Jump to content
IGNORERAD

kARMA


broder tuk tuk

Recommended Posts

broder tuk tuk

Bara undrar hur vissa lyckats skrapa ihop närmare 200 positiva karma så snabbt?

Kan man ge karma till sig själv?

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 41
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • broder tuk tuk

    6

  • ban99arne

    4

  • cinerator

    4

  • Surin P3

    3

Mest aktiva i denna tråd

Bra karma får man av goda oegoistiska gärningar, en själ vit som snö samt att man skrev en massa meddelanden innan de nya reglerna. Då fick man nämligen ett + varje gång man gjorde ett inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karma reglerna har ändrats under vår första tid ett par gånger.

Ifrån att man fick karma automatiskt för varje inlägg samt startad tråd, till att som nu, bara få karma för vad andra tycker om inläggen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

:D men vad ska vi göra med alle karma som väller öfer oss da :crazy:

Sälja på ebay!!

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Tycker systemet med karma verkar lite godtyckligt.

Varför inte utnämna ett antal karmaexperter som likt värdarna läser igenom trådarna och bedömer ifall åsikterna ska ge positiv eller negativ karma.

Vissa riktlinjer måste ändå finnas.

Ex ska bilder på svenska maträtter med automatik ge negativ karma eller om någon skryter med att han minsann har besökt restaurang Flaggan i Pattaya 15 gånger.

Positiv karma kan ex den få som berättar att han satt på 66 bartjejer på två veckor eller hivat i sig 25 singha på en kväll utan att däcka.

Överhuvudtaget ska åsikter som rör Thailand o det thailändska ge positiv karma,

men ovesäntligt skitsnack, fåniga kommentarer eller rena påhopp ska ge negativ karma.

Karmavärdarna skulle kunna rensa MPR på mycket trams genom detta karmatiska system.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra karma är bra grejer!

Mvh

kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför kan man inte regisera Ändra det man skrev I fall man glömde en sak

Mitt tagent bord är dåligt5

längre :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Bäste Bror Tok-Tok, det finns ju dessutom två karmahatiska experter på MPR och att inte utnyttja denna spetskompetens i vett och etikett är ju näst intill tjänstefel av fodervärdarna.

Magdalena Ribbing släng dig i väggen, here comes Larbejo & Nor-Noien the karma hostesses!

[move]Idesprutan Arne[/move]

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

En positiv karma till banane för ett gott skratt på nattkvisten.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Bibben

Känns som om detta "fenomen" spelat ut sin roll, kul i början men jobbigt att fortsätta med... eller ?  ???

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Tommy

Håller med Bibben!

Eller åtminstonde nollställ alla från när de nya reglerna trädde i kraft.

Som det är nu är det missvisande, med alldeles för mycket Karma åt de som tramsade mest i början, jag själv är inget undantag, vet faktiskt inte hur många Äkta karma "+" jag fått, men mina 3 minus som jag fick pga okunskap av en medlem  :wai: , samt de kommande, de har jag koll på!

Link to comment
Dela på andra sajter

hehe,,, sluta lipa om denna karma , karma e` en fin grej ,!men här !? va fan . tror att d e dom gammla vanliga rävarna på tt å mpr som bryr sig . ööö jag skiter iaf i vilket ,,, up to you!?

Link to comment
Dela på andra sajter

ps,, tror inte jag får så jätte mycke karma om mitt sista inlägg  :icon_twisted: :icon_twisted: :icon_twisted: samma fan , jag har det trevligt här på forumet ändå. så till alla er från mig, ha d  ;D

Link to comment
Dela på andra sajter

tack men ,,,, d håller å kolla på : my names is earl : för att få smaken på karma,, kul kille med co.

Link to comment
Dela på andra sajter

Karmaställningen i medlemsprofilerna blev ej nollad när senaste karmatävlingen avgjordes vid 1000 members vilket jag tycker var lite synd eftersom reglerna för hur man erhåller karma har ändrats efter detta. Men eftersom det är för sent att göra det nu så kommer vi istället att göra det vid nästa tävlingsomgång som börjar efter 1500 members.

Surin_P3 har dock ett exeldokument på hur ställningen i karma ligger till efter 1000 och skulle jag själv få gissa så ligger nog Magrood ganska bra till för en vinst i nästa tävling eftersom hon fått massor av pluskarma efter sina vidsynta inlägg och endast en minus (gissa från vem, jo just det, han med det sk "snälla" forumet ;) ).

I övrigt har jag dålig koll på hur ställningen medlemmarna emellan kan ligga eftersom det som sagt i medlemsprofilerna ligger kvar en massa gammal karma som inte längre gills i tävlingen. Men alla dom som bidrar med bilder och intressanta storyn borde ligga hyggligt till. Enis är nog en stark kandidat efter sina många bildberättelser.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Kim!

Jag håller med att det vore på sin plats med en nollställning av karma efter nästa prisutdelning!

En till person som började på MPR sent och därmed inte får karma per skrivet inlägg är Isaan Lover. Han har en otrolig förmåga att skriva på ett sätt som tilltalar alla. Han deltar på ett bra sätt i trådarna samtidigt som han startar om en hel del nya trådar över sina intressanta och unika upplevelser. Till min förvåning har även han fått lite minuskarma men kan inte förstå varför. Jag tycker att denne skribent också borde ligga bra till för att vara prisvinnare!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, här kommer en liten halvleks, uppdatering av hur det ser ut idag.

Följande är i toppen av karma-tävlingen (i alfabetisk ordning):

ban99arne, broder tuk tuk, gubben4906, Isaan Lover, lars60, Magrood

Och i botten finner vi:

larbejo och jfk_68

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

OK, här kommer en liten halvleks, uppdatering av hur det ser ut idag.

Följande är i toppen av karma-tävlingen (i alfabetisk ordning):

ban99arne, broder tuk tuk, gubben4906, Isaan Lover, lars60, Magrood

Och i botten finner vi:

larbejo och jfk_68

Ser man på, två av dom mest kontroversiella och ifrågasatta medlemmarna är med i topp, kul...  :thumbsup:

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hehe...

Det är så det ska vara, folk måste våga tänja på gränserna ibland..

Få igång lite samtalsämnen...Man kan inte vara älskad av alla..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

När man nu tänker sig att nollställa karman kanske man ska se över andra saker angående karma lämnande. Jag leder som synes minuskarma tack vare en "stolle "samt två till. Är det verkligen rimligt att en medlem ska kunna ge 13 st minuskarma till en och samma person? Eller 4 samt 3st? En begränsning bör finnas.Om överhuvudtaget minuskarma behövs. Det är väl ändå det positiva som ska uppmuntras. Annars finns ju möjligheten att anmäla olämpliga inlägg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...