Jump to content
IGNORERAD

Corona skräcken utomlands


Jed

Recommended Posts

56 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Måste vara undebart att vara så hjärntvättad som  du och leva i sin lilla bubbla 

Nåt måste du ju få att ha och gälla på. Gnällgubbe !  :whistle:

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 139
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Atom

    19

  • Batting

    16

  • ArneMorales

    13

  • Kenneth4618

    11

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1292280414_Skrmavbild2020-03-15kl_14_09_37.png.aeee5ae2c692662daf111b4e2ff29efb.png

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

”Panik” i flygbranschen – SAS kallar till pressträff

Paniken sprider sig i flygbranschen och från SAS håll väntas drastiska åtgärder, när bolaget har kallat till presskonferens i eftermiddag, skriver TT.

I går meddelade flygbolaget permitteringsvarsel bland norska piloter och kabinpersonal. Liknande varsel väntas i både Sverige och Danmark. Läget har dessutom blivit än värre för SAS och övriga i branschen, efter att UD i går avrått från alla icke nödvändiga resor.

– Det är full panik, säger den fristående flyganalytikern Jan Ohlson till nyhetsbyrån.

Han tror inte att SAS kan fortsätta flyga som det ser ut just nu – mycket på grund av att det faktiskt inte finns någonstans att flyga, då många länder har infört inreseförbud.

Pressträffen hålls klockan 17.00.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag varit ute i det virusdrabbade samhället och kan därmed ge en ögonvittnesskildring! 
Jag var till Apoteket, Lidl och Coop.
Det var möjligen lite mindre folk än vanligt, men det var ingen som såg skräckslagen ut.
På Coop fanns allt jag hade tänkt köpa.
Så även på Apoteket.
Den enda platsen som jag kunde skönja något tecken på desperation var Lidl.
Där var det totalt soprent där det brukar stå toapapper.
Det var t.o.m. renrakat när det gällde hushållspapper.
Hoppas folk inser att hushållspapper inte ska spolas ner i toaletter.

Sverige är alltså lugnt och fint, ingen desperation, inga människor som ligger och dör på gatorna.
Vi tar detta med upphöjt lugn och överseende.
Det finns ju alltid en och annan Dramaqueen som ska försöka göra folk upprörda, dela ut flygblad m.m.

En rapport från eder utsände Batting!

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minutes ago, John Khonken said:

Spooncreek. Att du skulle ha en åsikt var inte troligt. Men Fet och dryg har något som just nu inga politiker i Sverige har. En åsikt och vågar ta beslut. Jag gillade absolut inte dryg. men just behöver vi en statsman som vågar inget annat

John Khonken. Som du vet är åsikten fri. Jag leverade min åsikt om Göran Persson, vars CV avseende bland annat krishantering kan diskuteras.

 

Vill du ha Göran tillbaka som statsminister så är det också givetvis en hel ok åsikt att ha. För egen del saknar jag honom inte ett dugg.

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Spooncreek

Jag vill ha en människa som kan leda landet Sverige. Den som verkligen stod upp när det blåste var GP. Har du något förslag??

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minutes ago, John Khonken said:

Spooncreek

Jag vill ha en människa som kan leda landet Sverige. Den som verkligen stod upp när det blåste var GP. Har du något förslag??

Är det kanske Chuck Norris du är ute och far efter? Den jäveln skulle nog kunna stoppa Covid-19 med en välriktad spark i solar plexus.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Knasen:

Det handlar om hur opolitiska tjänstemän egentligen är. För det är väl ändå tjänstemän som jobbar på våra myndigheter? Det var ju något reportage häromveckan om hur de opolitiska tjänstemännen i Hörby inte klarade av att förhålla sig just opolitiska och därför slutade. Generaldirektörer för myndigheter utses av regeringen och det är ju därför som ett sådant stolpskott som Dan Eliasson får förstöra myndighet efter myndighet just för att han inte är opolitisk. Var håller förövrigt fåntratten hus nu när Sverige upplever sin värsta kris i mannaminnet och MSB borde märkas av mera?

Dagens politiker ser ju inge sådana problem, utan de ska ju belönas med fina jobb. Problemet är om SD ska börja utse tjänstemän!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Batting:

Nu har jag varit ute i det virusdrabbade samhället och kan därmed ge en ögonvittnesskildring! 
Jag var till Apoteket, Lidl och Coop.
Det var möjligen lite mindre folk än vanligt, men det var ingen som såg skräckslagen ut.
På Coop fanns allt jag hade tänkt köpa.
Så även på Apoteket.
Den enda platsen som jag kunde skönja något tecken på desperation var Lidl.
Där var det totalt soprent där det brukar stå toapapper.
Det var t.o.m. renrakat när det gällde hushållspapper.
Hoppas folk inser att hushållspapper inte ska spolas ner i toaletter.

Sverige är alltså lugnt och fint, ingen desperation, inga människor som ligger och dör på gatorna.
Vi tar detta med upphöjt lugn och överseende.
Det finns ju alltid en och annan Dramaqueen som ska försöka göra folk upprörda, dela ut flygblad m.m.

En rapport från eder utsände Batting!

Var ute både igår och idag. ICA Maxi hade slut på en stor del av alla konserver, salt och i stort sett var toa och hushållspapper slut. I dag på Kvantum hittade jag salt, men konservhyllorna tror jag de tagit bort. Tänkte köpa en Gulachsoppa men gav upp. Pappersavdelningen hade tomma hyllor. 

 

Tydligt är att det finns nått hemligt sätt att torka bort viruset med toa och hushållspapper annars skulle det väl inte vara så eftertracktat.

Link to comment
Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev John Khonken:

Spooncreek

Jag vill ha en människa som kan leda landet Sverige. Den som verkligen stod upp när det blåste var GP. Har du något förslag??

Jag tror nog att det är bäst att lämna detta till experterna. 
Inte som i Danmark där det till stor del verkar vara politiker och i första hand deras statsminister som bestämmer.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Batting:

Jag tror nog att det är bäst att lämna detta till experterna. 
Inte som i Danmark där det till stor del verkar vara politiker och i första hand deras statsminister som bestämmer.

En ny myndighet till … MPR Expertisen ...

Link to comment
Dela på andra sajter

89744205_10157952708278965_2373191467964301312_n.jpg.3c5bf9728682cb13db9f2b7196554dbf.jpg

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken
2 timmar sedan, skrev Atom:

Är det kanske Chuck Norris du är ute och far efter? Den jäveln skulle nog kunna stoppa Covid-19 med en välriktad spark i solar plexus.

Sa jag att du tänker väldigt bra. Den bjuder jag på.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Atom:

Är det kanske Chuck Norris du är ute och far efter? Den jäveln skulle nog kunna stoppa Covid-19 med en välriktad spark i solar plexus.

Då skulle Covid-19 få sitta i karantän i 14 dagar efter den behandlingen.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

kungchristian
5 timmar sedan, skrev Atom:

Är det kanske Chuck Norris du är ute och far efter? Den jäveln skulle nog kunna stoppa Covid-19 med en välriktad spark i solar plexus.

received_201098784455795.thumb.jpeg.7ec0ddce621b9250750d126c466e0a50.jpeg

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, John Khonken said:

Spooncreek

Jag vill ha en människa som kan leda landet Sverige. Den som verkligen stod upp när det blåste var GP. Har du något förslag??

John Khonken

Vad tror du om Donald Trump? Han vet ju bäst om allt enligt egen utsago och är rätt tuff. Ska vi rekrytera honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev spooncreek:

John Khonken

Vad tror du om Donald Trump? Han vet ju bäst om allt enligt egen utsago och är rätt tuff. Ska vi rekrytera honom?

Jaaa

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-16 at 03:14, skrev spooncreek:

John Khonken

Vad tror du om Donald Trump? Han vet ju bäst om allt enligt egen utsago och är rätt tuff. Ska vi rekrytera honom?

Vad sägs om en trojka, Putin, Trump och Xi Jinping? En helt oslagbar trio. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Esspe:

Vad sägs om en trojka, Putin, Trump och Xi Jinping? En helt oslagbar trio. 

Komplettera med Kim Jong Un och Erdogan så blir det full hand Vilka underbara kort att spela ut mot varandra 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

En oslagbar trojka for Sverige skulle vara Lofven, Reinfeldt, och Anneli Loof.

 

Men Reinfeldt har väl fullt upp med styrelsearbete for Djurgårdens IF, dit han tydligen handplockats  till styrelsen av globalistkompisar.

 

Så den liberale partiledaren Kabuni från Somalia kan ersåtta Reinfeldt i trojkan.  Rättvist både for feministerna och nysvenskaarna från Somalia.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Olika är världens behov... i Sverige så går man ur huse och länsar hyllorna på toapapper, pasta, havregryn, ris och konserver.

I USA.....

"Coronautbrottet har fått amerikanerna att hamstra – vapen och ammunition, rapporterar LA Times. De senaste veckorna har försäljningen skjutit i höjden. I de stater där spridningen är särskilt stor, Kalifornien, New York och Washington, har man sett en särskilt stor ökning."

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

image.thumb.png.6b1ac59a7fa3589ec245e0f67cec57fc.png

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

A little bit of humour at this time...  Virus ALERT. 

 

> The English are feeling the pinch in relation to recent virus threat and have therefore raised their threat level from “Miffed” to “Peeved.” Soon, though, level may be raised yet again to “Irritated” or even “A Bit Cross.” The English have not been “A Bit Cross” since the blitz in 1940 when tea supplies nearly ran out. The virus has been re-categorized from “Tiresome” to “A Bloody Nuisance.” The last time the British issued a “Bloody Nuisance” warning level was in 1588, when threatened by the Spanish Armada.The Scots have raised their threat level from “Pissed Off” to “Let's Get the Bastard.” They don't have any other levels. This is the reason they have been used on the front line of the British army for the last 300 years.

 

> The French government announced yesterday that it has raised its alert level from “Run” to “Hide.” The only two higher levels in France are “Collaborate” and “Surrender.” The rise was precipitated by a recent fire that destroyed France's white flag factory, effectively paralyzing the country's military capability.

 

> Italy has increased the alert level from “Shout Loudly and Excitedly” to “Elaborate Military Posturing.” Two more levels remain: “Ineffective Combat Operations” and “Change Sides.”

 

> The Germans have increased their alert state from “Disdainful Arrogance” to “Dress in Uniform and Sing Marching Songs.” They also have two higher levels: “Invade a Neighbour” and “Lose.”

 

> Belgians, on the other hand, are all on holiday as usual; the only threat they are worried about is NATO pulling out of Brussels.

 

>The Spanish are all excited to see their new submarines ready to deploy. These beautifully designed subs have glass bottoms so the new Spanish navy can get a really good look at the old Spanish navy.

 

> Australia, meanwhile, has raised its alert level from “No worries” to “She'll be alright, Mate.” Two more escalation levels remain: “Crikey! I think we'll need to cancel the barbie this weekend!” and “The barbie is cancelled.” So far, no situation has ever warranted use of the final escalation level.

 

> The Russians have said “Its not us”

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...