Jump to content
IGNORERAD

Vill er thaidam klippa sitt hår kort?


Herr Chang

Vill er thaidam klippa sitt hår kort?  

102 röster

  1. 1. Vill er thaidam klippa sitt hår kort?

    • Nej
      43
    • Hon funderar på det
      16
    • Hon vill, men jag vill inte
      18
    • Ja
      3
    • Redan gjort
      22


Recommended Posts

Inspirerad av P3s inlägg om skolflickors korta hår skulle jag vilja fråga om era thaidamer känt lusten att klippa av sitt fina långa hår? Fru Chang har uppenbarligen varit frestad en längre tid. Det pinsamma är att hon nästan ber mig om lov att göra det... Jag säger att jag gillar hennes långa hår, och sen blir det visst inte mer med det.

Men någon dag gör hon nog det ;-) Och det kan säkert se fint ut... men jag kommer nog ändå ha en liten klump i magen.

Tilläggas ska att fru Changs främsta skäl till denna drastiska handling är att det är ganska ansträngande att ofta behöva tvätta detta långa hår. Åtminstone i Sverige, i Thailand är det ju bara att gå till närmaste skönhetssalong och få det gjort ganska billigt.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 91
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    9

  • Franco

    6

  • Herr Chang

    5

  • Nonki

    5

Mest aktiva i denna tråd

Svarade redan gjort... Luck (frun) frågade mig flera gånger och jag svarade som du, HC. Men en dag kom hon hem med kort hår och såg riktigt frågande ut, minen var nästan på gränsen till gråtfärdig.

Jag sa att det såg riktigt bra ut, och minen/kroppsspråket ändrades ifrån detta nervvrak till det största leendet man kan tänka sig på en sekund.

Men nuförtiden ställer hon ibland tvärtom-frågan... 'Vill du att jag ska ha långt hår?' Vilket är aningens svårare att åstadkomma med 20 minuter hos frissan. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Vi har gått igenom detta också och hon har numera halvlångt hår, hon ville ha kortare men det blev en kompromiss.

Hon tyckte också att det långa håret var jobbigt att sköta.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kort hår är sexigt.

Hur ofta har man inte dreglat över dessa goingar i kort hår och tätt åtsittande skoluniform.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon vill, men jag vill inte

Det blev mitt svar!  ;)

Sambon har frågat mig några gånger tidigare...

.och jag har svarat henne vad jag tycker.

Självklart gör hon som hon vill..men en dag så

kommer nog överraskningen.  :yes:

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hon ville men inte jag

Så halvkort blev det

Nu vill hon ha långt igen så det läggs ut penningar på hårförlängningar titt som tätt

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Hon hade det forut men nu i efterhand nar hon kollar pa gamla bilder sa fattar hon inte hur hon tankte :)

Appropa, sa var jag grymt fascinerade av hennes langa har nar vi forst traffades. Efter en tids dejtande sa befann jag mig plotslig i en situation dar jag hade en knippe har i handen och fattade nada. Det tog ett tag innan polletten trillade ner och jag hann avfarda bade min egen handgriplighet och eventuell stralbehandlig som forklaringar och forstod att hon hade harforlangning. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker hon ska snagga håret, skulle se kul ut tycker jag. Förstår inte riktigt fascinationen många har för thailändskor med långt rakt hår. Fast det matchar ju universitetsuniformen ganska bra, det håller jag med om.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min thaitjej vill klippa sig kort, men här hemma är det jag som bestämmer så det blir inget med den saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant fråga (alltså ämnet i denna tråd). Jag har fått frågan några men inte tagit den på allvar, vilket jag tydligen skulle ha gjort.

/GSt

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Quote

Min thaitjej vill klippa sig kort, men här hemma är det jag som bestämmer så det blir inget med den saken.

Bra att du klargor vem det ar som bestammer sa ingen misstar dig for en liberal jamstalldhetsforesprakare som tror pa individens frihet att bestamma over den egna kroppen.

Far hon valja sina klader sjalv eller har du veto dar ocksa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Min thaitjej vill klippa sig kort, men här hemma är det jag som bestämmer så det blir inget med den saken.

Du är rolig du!  :D   Önsketänkande?

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

frugan vill det men jag vill inte ,så det e nu halvlångt

sen lilltjejen vill ha kort också ,før det gør så ont å börsta men hon ska ha långt ...

Hoggarn som gillar maten på kalimera på linnegatan i gbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej det tror jag inte!

Hade hon viljat göra det så!

Hade hon gjort det även om jag inte gillar det!

Hennes val.

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

:preved: Hej

Svaret ( Han som säger hemma bestämer jag!) påmonner om en gammal Fridolf Rudin Vem bestämer hoss er? Jag! Vad bestämmer du om Sveriges politik mot utlandet Om vi ska stöda Finland mot Ryssland ( Vintertkriget) m.m. Jasså vad bestämer då frugan Hon bestämer om min lön vad vi ska äta och göra och sådana inte viktiga saker!

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte så att alla damer, oavsett ursprung vill klippa sig kort... Om de redan har långt hår vill säga.

Gräset är grönare på andra sidan som Indianerna sa.

Men själv kan jag bara konstatera att alla tjejer är snyggare i långt hår.

De kan vara snygga i kort också, men de skulle vara ännu snyggare i långt. End of story.

Det har jag berättat för tjejen också, så hon har lagt planerna på hyllan. Men snart se hon väl nån fotomodell eller filmstjärna i kort hår igen, så det är bara förklara ännu en gång.

Tjejer har ju i allmänhet tycker jag, lite svårt att skilja på sig själva och fotomodeller/filmstjärnor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker många damer med långt hur vill klippa sig ”kort”, men när de väl har gjort det så blir det ett himla tandagnisslande och gnäll över sin nya hårlängd och hur mycket de ångrar sig…

Själv så föredrar jag kort hår på damen, dvs riktigt kort, typ som Hale Barry, snacka om snyggt hår ;-) 

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Bra att du klargor vem det ar som bestammer sa ingen misstar dig for en liberal jamstalldhetsforesprakare som tror pa individens frihet att bestamma over den egna kroppen.

Far hon valja sina klader sjalv eller har du veto dar ocksa?

Självklart bestämmer jag i hemmet även över saker som gäller min fru kläder,vänner, utseende,vikt, jobb mm. Ville jag ha ett jämnstält förhållande hade jag varit med en vanlig svensk kvinna istället, varför ska jag ha ett jämnställt förhållande med en thai? Då kan man lika gärna ha en vanlig svensk familj.

Link to comment
Dela på andra sajter

dom flesta gör sig bätre i lång eller halv långt hår sen finns det vissa kvinnor som faktiskt gör sig bätre i kort/rakat men dom är få som verkligen klär sig i kort snaggat hår.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej, frugan skulle inte komma på tanken att fråga mig om dylika saker men sist jag var hos frisören så bestämde hon att jag skulle ha kort hår och så blev det till min stora förtret.

Fd hårdrockaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Men själv kan jag bara konstatera att alla tjejer är snyggare i långt hår.

Lite väl dogmatiskt tycker jag. Kurviga mulatter klär sig väldigt bra i kort hår.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Självklart bestämmer jag i hemmet även över saker som gäller min fru kläder,vänner, utseende,vikt, jobb mm. Ville jag ha ett jämnstält förhållande hade jag varit med en vanlig svensk kvinna istället, varför ska jag ha ett jämnställt förhållande med en thai? Då kan man lika gärna ha en vanlig svensk familj.

Jag håller helt med dig Nilsson, varför ska man ha ett jämnställt förhållande med en thai? då e det ju bättre med en svensk kvinna, pratar svenska perfekt och är helt anpassad till våran kultur.Sen vet jag inte vad du menar med at du bestämmer vikten?

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Kurviga mulatter klär sig väldigt bra i kort hår.

Absolut... men ännu bättre i långt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...