Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

phitsanulok

Har ni sålt bär

Recommended Posts

crazyswede

Har ni sålt bär .. vad är det för fråga? :P

Frågan är ju om ni hört "Fogden" & hans thai-gäng , (ink. frugans släkt) sålt mer än 1 ton hjortron redan i år , kommer det bli rekord år i år månne? :whistle:

Får hoppas det så kan vi smälla på några x-tra Talang Wah på övervåningen i djungeln i vinter! 555 :dance1:

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

phitsanulok

här plockas det mellan 40-100 lit per dag och hitills har vi sålt allt privat, och med tanke på vad uppköpare betalar så kommer dessa aldrig i närheten av våra bär, så de så.

Det som kan tänkas bli osålt köper jag upp själv och fryser in.

Faan 10 spänn kilo är ett hån, luktar maffiakartell lång väg.

Ok förstår att alla dessa hitresta bärplockare i norrland inte har en chans att kursa iväg sina bär privat, men det borde gå att göra något åt priset iaf.

mvh walle.

ban99arne

här plockas det mellan 40-100 lit per dag och hitills har vi sålt allt privat, och med tanke på vad uppköpare betalar så kommer dessa aldrig i närheten av våra bär, så de så.

Det som kan tänkas bli osålt köper jag upp själv och fryser in.

Faan 10 spänn kilo är ett hån, luktar maffiakartell lång väg.

Ok förstår att alla dessa hitresta bärplockare i norrland inte har en chans att kursa iväg sina bär privat, men det borde gå att göra något åt priset iaf.

mvh walle.

Exactemente, bäst är att köpa upp sina egna bär för då kan man ju sätta priset själv.

Det man förlorar som köpare tar man ju igen som säljare.

Prismedvetne Arne

phitsanulok

just de arne :clapping:

ronoh

Det kanske vore tid för att starta en ideél verksamhet för att hjälpa bärplockarna? Det kanske vore något?

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Fogden

Exactemente, bäst är att köpa upp sina egna bär för då kan man ju sätta priset själv.

Prismedvetne Arne

Äntligen en som fattat

Baa

Prismedvetne Arne

Äntligen en som fattat

Åsså kan man behålla listorna själv så ingen slarvar vort dom så man måste bli arg och skriva om bilar som åxå kommit bort. :bag:

måne

För att inte tala om att hålla reda på alla bilar som paserar på "ditt" revir :suicide: Mvh Måne :na:

phitsanulok

Vem är denne Fogden som alltid kommer på tal när det handlar om bär, är han uppköpare eller?

mvh walle

phitsanulok

Konstigt, finns det ingen som kan släppa något om denne fogden.

walle

flor

Titta in på fogdens officiella bärlista så får du en förklaring.

Avregistrerad clion

Varför låses och raderas trådar? Fogdens officiella bär-tråd.

Sök på den å läs Fogden vs Lappen 32 sidor så du får ha gott om tid och myyyycket tålamod :girl_werewolf: :blink:

ITOY

Jag hörde att vissa thailändare här uppe i Norrland drar in mer än 1000 spänn om dan skattefritt. Själv har jag varit ute en dag och plockade tio liter. Helt hysteriskt mycket blåbär i skogarna nu.

JH

Jag hörde att vissa thailändare här uppe i Norrland drar in mer än 1000 spänn om dan skattefritt. Själv har jag varit ute en dag och plockade tio liter. Helt hysteriskt mycket blåbär i skogarna nu.

Det är förbaskt bra betalt det till skillnad från min älskling som ligger på alla 4:a på en sallads odling för 500:- efterskatt om dan, gud så dumt! :blink:

ban99arne

Vem är denne Fogden som alltid kommer på tal när det handlar om bär, är han uppköpare eller?

mvh walle

Bäste Herr P Lok, Fogden är väl bärens motsvarighet till Bäste Bror när det gäller fruntimmer.

Jordgubben Arne

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy