Jump to content
Captain Morgan

Min polare Robban

Recommended Posts

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

kenke
3 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Med Robban här i faggorna hände alltid något oväntat och de gånger vi hamnade på lokal tillsammans skulle han alltid upp och klättra i tjejernas A GO-GO stänger.
Jag minns en gång när han rev ner stången och hela skiten och blev utslängd men åkte självmant tillbaka dagen efter med stora plånboken och betalade glatt för
reparationerna och så fick tjejerna varsin tusing i förlorad arbetsinkomst. Det var först då han insåg att han kanske hade lite problem med överkonsumtion av
alkoholhaltiga drycker och fick för sig att han skulle gå med i lokala AA. Han hade lyckats räkna ut att han måste ha hällt i sig åtminstone 30 kubikmeter bärsa
och kanske en kubikmeter rom under sin livstid och efter ett bara två möten på AA gick han direkt in på en strikt antabuskur, men det höll ju inte. Han brukade lura
både AA och sig själv genom att hälla i sig en varm Chang i ett svep vid fem draget, därefter la han sig ner på rygg och spände musklerna så mycket han orkade.
Plytet blev blodrött och svullnade upp som en jävla fotboll men efter tio minuter slappnade han av och klev upp igen för att sedan kunna supa hela natten och
på fyllan skröt han jämt, för alla som ville lyssna, om när han minsann hade tagit en stor skyffel och slagit ihjäl en kobra på sin terrass. Han hade sparat den i en
liten ask som bevis men den var ju knappt större än en metmask och hade säkert dött om vem som helst bara satt sig på den.

En morgon kom han faktiskt över spik nykter och ville ha skjuts upp till stora vägen för att vinka in en taxi och åka in till ambassaden men som vanligt
hade han
inte riktigt koll på läget.

”Så där kan du väl inte åka.”
”Vadå? Jag är nykter och klädd i mina svarta finbrallor, vit skjorta och svarta lackskor. Den här uniformen duger till och med att konfirmeras i”, tyckte han.
”Du kan väl inte åka in till ambassaden i en röd och en grön strumpa.”
”Å fan, det såg jag inte. Har du ett par strumpor jag kan låna då? Jag kan ta ett par vita tubsockor om du har.”
”Michael Jackson, lyssna nu! Har du svarta byxor och svarta skor så ska du naturligtvis ha svarta strumpor”, och så blev det, i alla fall den gången.

Vid ett annat tillfälle fick jag än en gång inta rollen som en räddare i nöden och köra ner till Pattaya för att lösa ut honom från Penthouse, Playboy eller vad stället
nu hette,

där han legat fastkedjad med handbojor i sängstolparna hela natten och njutit av att bli erotiskt ompysslad av två små läckerbitar. Den ekonomiska konsekvensen av sitt handlande

hade han naturligtvis inte tagit i beräkning och jag fick lösa ut honom med 16,000 Baht för rummet, damerna och några flaskor skumpa. Leasing av handbojorna ingick också i priset.

Han satt tyst och tillbakalutad, med ett stort smile från örsnibb till örsnibb, hela vägen tillbaka till Bangkok och när vi kom hem fick jag betalt direkt för mina utlägg plus

två tusen i bensinpengar. Allt i kontanter från hans ’Emergency fund’ som låg gömd någonstans i kåken.

”Det var värt vartenda öre”, var hans enda kommentar.

Att jag saknar honom är en gåta.

Skriv en bok om denna snubbe  borde bli en kiosk valtare 

Edited by kenke
  • Ge karma 4

rolba
3 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

Med Robban här i faggorna hände alltid något oväntat och de gånger vi hamnade på lokal tillsammans skulle han alltid upp och klättra i tjejernas A GO-GO stänger.
Jag minns en gång när han rev ner stången och hela skiten och blev utslängd men åkte självmant tillbaka dagen efter med stora plånboken och betalade glatt för
reparationerna och så fick tjejerna varsin tusing i förlorad arbetsinkomst. Det var först då han insåg att han kanske hade lite problem med överkonsumtion av
alkoholhaltiga drycker och fick för sig att han skulle gå med i lokala AA. Han hade lyckats räkna ut att han måste ha hällt i sig åtminstone 30 kubikmeter bärsa
och kanske en kubikmeter rom under sin livstid och efter ett bara två möten på AA gick han direkt in på en strikt antabuskur, men det höll ju inte. Han brukade lura
både AA och sig själv genom att hälla i sig en varm Chang i ett svep vid fem draget, därefter la han sig ner på rygg och spände musklerna så mycket han orkade.
Plytet blev blodrött och svullnade upp som en jävla fotboll men efter tio minuter slappnade han av och klev upp igen för att sedan kunna supa hela natten och
på fyllan skröt han jämt, för alla som ville lyssna, om när han minsann hade tagit en stor skyffel och slagit ihjäl en kobra på sin terrass. Han hade sparat den i en
liten ask som bevis men den var ju knappt större än en metmask och hade säkert dött om vem som helst bara satt sig på den.

