Jump to content
IGNORERAD

Konsten att roa sig under självisolering

Atom

Recommended Posts

3 minuter sedan, skrev Atom:

Beklagar din situation; lite osäker på om det är en eventuell basket/ trappracetävling eller en nykomponerad diktsamling om Jesu lidande du ser fram emot.

Jesu lidande låter som en utmaning, framförallt då jag har så svårt att köpa storyn hur han blir lurad av en Jude och sedan genom att dö på korset tog på sig hela mänsklighetens skulder. Känns lite mycket som en biblisk fusion av John Khonken och BTT. De dumma judarna som bedrar John Khonken och oss och BTT som får sitta av tid i ett Pattayanskt häkte för att sedan framleva resten av sitt liv med det enda syftet att varna framtida barnykomlingar om farorna som ruvar bland de kulörta ljusen.

Men jag ska givetvis försöka.

Jag behöver lite perspektiv på mitt lidande och tror att Jesus hade det lite svårare än jag, men är inte säker...😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

• Svar 580
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Atom

140

• Tommy

32

• Jive

31

• Enis

28

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618

Du kanske kan smyga in Herr B...... i denna berättelse då hela hans liv verkar vara en enda lång golgatavandring 😉

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

On 2020-04-04 at 09:43, skrev Atom:

Olidligt spännande. Och olidligt varmt. "37 grader, känns som 44" säger min telefon. Den kan säkert ha rätt om temperaturen men hen har fan ingen om hur varmt det känns; 54 skulle jag uppskatta det till.

I semifinalerna var det 2 rader som gällde och i det här värmen ställde det givetvis helt andra fysiska krav på spelarna. Kanske att Grupp 2 och 3 från igår tjänar något på det då de fick känna på liknande förhållanden igår, samtidigt kan det vara en nackdel för de som helt tömde sig då.

På grund av den extrema hettan så spelades de tre semifinalerna simultant för att korta ned lidandet.

Först att få två rader var Ellim63 på enbart 48 bollar; han vann därmed Grupp 2. Tvåa var MickeN på 51 bollar och därmed hade vi även en segrare i Grupp 3. Vid 53 bollar var det förhandsfavoriten Kötthandlarns tur och därmed var Grupp 2 redan avgjord. Vid den 55:e bollen skrek Nilsson68 "Bingo!" så hela byn skakade och därmed hade även Grupp 1 en vinnare och nu återstod bara en tvåa i Grupp 1 och 3. Boll 57 gav två bingos; Thure säkrade 2:a platsen i Grupp 3 och Tongjai tog, dessvärre helt utan annan betydelse än äran, 3:e platsen i Grupp 2. Boll 58 och 59 gav Knasen respektive Green Valley bingo men det var också tämligen meningslöst då de var i fel grupper. Det tog till boll 61 innan till slut Hamnoi steppade upp och tog hem 2:a platsen i Grupp 1. Klara för final är alltså:

Ellim63

MickeN

Kötthandlarn

Nilsson68

Thure

Hamnoi

Nu måste jag fan gå och duscha innan jag bestämmer när finalen ska spelas.

FANTASTISKT RÄTTVIST.....😆

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

Jag är alltid uppe tidigt när jag är hemma i byn; dels brukar hundarna dra igång 5:30 men dessutom är det enda tiden på dygnet man kan motionera lite. Brukar faktiskt bli en 2-2.5 timmars promenad på morgonen vilket behövs för att kompensera den högre mängd öl det blir härute.

När jag gick här i morse tänkte jag på nya upptåg med Ove och nya tävlingar. Basket kändes som ett givet alternativ och jag började testa ut hur långt från korgen jag behövde stå för att sänka typ en tredjedel av skotten. Jag provade även hur det i en kvartsfinal skulle kunna krävas att också ta returen utan att bollen tog mark och kanske en semifinal med ett visst antal lay-ups och kanske en final där jag hyrde in dottern som försvarare. Jag har också en uppsättning olikfärgade tennisbollar som jag skulle kunna kör ett trapprace med. Sedan tänkte jag att skulle jag köra en tävling till idag så skulle det bli lite Modern Talking eller Svullo över det. Ni vet; man hittar ett schysst koncept och sedan förstår man inte att folk tröttnar när man efter små variationer kört ned det i halsen på folk för länge.

Så nej, det blir ingen tävling idag och förmodligen inte på ett tag. Till helgen är det dock påsk så då tänkte jag sätta ihop en diktsamling om Jesu lidande. Vad tror ni om det såhär i Covid-19 tider?

Ett tips från mej till dej.

Kör ett MPR mästerskap i "Irländsk Julafton", helst med en videoinspelning, youtube tex, som bevisar vem som vinner...

Ett tips till: Det är nog bäst att inte ha med för många tävlande!

Som bonus kanske du sparar in lite på öl-kontot!

MVH 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Rätt svårt, så jag börjar med något enklare

91288651_3150192385019960_6973772930052259840_n.jpg.24a61b4a74870e8ec6f09e3e4ae79dc5.jpg

Fråga= Skall man dra kettttsjuppen från vänster eller höger?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Atom:

Jag är alltid uppe tidigt när jag är hemma i byn; dels brukar hundarna dra igång 5:30 men dessutom är det enda tiden på dygnet man kan motionera lite. Brukar faktiskt bli en 2-2.5 timmars promenad på morgonen vilket behövs för att kompensera den högre mängd öl det blir härute.

När jag gick här i morse tänkte jag på nya upptåg med Ove och nya tävlingar. Basket kändes som ett givet alternativ och jag började testa ut hur långt från korgen jag behövde stå för att sänka typ en tredjedel av skotten. Jag provade även hur det i en kvartsfinal skulle kunna krävas att också ta returen utan att bollen tog mark och kanske en semifinal med ett visst antal lay-ups och kanske en final där jag hyrde in dottern som försvarare. Jag har också en uppsättning olikfärgade tennisbollar som jag skulle kunna kör ett trapprace med. Sedan tänkte jag att skulle jag köra en tävling till idag så skulle det bli lite Modern Talking eller Svullo över det. Ni vet; man hittar ett schysst koncept och sedan förstår man inte att folk tröttnar när man efter små variationer kört ned det i halsen på folk för länge.

Så nej, det blir ingen tävling idag och förmodligen inte på ett tag. Till helgen är det dock påsk så då tänkte jag sätta ihop en diktsamling om Jesu lidande. Vad tror ni om det såhär i Covid-19 tider?

Jag har en ide på en riktigt högpresterande tävling: brukar spotta ut mitt tuggummi när jag har tuggat klart och mitt rekord ligger nu på 4 meter! Ve slår det?  Bör vara Extra white och två bitar!

Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev ellim63:

FANTASTISKT RÄTTVIST.....😆

In i köket med dig nu!!!!

Dela på andra sajter

Irländsk julafton och tuggummispottning? Idéen angående en diktsamling om Jesu Påsklidande kanske inte var så pjåkig ändå 😉

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Modern var en jungfrulig brud,

O fadern det var herre Gud

Grabben själv han var predikant

De lärde tvista om det är sant

Allas lidande han tog på sig

Så att MPR kan få dikt av mig

Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev Tommy:

Ett tips från mej till dej.

Kör ett MPR mästerskap i "Irländsk Julafton", helst med en videoinspelning, youtube tex, som bevisar vem som vinner...

Ett tips till: Det är nog bäst att inte ha med för många tävlande!

Som bonus kanske du sparar in lite på öl-kontot!

MVH 

Kanske att det är en bra idé?........

Fick ju ett brons även i denna grenen 2014 på Västgötaträffen (hur fan det nu gick till)...........😁

DSCN2224.thumb.JPG.52ad88400842f4d4724c27f399190192.JPG

Börjar elitsatsningen omedelbart.........🤣

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

Dela på andra sajter

Om ni nu har så goda förslag, så var inte blyga att genomföra dem. Ingen vore nog ledsen om ni gjorde slag i saken och fixade en träff....

Men, nej, det kan/orkar/vågar (nej jag gör det ej) ni ej. Eller?

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

4 hours ago, Atom said:

Irländsk julafton och tuggummispottning? Idéen angående en diktsamling om Jesu Påsklidande kanske inte var så pjåkig ändå 😉

Gör en diktsamling om hans konkurrent Muhammed istället. Snacka om att få fart på MPR . Deras lidanden borde ju vara ungefär samma lika.

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

On 2020-04-04 at 04:57, skrev Atom:

Nu har Grupp 4 och 5 spelats och även dessa grupper spelades simultant för att spara tid. Detta innebär att det är två separata tävlingar men på samma nummer, dvs jag är ansvarig för tombolasnurrning, utrop samt att sköta 20 brickor samtidigt; en intellektuell utmaning som med lätthet slår att manövrera sig igenom ett projektmöte med 20 kedjerökande och gormande kineser.

Ni har nog sett att det framkommit en del hot och rena mutförsök i tråden och det är inget emot vad min PM-låda, e-mailserver och faxmaskin fått ta emot. Skulle inte förvåna om det om en vecka dyker upp ett gammaldags brev poststämplat i Örebro med sådana där urklippta bokstäver. Men som sagt, jag och Ove skräms inte så lätt.

Grupp 4: Här fick Pust bingo efter 5 drag. Nej, det fick han givetvis inte. Han är dock vidare som tredje man på bättre andrarad än Berlitz. Nu tror säkert någon att jag har skrämts av Pust men så är det inte, även om Ove var ordentligt skärrad. För övrigt så var det en väldigt sölig grupp; tidig lördagsmorgon kanske inbjuder till det. Det tog hela 51 nummer innan Stefan och Nilsson68 fick bingo och Stefan vinner gruppen på bättre andrarad.

Grupp 5: Här har vi ju intermezzot att Stjp var dubbelt anmäld; både under namnet Stjp och Stjp8729 (där siffrorna tydligen ska vara en multiplikation av IQ x skostorlek x antal barn han har). Jag erbjöd BTT den vakanta platsen men han avböjde då han tydligen skulle till Götet för att binge-titta på Hugh Grants samlade rom-com filmer med Bibben. Det blev istället Naam kaeng som fick platsen. Jag tror dock inte han fick nog förberedelse tid eller så var det värmen som fick isbiten att smälta. Vann gruppen gjorde den lågmälde Thure på 44 drag, tätt följd av Tongjai och Kenneth4618. Även Surin P3 och Fritz fick Bingo innan segraren i Grupp 4 fått bingo men sådan är sportens värld, det gäller att ha tur med vind, sol och inte minst lottning.

Snart drar Grupp 6 igång och Samet satt här och värmde upp redan när jag kom ned strax före 6 i morse så han verkar taggad. 

En långsmal man från Min Buri har just sadlat sin mc för färd mot bestämt mål,besvikelsen är monumental.PS bara amatörer postar från sin boendeort.DS

Ont ska med ont fördrivas.

Måne

Dela på andra sajter

conservator
On 2020-04-04 at 11:35, skrev hamnoi:

Second place is first loser!

Mao så är jag inte nöjd och kommer steppa upp min träning inför nästa års mästerskap.

Väl mött då//Bingo-berra.

Du får gå in i din berömda silence ett par veckor :-)

Dela på andra sajter

Grupp 1

Captain Morgan

Muimatt

Hamnoi

Nilsson68

Kenneth4618

AudirRS2

Allt annat än seger här är en skräll i paritet med Lake Placid -80!

Kaptenen har full upp med att analysera världsläget ihop med en Cuba Libre.

Muimatt misstänker jag har frusit fast då det var längesedan han upplevde västkustens bitande kyla, kunde varit motstånd om han varit i los.

Nilsson har antingen fullt upp med stänkare eller sviter av dom.

Kenneth ska jag pm:a ett nytt recept på fläsk & löksås, o vips så var han upptagen i köket.

Audi har som vanligt häcken full med att leta kattklipp på YouTube.

Själv har jag inget liv, och har vigt den senaste veckan åt att både i praktik och teori grotta ner mig bingons hemligheter .

Vill gå såpass långt att jag hävdar fulspel om jag inte tar hem det här under 40 rop!

Lake placid.

Jänkarna mutade halva ryska laget.
Ryssarna splittrades i 2 läger.
Dom pratade aldrig mer med varandra.

Såg live and direct att det var en läggmatch.
Storebror i extas över att college pojkarna vann.
Inte så skarp min bror, men han hotade med spö, så jag fick låta honom vara i sin bubbla.

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Dela på andra sajter

Ja, du kan ju även casta hela familjen till ensemblen i Jesus christ superstar.

Du tar givetvis rollen som Jesus själv.

Dela på andra sajter

8 hours ago, Nicholas said:

Ja, du kan ju även casta hela familjen till ensemblen i Jesus christ superstar.

Du tar givetvis rollen som Jesus själv.

Nä fan, ingen bögig musikal ala Mästarnas Mästare. Det ska vara hardcore lidande typ Opus Dei med piskor, spikar i foten och hela köret.

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Det verkar i tråden som att jag inte roat mig på ett tag. Idag var jag dock uppe tidigt och klippte gräset, och det är faktiskt ganska roande. Svärmor låter inte gärna någon ta något av finarbetet i trädgården men just gräsklippningen släppte hon. 

Nu kan jag med gott samvete ligga inne och se på film samt ta en öl framåt eftermiddagen.

6F9A0227-BEBA-46DF-A349-5B77DEC290C1.jpeg

725B9B85-B8F4-4860-9C48-E5010259C1C7.jpeg

9652B380-FE71-49CB-BA22-F9D5DAB7AD2E.jpeg

98434117-8D37-4B2F-BCCD-62AAB63C8990.jpeg

DE06BAAF-7841-4572-832C-322E4F81B263.jpeg

121E78DE-4805-42C5-855A-51CE7AFED9BB.jpeg

7327CECD-70A0-4393-A997-AF429826097E.jpeg

C27B430C-6A44-4850-A902-38CE2D82E4A2.jpeg

456EEF6C-FD48-4538-9B82-AEE1FEB452C6.jpeg

B0E1A704-AA9E-432E-B6C4-26BF5C8BFA57.jpeg

AB25487F-46F0-4A32-9568-85881237C0B9.jpeg

088F2132-69FB-4828-8B7E-E7DF0D7BE8DE.jpeg

Dela på andra sajter

Det som inte var lika roande var det som hände när jag satt med en flaska vatten och pustade ut efteråt. Nu är säsong för några små irriterande flygfän som kallas malaeng wii, vet inte vad de kallas på svenska, och de tycker särskilt mycket om en när man är svettig.

En liten enveten jävel var i mitt öra och jag lyckades på något sätt peta in den istället för att få ut den. Satan vad ont det gjorde. Efter flera omgångar med vatten i örat lyckades jag få ut den jäveln. Nu gäller det bara att få ut allt vatten.......

Dela på andra sajter

Härligt att se så mycket blommor runt huset. Det brukar annars vara mest grönt, grönt, grönt här i Thailand.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Dela på andra sajter

Hej :)

Legat på soffan och roat mig på att söka en massa roliga saker på internet idag.. Men det börjar bli fruktansvärt tråkigt att inte kunna röra på sig som innan CONVID-19, det går snart inte mer... att stå ut.. Så fort allt släpper så tar jag en mc-tur till norra Thailand och kommer att frossa i restaurangmat och kalla öl.

Ha en kanonbra dag!

:wai: 

Dela på andra sajter

2 hours ago, stjp8729 said:

Hej :)

Legat på soffan och roat mig på att söka en massa roliga saker på internet idag.. Men det börjar bli fruktansvärt tråkigt att inte kunna röra på sig som innan CONVID-19, det går snart inte mer... att stå ut.. Så fort allt släpper så tar jag en mc-tur till norra Thailand och kommer att frossa i restaurangmat och kalla öl.

Ha en kanonbra dag!

:wai: 

Jag ska inte påstå att jag är helt uttråkad än då jag är ganska lättroad, men visst saknar man restauranger och bara att se lite mer folk än någon moppe som kör förbi en gång i halvtimmen.

Vi försöker hålla upp en viss rutin och på veckodagarna har jag fortfarande jobb hela dagarna. Jag går varje morgon och eftermiddag och vi kör Netflix varje kväll. Nu har det dock gått en månad och det blir allt segare.

Mest är jag dock rädd att jag kommer se på byn och vårt hus på ett annat sätt om det här drar ut på tiden. I tio år har det varit som en resort vi åker till en helg i månaden för att komma bort från storstädernas hets, buller och avgaser. Nu blir det mer som ett, förvisso stort och fint, men ändock fängelse.

Vi hoppas dock att dotterns skola ska kunna öppna 4:e maj och i slutet på maj så tror jag nog att jag ska kunna börja resa. Då tar det nog inte många veckor tills man ser tillbaka på den här tiden med viss vemod 😉

Dela på andra sajter

Kenneth4618

Apropå luften, hur är den i Bangkok nu?

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

9 minutes ago, Kenneth4618 said:

Apropå luften, hur är den i Bangkok nu?

Jag har inte varit i Bangkok på en månad men av vad jag hört så är luften ovanligt bra. Låter rimligt då många fabriker i förorterna är stängda eller går på halvfart, alla infrastrukturprojekt har stannat av samt att det rimligtvis borde vara bra mycket mindre trafik.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...