Jump to content
IGNORERAD

Golf i Udonthani


Guest HansG

Recommended Posts

Guest HansG

Hej!

Är det någon som vet om golfbanorna i Udonthani är bra. Vad jag har förstått så är det väldigt billigt att spela där.

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

HansG

Jag har gjort en enkel sammanställning av golfen i Udaon, finns att beskåda ubnder rubriken GOLF i Thailand.

Mvh Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej Baa!

Jag har sökt under rubriken Golf i Thailand utan resultat?

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

OK, kommer igen då. MVH Baa  Lite info om golfen i Udon.

Pris (så gott jag kommer ihåg) på Udons banor. 18 hål

Airport, Greenfee inkl caddiefee vrdag 300 helg 400 bath

Armycouesr, NongsamRom, samma

Srithani, greenfee inkl caddiefee , vard 380 helg 500

Udon Golf & Country (18K) vardag 400 helg 500

Viktory Park, NongKhai, vardag 900-1100 olikadagar, kommer inte ihåg vilka, helg +500.

På samtliga banor förväntar sig Caddie 200 bath i driks på VP 300 på helgerna.

VP är en riktig kanonbana, man spela Asian amatörmästerskap, Thaitour o.s.v. där. finns 4 kiosker ute på banan. Efter 4,7,9 o 12.

Före kl 11-12 på vardagarna äe det bara att knalla ut, tänk dock på att ALLA banorna i Udon är 9 hålare så efter 12 KAN det vara en del Thai som spelar, tyvär ofta i 6 bollar och högt spel om pengar så det TAR TID, däremot spelar Thai nästa aldrig på f.m.

Allmänna omdömen om Udons banor.

Armycourse par 60, några knepiga hål, mkt vatten och smala fairways, svårare än den ser ut, just nu under ombyggnad med många MUA och lerigt som fn. finns en kiosk på banan efter 3 eller 5, olika dagar och en i klubbhuset.

Airport, par 72, ganska korta hål, men har sin charm trots avsaknad av kupering, en del knepiga vattenhinder, farangernas favorithål är det 19:de. finns 3 kiosker på banan vid 1/10 4/13 och 6/15

SriThani, par 72, den som alla betraktar som bästa banan i stan, inte heller så lätt som längden kan lura en att tro, absolut bästa kvaliteten i stan, men tråkigt klubbhus, nästan ingen stannar och umgås efteråt. Duch och omkl. av bra klass, 20 bath för att användas inkl. handduk.

UGC (18 k), lite mer kuperad, några hemliga hål, nästan ingen gör bra score första rundan, sen lär man sig, (en del i alla fall) Ingenservering eller duch, oftast är klubbhuset stängt när man kommer, dock brukar det dyka upp caddies när dom ser att det kommer nån. Se till att ha bollar och sånt med Er, ingen shop öppen. (finns en kiosk ute på banan.)

Hoppas Ni fått en bild av golfen i Udon, välkomna på en runda, jag finns där mellan 25/8 och 5/6 nästa år om Ni vill ha hjälp med nåt eller ta en runda på banan eller i stan,

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Med dessa låga greenfees, så blir ju caddiefees+ tips en relativt "betungande" utgift och jag har många gånger undrat om det finns något annat land i världen, förutom Thailand, där caddies är obligatoriskt.

F ö tycker jag att "umbrellagirls" är en mera adekvat beteckning på dessa thaicaddies.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Hej igen Baa!

Det verkar som jag måste ta med mina klubbor. Priserna verkar överkomliga. Jag kommer ner den 26 augusti och då hoppas jag vi kan spela någon gång.

Hälsningar

HansG

Link to comment
Dela på andra sajter

John Khonken

Med lite tur kan jag hoppa med er och spela om det fungerar. Skulle vara kul. Baa jag ringer när jag är  på plats

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

Dagens golf avnjöts i gott sällskap av nyblivna farsan John Khonkaen och Clyde från Australien.

Tack för trevligt sällskap gubbs.

Baa

post-3426-125657310074_thumb.jpg

post-3426-125657310074_thumb.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Dagens golf avnjöts i gott sällskap av nyblivna farsan John Khonkaen och Clyde från Australien.

Tack för trevligt sällskap gubbs.

Baa

F___n va sugen man blev nu...

Här har banan stängt och det regnar som fn. Letar bra biljetter som bara den. Vill ner Nuuuuuuuuuuu...

Till sommaren har du en ny green att spela på här hemma. Hela 18´s green är just nu borta. Blir helt ny till sommaren..

Baan & Bua

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Med dessa låga greenfees, så blir ju caddiefees+ tips en relativt "betungande" utgift och jag har många gånger undrat om det finns något annat land i världen, förutom Thailand, där caddies är obligatoriskt.

F ö tycker jag att "umbrellagirls" är en mera adekvat beteckning på dessa thaicaddies.

Om det finns något annat land i världen där caddie är obligatoriskt så kan jag svara JAPP det finns det. Bali te.x och Kina vet jag men säkert något mer. Om du tycker att du drabbats av paraplyflickor så käns det som du haft otur. Under dom 10 år som jag frekventerat thailänska golfbanor har jag bara haft otur ett par tre gånger med dåliga caddies. Men då kan man skicka in dom och få en ny. Då gäller det både semestergolf och tävling. HAde till och med planer på att importera en caddie till frun för hennes tävlingar.

Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är man hemma i sverige igen. Får inte njuta av det trevliga sällskapet i Udonthani. Golfen från mig var mindre bra.

TACK LADS

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...