Jump to content
IGNORERAD

Två frågor om mini-pc och mobilt bredband i Thailand


Joints

Recommended Posts

Hej!

Funderar på att köpa mig en mini-pc inför nästa thailandsbesök. Har aldrig använt någon så jag undrar följande; om man skaffar sig en som är typ 10 tum och skriver mycket - blir det jobbigt? Får man kramp eller liknande? Har man skrivit på samma typ av tangentbord i mer än 20 år kanske det blir lite kneppigt. Jag bara undrar. Har som sagt ingen aning.

Hur fungerar det med mobilt bredband i Thailand nu förtiden? Jag hittade ingen tidigare tråd om detta. Vilken metod eller system är bäst? Vad säger expertisen?

Tackar på förhand,

Joints

Link to comment
Dela på andra sajter

Dom sk netbooks är myket billigare i Thailand  ,varför inte köpa där ?

Om man skriver mycket så är det bara att koppla in ett externt tangentbord..  löser också problemet med svenska tangenter utan att kludda på netbookens tangenter..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Så har jag det redan med de datorerna jag har nu, förutom att de är köpta i UK. Vill ha ett svenskt tangentbord för en gång skull. Hela idén är ju att det ska ta liten plats också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om man skaffar sig en som är typ 10 tum och skriver mycket - blir det jobbigt? 

Hej Joints!

Jag har en 9 tums Acer, jag upplever att den är lite för liten.

Dock är den kanon och släpa med sig!  :mdr:

Jag har tänkt och köpa en 12 tums HPn istället. Större skärm, bättre med bild behandling o så!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hps Lapp verkar fin men är inte 1gb minne för lite bör det inte va minst 2

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hps Lapp verkar fin men är inte 1gb minne för lite bör det inte va minst 2

Windows XP funkar med 1Gb, men det är ju bara att köpa den med 2Gb om man är osäker. Den finns fast tydligen inte på Siba.se

Link to comment
Dela på andra sajter

När det gäller ACER's lilla netbook iaf så skall man vara medveten om att det är inte lätt att installera mer minne , man måste plocka isär hela burken..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Har själv en netbook. Helt värdelös enligt mig. Skulle nog ha valt en 12" laptop.Ett annat alternativ är att köpa en mac mini (1,3 Kg) men då behöver man en tv i Thailand.Smidig att ta med sig och så väljer man trådlöst tangentbord och mus.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hps Lapp verkar fin men är inte 1gb minne för lite bör det inte va minst 2

Hej clion!

Det finns upp till 4 gb minne till den!  :yes:

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...