Jump to content
IGNORERAD

Vill er thaidam klippa sitt hår kort?


Herr Chang

Vill er thaidam klippa sitt hår kort?  

102 röster

  1. 1. Vill er thaidam klippa sitt hår kort?

    • Nej
      43
    • Hon funderar på det
      16
    • Hon vill, men jag vill inte
      18
    • Ja
      3
    • Redan gjort
      22


Recommended Posts

Joints!

"Hur kan du vara så säker."

Joo då, ett vackert långt hår och särskilt svart thai

de e nåt annat än en kort flat-frisyr  :yes:

Phuket18.5  :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    9

  • Franco

    6

  • Herr Chang

    5

  • Nonki

    5

Mest aktiva i denna tråd

Det är nog inte så många som säger emot dig där men jag tycker jämförelsen haltar en aning  :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Fru Singha hade en länge tid pratat om att hon ville klippa sitt vackra långa hår till en kortare och modern frisyr men jag och framför allt hennes dotter har varit väldig tveksam till det. Det löste hon så att hon på de 3 månader hon var utan mig i Thailand för att plantera ris och sköta bevattning på sina åkrar helt enkelt klippte sitt hår utan att tala om det för mig. När hon anlände sedan på Landvetters flygplats hade jag svårt att känna igen henne och hon gav sig inte till känna innan alla resenärer hade passerat utgången. Jag hade börjat bli oroligt när en välkänt röst bakom mig ropade ”Tirak, you not remember me?”. När jag vände mig om såg jag en för mig skenbar ny och mycket vackrare tjej sträcka ut armarna mot mig . ”Welcome to Saaweeden” sa jag och höll gamla fru Singha i armarna, inte lite förvånat över detta praktfulla förvandlingsnummer.

Efter detta kan jag bara ge råden till alla era tjejer att pröva på en ordentlig ansiktslyftning genom att klippa håren. Det är så många nya drag som träder fram i ansiktet som ni aldrig har lagt märke till förut. I synnerhet de sinnliga och kvinnliga dragen förstärks, tvärt emot det som händer hos en farang kvinna. Dessutom kan man ju vara säker att håret växer ut igen i motsats till många av oss själva som tvingas till denna metod förr eller senare av andra skäl.

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Audrey Hepburn var riktigt snygg i sina heydays och hon hade ju en hade ju en kort frisyr.

Mycket riktigt.

Men hon var ännu snyggare i långt hår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hur kan du vara så tvärsäker på det? Har du sett alla tjejer i kort hår?

Märkligt att så många har en sådan konservativ smak. Tänker automatiskt på gamla tanter som alltid hävdar att alla killar ska ha kort hår  :mdr:

Nu hävdar jag ju inte att det inte finns snygga korthåriga tjejer, bara att dom antagligen allihopa skulle ha varit ännu snyggare med långt.

Frågan om jag sett alla tjejer i kort hår tycker jag var lite konstig, kan du å din sida svara på om du sett alla korthåriga tjejer du tycker är snygga med långt hår och vet med dig att kort frisyr helt säkert är snyggare på dessa?

Hur jag kan vara tvärsäker är för att jag är jag och jag vet vad jag gillar. Om andra män tycker som jag är jag inte alls lika tvärsäker på, men det skrev jag aldrig något om.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter detta kan jag bara ge råden till alla era tjejer att pröva på en ordentlig ansiktslyftning genom att klippa håren. Det är så många nya drag som träder fram i ansiktet som ni aldrig har lagt märke till förut. I synnerhet de sinnliga och kvinnliga dragen förstärks, tvärt emot det som händer hos en farang kvinna. Dessutom kan man ju vara säker att håret växer ut igen i motsats till många av oss själva som tvingas till denna metod förr eller senare av andra skäl.

//Singha711

Ett alternativ att visa de vackra dragen (ansikte och hals) är att sätta upp det långa håret på ett snyggt sätt.

Enda nackdelen med långt hår, som jag ser det, är det eviga renset av golbrunnen i duschen.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Vissa tjejers ansiktsform görs sig helt enkelt bäst i kort hår. Medans andra passar bättre i långt. Min fru klippte sig kort i vintras, visst var det fint men jag tycker nog hennes ansiktsform passar bättre i långt hår. Det var dock jag som var drivande i att hon skulle klippa sig kort. Men som sagt, det är ju helt olika beroende på förutsättningarna.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Frågan om jag sett alla tjejer i kort hår tycker jag var lite konstig, kan du å din sida svara på om du sett alla korthåriga tjejer du tycker är snygga med långt hår och vet med dig att kort frisyr helt säkert är snyggare på dessa?

Jag tyckte det var en jättebra fråga eftersom du var så tvärsäker. Jag har aldrig påstått att kortare frisyrer alltid är snyggare. Det är bara något jag tycker ibland. Jag har också en tendens att ändra smak och tycke. Är väldigt flexibel när det gäller sådant så därför blir jag förvånad när andra påstår sig vara orubbliga i sin smak. Därav mitt intresse. Hoppas att det inte uppfattas som någon konstig form av kritik utan istället prov på mina nikke nyfiken gener  ;) .

Om min fru kunde läsa hur mycket jag skrivit i den här tråden skulle hon nog bli sur eftersom jag för det mesta är totalt ointresserad av hennes frisyrfrågor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Den thaländska sångfågeln Jintara är ju riktigt snygg i sin korta skolflickefrisyr. Nu har jag ju inte sett

henne i långt hår. Det är ju möjligt att hon då skulle va ännu snyggare. Hävdar ändå att vissa tjejer

passar bättre i kort medans andra funkar bättre i långt. Förstår dock att många damer av praktiska

själ föredrar att klippa kort. Har själv haft riktigt långt hår så jag vet ;)

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jag tyckte det var en jättebra fråga eftersom du var så tvärsäker. Jag har aldrig påstått att kortare frisyrer alltid är snyggare. Det är bara något jag tycker ibland. Jag har också en tendens att ändra smak och tycke. Är väldigt flexibel när det gäller sådant så därför blir jag förvånad när andra påstår sig vara orubbliga i sin smak. Därav mitt intresse. Hoppas att det inte uppfattas som någon konstig form av kritik utan istället prov på mina nikke nyfiken gener  ;) .

Om min fru kunde läsa hur mycket jag skrivit i den här tråden skulle hon nog bli sur eftersom jag för det mesta är totalt ointresserad av hennes frisyrfrågor.

Saknas ju inte exempel på otroligt vackra kvinnor med kort hår men själv är jag tämligen övertygad om att det jag finner tilltalande hos dessa kvinnor inte beror på det korta håret. Personligen föredrar jag långt hår på tjejer och det är jag tämligen säker på. Med det alltså inte sagt att jag inte skulle ha kunnat vara tillsamman med en korthårig tjej, finns ju andra kvalitéer än håret att också ta hänsyn till. Men smaken är som sagt som baken och att föredra långt hår behöver ju inte gälla alla killar.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är väldigt flexibel. Beroende på vad jag har framför ögonen så föredrar jag just för tillfället antingen långt eller kort hår. :crazy:

mvh. Lars

En tio-årings dumhet är för det mesta starkt begränsad. Något man inte kan säga om oss vuxna. (lånat av Joints)

We are all born ignorant, but one must work hard to remain stupid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Föredrar långt hår, men man vet ju inte om frugan klipper sig kort

det kan bli en positiv överraskning

Mig själv är det frugan som klipper så där får hon avgöra själv hur jag ska se ut ;)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart att min fruga ska ha långt hår,hon passar inte i kort(tycker hon själv)och vad jag tycker skiter hon nog fullkomligt f-n i :mdr: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Till di forumister som förespråkar att kvinnor skall ha långt hår vill jag bara påpeka att det är extra viktigt att di sköter hygienen i samband med toalettbesök.

Dr Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Har aldrig förstått tjusningen med långhåriga kvinnor.

Finns inget sexigare än en söt, kortklippt tjej med fina ansiktsdrag.

Ansiktet försvinner ju ofta med håret. Särskilt di som har lång lugg.

