Enis Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 ombudsman kanske det kan vara "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Farang Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteJag föreslår "traktor". Finns i nästan alla språk och betyder också samma sak och används ej i barmiljö (har jag för mig). //Singha711 Traktor användes utmärkt i barmiljö i Namibia då .*cencur här*. jobbar bäst med kedjor member of svampen's fan-club Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UbonBorge Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Condom som betyder kondom på svenska, fast det används väl i barmiljö Kondom= Svenska Condom=Engelska Tungjaa namaj=Thai Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Får väl se om det är någon som lyckats knäcka det tills i morgon. Ratrii Sawas khrap! // Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bungalow Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Nu kanske jag har rätt. Batteli De kan ju inte säga r. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UbonBorge Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Cement kanske?(cemen på Thai) Följande fel inträffade under postandet av inlägget: Inlägget innehåller inte minimum kravet på (5 ord). Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Kondom= Svenska Condom=Engelska Tungjaa namaj=Thai Tungjang anamay borde det nog skrivas som //Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Det måste vara aj eller hur.Mvh Måne som fyller ut Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Kan det vara vedklabbe ? Följande fel inträffade under postandet av inlägget: Inlägget innehåller inte minimum kravet på (5 ord). Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jannegbg Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 hej kan det vara aj kan aj=nysa kan=klia jannegbg mvh jannegbg Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Enis, Där satt den, starkt jobbat!!! Jag tror faktiskt inte att så många thai känner till ordet. Trodde inte att ni skulle knäcka den så fort. Geng maak maak khrap! //Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Nu kanske jag har rätt. Batteli De kan ju inte säga r. Helt fantastiskt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Gurkan21 Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Enis, Där satt den, starkt jobbat!!! Jag tror faktiskt inte att så många thai känner till ordet. Trodde inte att ni skulle knäcka den så fort. Geng maak maak khrap! //Khun Somtam Skojar du eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Okej, nu hänger jag inte riktigt med. Och jag har inga ursäkter nu på varför jag inte skulle hängt med. Men vad betyder "ombudsman" på thai då? Om jag förstod allt rätt så var ett lika ord men som inte behövde betyda samma, och då faller ju "peng" in i bilden för mig Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Singha711 Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Kaffe är ju ganska likt men jag undrar om det är ett svenskt ord Nej det är inte svensk och hete ”kafi” i början när den kom till Sverige. Som invandrad tysk var jag nyfiken på det svenska ordet ”fika” som ger helt andra associationer på tyska(??). Ordet ”fika” är ingenting annat än ordet ”kafi” bara omvänt. Det används av dåtidens ”farande folk” som hade ett eget ”luffarspråk” som innehöll ord från många språk, fast vänt in och ut. Mvh //Singha711 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteSkojar du eller? Nej, ordet används definitivt i thailändska språket. Naturligtvis främst i juridikens värld. Det finns ingen bra thailändsk översättning på ordet, därför valde man att införa ordet "ombudsman" i språket.//Khun Somtam Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Ombudsman och smörgårsbord är de två ord som svenskan lånat ut till engelskan dessutom Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Enis, Där satt den, starkt jobbat!!! Jag tror faktiskt inte att så många thai känner till ordet. Trodde inte att ni skulle knäcka den så fort. Geng maak maak khrap! //Khun Somtam Hmm konstigt Enis har ju inte svarat sedan sist du svarade att ingen kunde. Har han skickat PM?? Det vore ju trevligt med en förklaring Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Quote Okej, nu hänger jag inte riktigt med. Och jag har inga ursäkter nu på varför jag inte skulle hängt med. Men vad betyder "ombudsman" på thai då? Om jag förstod allt rätt så var ett lika ord men som inte behövde betyda samma, och då faller ju "peng" in i bilden för mig Ombudsman på thai betyder just ombudsman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
GammalDansken Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 QuoteNej, ordet används definitivt i thailändska språket. Naturligtvis främst i juridikens värld. Det finns ingen bra thailändsk översättning på ordet, därför valde man att införa ordet "ombudsman" i språket.//Khun Somtam Ombudsman heter just det på många språk. Inte samma betydelse som jobbet med samma namn i t.ex. ett studieförbund. Det danska ordet "kökkenmödding" är av samma typ. Där stenålderfolket kastade sina matrester hittar arkeologer mycket matnyttigt (!) mvh GD Those who can write have a lot to learn from those bright enough not to Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Baa Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Trodde dom blev utrotade under Thaksins tid och därefter fallit i glömska. Baa Vinter och snö gör sig bäst på vykort. Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Som sagt jag är ny här och har inte ens lärt mig att skicka PM ännu. Enis är en värdig vinnare. Ratrii Sawas Khrap Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 Fösökte säga ombudsman till tjejen men där lyste inge lampa Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Somtam Inlagd Juli 23, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 23, 2009 Vilken härlig humor ni har, både jag och Fru Somtam skrattar så vi gråter. Trevlig forum måste jag medge. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd Juli 23, 2009 Dela Inlagd Juli 23, 2009 IL är väl ombudsman både här och i Thailand Mvh Måne Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu