Atom Inlagd April 10, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2021 (ändrad) En liten videosnutt också. En av besättningsmännen sade att han varit ute nästan varje dag i tre år utan att se delfiner så jag antar att vi hade tur. De följde med oss tills vi var så nära Phuket att vi kunde urskilja hamnen. IMG_2687.MOV Ändrades April 10, 2021 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MaiChai Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 16 timmar sedan, skrev spooncreek: Alla ni som säsongsenligt gnäller på Songkran och lika säsongsenligt skyller på faranger: Jag undrar fortsatt om ni vistats i samma land som jag gjort de senaste 13 åren? De som bösar mest i Pattaya, jag har firat i alla fall 10 Songkran i stan och i vattenkriget, är thailändarna. Särskilt, men inte uteslutande, den 19e. Därmed inte sagt att det finns faranger som går över gränsen, men att gnälla över att det skulle vara farangernas fel att Songkan ser ut som det gör? Fortsatt lika löjligt nu som när denna diskussion uppstått tidigare år. Jag har för övrigt gjort åtminstone ett nyår i risbyn i Isaan. Fylleslaget och vattenkastandet där hade klarat kvalifikationerna för Pattaya bra. Kanske skulle skrivit ställen som är "farangmagneter" istället som det spårar ur på.Givetvis med både thai och faranger involverade där men jag vidstår att rör man sig utanför dessa ställen är det generellt lugnt bortsett från den 13 april. just den dagen är det naivt att försöka ge sig ut utan att ha lindat in värdesaker som telefon, pengar, cigg och annat i skyddsplast. Brukade gräva fram mitt lilla dykhus till kameran och linda in lite kontanter samt telefonen i en zip-lock påse samt att klä sig i kläder som kan bli våta. Bra om man har ombyte med sig för efter några timmar är man genomblöt och då kan man svida om för att på så sätt torka upp - en stund iallafall. Hemma på min gata i stan... alltså Ratchadaphisek i Bangkok brukar det vara vatten krig i en dag - den 13:e - då alla deltar inklusive städare, building managers och de vanligtvis halvsovande vakterna. Men ändå på ett respektfullt sätt och då brukar jag också vara med. Många ställen stänger över helgdagarna så beroende på hur helgen ligger så brukade en god väns restaurang hålla ett litet "pre-songkrahn party" efter sista kvällen där kunderna kunde delta om de ville, jag brukade donera en låda öl till festen. På Songkrahnday var det så att såga full rulle även på hemmaplan under dagen, på kvällen åkte jag vanligtvis till mitt dåvarande vattenhål O`reillys på silom för att festa och även där brukade jag sponsra någon låda öl eller lite winecoolers till personalen där festen fortsatte utanför efter stängningsdags. Men dagen efter är det lugnt hemma på min gata i stan om man inte naivt åker till de här "farangmagneterna" och tror det är lugnt där också... Sanook! Silom på songkrahn days natt "Allt" är tillåtet på songkrahnday Suay, naa? "It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience""Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson www.destinationasien.se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 10, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 10, 2021 789 nya Covid-fall i Thailand idag. Nytt rekord angående thailändare även om det var fler fall någon dag innan jul, men då var det nästan enbart burmeser som bodde 20 personer per container i Samut Sakhon och som vi vet så räknas inte riktigt burmeser i Thailand. Nu har Bangkok med kransprovinser tömts på folk och de sitter antingen och sippar på en Mai Tai i Södra Thailand, traskar runt i Hua Hin och Pattaya eller besöker släktingar up-country. Ett par tusen fall om dagen om en vecka eller två är nog oundvikligt och vad händer då? Förra året vid den här tiden stängdes i stort sett hela landet ned i närmare 3 månader för en klart mindre smittspridning så skulle man extrapolera den reaktionen så skulle