Däremot är långhåriga kvinnor sexiga ifall di sätter upp håret.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Efter detta kan jag bara ge råden till alla era tjejer att pröva på en ordentlig ansiktslyftning genom att klippa håren. Det är så många nya drag som träder fram i ansiktet som ni aldrig har lagt märke till förut. I synnerhet de sinnliga och kvinnliga dragen förstärks, tvärt emot det som händer hos en farang kvinna. Dessutom kan man ju vara säker att håret växer ut igen i motsats till många av oss själva som tvingas till denna metod förr eller senare av andra skäl.

//Singha711

Ett alternativ att visa de vackra dragen (ansikte och hals) är att sätta upp det långa håret på ett snyggt sätt.

Enda nackdelen med långt hår, som jag ser det, är det eviga renset av golbrunnen i duschen.

Helt rätt att en snygg håruppsättning kan få en att nästan tappa andan...

Håret måste inte vara långt. Men om det tar flera år att växa tillbaka känns det lite...

Rens av håravfall. Jotack. Det har man ju varit med om.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Singha711.är du riktigt frisk eller har du blivit mutad av någon J ? Att BTT påstår att en till kvinna född kan vara vacker som kortklippt är på gränsen till skamligt och berättar kanske hans läggning för det vulgära.

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Rospigg!!

Det sexigaste jag kan tänka mig är en mullig, blond kortklippt ryska med stora pattar, tjocka lår och stor häck.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

:D   Ha,ha,ha...du gode herr BTT ( Bara Tusen Tjejer ) skämta med oss Aprillo. Mycket fint skämt. Fick du detta efter att ha rullat ihop uppblåsbara Barbara.

Berätta nu i stället hur underbart rysningarna känns då du sitter och trånar efter thailändskan som vickande går förbi med håret hängande ända ned till midjan. :mdr:

Träbordsprofet

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Singha711.är du riktigt frisk eller har du blivit mutad av någon J ?

... cut .

Nej då, visst är det snyggt med långt hår också.

Jag trodde ju så innan jag själv såg med egna ögon vilket lyft det blev med några enkla klipp här och där.

Men jag kom att tänka på alla de jättestora vindmaskiner som brukar stå runt de snygga långhåriga modelltjejerna men som inte syns i själva bilden. Du kan ju tänka dig att det inte är precis hälsosamt att släpa med sig alla dessa monstruösa apparater som fru Singha hade innan hon klippte sig och som på våra resor behövde fraktas runt mellan de många hotellrum och bungalows. Inte att förglömma hur mycket ström som de drog i klimat- och finanskrisens dagar.

Också vill jag påpeka de långa väntetider som man nödgades uthärda, så till den milda graden att många påtänkta aktiviteter helt enkel fick strykas eller förflyttas med ibland timmar eftersom håret inte hade hunnit torka. Visst finns det ”Beauty shop” men släppte man fru Singha dit så tog det ännu längre samt att pengarna för frisörskan var borta.

Då tycker jag att jag i det närmaste har fått ett nytt liv och jag känner mig närmast nyfrälst efter fru Singha har klippt håret.

HALLELUJA OCH AMEN!

//Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

i mitt förhållande så är det inte tillåtet med långt eller kort hår det skall vara nyrakat

phoom mee chob moy yuu aharn

jannegbg

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Kort hår är inne och är dessutom både gulligt och skitsnyggt på thaidamerna.

Långt hår är mera för de lite äldre damerna som inte följer med i modet.

Fram för kort hår på thaidamerna, det är fräscht och bara SÅ läckert!!

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bäste herr Rospigg!!

Det sexigaste jag kan tänka mig är en mullig, blond kortklippt ryska med stora pattar, tjocka lår och stor häck.

BTT

Det sexigaste jag kan tänka mig är en smal, svarthårig kortklippt thailändska med små pattar, smala lår och liten häck...

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej

Kort hår är inne och är dessutom både gulligt och skitsnyggt på thaidamerna.

Långt hår är mera för de lite äldre damerna som inte följer med i modet.

Fram för kort hår på thaidamerna, det är fräscht och bara SÅ läckert!!

MVH Nonki

Jasså, nytt mode? Låter trevligt. Roligt att inte alla har samma hårstil.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jasså, nytt mode? Låter trevligt. Roligt att inte alla har samma hårstil.

Inte helt nytt, Joints. Det började för ett par år sedan..

MVH Nonki

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...