Arnold Layne 57,331 Posted January 24 Author Share Posted January 24 29 minuter sedan, skrev Kötthandlarn: Å nu hittade jag skivan jag letade efter..... 1988 var jag på en otroligt bra spelning i Scandinavium med Europe och de hade ett förband för första gången och man är väl inte helt såld på förband, men denna gången var det annorlunda och ha lett till en livslång kärlek.... DARE, som bildades av Darren Wharton, som har spelat med bl.a. Thin Lizzy å Philip Lynott..... En underbar blandning av lätt melodisk hårdrock tillsammans med inslag av folkmusik, som får en att känna att man står uppe på ett berg i de skotska högländerna...... Detta utvecklades ännu mer under kommande skivor..... Ja den är bra...så bra att jag har den i två exemplar 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Kötthandlarn 102,601 Posted January 24 Share Posted January 24 13 minuter sedan, skrev Arnold Layne: Ja den är bra...så bra att jag har den i två exemplar Å jag tycker skivorna bara blev bättre och bättre när det gäller deras influenser från skotsk folkmusik...... 1 Quote Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 25 Author Share Posted January 25 Rullar igång med några gamla Yes godingar. 4 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 25 Author Share Posted January 25 Och så musik från det svängiga 80-talet. 3 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 25 Author Share Posted January 25 Bra röst han har den där australiensiska Jimmy Barnes. 2 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Kötthandlarn 102,601 Posted January 25 Share Posted January 25 (edited) 2 timmar sedan, skrev Arnold Layne: Och så musik från det svängiga 80-talet. Fantastiskt bra band...... "Just around the corner" är ju en sådan där låt som på ngt sätt definierade mitt 80-tal..... Edited January 25 by Kötthandlarn 1 Quote Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre! Livet är bara ett väntrum på döden! Det är aldrig försent att ge upp! Ett försök är det första steget till ett misslyckande! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 26 Author Share Posted January 26 Nick Mason...trummisen i Pink Floyd...en platta som inte ens påminner om Floyd....utan här har han kastat sig in i jazzrocken. 3 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 26 Author Share Posted January 26 Dom var rätt så mysiga att lyssna på dom där Earth Wind & Fire. 3 2 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 27 Author Share Posted January 27 Kristet hårdrocksband från Chicago vid namn Rez Band...med inslag av blues. 3 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,991 Posted January 27 Share Posted January 27 Gary Moore elgurun gnisslar loss på en live skiva. Såg han på Sweden Rock och ett tag efter det dog han. Såg han i Globen oxå. 5 2 Quote Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 27 Author Share Posted January 27 1 timme sedan, skrev Peolito: Gary Moore elgurun gnisslar loss på en live skiva. Såg han på Sweden Rock och ett tag efter det dog han. Såg han i Globen oxå. Såg denne fantom på Sjöhistoriska 1990. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 27 Author Share Posted January 27 Ja...i vilket fack ska man stoppa den här i då...kul blandning mellan countryrock och psykedeliskt. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 27 Author Share Posted January 27 Ett band som började med mycket gitarrer men som mer övergick till synthbaserad musik. 5 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
edvardpop 28,481 Posted January 27 Share Posted January 27 1 timme sedan, skrev Arnold Layne: Ett band som började med mycket gitarrer men som mer övergick till synthbaserad musik. Lade in den plattan här i september såg jag men förståeligt att det dyker upp en och annan dubblett i en tråd så lång som denna Var även en massa synthar på skivan som kom året innan(1981), New Traditionalists. "Beautiful World" måste vara en av mina absoluta favoritlåtar med det bandet. Var gång när man tänker att världen inte är mycket mer än ett stort jävla skithål(speciellt i dessa tider) funkar den låten utomordentligt och det känns lite bättre. Om "Beautiful World" står bla följande på Songfacts: "Don't let this one fool you. Most of this song is about how wonderful the world is, a "sweet romantic place with beautiful people everywhere." But at the end, it turns around with the line, "But not for me."Jerry Casale of Devo: "We wanted to get everybody into a mood where people thought Devo was saying the world was really nice and saying the world was beautiful, then it turns out to be one man's opinion, which is mine, which is, while the world could be beautiful, it's not for me because of what I'm seeing." 5 2 Quote ”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?" Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 27 Author Share Posted January 27 1973 släppte dom här sköna killarna sin debutplatta. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
edvardpop 28,481 Posted January 27 Share Posted January 27 Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb 3 3 Quote ”Vi vill vara bandet som, om vi flyttade in i huset bredvid ditt, skulle döda din gräsmatta” - Lemmy Kilmister Doktorn, med finsk brytning: "Var det en inhemsk tjej eller var hon bara hemsk?" Link to post
Peolito 79,991 Posted January 28 Share Posted January 28 U2. Inte helsåld på bandet men gillar bl.a denna skiva. 4 Quote Link to post
John Khonken 17,640 Posted January 28 Share Posted January 28 12 timmar sedan, skrev edvardpop: Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb Vilken låt det är. Den är så grym 1 Quote Link to post
Peolito 79,991 Posted January 28 Share Posted January 28 13 timmar sedan, skrev edvardpop: Born Sandy Devotional från 86 borde räknas till en av de stora plattorna under 80-talet. The Triffids sålde väl kanske inte så mycket skivor men här fick dem till det ordentligt. Att David McComb som begåvats med en av de starkaste rockrösterna jag hört fanns med i bandet gjorde förstås sitt till. Hela plattan är bra men några låtar sticker ut lite extra tex "Stolen property" och "Wide open road" som väl blev en mindre hit då det begav sig. Rip David McComb Dom minns jag inte. Lyssnar på skivan nu. Bra skit. 1 Quote Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 28 Author Share Posted January 28 1 timme sedan, skrev Peolito: U2. Inte helsåld på bandet men gillar bl.a denna skiva. Inte jag heller...räcker typ att ha en Best Of-skiva med dom. 1 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,991 Posted January 28 Share Posted January 28 24 minuter sedan, skrev Peolito: Först kom jag inte ihåg bandet. Men efter ett tag så gör jag det. Australiensare om jag minns rätt. Quote Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 28 Author Share Posted January 28 Kör en George...för övrigt den sista han gjorde medans han levde. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Arnold Layne 57,331 Posted January 28 Author Share Posted January 28 Done With Mirrors...en Aerosmith-platta i Aerosmith-tråden ...betyget blir godkänt. 2 1 Quote If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj ! Link to post
Peolito 79,991 Posted January 29 Share Posted January 29 Strängen som var gitarrist i Hellacopters släppte denna soloskiva för ett par år sedan. Trevlig rock. Tyvärr gick han bort för några år sedan. Om jag inte minns fel släpptes skivan efter hans dödsfall. 3 1 Quote Link to post
Peolito 79,991 Posted January 29 Share Posted January 29 Fredagen fortsätter med Sators höjdar rockalbum från -92 3 Quote Link to post
Recommended Posts