Lillstugan behöver en skylt, en kaffebryggare och ett varmkorvsbad, sen kan ni starta en ny business! Förslag på skylt (fast du bör valuta-korrigera priserna till THB...). Ser ut som en liten korvmoj, och har Biltemafärgerna redan, så bara kör!!! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Juni 5, 2021 Dela Inlagd Juni 5, 2021 Det här är frontvyn på vårt hus. Sidoväggar och bakväggen är putsade och målade på traditionellt vis. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 12, 2021 Sitter fortfarande i byn. Imorgon bär det dock av till Bangkok för 5 dagar; frugan ska få sitt vaccin, jag ska göra min 90-dagars och dottern har något evenemang i sin officiellt stängda skola. Givetvis kommer jag dessutom köpa ett par tjog importerade öl och några kilo riktig salami, ost och bröd. I bristen på kompisar är det tur att man har några trogna vänner för lördagsölen. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juni 12, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juni 12, 2021 Jag vet, jag har postat kvällsbilder förut. Nu har vi dock utökat antalet solenergilampor till 38 stycken och det är min nya, och mycket givande, hobby att räkna in dem varje kväll. Jag antar att jag bara är så uttråkad och avundsjuk på er som får uppleva en svensk sommar och kan resa att jag vill låtsas att det är rätt schysst här också. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Juni 12, 2021 Dela Inlagd Juni 12, 2021 (ändrad) 2 hours ago, Atom said: Jag antar att jag bara är så uttråkad och avundsjuk på er som får uppleva en svensk sommar och kan resa att jag vill låtsas att det är rätt schysst här också Svensk sommar kan vara ganska bra, så länge man slipper mygg, tvestjärtar, blinningar och det inte är en getingsommar. Vidare att ingen bjuder på fest och serverar sill, kräftor eller surströmming. Ska det grillas kan man ju hoppas på att det är grilla på riktigt, dvs med kol, och ingen gasol"grill" från en tillverkare som försöker få det att låta som de producerat en formel 1 bil, och där värden stolt ska förevisa alla finesser som krävs numera för att grilla en korv eller en hamburgare. Korvarna ska givetvis vara hemrullade, och burgaren ska förstås inte vara på vanlig färs, utan nått jävla rev som dessutom ska vara specialmalet. Med max otur så ska högrevsburgaren intagas med nått "hemgjort" öl som värden eller någon annan god vän stolt inhandlat från Systembolagets specialsortiment, och som kräver en historia om tillverkningen innan man får ta första klunken som i omfång förefaller längre än en roman av Karl-Ove Knausgard och där historien ska berättas i lika långa meningar. Sen får man väl hoppas att värden har tjocka tröjor och filtar till utlåning så man själv slipper ha med en hockeytrunk fylld med värmande kläder när kvällsgroggen (som i alla fall inte kräver någon is) ska avnjutas på verandan, och när gasgrillen och därmed det sista hoppet om någon slags värme, är släckt. Men dagarna är ju fina. På Liseberg t.ex. så spelar det inte så stor roll att det regnar, man blir ju ändå blöt när det ska åkas flum-ride, och shoppa på Ullared kräver inget väder alls. Har man maxflyt kan semestern på västsidan sammanfalla med en konsert på Ullevi med Håkan Hellström. Då behöver man verkligen inte känna någon sorg över den vackra trädgården i Bangkoks utkant längre. Svensk sommar är verkligen fantastisk. 😎🤣 Ändrades Juni 12, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kötthandlarn Inlagd Juni 12, 2021 Dela Inlagd Juni 12, 2021 12 minuter sedan, skrev spooncreek: Svensk sommar kan vara ganska bra, så länge man slipper mygg, tvestjärtar, blinningar och det inte är en getingsommar. Vidare att ingen bjuder på fest och serverar sill, kräftor eller surströmming. Ska det grillas kan man ju hoppas på att det är grilla på riktigt, dvs med kol, och ingen gasol"grill" från en tillverkare som försöker få det att låta som de producerat en formel 1 bil, och där värden stolt ska förevisa alla finesser som krävs numera för att grilla en korv eller en hamburgare. Korvarna ska givetvis vara hemrullade, och burgaren ska förstås inte vara på vanlig färs, utan nått jävla rev som dessutom ska vara specialmalet. Med max otur så ska högrevsburgaren intagas med nått "hemgjort" öl som värden eller nägon annan god vän, stolt inhandlat från Systembolagets specialsortiment, och som kräver en historia om tillverkningen innan man får ta första klunken, som i omfång förefaller länge än en bok av Karl-Ove Knausgard. Sen får man väl hoppas att värden har tjocka tröjor och filtar till utlåning så man själv slipper ha med en hockeytrunk fylld med värmande kläder när kvällsgroggen (som i alla fall inte kräver någon is) ska avnjutas på verandan, och när gasgrillen och därmed det sista hoppet om någon slag värme, är släckt. Men dagarna är ju fina. På Liseberg t.ex. så spelar det inte så stor roll att det regnar, man blir ju ändå blöt när det ska åkas flum-ride, och shoppa på Ullared kräver inget väder alls. Har man maxflyt kan semestern på västsidan sammanfalla med en konsert på Ullevi med Håkan Helltström. Då behöver man verkligen inte känna någon sorg över den vackra trädgården i Bangkoks utkant längre. Svensk sommar är verkligen fantastisk. 