En morgon kom han faktiskt över spik nykter och ville ha skjuts upp till stora vägen för att vinka in en taxi och åka in till ambassaden men som vanligt
hade han

”Vadå? Jag är nykter och klädd i mina svarta finbrallor, vit skjorta och svarta lackskor. Den här uniformen duger till och med att konfirmeras i”, tyckte han.
”Å fan, det såg jag inte. Har du ett par strumpor jag kan låna då? Jag kan ta ett par vita tubsockor om du har.”
”Michael Jackson, lyssna nu! Har du svarta byxor och svarta skor så ska du naturligtvis ha svarta strumpor”, och så blev det, i alla fall den gången.

Vid ett annat tillfälle fick jag än en gång inta rollen som en räddare i nöden och köra ner till Pattaya för att lösa ut honom från Penthouse, Playboy eller vad stället
nu hette,

där han legat fastkedjad med handbojor i sängstolparna hela natten och njutit av att bli erotiskt ompysslad av två små läckerbitar. Den ekonomiska konsekvensen av sitt handlande

hade han naturligtvis inte tagit i beräkning och jag fick lösa ut honom med 16,000 Baht för rummet, damerna och några flaskor skumpa. Leasing av handbojorna ingick också i priset.

Han satt tyst och tillbakalutad, med ett stort smile från örsnibb till örsnibb, hela vägen tillbaka till Bangkok och när vi kom hem fick jag betalt direkt för mina utlägg plus

två tusen i bensinpengar. Allt i kontanter från hans ’Emergency fund’ som låg gömd någonstans i kåken.

Jag saknar Penthouse/Kitten Club. 

Finns det kvar. Härligt ställe.

• Ge karma 3
  • Fint 1
  • Haha 2

biker
10 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

hade han

nu hette,

Det är väl snarare du som är en gåta?? 

Sicket jävla dravel......

mvh

biker

• Ge karma 1
  • Buu 2
  • Snurrigt 4
  • Tråkigt 2

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Soengsang
1 minut sedan, skrev Bananen:

Är det du Robban?

Bulls eye :rotfl:

• Ge karma 7

Tommy

Underbart berättande!

MVH

• Ge karma 7

Soengsang

Robban for president !!

Underbara historier, tack för du tar dig tid att skriva!

• Ge karma 5

Kenneth4618

Instämmer med föregående inlägg 🖕

• Ge karma 4

conservator
On 2020-02-16 at 14:55, skrev Captain Morgan:

Efter helgen ska jag till Immigrationskontoret och satt just hemma och fyllde i ett formulär när jag kom att tänka på Robban och ett av hans besök på samma ställe.
Det var en lugn och fin dag för ett par år sedan som han helt plötsligt dök upp och undrade:
”Du, vad fan är non grata?”
”Det är väl när man inte är välkommen, ’persona non grata’ är i alla fall en person som blir utvisad från ett land och inte är välkommen tillbaka.”
”Vad i helvete så känslig man kan vara”, var hans kommentar.
”Vad har du ställt till med nu då?”
”Jag skulle bara förnya mitt visum på Imm i morse men Snorkan där skulle ha mer papper än jag lyckats skrapa ihop, det saknas ju alltid någon jävla blankett”, sa Robban
och med Snorkan menade han en av immigrationskontorets kvinnliga visumadministratörer, en liten argbigga som han aldrig varit var speciellt begeistrad i.
”Du sa väl inget dumt?”
”Nä, nä, jag blev utslängd ändå.”
”Vad sa du då?”
”Hon tjatade ju om nån jävla blankett.”
”Du sa något till Snorkan!”
”Nja, bara att hennes hjärna är mindre än fittan på en pissmyra, ’lek hoj mot’.”
”Oj, oj, oj, sen då?”
”Hon blev helt hispig och ropade till sig två manliga officerare som släpade ut mig medan hon gick efter och skrek ’non grata, non grata’. Hon låg väl lite fel i sin menstruationscykel.”
”Jag har ju sagt att du inte ska reta upp dem.”
”Vad gör vi nu då?”
”Vadå vi? Du får väl inga fler visum, klart slut.”
”Snälla, du måste hjälpa mig, du är ju min bästa kompis och allt. Snälla snälla . . .”
”Robban, lär dig att hålla käft i fortsättningen och lyssna istället.”

En halvtimme senare stod jag inne på immigrationskontoret medan Robban satt kvar i bilen nere på parkeringen.
Jag tog ett kort på hierarki planschen. Den som hänger på alla myndighetsinrättningar och har namn och foto på alla
anställda med chefen i topp och flödet hela vägen ner. Där kunde man klart se Snorkans foto fastklistrat ungefär halvvägs.
När jag var klar åkte vi tillbaka hem och skrev ett personligt brev till högsta chefen:

Dear Sir,
My name is Robert . . .  

Today I was visiting your immigration office to renew my visa and there was a misunderstanding . . .
I am very, very sorry for the incident and take full responsibility . . .  .bla, bla, bla . . .  

Därefter la vi brevet i ett kuvert med chefens namn på och åkte tillbaka till immigrationskontoret och la det i postlådan.
”Fan, vi skulle ha lagt i ett par tusingar”, sa Robban men det var ju redan för sent.
Nu var det istället bara att vänta ett par dagar innan han kunde prova igen och denna gång gick det som smort,
han lyckades hålla käften och behövde inte ens dokumentet Snorkan hade tjatat om sist.

Tror sock inte att Snorkan hade en aning om att det var hennes hjärna det syftades mot med orden "lek hoj mot"

Edited by conservator
  • Ge karma 2