Jump to content
IGNORERAD

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

conservator
52 minuter sedan, skrev Naam kaeng:

Känns nästan lite orättvist detta. Som att stjäla godis från barn. Ungefär som att ha Muhammed Ali, Lionel Messi, Waldner, Niki Lauda och Michael Phelps i samma team. Jag lovar att spela med ett öga stängt, minst.

Mot lag C har ni ju inget att hämta iaf hört att Clirre är en djäkla duktig dribbler så han kommer att lägga upp det bra så det bara är att raka in 3 p på löpande band

Dela på andra sajter

• Svar 580
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Atom

140

• Tommy

32

• Jive

31

• Enis

28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Jag har ju mustanamio i mitt lag så det blir en solklar seger.

FF

www.easi.nu

Dela på andra sajter

GreenValley
11 minuter sedan, skrev FF:

Jag har ju mustanamio i mitt lag så det blir en solklar seger.

FF

Det hjälper inte, vi har Hobbe!

En Tiger i Tanken!

Dela på andra sajter

Nu är lottningen gjord. Jag använde inga preparerade FIFA-bollar utan mer klassiskt små lappar med nummer; helt fusksäkert. Det blir ett rakt slutspelsträd där segraren från match 1 möter segraren av match två i kvarten osv. Åttondelarna avgörs i morgon bitti lokal tid och sedan kvartarna tidig eftermiddag innan ölpasset.

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 8 (Jolo, Jrk, Kalasbullen, Kenneth4618)

Lag 4 (Drivern, Duracell, Ellim63, Enis) - Lag 6 (Fredman, GreenValley, Hamnoi, Hobbe)

Lag 15 (Stoneys, Stjp, Surin P3, Thomas001) - Lag 11 (Naamjai, Naam Kaeng, Nice Beaver, Nicholas)

Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne) - Lag 12 (Nilsson68, Nutteman, Peolito, Pigge01)

Lag 1 (Amigo, Andrejsdenruskige, Arnold Layne, AudiRS) - Lag 14 (Samet, SatanG, Spooncreek, Stefan)

Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse) - Lag 2 (Baa, Berlitz, Bibben, Captain Morgan)

Lag 16 (Thure, Tommy, Wangthong, Wavis) - Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn)

Lag 7 (Issanbonde, Jive, Johan R, John Khonken) - Lag 13 (Pust, Ragson, Rillex, Rolba)

Intressant att de två tidigare segrarna, MickeN och Peolito, möts redan i åttondelen. Kanske kommer Clion lägga sig mot Kenneth4618 som en tack för hjälpen hem? Hittills är det två guld för Stockholm, 2 silver för Göteborg och ett brons vardera för Stockholm och Göteborg. Den här gången lär det vara omöjligt för Thailand och Bonna-Sverige att missa en medalj.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

enkelt, lag 1 vinner. Alla börjar med A och bara det tyder på A-laget

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
38 minuter sedan, skrev Amigo:

enkelt, lag 1 vinner. Alla börjar med A och bara det tyder på A-laget

Bara så att du har det klart för dig...

Torskar vi så är det ditt fel

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
8 timmar sedan, skrev Atom:

Nu är lottningen gjord. Jag använde inga preparerade FIFA-bollar utan mer klassiskt små lappar med nummer; helt fusksäkert. Det blir ett rakt slutspelsträd där segraren från match 1 möter segraren av match två i kvarten osv. Åttondelarna avgörs i morgon bitti lokal tid och sedan kvartarna tidig eftermiddag innan ölpasset.

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 8 (Jolo, Jrk, Kalasbullen, Kenneth4618)

Lag 4 (Drivern, Duracell, Ellim63, Enis) - Lag 6 (Fredman, GreenValley, Hamnoi, Hobbe)

Lag 15 (Stoneys, Stjp, Surin P3, Thomas001) - Lag 11 (Naamjai, Naam Kaeng, Nice Beaver, Nicholas)

Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne) - Lag 12 (Nilsson68, Nutteman, Peolito, Pigge01)

Lag 1 (Amigo, Andrejsdenruskige, Arnold Layne, AudiRS) - Lag 14 (Samet, SatanG, Spooncreek, Stefan)

Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse) - Lag 2 (Baa, Berlitz, Bibben, Captain Morgan)

Lag 16 (Thure, Tommy, Wangthong, Wavis) - Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn)

Lag 7 (Issanbonde, Jive, Johan R, John Khonken) - Lag 13 (Pust, Ragson, Rillex, Rolba)

Intressant att de två tidigare segrarna, MickeN och Peolito, möts redan i åttondelen. Kanske kommer Clion lägga sig mot Kenneth4618 som en tack för hjälpen hem? Hittills är det två guld för Stockholm, 2 silver för Göteborg och ett brons vardera för Stockholm och Göteborg. Den här gången lär det vara omöjligt för Thailand och Bonna-Sverige att missa en medalj.

Vad säger du Knasen?......

Jag kan nog plocka bort Thure med en glidtackling och Tommy lurar jag bort med att påstå att det finns ett bättre thaihak i Vårgårda, för då kommer han bli perplexd.........:rotfl:

Tar du hand om de andra??

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Oregistrerad
8 timmar sedan, skrev Atom:

Aj tusan, nu blev det nog en tankevurpa. Om Gudar skall slåss mot varandra, det blir liksom inget kvar i Universum.

Bara ett försynt, ödmjukt konstaterande....

Captain-America-Civil-War-concept-art-1-1280x684.thumb.jpg.5e6c54dd19ec82c05cfa079e3772f458.jpg

🤣

Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Jag kan nog plocka bort Thure med en glidtackling och Tommy lurar jag bort med att påstå att det finns ett bättre thaihak i Vårgårda, för då kommer han bli perplexd.........:rotfl:

Min plan är att trötta ut motståndarlaget genom att stå still, mitt på vår planhalva, det blir en rejäl omväg åt er!!!

Thaihaket i Vårgårda suger, gigantiska elefantballar, har jag hört...

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Bjuder på några av mina hembryggda Ipa innan match, Då har vi iaf slått ut en prippsdrickare, Resten sköter sig själv 😉

Dela på andra sajter

GreenValley
2 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

:blah::blah::blah:

Stora ord från någon som kommer att ligga i hamburgarkoma hela helgen (minst)!

:rotfl:

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
4 minuter sedan, skrev GreenValley:

:blah::blah::blah:

Stora ord från någon som kommer att ligga i hamburgarkoma hela helgen (minst)!

:rotfl:

Ha ha ha ha, touché.........:giggle:

Men vi får väl se hur det går framöver........😁

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Då är åttondelarna spelade. Perfekt väder; 32 grader och sol. Det tog lite tid att kasta in mig och hitta lämpligt avstånd plus att hundarna var lite onödigt intresserade, kändes lite Björn Walldegård och Safarirallyt i början. Här kommer resultaten:

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 8 (Jolo, Jrk, Kalasbullen, Kenneth4618)                                            3-2

Första matchen i stora mästerskap är ju ofta tillknäppt och målsnål men här var det tämligen hög kvalitet direkt från start.

Lag 4 (Drivern, Duracell, Ellim63, Enis) - Lag 6 (Fredman, GreenValley, Hamnoi, Hobbe)                                     4-5 es (3-3)

Ojojoj, 3-3 efter full tid. Båda lagen satte första förlängningsstraffen och sedan avgjorde GreenValley på den andra.

Lag 15 (Stoneys, Stjp, Surin P3, Thomas001) - Lag 11 (Naamjai, Naam Kaeng, Nice Beaver, Nicholas)              3-2

Eftersom jag var lite taskig mot P3 i förhandssnacket så måste jag nämna att han satte sin straff väldigt säkert.

Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne) - Lag 12 (Nilsson68, Nutteman, Peolito, Pigge01)                                     4-2

Dagens första fullpoängare och PilkastarPeo redan utslagen alltså. MickeN visade att min teori om att de som är bra i bingo också är bra i basket stämmer. Bosse Hansson, som kommenterar livestreamen, berömde M33 högljutt; "Jag har alltid varit svag för Juggar i linnen" som han andfått förklarade efteråt.

Nu ska jag bara ta en snabb frukost så kommer rapporten från resterande åttondelar. 

IMG_1753.jpg

Dela på andra sajter

En Lingongrova med Prästost samt lite Medelhavstjofs gjorde susen för att återställa alla kalorier jag brände på runt 100 basketkast. Här kommer resultaten från återstående matcher: 

Lag 1 (Amigo, Andrejsdenruskige, Arnold Layne, AudiRS) - Lag 14 (Samet, SatanG, Spooncreek, Stefan)                   2-3

Lag 14 höll för favorittrycket men den avgörande straffen från Stefan gjorde så många studsar på ringen att jag hann lägga in en snus innan den ramlade ner.

Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse) - Lag 2 (Baa, Berlitz, Bibben, Captain Morgan)                                                   3-2

Här uppstod en kontrovers och protester lämnades in. En Kerrybil kom med ännu en leverans till frugan och tutade precis när Berlitz skulle skjuta, varpå han missade. Hela laget krävde att straffen skulle skjutas om men efter långa överläggningar bestämdes att störningar från leveransbilar, motorcyklar, hundar och tuppar är en del av livet så protesten avslogs.  

Lag 16 (Thure, Tommy, Wangthong, Wavis) - Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn)                                     1-3

Måste tyvärr rapportera dagens lägsta resultat trots alla lovord från Tommy (vi kan dock låtsas att Tommy satte lagets poäng). 

Lag 7 (Issanbonde, Jive, Johan R, John Khonken) - Lag 13 (Pust, Ragson, Rillex, Rolba)                                            4-2

När armarna började kännas rätt sega och solen började bränna så överraskade Lag 7 med en fullpoängare.

Kvartsfinalerna kommer vara lite annorlunda. Skotten blir ett par meter bak och ger 3 poäng. Retur utan att bollen tagit marken ger 2 poäng och retur efter en studs ger 1 poäng; alltså ställer det klart högre atletiska krav på lagen. Detta kommer givetvis gynna vissa lag och missgynna andra, med sådan är sportens värld.

Kvartsfinalerna spelas någon gång efter lunch och är alltså enligt följande:

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 6 (Fredman, GreenValley, Hamnoi, Hobbe)

Lag 15 (Stoneys, Stjp, Surin P3, Thomas001) - Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne)

Lag 14 (Samet, SatanG, Spooncreek, Stefan) - Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse)

Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn) - (Issanbonde, Jive, Johan R, John Khonken)

IMG_1755.jpg

Dela på andra sajter

14 minutes ago, Esspe said:

Kan inte hitta matcherna på Unibet? 

Jag pluggade faktiskt ihop med Anders Ström men jag tror att han har ett horn i sidan på mig efter att jag slagit honom i en ytterst spritindränkt pingismatch. Jag sålde istället rättigheterna till Igor som kör spelet på Maffia.ru, ska tydligen vara helt legit.

För 5 minuter sedan ändrades mitt liv. Posten kom och tutade och döm om min förvåning när hon halade upp tre kuvert med snus som jag beställde från Sverige för nästan 2 månader sedan; de hade jag redan avskrivit som Covid-19 förluster. Visst har det funkat med Siamsnus men det här kommer lyfta basketen och eftermiddagsölen till en helt annan nivå.

05FC2B87-1F95-4FF0-AD79-A092C51E1CE9.jpeg

Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
35 minuter sedan, skrev Atom:

Jag pluggade faktiskt ihop med Anders Ström men jag tror att han har ett horn i sidan på mig efter att jag slagit honom i en ytterst spritindränkt pingismatch. Jag sålde istället rättigheterna till Igor som kör spelet på Maffia.ru, ska tydligen vara helt legit.

För 5 minuter sedan ändrades mitt liv. Posten kom och tutade och döm om min förvåning när hon halade upp tre kuvert med snus som jag beställde från Sverige för nästan 2 månader sedan; de hade jag redan avskrivit som Covid-19 förluster. Visst har det funkat med Siamsnus men det här kommer lyfta basketen och eftermiddagsölen till en helt annan nivå.

05FC2B87-1F95-4FF0-AD79-A092C51E1CE9.jpeg

Ok, det förklarar det dåliga resultatet

Dela på andra sajter

M33 har släpat iväg mig till en takbar. Vi har hyrt ett tv-team och Michael Jordan som ersättare. 

Dela på andra sajter

Enl ett svar ifrån internationella basketförbundet,så framgår det tydligt i paragraf 37/2 att biltutor skall räknas som icke tillåtet störningsmoment. Mao omspel inom snarast.😇

Dela på andra sajter

En beställning hos Poppels är avbokad...

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Kvartsfinalerna är spelade och nu var det varmt på riktigt. Flera oväntade hjältar och några man kanske hade större förhoppningar om.

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 6 (Fredman, GreenValley, Hamnoi, Hobbe)                                                9-7

Måste säga att det var en rejäl överraskning, inte minst att Clion sänkte ett av lagets 3-poängare. Hade förväntat mig mer av några av Lag 6 mer namnkunniga spelare men var det inte värmen så var det kanske nerverna, eller ren och skär underskattning.

Lag 15 (Stoneys, Stjp, Surin P3, Thomas001) - Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne)                                                 9-11 e.s. (8-8)

8-8 efter full tid där Måne räddade Lag 10 till extra straffar efter en läcker 3:a i sista skottet. Stjp, som satte en säker 3:a i grundomgången missade grovt och tog bara en 1:a så Måne kunde spelat på säkerhet och bara lagt upp bollen för en säker retur men slog istället till med sin andra raka 3:a. Frågan är om inte Lag 10 nu seglat upp som favoriter att ta hem det hela.

Lag 14 (Samet, SatanG, Spooncreek, Stefan) - Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse)                                                 8-10

Också en liten överraskning men Lag 5 visar en hög lagmoral.

Lag 9 (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn) - Lag 7 (Issanbonde, Jive, Johan R, John Khonken)                           10-7

En tämligen klar seger där Lag 7 inte alls kom upp i den höga nivå de hade i första rundan.

Nu blir det ingen mer basket idag men semifinaler och final i morgon är det tänkt. Semifinalerna är alltså följande:

Lag 3 (Clion, Conservator, Dolle, Drik) - Lag 10 (M33, MickeN, Muimatt, Måne)

Lag 5 (Esspe, Fantomen, FF, Frasse) - (Knasen, Koppar 55, Krille, Kötthandlarn)

Dela på andra sajter

Jag körde zlatanstil och det skapade dålig stämning i laget, så jag får ta på mig lag 7:s förlust.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Jäkla Clirre, man kan inte lita på någon när det gäller 😟

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Tänkte be en bryggare jag känner att döpa en Ipa efter Atom. Nu får det bli en belgisk surbira.

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag tror att vi fick ett allt för anonymt namn på laget (lag 6). Om inte någon av de andra spelarna har något mot det så vill vi bli kallade Pattaya Bulls. Som logga vill vi ha Hamnoi iförd enbart tyska marschkängor och nätbrynja. Ja såklart ska han ha nosring! 

Ändrades av Fredman
Dela på andra sajter

Nu är det bara att se till att Måne laddar med röd mjölk till semifinalerna då har vi det här som i en liten ask.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...