Jump to content
IGNORERAD

Hur förlänga försäkring


Snucke

Recommended Posts

Hej.

Min tjej ska förlänga sitt besöksvisa med 3 månader och jag undrar då vad som gäller för försäkringen?

Hon köpte försäkringen i samma byggnad som ambassaden ligger i. Ska man bara kontakta dom och göra en förlängning(hur görs betalningen då?)

Eller det kanske är bättre att köpa ny försäkringen av Europeiska i Sverige? Det är förmodligen smidigast men också dyrast.Tacksam för tips om hur ni har gjort och villka priser som gäller!

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej.

Är inte helt säker på att Europeiska vill teckna försäkring till personer som redan befinner sig i landet.

Men ring och hör med dem.

Lycka till

BanArne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta och täkna en ny i Europeiska det är enklast och lnte särskilt dyrt!!

Ta fram deras hemsida på privat finner du.

Besök från utlandet ring dom och beställ

Från den dagen den gamla går ut!!

Allså en dags överlappning!!!!

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej.

Är inte helt säker på att Europeiska vill teckna försäkring till personer som redan befinner sig i landet.

Men ring och hör med dem.

Lycka till

BanArne

Inga problem det fixar sig

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

Jag förlängde min älsklings försäkring när hon varit här tre månader, inga problem.

Hälsningar

Hans G

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Villka priser som gäller!

Hallå Snucke!

Typ 1700 SEK för 3 månader med Europeiska!  :yes:

Kontakta dom innan den gamla försekringen tar slut, då är det OK!

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för era svar. Men är det ingen som har förlängt med den försäkringen  som man har med det Thailändska bolaget och hur man går tillväga då?. Även om det är ett bra pris 1700 med Europeiska så är ju den som hon tecknade i Thailand ganska mycket billigare där betalade vi ca 2700 Baht för dom första 3 mån hon var här.

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack för era svar. Men är det ingen som har förlängt med den försäkringen  som man har med det Thailändska bolaget och hur man går tillväga då?. Även om det är ett bra pris 1700 med Europeiska så är ju den som hon tecknade i Thailand ganska mycket billigare där betalade vi ca 2700 Baht för dom första 3 mån hon var här.

Snucke

Nej det är för jobbit och en dålig försäkring vid skada!

Du/Ni får betala allt och via kvitto få pengar i Thailand!!!

För ca: 1700kr betaler du/ni bara självrisken på sjukhuset/vårdcentralen !! 

pigge01

Dyslektiker är på Svenska Ordblind.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk på att europeiska har 14 dagars karens,teckna ny 14 dagar innan den thailändska gått ut. mvh Fenom

Link to comment
Dela på andra sajter

Tjejens Thaiförsk. gick ut 1:sta juli och vi ringde samma dag till Gouda. Inga problem. Hon hade försäkring from Thai men dom kunde inte ge mer än 90 dagar per resa.

Det är lättare att hitta ressällskap än att bli av med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Går att förlänga med Mondial,kostar ca,5200 bath för 3 mån.Du får ringa deras kontor i Bangkok,tänk på tidsskillnaden.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Går att förlänga med Mondial,kostar ca,5200 bath för 3 mån.Du får ringa deras kontor i Bangkok,tänk på tidsskillnaden.Mvh Måne

Tjena Måne!

Den erfarenheten delar inte jag. Vi fick teckna via Europeiska eftersom Mondial bara försäkrade från Thailand. Vi ringde och fråga men svaret var negativt. Hur gjorde du då? Någon fler som har lyckats?

/Beck

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjena Måne!

Den erfarenheten delar inte jag. Vi fick teckna via Europeiska eftersom Mondial bara försäkrade från Thailand. Vi ringde och fråga men svaret var negativt. Hur gjorde du då? Någon fler som har lyckats?

/Beck

Samma erfarenhet här..Gick ej att betala med svenskt visa,thaivisa eller via faktura..men om någon släkting hade orkat åka 8h enkel väg och betala kontant så hade det funkat,jag valde europeiska...

Link to comment
Dela på andra sajter

Och om Mondial dessutom kostar 5200 Baht vilket blir  ca 1250 kr så blir ju skillnaden mot Europeiska inte så stor. så då är det enklast att ta en på hemmaplan.

Förresten vad är Gouda för bolag?

Anyway tack så mycket för alla bra svar!

Snucke :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tjejens Thaiförsk. gick ut 1:sta juli och vi ringde samma dag till Gouda. Inga problem. Hon hade försäkring from Thai men dom kunde inte ge mer än 90 dagar per resa.

Tung Vad pröjsade ni för försäkringen från Gouda?

Snucke

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag funderar också på Europeiska nu då...

Var på Mig igår och ansökte om 3 månaders UT för besök.

Försäkringen som gumman har nu är Thai Health Insurance, som inköptes i BKK, samma hus som ambassaden.

Den kostade 2500 baht.

Täcker;

1000 baht - Cash benefit during hospital confinement (per day)

1'500'000 baht - Med. expenses for each injury

1'000'000 baht - Loss of life, sight or total permanent disability

50'000 USD - Int'l SOS service/evacuation.

Sen har jag 3 sidor villkor på Thai, så det är lite knepigt att förstå exakt vad som gäller i en situation.

Skall kontakta Europeiska nu.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ringde Mondial i Bangkok,de faxade inbetalningskort med betaluppgifter,betalade genom banken,KLART  :crazy: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...