måne Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 4 minuter sedan, skrev Atom: Gaska upp dig nu, silver är inte illa. Dessutom fick jag ett mail av din fru, som skrev ”suveränt, första gången Måne inte kommer först” 😉 Det är ju först i mål som gäller,vi börjar ju samtidigt Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Är ju trots vår odopade insats nöjd med lagets insats,men vissa makter rår man inte på.Huvudsaken var ju att jag vann över conservator(MFF)😉 Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FF Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Jag Tackar Esspe o Fantomen (Mustanamio) för perfekt insats denna dag. Så det blir en extra skål för alla segrar vi gjort tillsammans. FF www.easi.nu Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 12 timmar sedan, skrev Atom: Semifinalerna är spelade och nu hade varje spelare the skott; rakt framifrån och en från vardera sida. Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne) 6-9 3-3 efter skotten framifrån men när det kom till skott från vinkel så var det klasskillnad. Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse) - Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn) 13-12 es 8-8 efter full tid och 11-11 efter första förlängningen men till slut satte FF den avgörande poängen. Alltså blir det en bronsmatch i eftermiddag mellan Lag 3 och Lag 9 följt av en final mellan Lag 10 och Lag 5. Ska MickeN lyckas to sin andra raka seger i denna den sista tävlingen? 7 timmar sedan, skrev Atom: Bronsmatch: Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn) 12-11 Nu var det 5 skott per lagmedlem från olika avstånd och vinklar. Lag 3 har verkligen överraskat och jag har ju efterlyst medaljer även för Bonna-Sverige och vad representerar det bättre än Tibro och Malmö. Det kändes som luften lite gick ur Lag 9 efter semifinalen (tänk gärna Bulgarien i VM-94), jag hade nog trott att de skulle ta den här matchen Överraskat ? Som jag såg det ifrån böjan så var lag 3 klara favoriter till slutsegern Tibro och Malmö ja den jämförelsen faller väl ganska platt, Malmö lider iaf ingen brist av medaljer och finns det någon stad i Sverge som inte är "bonnig" så är det rimligvis Malmö . Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 3 timmar sedan, skrev måne: Överföring stoppad,kontraktet med Stanford kasserat och tomt i garaget,är förjävligt att doping ska löna sig. Överföring utbytt mot avföring? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Jive. Johan R samt Konken. Tack för fin sammanhållning men beklagar att knäna ej höll. Men men det viktigaste var/är att vi hade kul och trivdes! Vill tacka Atom för en trevlig helg samt bra arrangemang! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 5 minuter sedan, skrev Issanbonde: Jive. Johan R samt Konken. Tack för fin sammanhållning men beklagar att knäna ej höll. Men men det viktigaste var/är att vi hade kul och trivdes! Vill tacka Atom för en trevlig helg samt bra arrangemang! Knäproblem? Talar du kattspråket också? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 7 minuter sedan, skrev GreenValley: Knäproblem? Talar du kattspråket också? Ja 2 opererade knän å kattspråk??? Hur kopplar du ihop det? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Första matchen var ju med kryckor! Andra fick jag ta rullatorn😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GreenValley Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 (ändrad) 12 minuter sedan, skrev Issanbonde: Ja 2 opererade knän å kattspråk??? Hur kopplar du ihop det? Du har ju varit med på forumet sen 2011 så du bör komma ihåg SLU. Han var lite av dåtidens Boa, korkad men underhållande. Han grundade Ölargänget men platsade aldrig själv. Ändrades Maj 17, 2020 av GreenValley Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Issanbonde Inlagd Maj 17, 2020 Dela Inlagd Maj 17, 2020 Tyvärr blir det nej där! Bacon därimot glömmer vi ej😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 10 timmar sedan, skrev Issanbonde: Tyvärr blir det nej där! Bacon därimot glömmer vi ej😎 Jag får en känsla av att vi behöver ett lotteri på forumet Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Amigo Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 15 timmar sedan, skrev conservator: Det var en rolig post! Livet är fullt av val, jag valde Ford Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Förslag på nästa gren med tanka på allt skit som produceras på Maipenrai Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drivern Inlagd Maj 18, 2020 Dela Inlagd Maj 18, 2020 Utslagen i omgång ett igen,något lurt är det troligtvis eller så är jag helt kass i tävlings sammanhang,nog dags att lägga sportutrusningen på hyllan,behåller dock golfklubborna tills vidare.Möjligtvis så har jag ändrat mig inför säckhoppningen på VGT. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 23, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 23, 2020 Oroa er inte; ingen ny tävling idag! Vi har nu fått tillstånd att öppna dotterns skola 1:a juni så nästa helg bär det hem till Bangkok. Det förutsätter dock att antalet nya smittade förblir lågt nästa vecka och även då får bara hälften av eleverna komma till skolan varje dag medans resten fortsätter att undervisas on-line. Redan vid slutet av juni är det dock dags för sommarlov...... Tre månader i byn utan restauranger och besök; hur var det då? Jag har aldrig varit här mer än en månad i sträck förut och det var 14 år sedan men tycker det funkat bra. Fick man bara gå på en restaurang emellanåt eller träffa folk som vanligt så kan jag helt klart bo här, om än kanske inte 12 månader om året. Den dagen jag slutat jobba och dottern inte bor här måste jag dock hitta en hobby. Jag funderar på att börja brygga eget öl, någon som testat det? Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 1 minut sedan, skrev Atom: Oroa er inte; ingen ny tävling idag! Vi har nu fått tillstånd att öppna dotterns skola 1:a juni så nästa helg bär det hem till Bangkok. Det förutsätter dock att antalet nya smittade förblir lågt nästa vecka och även då får bara hälften av eleverna komma till skolan varje dag medans resten fortsätter att undervisas on-line. Redan vid slutet av juni är det dock dags för sommarlov...... Tre månader i byn utan restauranger och besök; hur var det då? Jag har aldrig varit här mer än en månad i sträck förut och det var 14 år sedan men tycker det funkat bra. Fick man bara gå på en restaurang emellanåt eller träffa folk som vanligt så kan jag helt klart bo här, om än kanske inte 12 månader om året. Den dagen jag slutat jobba och dottern inte bor här måste jag dock hitta en hobby. Jag funderar på att börja brygga eget öl, någon som testat det? Har för mig att det finns en bryggare här, kommer inte ihåg vem det är och orkar inte leta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 23, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 23, 2020 2 minutes ago, HuaHindinnge said: Har för mig att det finns en bryggare här, kommer inte ihåg vem det är och orkar inte leta. Stämmer, @Nick är väl närmast professionell bryggare och tidigare aktive medlemmen @Joints brygger också. Allra intressantast vore givetvis om någon provat på att brygga här i Thailand. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 4 minuter sedan, skrev HuaHindinnge: Har för mig att det finns en bryggare här, kommer inte ihåg vem det är och orkar inte leta. Nick Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
HuaHindinnge Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 7 minuter sedan, skrev Atom: Stämmer, @Nick är väl närmast professionell bryggare och tidigare aktive medlemmen @Joints brygger också. Allra intressantast vore givetvis om någon provat på att brygga här i Thailand. @wavis I Sverige? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 23, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 23, 2020 1 minute ago, HuaHindinnge said: @wavis I Sverige? Stämmer, såg det häromdagen. I Sverige. Även funderat på att mecka eget snus, kanske kan bli självförsörjande på livets nödvändigheter. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 (ändrad) 34 minuter sedan, skrev Atom: Jag funderar på att börja brygga eget öl, någon som testat det? I min ungdom, när jag fått min första egna lägenhet i Borås så gjordes badrummet strax om till bryggeri. Med hjälp av de då populära ölsatserna som fanns att köpa producerades tillräckligt med öl för att fylla större delen av bekantskapskretsen under en helg. Vi, dvs jag och mina bryggeripolare som hade extranyckel till lägenheten gick nogsamt tillväga och övervakade processen såväl med mätinstrument såsom provsmakning, Jag vill minnas att ett kritiskt moment var själva buteljeringen. Kapsylmaskinen var lite knölig, men framförallt kunde flaskorna sprängas om man buteljerade för tidigt. Vi förfinade emellertid tekniken från ax till limpa så att säga och vårt öl smakade ungefär som vilket IPA som helst (dvs rätt illa, men med bra procent). Du får gärna en snabbkurs av mig vid tillfälle. Ändrades Maj 23, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 23, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 23, 2020 10 minutes ago, spooncreek said: I min ungdom, när jag fått min första egna lägenhet i Borås så gjordes badrummet strax om till bryggeri. Med hjälp av de då populära ölsatserna som fanns att köpa producerades tillräckligt med öl för att fylla större delen av bekantskapskretsen under en helg. Vi, dvs jag och mina bryggeripolare som hade extranyckel till lägenheten gick nogsamt tillväga och övervakade processen såväl med mätinstrument såsom provsmakning, Jag vill minnas att ett kritiskt moment var själva buteljeringen. Kapsylmaskinen var lite knölig, men framförallt kunde flaskorna sprängas om man buteljerade för tidigt. Vi förfinade emellertid tekniken från ax till limpa så att säga och vårt öl smakade ungefär som vilket IPA som helst (dvs rätt illa, men med bra procent). Du får gärna en snabbkurs av mig vid tillfälle. När jag pluggade så gjorde vi vin i polarens badrum. Det var drickbart om man blandade 50/50 med Sprite eller om man redan var riktigt tankad; lite som Tyskt Lantvin med extra vinäger. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 2 timmar sedan, skrev Atom: Oroa er inte; ingen ny tävling idag! Vi har nu fått tillstånd att öppna dotterns skola 1:a juni så nästa helg bär det hem till Bangkok. Det förutsätter dock att antalet nya smittade förblir lågt nästa vecka och även då får bara hälften av eleverna komma till skolan varje dag medans resten fortsätter att undervisas on-line. Redan vid slutet av juni är det dock dags för sommarlov...... Tre månader i byn utan restauranger och besök; hur var det då? Jag har aldrig varit här mer än en månad i sträck förut och det var 14 år sedan men tycker det funkat bra. Fick man bara gå på en restaurang emellanåt eller träffa folk som vanligt så kan jag helt klart bo här, om än kanske inte 12 månader om året. Den dagen jag slutat jobba och dottern inte bor här måste jag dock hitta en hobby. Jag funderar på att börja brygga eget öl, någon som testat det? Har bryggt förut men tröttnade då det är 90 % diska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mr Ning Ning Inlagd Maj 23, 2020 Dela Inlagd Maj 23, 2020 Undrar varför Tv kanalerna inte kan bjuda på lite bättre program nu när många sitter hemma. Dom har ju enorma lager med bra filmer t.ex. Kanalerna 3-12 spyr ut samma reprisskit dom gjort senaste 20åren. Service,,nej och åter nej. Profithungriga "dyngspridare" är vad dom är. Veteran Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu