Jump to content
IGNORERAD

kARMA


broder tuk tuk

Recommended Posts

ja ha här hörde jag att man fick karma poäng... så jag

tar och lägger in en gammal uppskattad tt bild då  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    6

  • ban99arne

    4

  • cinerator

    4

  • Surin P3

    3

Mest aktiva i denna tråd

broder tuk tuk

De få gånger jag ätit pytt i panna i den thailändska hettan så har magen sackat ihop.

Av någon anledning så har jag aldrig haft samma problem med pytten under svenska förhållanden.

Min mage åtminstone kan inte riktigt ta emot denna något svårsmälta rätt i 35 graders hetta.

Det samma gäller kokt potatis.

Potatis överhuvudtaget är ingen lätt rätt att få ner i ett klimat som det thailändska.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

ja alla kan ju inte tycka att det smakar.

Själv har jag ingen lust till  som tam i sverige då jag

inte gillar att svettas i ett annars ganska behagligt klimat.. :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Om överhuvudtaget minuskarma behövs. Det är väl ändå det positiva som ska uppmuntras. Annars finns ju möjligheten att anmäla olämpliga inlägg.

Exactemente Labero, det här med minus-karma är ju ett fasligt otyg. Det är ju inte alls lika kul att få som att ge tydligen.

Fast som karma-hostess som borde du ju ha en mer positiv instälning till denna funktionalitet.

[move]Karmamellen Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

När man nu tänker sig att nollställa karman kanske man ska se över andra saker angående karma lämnande. Jag leder som synes minuskarma tack vare en "stolle "samt två till. Är det verkligen rimligt att en medlem ska kunna ge 13 st minuskarma till en och samma person? Eller 4 samt 3st? En begränsning bör finnas.Om överhuvudtaget minuskarma behövs. Det är väl ändå det positiva som ska uppmuntras. Annars finns ju möjligheten att anmäla olämpliga inlägg.

Håller faktiskt med Larbejo, enstaka stollar kan ställa till det en hel del för de som bryr sig och någon slags negativ begränsning bör införas.

En bra idé är att införa en slags bonuskarma för de som skapar nya ämnen med många svar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Joe NTS, då hade Herr Spam skapat en massa nya trådar som han fyllt med nonsens. Karma är ett oerhört svårt och delikat begrepp som kräver mycket eftertanke.

Kreti & Pleti gör vad som helst för att bättra på sin karma, att som fodervärdara utlysa tävlingar med detta begrepp som kriteria för vinst innebär att Pleti nu inte kommer att sky några som helst medel i sin karma jakt. Kreti kommer att skapa tonvis med trådar där han söker stöd och förståelse bland medlemmarna för att han fått, enligt honom själv, negativ karma av tokar som bara vill honom illa.

Hela MPR riskerar att gå under, införandet av neutralt laddad karma är den enda lösningen, sanna mina ord!

Domedagsprofitören Arne 

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Joe NTS, då hade Herr Spam skapat en massa nya trådar som han fyllt med nonsens. Karma är ett oerhört svårt och delikat begrepp som kräver mycket eftertanke.

Kreti & Pleti gör vad som helst för att bättra på sin karma, att som fodervärdara utlysa tävlingar med detta begrepp som kriteria för vinst innebär att Pleti nu inte kommer att sky några som helst medel i sin karma jakt. Kreti kommer att skapa tonvis med trådar där han söker stöd och förståelse bland medlemmarna för att han fått, enligt honom själv, negativ karma av tokar som bara vill honom illa.

Hela MPR riskerar att gå under, införandet av neutralt laddad karma är den enda lösningen, sanna mina ord!

Domedagsprofitören Arne 

Mr domedag skall jag ge dig både en plus och en minuskarma på samma gång eller skall jag avstå de båda, båda valen blir ju neutrala så att säga...

:crazy:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Att Caveman befäster och förstärker sin position på min stolle lista är inte förvånande,men det som gör mej lite besviken är att broder tuk tuk sällar sig dit.Med argument som Larbejo? Läs argumenten för minus samt inläggen. Praktiseras minuskarman på detta sätt så är väl värdet  inget alls,eller vad säger du Kim?

Jag vill härmed tacka de som ger pluskarma,som tur är ,är de flesta på forumet vettiga och normala människor.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Larbejo!

Ville bara retas lite med dig,

men eftersom du tydligen är en känslig man så får du tillbaka dina karman igen.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Broder tuk tuk! Nej, jag är inte så känslig,då hade jag slutat här för länge sen. Jag uppfattade inte skämtet. Först trodde jag dock att det var ett skämt men sedan funderade jag ,är det verkligen så.Kom sen fram till att ytterligare en stolle klivit fram. Men så var tydligen inte fallet. ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

Herr En Ris, att ge både positiv & negativ karma kan inte alls jämföras med den helt neutrala nolladdade karman.

Med ditt förslag så uppstår det positiva och negativa vibrationer vilket inte alls är det samma som ett vibrationsfritt tillstånd helt i jämvikt.

Jag är helt övertygad om att när fodervärdarna kommer till insikt om karmans betydelse, så inser de att 0-karma är den enda rätta vägen framåt.

[move]KarmateoRetikern Arne[/move] 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Ja Caveman, enligt min uppfattning är du en riktig jävla stolle,speciellt nu efter den sjunde dåligt underbyggda motiveringen gällande minuskarma.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grevenigrevie

JUAN...  :o

Om man nu ska roa sig med att ge minuskarma bara för att,

så kan man iaf motivera sig bättre än bara "suck"...

Speciellt i en tråd om tvprogram tips utan negativiteter...  :-

Så nu står det 1-1...  ;)

Mvh Greven

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...