Jump to content
IGNORERAD

Önskas Hyra hus, condo eller hotell rum 6 månader


Jonthai

Recommended Posts

Hej undrar om det är någon som vet något bra ställe, relativt billigt i 6 månader i Thailand...från 25/11 till den 12/5.

Område Pattaya, Jomtien, Rayong.

Helst något ställe som har kök men om hotellet är bra så ordnar det sej.

Internet på rummet ett plus.

För 2 vuxna och ett spädbarn.

Mvh Jonthai

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
janneludenfot

:)finns hur mycket som hest att hyra i Pattaya med omnejd, men tänk på att inte betala några överpriser.

Ett bra boende med 3 r o k möblerat och fullt utrustat ska inte kosta mer än 15000 bath  månad

Hyr själv nere i Pattaya och har lite kontakter om du är intresserad.

MVH

Janne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest lars60

Det brukar finnas mycket erbjudanden på svenska "Blocket". Sök på Thailand!  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Prova denna sajt

http://www.fairproperties.com/

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Tank pa att om du far ett bra manadspris kan det istallet bli en saftig elrakning, vilket hant mig. Vill minnas att elbolaget tar ut 3 thb/unit=kwtimme. Det finns hyresvardar som plockar ut 15 thb/kwtimme vilket ar rena ranet enligt min mening. Var observant pa detta!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Jag kan nog komma på 10 andra ställen som ni skulle trivas bättre på än Pattaya, det är förstört av turister. Varning åk inte dig om du inte gillar svensktalande servitörer och köttbullar på menyn

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Ang. Pattaya.

Själv har jag många gånger valt att bo på ett Hotel som är så dåligt att det blir dråpligt bra att bo där. Det är värre än "Faulty Towers" med John Clease - Hotellet heter Midtown Inn och det händer en massa sjuka saker på det Hotellet hela tiden. Riktigt roligt är det att bara sitta där och följa spektaklet.

Läget är vid second road snett emot Marin Plaza Hotel.

Två våningar & två pooler. Helknasig personal och vissa orginal.

Ca 400-500 bath natten.

Lycka till,

med rummet!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Fick detta tipset av dig för ett par år sedan och kan bara instämma med vad du säger Siam-Nilsson. Vad där med min son (3 år) och det var sådär ok. Men "själv skulle jag inte tveka att bo där.

Mvh

Bob

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Jag bor i Thailand och fick hjälp av www.hanslankari.com ett finskt företag som har varit i Pattaya länge. kontakta dom. själv hyr jag av dom för 14000 baht i månaden utanfør sukhumvit mycket fint hus med 3 sovrum 2 bad. när det gäller elen så måste man se till att man får strömräkningen från elselskapet inte från ägaren samma med vatten förbruket. då kan dom inte luras. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Ska man stanna länge i fiskebyn tycker jag View Talay har bra alternativ att erbjuda.

Bra priser och fina pooler för kidsen att bada i.

Finns en tråd här med bilder som Lamai64 har lagt ut från det nybyggda inne i centrala Pattaya.

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom ner, ta in på hotell, hyr en moppe och åk runt och kolla på andra sidan sukhumvit.

Finns massor av ställen för 12-15.000 per månad.

Huset jag hyr (fräsht i hyffsad kvalite med 3 sovrum, 2 toa, 4 ac) vill dom ha 3.8 milj för vid försäljning och jag hyr för 15k per månad.

Området har en sjysst pool med litet gym som är fritt att använda.

Små, gamla & äckliga, 2 rok hus (som går för ca 1.2 -1.7 milj) på soien bredvid (kaotalo) ska dom ha 17k per månad för och då måste man betala poolavgift när man ska bada.

Fräsha 2 rok i området bredvid (med stor & fräsh gratispool) får du för 13.000 per månad.

Så... åk runt och kolla själv. Dels tjänar du på det plus att du får se ställena och kan välja något du gillar.

Sen är det rätt kul också. :)

Lycka till.

Glömde... fritt internet kan du få via nallen (GPRS ca 200 kbps) för 1000 baht per månad.

Och vissa områden har fri wifi i sina områdeskontor.

Bor man nära dessa har man access hemma.

Tillägg #2:

Lankari-sidan kan inte ha uppderat sina utannoserade hyror på länge. De ligger ungefär på nästan dubbla hyrorna mot normalt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

buzzen vilket kort har du till nallen ska köpa och köra samma nu i dec

och var köper man det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Det brukar finnas mycket erbjudanden på svenska "Blocket". Sök på Thailand!  :wai:

PÅ blocket är det för det mesta en massa faranger som vill hyra ut till överpriser tycker jag i alla fall.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför inte testa Bang Saen, Bangkokbornas egen helgstad? Vi har lägenhet där och stortrivs, skönt att slippa alla västerlänningar! :-)

Bang Saen ligger mitt emellan Bangkok och Pattaya, något närmare Pattaya. Tar 50-55 minuter med taxi från flygplatsen och det ligger längs Sukhumvit, en mil söder om Chonburi. Är en av Thailands största universitetsstäder, så det är en "ung" stad med lite uteliv iallafall ifall man söker det. Annars händer det mesta på helgerna när Bangkok-borna kommer till stan. Vi brukar undvika stranden lördag och söndag och brukar åka till Bangkok istället eller bara njuta av staden... :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...