nog hela samhället stängas ned för resten av året. Tror dock regimen har sansat sig något och framförallt inte har råd med de nedstängningsexcesserna igen. Har dock svårt att tänka mig att nästa öl på en pub i Bangkok kommer vara möjlig förrän tidigast i juni. Tycker så jävla synd om alla affärsidkare; framförallt de mindre och de på helt turismberoende orter. Alla anställda på hotellet i Phuket var så glada över att ha fullt hus för första gången på över ett år och ägaren av restaurangen mittemot hotellet var oerhört optimistisk angående den kommande Sandbox-lösningen med vaccinerade utlänningar som skulle välla in utan karantän. Paret ordnade och fejade för den stora öppningen nu till Songkran och tidigare anställda var på väg tillbaka från Isaan. Risken är nu överhängande att de får lägga restaurangen i malpåse igen för några månader och de anställda vända hem igen halvvägs. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd April 10, 2021 Dela Inlagd April 10, 2021 1 minut sedan, skrev Atom: 789 nya Covid-fall i Thailand idag. Nytt rekord angående thailändare även om det var fler fall någon dag innan jul, men då var det nästan enbart burmeser som bodde 20 personer per container i Samut Sakhon och som vi vet så räknas inte riktigt burmeser i Thailand. Nu har Bangkok med kransprovinser tömts på folk och de sitter antingen och sippar på en Mai Tai i Södra Thailand, traskar runt i Hua Hin och Pattaya eller besöker släktingar up-country. Ett par tusen fall om dagen om en vecka eller två är nog oundvikligt och vad händer då? Förra året vid den här tiden stängdes i stort sett hela landet ned i närmare 3 månader för en klart mindre smittspridning så skulle man extrapolera den reaktionen så skulle nog hela samhället stängas ned för resten av året. Tror dock regimen har sansat sig något och framförallt inte har råd med de nedstängningsexcesserna igen. Har dock svårt att tänka mig att nästa öl på en pub i Bangkok kommer vara möjlig förrän tidigast i juni. Tycker så jävla synd om alla affärsidkare; framförallt de mindre och de på helt turismberoende orter. Alla anställda på hotellet i Phuket var så glada över att ha fullt hus för första gången på över ett år och ägaren av restaurangen mittemot hotellet var oerhört optimistisk angående den kommande Sandbox-lösningen med vaccinerade utlänningar som skulle välla in utan karantän. Paret ordnade och fejade för den stora öppningen nu till Songkran och tidigare anställda var på väg tillbaka från Isaan. Risken är nu överhängande att de får lägga restaurangen i malpåse igen för några månader och de anställda vända hem igen halvvägs. Skrev i 2.0 tråden, men jag tycker reaktionerna och konsekvenserna av smittan är helt orimliga. En (1!!!) person hade dött igår, och f*n vet vad han egentligen dog av: "One death was reported which was a Thai man aged 68, unemployed, who lived in Nakhon Pathom. He had personal health issues which were obesity, diabetes, and high blood pressure." Om Thailand har klarat sig förhållandevis bra under hela senaste året (och troligtvis året innan), så tror jag inte det blir så mkt värre. Nåt gör att smittan inte är lika j*vlig i SEA som i andra världsdelar, och jag tvivlar på att det är lockdown-taktiken (bara min åsikt). Öppna upp, åtminstone för vaccinerade och unga. Annars kan vi stänga alla gränser för alltid. Och vad jag vet hjälpte det inte att duscha alla faranger heller, lite oväntat..... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 17, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 17, 2021 Som jag nämnde tidigare så har dotterns årskurs mid-course exam hela nästa vecka och i onsdags, när alla andra internationella skolor i Bangkok skickade ut mail om 2 veckors online-studier så skickade vår skola ut ett mail om en veckas online-studier och att just dotterns årskurs måste infinna sig i skolan. Dock inga skolbussar eller bespisning. Sent i går kväll fick de backa; nu är det två veckors online-studier och nästa veckas prov kommer också vara online. Efter ett snabbt sammankallat familjeråd bestämde vi oss för att åka tillbaka till Bangkok trots allt; skällande hundar, utrop från bychefen och brölande motorcyklar är kanske inte en perfekt back-drop för 8 timmars prov i 5 dagar. Ett internet som börjar svajja när åskan går kan också vara ett något störande moment när man svettas med matteprovet. Nu kommer den svåra moraliska frågan; hur mycket ska det fuskas? Jag har svårt att se att skolan öppnar igen förrän tidigast i mitten av maj och förmodligen senare än så, så byliv får vi nog så det räcker ändå. Förra helgen utökade vi därför vår leksaksarsenal ytterligare, kanske något Ove skulle gilla. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 24, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2021 Varit hemma i Bangkok en vecka för dotterns exam men nu är vi i byn igen och här lär vi bli kvar ett tag, tveksamt om skolan hinner öppna igen innan läsåret tar slut den 25:e juni. Gick igenom en gammal flyttlåda idag som inte öppnats sedan vi byggde huset 2005 och där hittades några gamla skatter. Exempelvis min gamla FN-basker från forna Jugoslavien som jag trodde gått förlorad vid någon flytt. Ett par shorts från min tid som ex-arbetare på University of Botswana. Den enda finskjortan jag tog med mig när jag flyttade till Thailand 98. Den passade än så kanske dyker upp i den på Harrys när epidemin är över. Och den allra största skatten; en signerad Hammarbytröja från Guldåret 2001. Fick den av mina jobbarkompisar när jag fyllde 30, 2002. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 24, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2021 Hårda tider väntar i Thailand så det gäller att se om sitt hus. Numera kan mycket beställas och levereras till grinden; australiensiska biffar och amerikanska jalapenoostbågar anlände för någon timme sedan. Med alkohol är det lite känsligare så där ska man nog köpa det rent fysiskt för att vara på den säkra sidan. Några få kvarvarande finöl från senaste besöket samt påfyllning av lokala Lao-IPA har sin designerade plats. Påfyllning från Tops och Villa i Bangna under gårdagen. Lite sådär undangömda bakom kylskåpet finns också några fulöl, dock finöl med thailändska standardsöl mått mätt. Man ska heller inte förglömma att det kan vara bra att emellanåt ta en vatten mellan ölen, framförallt när det som nu är en luftfuktighet på drygt 80%. Utanför mitt kontor har vi en alkoholfrizoon där, som ni ser, bara vatten får förvaras. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd April 24, 2021 Dela Inlagd April 24, 2021 3 timmar sedan, skrev Atom: Varit hemma i Bangkok en vecka för dotterns exam men nu är vi i byn igen och här lär vi bli kvar ett tag, tveksamt om skolan hinner öppna igen innan läsåret tar slut den 25:e juni. Gick igenom en gammal flyttlåda idag som inte öppnats sedan vi byggde huset 2005 och där hittades några gamla skatter. Exempelvis min gamla FN-basker från forna Jugoslavien som jag trodde gått förlorad vid någon flytt. Ett par shorts från min tid som ex-arbetare på University of Botswana. Den enda finskjortan jag tog med mig när jag flyttade till Thailand 98. Den passade än så kanske dyker upp i den på Harrys när epidemin är över. Och den allra största skatten; en signerad Hammarbytröja från Guldåret 2001. Fick den av mina jobbarkompisar när jag fyllde 30, 2002. Tur Bajen fick lite hjälp av VSK:aren Peter Markstedt så ni fick ert guld. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd April 24, 2021 Trådstartare Dela Inlagd April 24, 2021 2 minutes ago, JohanR said: Tur Bajen fick lite hjälp av VSK:aren Peter Markstedt så ni fick ert guld. Absolut en gammal favorit, dessutom född bara några dagar innan mig om jag minns rätt. Ska inte måla upp mig själv som en hängiven Bajare, finns tillräckligt många redan. Har bara sett 8 matcher live men faktiskt hållit på dem sedan jag var 8. Skulle dock aldrig sätta alarmet för att gå upp och se en match mot Varberg klockan 01 så antar att jag bara är en av många "landsbygdssupportrar" som gläds i framgång men inte överväger självmord om det blir en säsong eller två i Superettan. Mitt senaste besök på Friends, en 0-2 förlust i derbyt mot förorts-AIK i maj 2015. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd April 24, 2021 Dela Inlagd April 24, 2021 Härligt med bilder på läktare fyllda med folk. Saknar att gå på fotboll med allt vad det innebär. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd April 24, 2021 Dela Inlagd April 24, 2021 (ändrad) 47 minutes ago, Atom said: Absolut en gammal favorit, dessutom född bara några dagar innan mig om jag minns rätt. Ska inte måla upp mig själv som en hängiven Bajare, finns tillräckligt många redan. Har bara sett 8 matcher live men faktiskt hållit på dem sedan jag var 8. Skulle dock aldrig sätta alarmet för att gå upp och se en match mot Varberg klockan 01 så antar att jag bara är en av många "landsbygdssupportrar" som gläds i framgång men inte överväger självmord om det blir en säsong eller två i Superettan. Mitt senaste besök på Friends, en 0-2 förlust i derbyt mot förorts-AIK i maj 2015. Derby i morgon AIK-Hammarby. Rimlig starttid, 22.30. Eftersom en av mina vänner i tippklubben, tillika granne, är hängiven Bajare var det bara att spika tvåan. Ändrades April 24, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest jlh66 Inlagd April 24, 2021 Dela Inlagd April 24, 2021 (ändrad) 1 timme sedan, skrev JohanR: Härligt med bilder på läktare fyllda med folk. Saknar att gå på fotboll med allt vad det innebär. Håller med fullt ut. Det skulle ha varit riktigt kul att se Blåvitt- Degerfors på måndag live. IFK Göteborg är ett favorit lag från ungdomsåren och Degerfors är lokalt och äntligen tillbaka i allsvenskan. Senast dom var där så var det spelare med som jag själv har spelat mot 🙂 Ändrades April 24, 2021 av jlh66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 1, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 1, 2021 Idag firar jag 14-månaders jubileum på min senaste Thailandsvistelse, lite mer än mitt senaste rekord på 4 veckor. Man kan alltid debattera vad definitionen på en lock-down är men jag skulle allt säga att detta är den tredje på dessa 14 månader. Idag var första gången på en vecka jag lämnade vår tomt och för att vara en lördag var staden oerhört tom. Att det är helgdag kanske spelade in men det brukar betyda fler folk, inte färre. Skulle uppskatta att två tredjedelar av stånden på marknaden var tomma och ändå var det fler stånd än kunder. Mycket folk på seven dock och förmodligen rekordförsäljning på djupfryst padkrapaow, micro-mackor, chips och öl. Känns väldigt mycket deja vu men samtidigt värre än förra året. Då kändes det, i början, som ett nästan välkommet avbrott från en relativt stressig vardag och dessutom var det ju mycket värre i Europa. Nu känns det som att väldigt många har det ekonomiskt riktigt jävla tufft och dessutom är det betydligt fler som direkt drabbas av Covid. Personligen tycker jag också det känns tuffare när man ser Europa så sakteliga bli bättre och har en hyfsad sommar att se fram emot medans det här bara blir värre. Själviskt, jag vet, men så känns det. Personligen kan jag leva med det här ett tag till; visst är det trist men jag har min lön, aktierna går upp och vi har våra rutiner vi trivs rätt bra med. Jag har dock den här känslan att livet inte längre går framåt utan bara sidleds. Att livet normalt sett alltid går framåt innebär givetvis inte att det alltid blir bättre; tvärtom finns det givetvis en massa gupp då det känns som att livet blir sämre, men det går ändå framåt och man lär sig något. Nu går livet verkligen bara i sidled; man har tryckt på pause-knappen och väntar på att få starta igen. Visst kan man ha trevligt under tiden men nog känns det som att man vill att någon ska trycka på "play" igen så man kan få ha både kul och skit istället för all konstant lulla runt i ett vaccum. Det blev faktiskt så mycket lullande att vi helt plötsligt fick för oss att bygga ett litet hus. Ingen jävla aning vad vi ska ha det till; brygga öl, snickra Dalahästar eller kanske ett litet methlab. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Maj 1, 2021 Dela Inlagd Maj 1, 2021 Här i Lampang uppskattar jag det till samma, 30% folk i rörelse i affärer jämfört med normalt. Vad jag inte vet är hur mycket som beror på rädsla och hur mycket som beror på pengabrist. På kvällarna efter 20 är det som en spökstad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2021 7 hours ago, Nicholas said: Här i Lampang uppskattar jag det till samma, 30% folk i rörelse i affärer jämfört med normalt. Vad jag inte vet är hur mycket som beror på rädsla och hur mycket som beror på pengabrist. På kvällarna efter 20 är det som en spökstad. Här skulle jag tro att folkminskningen närmast till 100% handlar om rädsla. Tveklöst är det många som har klart mindre pengar men här jobbar de flesta inom industrin och de jobben finns fortfarande kvar. Många har dock tappat uppemot 50% av sin inkomst då det är de höga bonusarna och närmast obegränsat med OT som gjort att även arbetare här kunnat köpa sig en pickis, ta kortare semestrar och äta på hyfsade restauranger. När nu bonusen nästan helt frös inne och OT uteblev så räcker bara lönen till det mest nödvändiga och de borde vi sett på färskmarknaden igår men de var nog hemma för att inte riskera att bli smittade. Även om man kanske inte är så rädd för själva sjukdomen så är två veckor på ett fältsjukhus i 40 gradig värme ingen höjdare och för många innebär det också två veckors inkomstbortfall på en redan mager lön. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 11 minuter sedan, skrev Atom: Här skulle jag tro att folkminskningen närmast till 100% handlar om rädsla. Tveklöst är det många som har klart mindre pengar men här jobbar de flesta inom industrin och de jobben finns fortfarande kvar. Många har dock tappat uppemot 50% av sin inkomst då det är de höga bonusarna och närmast obegränsat med OT som gjort att även arbetare här kunnat köpa sig en pickis, ta kortare semestrar och äta på hyfsade restauranger. När nu bonusen nästan helt frös inne och OT uteblev så räcker bara lönen till det mest nödvändiga och de borde vi sett på färskmarknaden igår men de var nog hemma för att inte riskera att bli smittade. Även om man kanske inte är så rädd för själva sjukdomen så är två veckor på ett fältsjukhus i 40 gradig värme ingen höjdare och för många innebär det också två veckors inkomstbortfall på en redan mager lön. Jag tror att rädslan har ökat markant, sedan komikern "Kom", som var världsberömd i hela Thailand, dog i Covid efter ett kort sjukdomsförlopp. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 2, 2021 Trådstartare Dela Inlagd Maj 2, 2021 3 minutes ago, Jive said: Jag tror att rädslan har ökat markant, sedan komikern "Kom", som var världsberömd i hela Thailand, dog i Covid efter ett kort sjukdomsförlopp. Bland dem som är äldre eller har någon/några åkommor så har rädslan helt klart ökat. Bland yngre vidhåller jag att rädslan för fältsjukhus och förlorad inkomst är större än rädslan för själva sjukdomen. Vill man inte läggas in på, eller få någon anhörig inlagd på, fältsjukhus kan det också bli väldigt dyrt, åtminstone i Bangkok där alla vanliga sjukhusbäddar är upptagna. En av frugans bästa kompisar har en 92-årig mormor som förra veckan testade positivt. De ringde 20 sjukhus och fick till slut ta en bädd på ICU; 600,000 Baht för 14 nätter, och det inte ens på något av de mer kända sjukhusen. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 8 minuter sedan, skrev Atom: Bland dem som är äldre eller har någon/några åkommor så har rädslan helt klart ökat. Bland yngre vidhåller jag att rädslan för fältsjukhus och förlorad inkomst är större än rädslan för själva sjukdomen. Vill man inte läggas in på, eller få någon anhörig inlagd på, fältsjukhus kan det också bli väldigt dyrt, åtminstone i Bangkok där alla vanliga sjukhusbäddar är upptagna. En av frugans bästa kompisar har en 92-årig mormor som förra veckan testade positivt. De ringde 20 sjukhus och fick till slut ta en bädd på ICU; 600,000 Baht för 14 nätter, och det inte ens på något av de mer kända sjukhusen. Skrämmande! Jag har inte varit utanför dörren på tre veckor. Är skiträdd att bli smittad. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 20 minutes ago, Jive said: Skrämmande! Jag har inte varit utanför dörren på tre veckor. Är skiträdd att bli smittad. Risken är nog störst att bli smittad av någon besökare man känner som inte är lika försiktig som man själv kanske försöker vara. Min kompis förbjöd alla besökare till sitt hem redan förra året men vi har fått betydligt färre besökare hem per automatik, de flesta verkar undvika att besöka varandra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 1 hour ago, Jive said: Skrämmande! Jag har inte varit utanför dörren på tre veckor. Är skiträdd att bli smittad. Jag lever precis som vanligt förutom att det är svårare att resa. Rädd??? Vaccin? I helvete heller. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 Jag gick förbi 30 minuter innan coronademonstrationen i Stockholm. Massor av pikebussar med poliser som satt som sillar utan masker. Dom åkte runt i centrum med blåljus o jagade gruppen i centrum. Sedan under demonstrationen så bar poliserna masker/gasmasker. J-la hycklare. Till en fredlig protest finns resurser. Där kan dom spela tuffa när det är många äldre och kvinnor. Sedan när dom är i No-go-zonerna där det är unga män, så är det en annan femma. Uppklaringen i många brott i Sverige ligger nära noll. Dom säger att dom inte har tid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 52 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag lever precis som vanligt förutom att det är svårare att resa. Rädd??? Vaccin? I helvete heller. Här i Thailand kan man inte leva som vanligt. Barer och restauranger är förbjudna att ha servering. Det är endast "take away" som är tillåtet. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 41 minuter sedan, skrev Mr atm: Jag gick förbi 30 minuter innan coronademonstrationen i Stockholm. Massor av pikebussar med poliser som satt som sillar utan masker. Dom åkte runt i centrum med blåljus o jagade gruppen i centrum. Sedan under demonstrationen så bar poliserna masker/gasmasker. J-la hycklare. Till en fredlig protest finns resurser. Där kan dom spela tuffa när det är många äldre och kvinnor. Sedan när dom är i No-go-zonerna där det är unga män, så är det en annan femma. Uppklaringen i många brott i Sverige ligger nära noll. Dom säger att dom inte har tid. Du har glömt att nämna rfid-microchippet som injekterats vid varje vaccinationsdos enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JohanR Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 7 minuter sedan, skrev Enis: Du har glömt att nämna rfid-microchippet som injekterats vid varje vaccinationsdos enis Tror redan han fått chipen monterat, men av den andra falangen. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 2, 2021 Dela Inlagd Maj 2, 2021 (ändrad) 1 hour ago, Mr atm said: Jag lever precis som vanligt förutom att det är svårare att resa. Rädd??? Vaccin? I helvete heller. Så någonstans på brittiska statens officiella sidor finns det alltså information om att (bland annat) 492 pers skulle blivit döva, och 231 blinda av vaccineringen? Skulle uppskatta en länk. Ändrades Maj 2, 2021 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu