Jump to content
IGNORERAD

Vågar du resa trotts UD's avrådan?


Chomphoo

Recommended Posts

On 2020-03-16 at 16:56, skrev Krille:

Förklara gärna för mig då du som är expert på området;

- UD avråder från resande

- Människor i Stockholm rekommenderas att jobba hemifrån

- Äldre rekommenderas att inte gå ut och handla

- Alla rekommenderas att inte hälsa på sina äldre släktingar de närmaste veckorna eller månaderna

- SAS ställer in i stort sett alla flyg och satsar bara på de destinationer det finns passagerare som vill flyga hem till Sverige

- Ryanair ställer in i stort sett alla flygningar och överväger att helt ställa in sin flotta under april och maj

- EU föreslår ett inreseförbud till EU

 

 Förklara gärna pedagogiken i att det är lämpligt att då åka på semesterresa till Thailand? 

 

/Krille

För att Jorden Kommer Gå Under! Och vart är det ljuvligare att dö än i en solstol på beachen med en kall Chang i handen?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 187
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Krille

    21

  • Mankan

    19

  • samet

    17

  • Chomphoo

    15

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kenneth4618
8 minuter sedan, skrev Boa52:

Har du försökt att tänka en gång i ditt liv, gör ett försök tror du skulle bli lyckligare då

Skrev 25-öresingenjören som inte ens klarar av att lägga in en film på mpr 😁

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Skrev 25-öresingenjören som inte ens klarar av att lägga in en film på mpr 😁

Fixa du en film på 3 min så ska fan jag också fixa det, du först. Vilken typ av ingengör är du

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Boa52:

Fixa du en film på 3 min så ska fan jag också fixa det, du först. Vilken typ av ingengör är du

Hitta en film på när du mötte Jesus 😉

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Hitta en film på när du mötte Jesus 😉

 

Som du alltid gör, det var väl inget om mej eller dej, desutom bara1,5 min har du ingen du ka lägga in om dej själv

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Krille:

Corona kan smitta redan under insjuknandet och vid milda symtom när man inte ens känner sig sjuk.

 

Så att veta om man är smittad och riskerar att föra det vidare är i stort sett omöjligt - förutom då möjligtvis för experterna på MPR 😉

 

/Krille

 

 

Du följer ju myndigheterna och UD så LÄS då deras information om Covid-19. Där står det Klart Och Tydligt att det är "Omöjligt att det nya coronaviruset skulle smitta under hela inkubationstiden"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur tänkte du nu?   [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
Du kallar en medlem som inte skrivit ett enda ord i diskussionen för hysterisk bara för att han gett mitt inlägg karma. Sen frågar du mig hur jag tänker? [emoji23]


Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Boa52:

Som du alltid gör, det var väl inget om mej eller dej, desutom bara1,5 min har du ingen du ka lägga in om dej själv

Förstod du inte som vanligt, eller

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev Mankan:

Ja kan du och vågar åka trots eventuella problem med försäkring så är det väl bara att göra det. Men det dyker väl upp mer och mer problem. De flesta flygavgångarna lär väl ställa in nu när inte många flyger. Hela Thailand verkar ju också nu stänga ner så ska man göra annat än att sitta på verandan hemma så är det nog inte så roligt heller: 

 

"Hela Thailand verkar ju stänga ner"..............Vart har du fått detta ifrån? Jag har HELT annan information när P'jut håller tal idag att landet ska INTE stängas men skolor, barer, massage och annat ska stängas. Sluta och påstå sådant som du inte har en susning om!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kenneth4618:

Ja finns ju iallafall minst två som verkar vara riktigt skitnödiga och rädda här 😀

 

 

Screenshot_2020-03-17-18-04-38-357.thumb.jpeg.3744206b4a19c2b8d687c36771cfdca9.jpeg

 

 

 

 

 

 

 

Så enligt denna riktigt dystra rapport så tror jag nog att vi alla egentligen är döda och sitter vid datorerna i himlen och jävlas med varandra om hur moraliskt fel det är att resa eller inte 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Du följer ju myndigheterna och UD så LÄS då deras information om Covid-19. Där står det Klart Och Tydligt att det är "Omöjligt att det nya coronaviruset skulle smitta under hela inkubationstiden"

 

Du har helt rätt om inkubationstiden. Jag skrev dock att Corona kan smitta under insjuknandet. LÄS ordentligt eftersom inkubationstiden och insjuknandet är inte samma sak. 

 

Folkhälsomyndighetens information :

 

Tillgänglig fakta visar att det nya coronaviruset smittar när patienten är sjuk och i samband med insjuknandet. Den kunskap och erfarenhet som vi har just nu visar också att personer inte smittar under inkubationstiden, det vill säga tidsrymden mellan smittotillfället och när sjukdomen bryter ut. De som har varit utsatta för smitta ska dock vara uppmärksamma på tidiga tecken på sjukdom.

 

Det finns en internationell samsyn att epidemin drivs av personer med symtom på sjukdom.

En del som är sjuka har dock bara milda symtom, speciellt i början av sjukdomen. Det är därför möjligt att bli smittad av någon med mild hosta och som inte känner sig sjuk.

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Chomphoo:

 

"Hela Thailand verkar ju stänga ner"..............Vart har du fått detta ifrån? Jag har HELT annan information när P'jut håller tal idag att landet ska INTE stängas men skolor, barer, massage och annat ska stängas. Sluta och påstå sådant som du inte har en susning om!

 

 

 

Påstår du att jag har för vana att skiva felaktiga saker jag inte har en aning om?

