Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

phitsanulok

Har ni sålt bär

Recommended Posts

phitsanulok

Hej paw, Finnerödja var stora på jordgubbar på 70-talet, har en släkting som hade stora odlingar, på den tiden var det finskor som plockade, sen kom polackerna och dom var lite vassare att plocka.

Så av alla kartonger som det numera står finnerödjabär på finns inte en gubbe som plockats i finnerödja,

det va det ja menade med att dom köpt, de har väl köpt namnet kan jag tänka.

mvh walle

Guest paw-76

Ja då förstår jag. Säljer du mer än bär ? svenska äpplen,svamp kanske ?

phitsanulok

Har en hel del nyplanteringar som hallon, vinbär och majs på prov, får väl se vart det leder.

mvh walle

Repe

Oki jag ska säga till honom att ni villa ha en kommentar från

honom jag tror att han kommer med något svar.

mvh Repe

ITOY

Här bär

phitsanulok

var? :mellow:

rydal4

hejsan. är det fortfarande 10 kr kilot för blåbär ?

här i dalarna har det legat på 10kr, orensade blåbär

ITOY

hejsan. är det fortfarande 10 kr kilot för blåbär ?

här i dalarna har det legat på 10kr, orensade blåbär

12 nu.

rydal4

ok, tackar

dajken

Hej i Piteå betalar uppköparen 12 kr kilot men det går bra att sälja rensat för 40 kr kilot det är väldigt dåligt om bär så normapriset borde vara 20 kr oränsat :clapping:

JH

Har ni sett till några bär-listor föresten? :blink:

Keithan

Har ni sett till några bär-listor föresten? :blink:

Nej ! Dom har Fogden raderat :mdr:

JH

Nej ! Dom har Fogden raderat :mdr:

Skulle snarare tro han har fått hjälp! hahaha :P

Zilver_Joe

Mycket märkligt att Keithan gnäller så mycket på Fogden,,Kan det vara den svenska avundsjukan som gnager under hans hemmagjorda peruk?

Norpan_59

Hej i Piteå betalar uppköparen 12 kr kilot men det går bra att sälja rensat för 40 kr kilot det är väldigt dåligt om bär så normapriset borde vara 20 kr oränsat :clapping:

Hej!

Priset i Sundsvall är i dag 7/8 12 kr kg hoss uppköparna. Nu är det snart helt slut på bär här och bär skojarna har lurat allihopa på priset. Det skulle behöva vara minst 20 kr med den klena tillgången på bär som det är i hela landet utom småland då. Frugan och hennes döttrar har slutat plocka de e inte lönt att springa hit och dit i skogen 12 tim och få ihop 5-10 kg bär. Bättre att köra lite städnig det ger iallafall 100 kr tim och sedan ledigt resten av dagen :girl_haha:

Första dagarn väge Dao & Co in ca 1000kg men då sparade de in och sålde var 2:a eller var 3:e dag. 8 st som plockar så det blir inte mycket betalt i timen det. I fjol plockade Dao 70 - 100 kg varje dag så det är inget fel på plock tekniken eller villjan att plocka.

• Create New...