Jive Inlagd April 23, 2020 Dela Inlagd April 23, 2020 7 minuter sedan, skrev Tommy: Du har kanske tajmat flytten bra, verkar som att bostadspriserna faller nu, ingen vågar köpa, många blir tvungna att sälja... Trist men sant. MVH Men tyvärr inte där uppe, där rusar priserna. Stockholmarna är som tokiga att jaga boende där. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 23, 2020 Dela Inlagd April 23, 2020 15 minuter sedan, skrev Jive: Men tyvärr inte där uppe, där rusar priserna. Stockholmarna är som tokiga att jaga boende där. Vänta nån månad. MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 10 timmar sedan, skrev Tommy: Vänta nån månad. MVH Ja, håller det här i sig, så blir det nog många med dyra bolån som får det tufft. Läste idag, att flygtrafiken t o fr Thailand väntas vara tillbaka till normal okt -21. Alltså om 18 månader. Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 19 timmar sedan, skrev Jive: Men tyvärr inte där uppe, där rusar priserna. Stockholmarna är som tokiga att jaga boende där. Undrar förresten om det beror på att de vill lämna peststaden??? Norrtälje är en trevlig liten stad jag var där för säkert 20 år sedan och fick ett återfall... Ett återfall som sportfiskare, efter att ha åkt runt i skärgårdarna norr om Stockholm nån vecka, så stod jag inte ut längre vart tvungen att hitta en sportfiskebutik och köpa en ny utrustning... Fick en massa Gädda, som jag satte tillbaka, slemmiga jävlar som kryllar av ben, gillar inte sötvattensfisk ÖHT, men grymt bra fiske! MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 (ändrad) 38 minuter sedan, skrev Tommy: Undrar förresten om det beror på att de vill lämna peststaden??? Norrtälje är en trevlig liten stad jag var där för säkert 20 år sedan och fick ett återfall... Ett återfall som sportfiskare, efter att ha åkt runt i skärgårdarna norr om Stockholm nån vecka, så stod jag inte ut längre vart tvungen att hitta en sportfiskebutik och köpa en ny utrustning... Fick en massa Gädda, som jag satte tillbaka, slemmiga jävlar som kryllar av ben, gillar inte sötvattensfisk ÖHT, men grymt bra fiske! MVH Och så finns det en liten fiskbutik i Grisslehamn som gör grymma sillinläggningar.😁 Ändrades April 24, 2020 av Jive Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kalasbullen Inlagd April 24, 2020 Dela Inlagd April 24, 2020 Du har säkert fått tipset innan, men onani och porrfilm är oslagbart. Man ska inte förakta lite handarbete. Bara ett litet bidrag i all välmening, Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd April 25, 2020 Dela Inlagd April 25, 2020 Lite kul med en kamera “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 Spriten är slut men jag fann en märklig flaska gin på 1.14 liter i en undangömd flyttkartong. Minn s inte var buteljen kommer ifrån men den smakar fan och måste ha legat där sedan 1998. Korken satt fastrostad, fick öppna den med en rörtång. Tur nog kom grannen med ett par lådor Singh och har räddat veckan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd April 28, 2020 Dela Inlagd April 28, 2020 1 minut sedan, skrev Captain Morgan: Spriten är slut men jag fann en märklig flaska gin på 1.14 liter i en undangömd flyttkartong. Minn s inte var buteljen kommer ifrån men den smakar fan och måste ha legat där sedan 1998. Korken satt fastrostad, fick öppna den med en rörtång. Tur nog kom grannen med ett par lådor Singh och har räddat veckan. Skål /Enis "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd April 29, 2020 Dela Inlagd April 29, 2020 (ändrad) Nu åkte han fast och fick sig en dykarkurs utan tuber. Ett litet problem löst. Ändrades April 29, 2020 av Captain Morgan Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Captain Morgan Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 ÄNTLIGEN! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Maj 1, 2020 Dela Inlagd Maj 1, 2020 On 2020-04-29 at 13:08, skrev Captain Morgan: Nu åkte han fast och fick sig en dykarkurs utan tuber. Ett litet problem löst. Hoppas du inte råkar in i en familjefejd, när hans syskon, kusiner och övriga släkt får reda på vad du gjort... MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 9, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 9, 2020 Nu har vi varit hemma i byn i 2 månader. Ska inte klaga; alla är friska, jag har fortfarande mitt jobb, maten är bra och det finns nog med öl. Men. Det jag verkligen gillar här i livet; resa, träffa folk, gå ut och äta, gå på bio, saknar jag dock allt mer. Bara att traska ut en tidig lördagskväll och beställa en somthamthai och en karmoojag med en bärs och se på folkmyllret. Eller att som brukligt vid den här tiden på året, lägga sista handen på planeringen för sommarens resa. Ringa polarna hemma i Tibro och planera en musikquiz eller kolla in hotellet man bokat i Lissabon, Madrid eller Berlin. Det börjar bli segt. Till och med att slåss med kineserna på en avlägsen flygplats eller gräva med sina pinnar i resterna av en gammal get medans Moutaien flödar kan jag sakna. I början överraskade ändå MPR med aktivitet och roligheter men det har senaste tiden också tagit tvärstopp; det här måste varit en av de sämsta veckorna på länge och så dålig aktivitet som idag på en lördag kan jag inte påminna mig om när jag senast såg. Får nog lägga mig i hängmattan och läsa en bok igen. Klockan är 17 och fortfarande 39 grader; börjar bli rätt trött på det också. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 10, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 10, 2020 Måste säga att jag under de senaste veckorna fått betydligt större förståelse för grannar och släktingar häromkring. De senaste 10 åren har vi dykt upp här en helg då och då; cyklat, grejat i trädgården, spelat badminton och stått i. Inte helt sällan har jag tyckt att folket häromkring är lite tråkiga som bara ligger i hängmattan eller inne framför TVn. Denna gång startade jag också offensivt; uppe och gick i två timmar klockan 6 följt av trädgårdsarbete och diverse aktiviteter. Nu har vi inte haft under 36 grader i dagstemperatur på 6 veckor och en ruggig luftfuktighet. Visst; jag är fortfarande uppe och går men det är inga 2 timmar längre. Visst grejar vi fortfarande en del men mängden Netflixtid ökar för varje dag. Igår hände till och med något jag aldrig trodde skulle hända; jag orkade inte ens ta en lördagseftermiddag med öldrickande längre än en timme. Nu säger förvisso även de som bott här i 60 år att detta är ganska extremt; så här varmt och regnfritt kan de inte påminna sig om att det någonsin varit vid den här tiden. Får bara hoppas att alla teorier om Global Warming är helt åt helvete; varje grad över 36 är ett steg närmare apati och alkoholism. Covid-20 blir det Tibro..... Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2020 Nu har MPR varit riktigt segt de senaste veckorna och dessutom stundtals rätt otrevligt så hade tänkt ta ett längre uppehåll från forumet. Sedan tänkte jag; istället för att gnälla så försöker jag gör något kul istället och se om det fungerar. Alltså nog med Corona, Trump och andra otrevligheter ett tag och dags för en ny tävling till helgen; basket! För att råda lite bot på allt bråkande senaste tiden har jag dessutom tänkt att det här blir en lagtävling. 16 lag med 4 i varje. Uttagna är de som skrivit i tråden och det finns 17 platser kvar. Jag tänkte sätta ihop lagen imorgon så ni har till midnatt idag, svensk tid, att skriva ett inlägg om ni inte redan gjort det och vill vara med i denna ärofyllda tävling. Om inte nog personer skrivit så tar jag de första som gav karma i början av tråden för att fylla upp med. Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
andrejsdenruskige Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 1 timme sedan, skrev Atom: Nu har MPR varit riktigt segt de senaste veckorna och dessutom stundtals rätt otrevligt så hade tänkt ta ett längre uppehåll från forumet. Sedan tänkte jag; istället för att gnälla så försöker jag gör något kul istället och se om det fungerar. Alltså nog med Corona, Trump och andra otrevligheter ett tag och dags för en ny tävling till helgen; basket! För att råda lite bot på allt bråkande senaste tiden har jag dessutom tänkt att det här blir en lagtävling. 