 

Med att hela Thailand stänga ner menar jag just skolor, barer, massage, konserter, evenemang med mera. Det vill säga allt som man kan tänka roa sig med på en semester om man inte bara vill sitta på verandan. Jag menade inte gränsen om det var det du trodde.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

LungAlahato

Skolorna stänger för att det är 2 månaders skollov och restaurangerna pga kundbrist som indirekt beror på Corona


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Arto

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Mankan:

Påstår du att jag har för vana att skiva felaktiga saker jag inte har en aning om?

 

Med att hela Thailand stänga ner menar jag just skolor, barer, massage, konserter, evenemang med mera. Det vill säga allt som man kan tänka roa sig med på en semester om man inte bara vill sitta på verandan. Jag menade inte gränsen om det var det du trodde.

Med "Hela" tar jag det som att Suvvan ingår i Thailand 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev LungAlahato:

Skolorna stänger för att det är 2 månaders skollov och restaurangerna pga kundbrist som indirekt beror på Corona


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Ja det kanske dom gör. Men be någon som kan Thai se videoklippet. Där säger regeringen att det ska stängas. Inte kundbristen.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

 

Du har helt rätt om inkubationstiden. Jag skrev dock att Corona kan smitta under insjuknandet. LÄS ordentligt eftersom inkubationstiden och insjuknandet är inte samma sak. 

 

Folkhälsomyndighetens information :

 

Tillgänglig fakta visar att det nya coronaviruset smittar när patienten är sjuk och i samband med insjuknandet. Den kunskap och erfarenhet som vi har just nu visar också att personer inte smittar under inkubationstiden, det vill säga tidsrymden mellan smittotillfället och när sjukdomen bryter ut. De som har varit utsatta för smitta ska dock vara uppmärksamma på tidiga tecken på sjukdom.

 

Det finns en internationell samsyn att epidemin drivs av personer med symtom på sjukdom.

En del som är sjuka har dock bara milda symtom, speciellt i början av sjukdomen. Det är därför möjligt att bli smittad av någon med mild hosta och som inte känner sig sjuk.

Du är Simply The Best! Jag erkänner det! Allvarligt! 

Link to comment
Dela på andra sajter

Men nu stänger tydligen EU ner för inkommande flyg från 3dje land. Så ÄNTLIGEN har jag inget val än att inkassera biljettpengarna och hitta nytt jobb.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev LungAlahato:

Skolorna stänger för att det är 2 månaders skollov och restaurangerna pga kundbrist som indirekt beror på Corona


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Kundbrist... källa på det?

 

Shutdown kommer från goverment för att minska spridningen av Corona.

 

Finns ingen som vill stänga, då blir det ju absolut inga inkomster. Hellre lite inkomster än inga. 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev LungAlahato:

Skolorna stänger för att det är 2 månaders skollov och restaurangerna pga kundbrist som indirekt beror på Corona


Skickat från min iPhone med Tapatalk

 

Nja, alla sommarkurser som följer det thailändska schemat har beslutats stänga sedan en tid tillbaka, de har betalat tillbaka bokade/betalade kurser.

Nu stängs resten som följer andra scheman (Internationella skolor)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur ska man tolka detta då? 

Fortfarande bara Kina och co el hela världen som ingår i nya regeln? 

"The new measure requires all nationalities arriving in the kingdom to show a medical certificate, issued no more than three days prior to their arrival" 

 

Inga såna utfärdas i Sverige. 

http://thainews.prd.go.th/en/news/detail/TCATG200317135259988

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang
4 hours ago, Moipenyang said:

Hur ska man tolka detta då? 

Fortfarande bara Kina och co el hela världen som ingår i nya regeln? 

"The new measure requires all nationalities arriving in the kingdom to show a medical certificate, issued no more than three days prior to their arrival" 

 

Inga såna utfärdas i Sverige. 

http://thainews.prd.go.th/en/news/detail/TCATG200317135259988

Alla nationaliteter som nämns i artikelns början gäller det för.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Mankan:

Påstår du att jag har för vana att skiva felaktiga saker jag inte har en aning om?

 

Med att hela Thailand stänga ner menar jag just skolor, barer, massage, konserter, evenemang med mera. Det vill säga allt som man kan tänka roa sig med på en semester om man inte bara vill sitta på verandan. Jag menade inte gränsen om det var det du trodde.

Eh...ja!

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Batting:

Eh...ja!

Har du något konkret att komma med eller?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Du är Simply The Best! Jag erkänner det! Allvarligt! 

Vad roligt att man kan gör någon glad med så grundläggande information. 😉

 

Det är aldrig för sent att lära sig något nytt - det är ju t ex bra att veta skillnaden mellan inkubationstid och insjuknande om man trots allt överväger att åka på semester nu 🙂

 

/Krille

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu blir det nog lite bökigare att resa till Thailand.

 

 

 

Update measures for foreigners who are travelling from Sweden to Thailand, from 21 March 2020 onward

Since Sweden is in the list of the Ongoing Local Transmission Areas in accordance with the announcement of the Disease Control Department, the foreigners travelling from Sweden to Thailand must perform the following measures:

Upon Check-in

Travellers must present (1) health certificate certifying that the travellers pose no risk of being infected by the Coronavirus Disease (COVID–19). The health certificate must be issued no more than 72 hours prior to the date of travel, and (2) insurance policy that shows minimum medical coverage in Thailand of Coronavirus Disease (COVID-19), in the amount not less than 100,000 USD.

Without those required documents, travellers shall be denied to board.

On Board

Travellers must fill in all required information in the Form T8

At the port of arrival

Travellers must submit the Form T8 to the communicable disease control officials at the international communicable disease control checkpoint of the airport of disembarkation. Travellers may also enter their information in the “AOT Airport of Thailand” application.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...