Jump to content
IGNORERAD

Nån Som Provat Volandoresors Pengatransfer?


ITOY

Recommended Posts

Volandoresor

Nån som testat? Verkar vettigt tycker jag. Western Union undviker jag helst, kostar ju skjortan.

Här är deras priser, 70 spänn jämt

"Du skickar Vårt Pris Moneygram Western Union

1000 SEK 70 SEK 150 SEK 190 SEK

2000 SEK 70 SEK 220 SEK 250 SEK

3000 SEK 70 SEK 270 SEK 290 SEK

4000 SEK 70 SEK 330 SEK 350 SEK

5000 SEK 70 SEK 370 SEK 390 SEK"

Har man Swedbank så går det ju snabbt att föra över stålarna och då är de nere samma dag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig komma på tanken att kombinera alla tänkbara minus i en handling:

· Hög avgift

· Väntetid (det tar tid att sätta in på Swedbank från annan bank)

· Dålig växelkurs

· Krånglig byråkrati (formulär)

· Etc

Har du möjlighet, så skaffa ett ICA-kort och skicka ner det till Thailand med vanligt brev. Du sätter in pengar efter du vet att kortet har kommit fram. Pengar finns tillgängligt i Thailand samma minut. That’s it.

Mvh

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja samma minut om du har ica banken till allt men har man en annan bank så tar det som för alla banker viss tid att skicka pengar mellan bankerna. Men ica banken är ändå bland de smidigaste sätten att skicka pengar med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, en för nog hoppes att di hanterar pengar bättre än di hanterar köttfärs på den däringa ICA-"bank".

Köttfarsen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja samma minut om du har ica banken till allt men har man en annan bank så tar det som för alla banker viss tid att skicka pengar mellan bankerna. Men ica banken är ändå bland de smidigaste sätten att skicka pengar med.

Med en vanlig banköverföring mellan svenska bankkonton är pengarna framme senast nästa morron. Men du kan också sätta in pengar direkt i kassan på en ICA-butik, om det är väldigt bråttom.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle aldrig komma på tanken att kombinera alla tänkbara minus i en handling:

· Hög avgift

· Väntetid (det tar tid att sätta in på Swedbank från annan bank)

· Dålig växelkurs

· Krånglig byråkrati (formulär)

· Etc

Har du möjlighet, så skaffa ett ICA-kort och skicka ner det till Thailand med vanligt brev. Du sätter in pengar efter du vet att kortet har kommit fram. Pengar finns tillgängligt i Thailand samma minut. That’s it.

Jag tänker inte köra med Icakort då mottagarna i Thailandär olika. Ofta är det brottom när jag ska föra över och mottagarna varierar så hittills har jag varit hänvisad till western union, dem har jag bojkottat nu efter senaste gångens skitservice.

Nån som vet hur expressservicen skiljer sig mellan olika banker? Min bank tar 350 spänn men det tar oftast två dagar.

Link to comment
Dela på andra sajter

· Hög avgift

· Väntetid (det tar tid att sätta in på Swedbank från annan bank)

· Dålig växelkurs

· Krånglig byråkrati (formulär)

Jo plus tiden det tar att åka till och från banken.

Men det går ju att skicka direkt via internet från Swedbank, då har man kvar samma avgift

Väntetiden för att pengarna är väl densamma från vilken bank man skickar med?

Växlar gör man varken inne på banken eller på nätet utan man skickar kr ner och låter dom växla på thaibanken så det blir bra kurs.

Är bara krångligt första gången man skickar, ingen byråkrati men att fylla i uppgifterna. Sen när dom är sparade så är det lika lätt nästa gång till Thailand som till någon annanstans.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Med en vanlig banköverföring mellan svenska bankkonton är pengarna framme senast nästa morron. Men du kan också sätta in pengar direkt i kassan på en ICA-butik, om det är väldigt bråttom.

//Singha711

När jag ville sätta in pengar på ica kortet i butik så sa tjejen i kassan att jag var tvungen att ha kortet med mig men kortet var ju i Thailand så jag fick snällt vänta tills nästa dag.

/ kadde

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest paw-76

Finns det inte rikskuponger i Thailand ? Vore kanske billigare att köpa sådana till tjejen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo plus tiden det tar att åka till och från banken.

Men det går ju att skicka direkt via internet från Swedbank, då har man kvar samma avgift

Väntetiden för att pengarna är väl densamma från vilken bank man skickar med?

Växlar gör man varken inne på banken eller på nätet utan man skickar kr ner och låter dom växla på thaibanken så det blir bra kurs.

Är bara krångligt första gången man skickar, ingen byråkrati men att fylla i uppgifterna. Sen när dom är sparade så är det lika lätt nästa gång till Thailand som till någon annanstans.

Swedbank tar 350 spänn och det tar minst två arbetsdagar. Finns det ingen annan bank som får över pengarna på en dag?

Med volando så blir det samma dag för jag har konto i Swedbank och det kostar bara 70 spänn oavsett belopp. Men är växelkursen kass så är det kanske inte så bra. Jag kan inte hitta växelkurser på deras hemmsida. I värsta fall så får det väl bli forex trots allt, det är ju smidigt via deras hemsida och direktbetalning via internetbank men det kostar klöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tänker inte köra med Icakort då mottagarna i Thailandär olika. Ofta är det brottom när jag ska föra över och mottagarna varierar så hittills har jag varit hänvisad till western union, dem har jag bojkottat nu efter senaste gångens skitservice.

Nån som vet hur expressservicen skiljer sig mellan olika banker? Min bank tar 350 spänn men det tar oftast två dagar.

Hur menar du att mottagarna är olika?

Delad adress, ej säker på att rätt person får försändelsen?

Du skickar ju inte ner koden i samma veva, den ger du när du vet att kortet är i rätt händer istället.

Jag kör med ett nedskickat ICA kort, funkar fin fint inga problem alls.

Du kan hos ICA banken ha två konton, ett som kortet är kopplat till och ett som har inget kort, sen fyller du bara på på det icke kopplade kontot, och blir det kris så kan du ha cash redo för uttag på två röda.

Inga problem alls med det där.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur menar du att mottagarna är olika?

Delad adress, ej säker på att rätt person får försändelsen?

Du skickar ju inte ner koden i samma veva, den ger du när du vet att kortet är i rätt händer istället.

Jag kör med ett nedskickat ICA kort, funkar fin fint inga problem alls.

Du kan hos ICA banken ha två konton, ett som kortet är kopplat till och ett som har inget kort, sen fyller du bara på på det icke kopplade kontot, och blir det kris så kan du ha cash redo för uttag på två röda.

Inga problem alls med det där.

Pengarna ska till olika mottagare i Thailand, olika adresser och olika namn. Jag får reda på vem som ska ha pengarna med kort varsel en till två dagar innan pengarna måste vara mottagaren tillhanda. Expressöverföring mellan bankkonton tar MINST två dagar och forex är svindyrt men jag kan inte hitta något bra alternativ.

Link to comment
Dela på andra sajter

Swedbank tar 350 spänn och det tar minst två arbetsdagar.

350 kr, när höjde dom det? Var ett tag sen nu jag skickade men har för mig det gick på 130 kr senast.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...