16 lag med 4 i varje. Uttagna är de som skrivit i tråden och det finns 17 platser kvar. Jag tänkte sätta ihop lagen imorgon så ni har till midnatt idag, svensk tid, att skriva ett inlägg om ni inte redan gjort det och vill vara med i denna ärofyllda tävling. Om inte nog personer skrivit så tar jag de första som gav karma i början av tråden för att fylla upp med. Har jag inte skrivit i tråden så gör jag det nu. Det finns inte en möjlighet att jag missar en förstaplats efter så många besvikelser som jag har fått genomlida i tidigare grenar, där jag egentligen borde ha dominerat fullständigt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fantomen Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) 1 hour ago, Atom said: hade tänkt ta ett längre uppehåll från forumet. Jag tycker det är lika _____________ (hittar inte ordet just nu) varje gång någon skriver att den ska ta ett uppehåll från det ena eller andra forumet. Själv skiter jag bara i att göra något om jag är less på det utan att nödvändigtvis tala om att jag ska sluta med just detta något. Ett bra exempel i mitt fall är bantning, motion och minskad ölkonsumtion. Men det är ju jag det som sagt och jag skrev egentligen detta bara för att få vara med i basketturneringen. Ändrades Maj 12, 2020 av Fantomen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jive Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Count me in, please! Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Som basketspelare var jag alltid först att bli vald i skolan, senare ramlade polleten ner att jag var inte bäst utan jag var längst,solklart nu iaf 🤔 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Peolito Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) Jag är värdelös på basket med min längd (176) men kan spela guard, så jag är med. Ändrades Maj 12, 2020 av Peolito Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Atom Inlagd Maj 12, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) 20 minutes ago, Fantomen said: Jag tycker det är lika _____________ (hittar inte ordet just nu) varje gång någon skriver att den ska ta ett uppehåll från det ena eller andra forumet. Själv skiter jag bara i att göra något om jag är less på det utan att nödvändigtvis tala om att jag ska sluta med just detta något. Ett bra exempel i mitt fall är bantning, motion och minskad ölkonsumtion. Men det är ju jag det som sagt och jag skrev egentligen detta bara för att få vara med i basketturneringen. Så kan man givetvis också göra. När jag nu ändå redan brutit mot kardinalregeln så kan jag också meddela att någon minskad ölkonsumption blir det dessvärre inte så länge vi sitter i byn och därmed kan man väl konstatera att bantningen inte går något vidare. Motioneringen går det dock bra med men tveksamt om det väger upp det ökande öldrickandet. Givetvis är du nu kvalificerad för basketturneringen. Om jag nu inte ändrar mig och tar ett uppehåll innan dess, men gör jag det så lovar jag att istället för att utannonsera det här så skickar jag ett PM till dig 😉 Ändrades Maj 12, 2020 av Atom Död åt Putin och hans croonies Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Jag spelar inte, jag är kassör. Biljetter till basket turneringen kan köpas här. Pris. Lördag - frivilligt Söndag - frivilligt Båda dagarna - frivilligt Sätt in pengarna på kontot till barn hemmet som mpr brukar skänka till. Har ej bank eller swich nr så någon kan kanske lägga in det här under. Hoppas på fullsatt för det blir många derby. PS vi säljer även korv och dryck till självkostnadspris. Samma konto. Trevlig sport helg. Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
conservator Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 (ändrad) En revansch på den där djälva bingon vore på sin plats, inget mixtrande med mina 3 poängare vill jag vara med om dock ! Ändrades Maj 12, 2020 av conservator Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Tyvärr är jag för kort för basket. Når knappt upp till avbytarbänken. “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Maj 12, 2020 Dela Inlagd Maj 12, 2020 Men den samlingen av halta,lytta, överåriga och något för törstiga så känner jag mig säker på en pallplats. Sign me up! Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu