ye Inlagd Juli 15, 2009 Dela Inlagd Juli 15, 2009 Hej, en kompis till min fru har råkat illa ut och och behöver lite råd. hon var gift med en idi*t men har skilt sig men är tvungen att bo kvar. hennes UT går ut i oktober så hon måste åka tillbaka till Thailand men då hon inte har något jobb har hon knappt pengar till mat och absolut inte till biljetten hem. hennes fd har ringt till migrationsverket och sakt att han inte garanterar henne längre dom svarade tydligen att han inte behöver hjäpa henne alls, iallafall sa han så. Alltså vad kan hon göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Juli 15, 2009 Dela Inlagd Juli 15, 2009 Hon kan kontakta socialen så hjälper de henne. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
flugskit Inlagd Juli 15, 2009 Dela Inlagd Juli 15, 2009 >hon var gift med en id**t men har skilt sig En fundering. Tog han alla pengar och boedne vid bodelningen? Och normalt tar väl det 6 månader om den ena parten sätter sig på tvären vid skilsmässa. Och tills tingsrättens dom är klar angående skilsmässan så garanterar han henne vare sig han vill eller inte (hans pengar är hennes pengar) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Juli 15, 2009 Dela Inlagd Juli 15, 2009 Kanske nått värt att läsa. http://www.privataaf...ad-vid-skilsma/ Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ye Inlagd Juli 15, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 15, 2009 han har supit upp pengarna och blivit av med jobbet. socialen gör inget då hon inte är svensk medborgare Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ye Inlagd Juli 15, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 15, 2009 vet inte om dom kanske hade något skrivit eller något sånt, ska kolla. hon kan ha blivit lurad att skriva på papperen. vi kände inte henne vid skillsmässan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ban99arne Inlagd Juli 15, 2009 Dela Inlagd Juli 15, 2009 Hon är här väl på UT och då omfattas man av av de sociala säkerhetsnätet tex subventionerad sjukvård och dylikt. Kanske tycker socialen att hon bör åka hem men tills dess så borde de väl ställa upp med hjälp. Annars så finns det ju kvinnojourer alt thailändska ambassaden, tyvärr så kanske man blir återbetalningsskyldig om ambassaden står för biljett. Mitt tips är att kontakta en kvinnojour, de borde ju kunna hjälpa till i kontakter med svenska myndigheter typ socialen. MVH/BanArne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Thairobban Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Vi har hjälpt en thaitjej som har råkat illa ut, hon träffadeen kille i Thailand, och han bjöd in henne till Sverige nu i början av sommaren. hon dök upp med ett turist visa och en biljett hem i slutet av augusti, tyvärr visade det sig att han var gift och ville ha lite extra kul när frugan var bortrest, han kastade ut heen efter en vecka, satte henne på tåget till Stockholm med 500:- tjejen hade ingenstans att ta vägen. Tur så hade hon träffat en av mina anställda på flyget till Svedala och hade sparat hennes mobilnummer. Nu bor hon hemma hos henne och tjänar några hundralappar på att klippa folk. Man blir så dj.a förbannad när man får reda på sånt här, nu planerar mina anställda att ringa upp id..ens fru, för att få sin hämnd för en medsyster från Thailand Thairobban Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Isan Lover Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Hej Bästa hjälpen får hon hos kvinnojouren dom är vana med sånt här. Och dom hjälper även till med kontakter till andra myndigheter. Så kontakta dom snarast, dom vet precis hur hon ska göra och vilka rättigheter hon har. Ordnar även bostad tillfälligt så hon slipper träffa mannen. Mvh Isan Lover Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magrood Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Tråkigt... Kvinnojouren ger mycket bra hjälp, tycker jag. De som väljer att jobba där verkar har hjärtat för det. Hoppas det löser sig för henne. Mvh Magrood "Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ye Inlagd Juli 16, 2009 Trådstartare Dela Inlagd Juli 16, 2009 tack för alla svar. vi ska förmedla alla råd vi fått och sen får vi se. tack igen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
honken Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 QuoteVi har hjälpt en thaitjej som har råkat illa ut, hon träffadeen kille i Thailand, och han bjöd in henne till Sverige nu i början av sommaren. hon dök upp med ett turist visa och en biljett hem i slutet av augusti, tyvärr visade det sig att han var gift och ville ha lite extra kul när frugan var bortrest, han kastade ut heen efter en vecka, satte henne på tåget till Stockholm med 500:- tjejen hade ingenstans att ta vägen. Tur så hade hon träffat en av mina anställda på flyget till Svedala och hade sparat hennes mobilnummer. Nu bor hon hemma hos henne och tjänar några hundralappar på att klippa folk. Man blir så dj.a förbannad när man får reda på sånt här, nu planerar mina anställda att ringa upp id..ens fru, för att få sin hämnd för en medsyster från Thailand Thairobban Fy fan vilken gris. De där va nog det taskigaste jag hört, så gör man bara inte. En person som han borde åka på en massa stryk. Hängas upp i hälsenorna på torget, inte ska man leka med folk på ett sådant sätt. Snacka om att krossa en själ helt i onödan. Såklart hämnden skall utföras, fick hon lida pinn ska han lida mer! Kan också ringa för att spä ut. Same same, but different! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magnus-Chumphae Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 VAr de gifta i Sverige så måste en skilsmässa registreras hos tingsrätten där finns pappren avseende bodelningen med kolla med aktuell tingsrätt. mvh Magnus-Chumphae Magnus-Chumphae Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bob Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Stämmer det som sägs så skall han självklart ha käftsmällar, men det skulle ändå vara intressant att höra hans version….. Ha det gubbs Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
swedenfarang Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Det var nog i särklass bland det värsta jag har hört. Det gör riktigt ont i mig. Stackars tjej! Fy fan! Men som sagt, den enes version behöver inte alltid vara sann. Men troligen är det så i detta fall. Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mantra Inlagd Juli 16, 2009 Dela Inlagd Juli 16, 2009 Tycker det är för jävligt att att en kille gör på det sättet. Kick his nuts girl and demand what is regely urs. Mantra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mats Inlagd Januari 18, 2010 Dela Inlagd Januari 18, 2010 Hur Har detta tragiska drama förlupit??? någon rättvisa i landet måste det finnas eller ? /Mats Mats Och Duen (Chumpon Buri) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
thaikonsult Inlagd Januari 18, 2010 Dela Inlagd Januari 18, 2010 Du som har uppehållstillstånd och du som är medborgare i EU eller EES och är anställd i Sverige eller aktivt söker arbete här, och anses ha en verklig möjlighet att få ett jobb, har samma rättigheter att få ekonomiskt bistånd som svenska medborgare. Du som söker asyl eller uppehållstillstånd och bor hos dina anhöriga här i Sverige kan få din dagersättning från Migrationsverket utbetald genom kommunens försorg. Studerande, pensionärer, turister och andra tillfälliga besökare kan också i vissa fall ha rätt till ekonomiskt bistånd på samma grunder som svenska medborgare. Ovanstående enligt Socialstyrelsen. Mvh Thaikonsult http://www.thaikonsult.se hjälper till med ansökningshandlingar för visum, besöksförlängningar, uppehållstillstånd, arbetstillstånd, studietillstånd, medborgarskap, överklaganden och civilrättsliga ärenden. Thaikonsult är även registrerat ombud hos Migrationsverket. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sabura Inlagd Januari 18, 2010 Dela Inlagd Januari 18, 2010 (ändrad) Vi har hjälpt en thaitjej som har råkat illa ut, hon träffadeen kille i Thailand, och han bjöd in henne till Sverige nu i början av sommaren. hon dök upp med ett turist visa och en biljett hem i slutet av augusti, tyvärr visade det sig att han var gift och ville ha lite extra kul när frugan var bortrest, han kastade ut heen efter en vecka, satte henne på tåget till Stockholm med 500:- tjejen hade ingenstans att ta vägen. Tur så hade hon träffat en av mina anställda på flyget till Svedala och hade sparat hennes mobilnummer. Nu bor hon hemma hos henne och tjänar några hundralappar på att klippa folk. Man blir så dj.a förbannad när man får reda på sånt här, nu planerar mina anställda att ringa upp id..ens fru, för att få sin hämnd för en medsyster från Thailand Thairobban Man blir så nedstämd och förbannad av att läsa utnyttjandet från vissa män. Jag tycker verkligen de ska berätta för hans fru. Sedan gör det faktiskt detsamma om killen har en annan version. Man utnyttjar inte på det sättet och sedan sätter henne på ett tåg till Stockholm med 500kr på fickan. Så gör bara svin.. Ändrades Januari 18, 2010 av Stefan66 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
korp Inlagd Januari 18, 2010 Dela Inlagd Januari 18, 2010 Du som har uppehållstillstånd och du som är medborgare i EU eller EES och är anställd i Sverige eller aktivt söker arbete här, och anses ha en verklig möjlighet att få ett jobb, har samma rättigheter att få ekonomiskt bistånd som svenska medborgare. Du som söker asyl eller uppehållstillstånd och bor hos dina anhöriga här i Sverige kan få din dagersättning från Migrationsverket utbetald genom kommunens försorg. Studerande, pensionärer, turister och andra tillfälliga besökare kan också i vissa fall ha rätt till ekonomiskt bistånd på samma grunder som svenska medborgare. Ovanstående enligt Socialstyrelsen. Mvh Thaikonsult Detta är ju inte speciellt specifikt och lämnar mycket till kommunerna själva att tolka, jag misstänker starkt att denna kvinna inte kan räkna med hjälp från socialtjänsten, möjligen om det är barn med i bilden eller misshandel. Hemskt läge för henne...stackare #BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.# Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu