Jump to content
IGNORERAD

Multiple-entry visa


lik

Recommended Posts

Hej,

jag har ett barn (svensk medborgare) som för närvarande vistas i Thailand på ett Non-immigrant multiple-entry visa (på ett år), vilket innebär att han får vistas 3 månader i taget i Thailand. På ambassaden i Stockholm (och på flygplatsen i Bangkok) sa de att man kunde prata med de lokala immigrationsmyndigheterna för att slippa lämna Thailand. Immigrationsmyndigheten i Nong Khai säger dock att man måste lämna Thailand och fullborda resan in i Laos (dvs passera Mekong-floden och skaffa visum). Dock säger de att det inte finns någon tidsgräns, så man kan åka tillbaka omedelbart.

Är det någon som har erfarenhet av friendship bridge i Nong Khai? Borde det inte räcka med att man stämplar ut sig från Thailand, går över vägen och stämplar in sig igen, utan att korsa Mekong-floden, eftersom det inte finns någon tidsgräns? Är det någon som vet något man kan göra för att slippa lämna Thailand över huvudtaget?

Mvh Lik

Link to comment
Dela på andra sajter

Det ska fungera.

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Notera att det ibland kan kosta lite extra för att komma tillbaka på en gång.

Passgubbarna behöver ju ibland lite $$$ till "pennor och papper".

Link to comment
Dela på andra sajter

Du måste över bron och in i Laos.Visumet dit kostar 30USD. Vilket du köper på gränsen.

Sedan kan du gå in i Thailand igen.Har gjort detta många,många gånger.

Mvh Kenudon

Link to comment
Dela på andra sajter

mors! Har också provat att gå rätt över och stämpla in igen men blivit vänligt men bestämt skickad över bron till Laos för visum, ett litet tips, betala med bath, blir några bath billigare än att slösa dollar. När man sedan är på andra sidan gränsen så passa på att besöka taxfree, finns en hel del prisvärt både i kläd, pryl och dryckesväg, (både för stora och små barn). Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...