Jump to content
Sign in to follow this  
Chomphoo

Vågar du resa trotts UD's avrådan?

Recommended Posts

Chomphoo

Ja då var sista spiken slagen i kistan. Eller?

Skall elle skulle du resa trotts UD's avrådan?

Har funderat på om jag ändå inte skulle chansa. Försäkringar måste väll ändå gälla för andra händelser förutom sjukhusnota om man skulle bli väldigt sjuk i Corona. För den är jag inte det minsta rädd för!

LungAlahato

Ska åka 9/4. Är orolig om thaimyndigheter kommer att släppa in oss från ett coronadrabbad land och hur allmänheten kommer att se på oss. Får nog använda munskydd men bara för att lugna omgivningen(hälsoministern ville ju slänga ut falanger som ville inte använda det) Själv tror inte det hjälper så mycket.

Skickat från min iPad med Tapatalk

Chomphoo

Och vad gör du om munskydd mm inte hjälper och du behöver sjukvård? Försäkringar gäller ju inte efter UD avrådan ikväll!

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv.

samet
5 minuter sedan, skrev Chomphoo:

Och vad gör du om munskydd mm inte hjälper och du behöver sjukvård? Försäkringar gäller ju inte efter UD avrådan ikväll!

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv.

Saxat från UD:s hemsida. 

Normalt gäller inte en reseförsäkring om UD avråder från resor och det kan krävas tilläggsförsäkringar för att ha ett skydd om man beslutar sig för att resa trots UDs avrådan. 

LungAlahato

Tror nog att bli drabbad av Corona i Thailand är mindre än i Sverige

• Ge karma 3
  • Snurrigt 2
  • Haha 1

Nakhon
Posted (edited)
2 timmar sedan, skrev Chomphoo:

Jag är nog berädd att åka ändå. Bara försäkringar gäller för tex olycka eller överfall osv

Edited by Nakhon

Nakhon
Posted (edited)

X

Edited by Nakhon

Nutteman

Åkte till Thailand i Fredags och det var nästan fullt på planen.Det verkar som att dom som tänkt att åka åker.

I går var det mycket folk på Soi Lkmetro men precis nu fick en "god vän" till mej telefon att många barer skall

stänga beroende på dåligt kundunderlag. Men rykten är just rykten.

MVH

Nutteman

• Ge karma 6

conservator
Posted (edited)
12 timmar sedan, skrev Nutteman:

Åkte till Thailand i Fredags och det var nästan fullt på planen.Det verkar som att dom som tänkt att åka åker.

I går var det mycket folk på Soi Lkmetro men precis nu fick en "god vän" till mej telefon att många barer skall

stänga beroende på dåligt kundunderlag. Men rykten är just rykten.

MVH

Nutteman

Det är nog mest de som inte tänker åka som inte åker !

Edited by conservator
  • Haha 5

janne_h

Detta är moment 22. För egen del så är jag i Thailand sen 29e januari. Men jag hade planerat att min personal ska komma över påsken. Men där får vi se vad som händer,då försäkringar nu inte gäller. En annan joker är ju även om flyg ställs in på grund av av beställningar mm? Går säkert att köpa till tilläggsförsäkring som gäller ändå? Men det känns som att det bästa är att sitta still i båten.
Ett annat problem är ju även om Thailand skulle uppgradera Sverige på riskskalan? Då skulle ju en kortresa för personalen vara totalt meningslös.. Då det då skulle krävas 14 dagars karantän vid inresa, vilket det inte krävs idag.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

• Ge karma 1

thomas001
46 minutes ago, janne_h said:

Detta är moment 22. För egen del så är jag i Thailand sen 29e januari. Men jag hade planerat att min personal ska komma över påsken. Men där får vi se vad som händer,då försäkringar nu inte gäller. En annan joker är ju även om flyg ställs in på grund av av beställningar mm? Går säkert att köpa till tilläggsförsäkring som gäller ändå? Men det känns som att det bästa är att sitta still i båten.
Ett annat problem är ju även om Thailand skulle uppgradera Sverige på riskskalan? Då skulle ju en kortresa för personalen vara totalt meningslös.. Då det då skulle krävas 14 dagars karantän vid inresa, vilket det inte krävs idag.

Dina gubbar lär nog inte ha så kul i Thailand om denne snubbes förslag går igenom:

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1878980/panel-to-mull-closing-all-entertainment-outlets-after-pub-outbreak

• Ge karma 1

Kentan
3 hours ago, thomas001 said:

Dina gubbar lär nog inte ha så kul i Thailand om denne snubbes förslag går igenom:

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1878980/panel-to-mull-closing-all-entertainment-outlets-after-pub-outbreak

Verkar inte bli någon stängning än är väl bäst att tillägga.

"The PM has told reporters that at this point bars and clubs will NOT have to close but has asked for the co-operation of business owners and should the #Covid19 situation worsen, then they will reassess the decision"

//K

• Fint 1

Chomphoo
8 timmar sedan, skrev LungAlahato:

Tror nog att bli drabbad av Corona i Thailand är mindre än i Sverige

Det finns "Nyheter" på Thai som frugan följer och där sägs det att det mörkas rejält om antal smittade och döda. Man ska ha i åtanke att det har mörkats förr för att slippa obehag. Inte för att jag personligen är det minsta rädd att drabbas av Corona

janne_h
Man får sitta lungt i båten, och vänta och se vad som händer? Och ta beslut därefter.
Man får väl se hur länge denna kille kan vara kvar, utan att ses som en belastning i regeringen. Då han på sistone gjort sig känd för väldigt många radikala uttalanden. Utan uppbackning av verkligheten eller den övriga regeringen. Han och turistministern är väl inte speciellt goda vänner efter vad jag förstått.

• Ge karma 1

Amigo

Nej ajg vågar inte resa. Dels pga att jag är rädd att returflyg ställs in när jag är nere i Spain eller att jag insjuknar därnere. Är inte rädd för 14 dagars karantän hemma efter resan.

• Ge karma 1