😎🤣 Ha ha ha ha, helt mästerligt inlägg....... Härligt cyniskt och bittert med en stor portion humor....... Underbart...... Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Juni 12, 2021 Dela Inlagd Juni 12, 2021 16 minuter sedan, skrev spooncreek: Svensk sommar kan vara ganska bra, så länge man slipper mygg, tvestjärtar, blinningar och det inte är en getingsommar. Vidare att ingen bjuder på fest och serverar sill, kräftor eller surströmming. Ska det grillas kan man ju hoppas på att det är grilla på riktigt, dvs med kol, och ingen gasol"grill" från en tillverkare som försöker få det att låta som de producerat en formel 1 bil, och där värden stolt ska förevisa alla finesser som krävs numera för att grilla en korv eller en hamburgare. Korvarna ska givetvis vara hemrullade, och burgaren ska förstås inte vara på vanlig färs, utan nått jävla rev som dessutom ska vara specialmalet. Med max otur så ska högrevsburgaren intagas med nått "hemgjort" öl som värden eller nägon annan god vän, stolt inhandlat från Systembolagets specialsortiment, och som kräver en historia om tillverkningen innan man får ta första klunken, som i omfång förefaller länge än en bok av Karl-Ove Knausgard. Sen får man väl hoppas att värden har tjocka tröjor och filtar till utlåning så man själv slipper ha med en hockeytrunk fylld med värmande kläder när kvällsgroggen (som i alla fall inte kräver någon is) ska avnjutas på verandan, och när gasgrillen och därmed det sista hoppet om någon slag värme, är släckt. Men dagarna är ju fina. På Liseberg t.ex. så spelar det inte så stor roll att det regnar, man blir ju ändå blöt när det ska åkas flum-ride, och shoppa på Ullared kräver inget väder alls. Har man maxflyt kan semestern på västsidan sammanfalla med en konsert på Ullevi med Håkan Helltström. Då behöver man verkligen inte känna någon sorg över den vackra trädgården i Bangkoks utkant längre. Svensk sommar är verkligen fantastisk. 😎🤣 Jag ser problemet, grunda ordentligt så bryr du dig inte om sådana detaljer! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 3, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 3, 2021 Nu är man här igen. Snart 16 månader sedan första lock-down och finns väl egentligen inget som tyder på att man kan ta BTS, utan mask, för en öl på nedre Sukhumvit de närmaste 6 månaderna. Varit i Bkk ett par veckor; AZ vaccinering för frugan, skolavslutning för dottern (on-line men ett snabbt besök på skolan), några dagar i Hua Hin och en kinesspruta för mig. Vi skulle åkt till Koh Chang och Koh Kod med lite kompisar om ett par veckor men nu är det vaccinationskrav och Covid-test så det är kört. Kanske Bang Saray eller Cha-am istället. Möte i Stockholm i september men får jag visum till Kina så blir det Maoland september-november istället. Efter det kan jag med gott samvete gå i pension...... Några dagar i Hua Hin. Vi har nog gjort en helg per år i Hua Hin de senaste 10 åren men jag har fortfarande ingen aning om var "city" ligger. Efter att ha skippat Hyatt i 2 år var det dags igen; personligen tycker jag det är bästa hotellet i HH. En hel del folk när vi kom på lördagseftermiddagen men från söndag eftermiddag var det rätt tomt. Stranden och vattnet bättre än jag någonsin sett; alla katastrofer har någon liten fördel. Restaurangerna på hotellet fick inte servera någon alkohol eller ens vara öppna efter 21 och de flesta restauranger omkring hotellet var stängda, och så var populära Cikada Market. Vi var dock ett rätt stort gäng och hotellet riktigt schysst så blev några dagar av strandpromenerande och softande runt poolen med 7/11 bärs. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Juli 4, 2021 Dela Inlagd Juli 4, 2021 18 timmar sedan, skrev Atom: personligen tycker jag det är bästa hotellet i HH. Och deras frukostbuffé är ruskigt bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 4, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 4, 2021 31 minutes ago, Fantomen said: Och deras frukostbuffé är ruskigt bra! Riktigt bra och burgaren på McFarland House är nog den bästa jag ätit i Thailand. Förra gången hade vi tillgång till loungen och den var också ruggigt bra; kändes dock meningslöst i år att lägga de extra pengarna då ingen alkohol serverades. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 24, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 24, 2021 3 veckor sedan jag skrev något här senast och jag har varit utanför tomtgränsen 2 gånger; båda gångerna för att köpa öl 😉. Vi är numera en av de 13 mörkröda provinserna så det finns inte många anledningar att öppna grinden då staden mest känns som en dålig version av Walking Dead. Det mest spännande senaste veckan är ett Covid-fall i byn; runt 50 meter från oss. En tjej i 20-årsåldern som säljer mobiltelefontillbehör på Tesco Lotus och som nu enligt frugans yngste kusin ligger och Instagrammar på stadens sjukhus. Men ett ordentligt pådrag. Hela jävla byn dränktes i ett moln av desinfektionsmedel och hennes hus är numera helt inklätt med CSI-liknande Crime Scene tejp. Regnar och åskar som tusan här så får dela upp inlägget i två, jag återkommer. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 24, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 24, 2021 16 månader nu och det känns som att det är minst ett halvår kvar. Från mitten av mars-20 till mitten av juli-20 var det nästan total lock-down och sedan var det hyfsat fram till jul. Därefter igen nedstängt från jul till slutet av januari och halvöppet fram till slutet av mars. Nedstängt från slutet av mars till......? Åtminstone oktober skulle jag tro. Och nu är nedstängningen betydligt tyngre än förra året; i juli förra året var vi trots allt både i Hua Hin och Pattaya och både restauranger och barer var öppna, om än med få kunder. Ska inte klaga; jag har min lön och börsen går upp. Lyckligtvis är dottern typen som trivs bra utan att kunna träffa sina kompisar irl och vi har etablerat ett liv vi alla trivs med. Fast visst är det tråkigt; mina hobbies är trots allt att resa samt att gå ut och äta och dricka med kompisar och det är alltså 16 månader sedan man kunde göra det. Man får glädjas med det lilla. Frugan har stajlat om huset, dottern undervisar on-line och jag har upptäckt att det finns riktigt bra importerad öl på lokala 7/11. Gillar man traditionell lageröl så blir det inte mycket bättre än Stella och saknade @Khonisskulle bli impad över att höra att man numera kan köpa en 50 cl burk för 99 Baht i byhålan. Om jag inte missminner mig så gillade Khonis Stella så mycket att servitrisen på HOBS gav honom ett speciellt Stella-glas för att druckit 8, eller om det var 10, stora Stella under vår miniträff. Skulle även tro att @MickeNskulle bli impad av att höra att en liten obskyr 7/11 i byn numera lagerför Kaiserdom Weissbier för runt hundringen. Thaitillverkade utländska öl som Asahi, Tiger, San Miguel och Budweiser är numera dessutom en del av standardsortimentet. Numera är det regnperiod så trots en hel del hundar på tomten är det numera dagliga ormbesök. I förrgår hade vi dessutom en vild apa i trädgården, vilket inte hänt på närmare 30 år enligt svärmor, men där var jag för långsam. Samt givetvis diverse hungriga småmonster. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Juli 24, 2021 Dela Inlagd Juli 24, 2021 (ändrad) Frugan har börjat med en ny hobby under innesittartiden- kaktusodling. Kaktusen på den sista bilden gick för 350 000 baht på senaste kaktusauktionen. Ändrades Juli 24, 2021 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 31, 2021 En vecka har gått igen. Regnat lite men känns som att vi fortfarande ligger rejält efter mängden nederbörd en normal regnperiod. Fick oss i alla fall en dubbel regnbåge i onsdags. Åkte till Bangkok i torsdags; kolla upp posten samt köpa öl, salami och annat som behövs för att stå ut i dessa domedagar. Två stopp på Tops och Villa och vi hade bränt en halv årslön för en risbonde. Kan kännas lite fel men samtidigt är det vad det kostar med 2 utekvällar i Bangkok samt en 3-4 bättre restaurangbesök. Nu står vi oss en månad i alla fall. Jag lade in några bilder hur det såg ut på Central Bangna i "Covid i Thailand" tråden men kör en av dem här. Även i Bangkok lyckades vi se en regnbåge; mindre smogg nu när staden är nedstängd kanske. Regnbågen är rakt över @koppar55condo. I går var det sedan dags för min andra spruta inne i stan och det har aldrig varit enklare att köra in på en vardag. Vaccinationen var på ett schysst sjukhus och gick smidigt och inte en gång blev vi stoppade på vägen hem. Nu är vi säkert här till någon gång i oktober förutom någon helg i Bangkok eller Huahin. Om jag inte lyckas få ett Kinavisum, då blir det 4 veckors karantän på någon militärförläggning och kanske en månad på det. Eller en vecka i Sverige i september. Fan vet, jag har gett upp att planera och försöker bara ha det så bra som möjligt på daglig basis. Typ som en av hundarna. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Juli 31, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Juli 31, 2021 4 minutes ago, koppar55 said: Saknar verkligen Thailand.🙁 Det kan jag förstå men samtidigt skulle jag, just nu, flera tusen gånger hellre vara i Sverige än Thailand. Alla restauranger, barer och varuhus är stängda och då finns det inte så mycket kvar, i alla fall inte i Bangkok. Lägger man dessutom till rädslan, hos väldigt många, så är det inte direkt jättekul att vara här. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Abercrombie Inlagd Augusti 1, 2021 Dela Inlagd Augusti 1, 2021 Efter att ha konsulterat mina anteckningar så kan jag konstatera att jag inte varit utanför min hemkommun sedan februari 2020! Törs inte ens tänka på vad min hjärna ska hitta på om jag inte kommer iväg i vinter... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 7, 2021 212 döda och 21,838 nya fall idag. Vi börjar nog närma oss toppen men givetvis många månader kvar tills skolor kommer öppna och kanske ett halvår tills man kan ta BTS:en till Nana för en öl med @stjp8729 . Vad gör man då? Igår hade jag ett 7 timmar långt telefonmöte för ett projekt i Japan. Vi är fyra företag inblandade och pga Covid fick alla sitta i sina egna kontor och bara en person per företag. Två av dem hade munskydd på trots att de satt ensamma; en av dem tog åtminstone av munskyddet när han pratade.... När arbetsdagen är över är det fortfarande många timmar kvar och förutom att dricka öl och se filmer kan det ibland vara bra med lite motion. Men oftare känns en bok som ett alternativ. Perfekt höjd för att få en slick i ansiktet av någon passerande hund också. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 7, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 7, 2021 Jag har varit jävligt busy med Moo Gaohlii och hästhoppningen men under grillningen såg vi något vi inte sett på länge. Fågelvägen är vi bara 70 km från Suvvan och vi ligger mitt i inloppsbanan, eller vad det nu kallas. Normalt sett kan man, en klar dag, bara titta upp och se en 2-3 plan men nu har jag inte sett ett plan på nästan 1.5 år. Och så hände det; ett plan! Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Augusti 14, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Augusti 14, 2021 En vecka har gått igen, som de gör, och efter att min kinesiske kollega fastnat på ett hotell i Jiayuguan pga det "enorma" utbrottet i Kina så har jag bestämt att inte åka till Kina i september. Det blir Stockholm istället den 12:e september, så på måndag ska jag starta den proceduren, inklusive återkomst via Sandbox. Dottern var inne på att följa med då de kommer köra on-line skola under obestämd framtid men frugan var rädd att hon skulle dra på sig Covid i Stockholm och hamna på fältsjukhus i Phuket så hon mutade henne med en ansenlig summa. Jag kommer bo på Hilton Slussen så kanske skulle utlysa en liten MPR-träff på Akkurat till den 17:e? Vi var i Sverige i slutet av februari 2020, för Morsans begravning, och hade vi vetat då vad vi vet nu så hade vi nog stannat kvar. Jag kanske skulle passa på att försöka ruska fram någon intervju tills jag kommer till Stockholm så vi kan flytta "hem" till nästa sommar. Bjuder på ett par bilder från ett molnigt och ovanligt svalt Chachoengsao. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Augusti 14, 2021 Dela Inlagd Augusti 14, 2021 On 2021-04-24 at 09:33, skrev Atom: Varit hemma i Bangkok en vecka för dotterns exam men nu är vi i byn igen och här lär vi bli kvar ett tag, tveksamt om skolan hinner öppna igen innan läsåret tar slut den 25:e juni. Gick igenom en gammal flyttlåda idag som inte öppnats sedan vi byggde huset 2005 och där hittades några gamla skatter. Exempelvis min gamla FN-basker från forna Jugoslavien som jag trodde gått förlorad vid någon flytt. Ett par shorts från min tid som ex-arbetare på University of Botswana. Den enda finskjortan jag tog med mig när jag flyttade till Thailand 98. Den passade än så kanske dyker upp i den på Harrys när epidemin är över. Och den allra största skatten; en signerad Hammarbytröja från Guldåret 2001. Fick den av mina jobbarkompisar när jag fyllde 30, 2002. Nordbat 04? Vi inom Hemvärnet fick frågan om vi ville åka och köra 6 månader, men mina då två anställda (stor firma) ville inte va utan jobb så länge så jag valde att inte åka! En kompis åkte från Sundbybergs Hemvärn, han kom hem och var inte samma man nått mera! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu