Jump to content
Arnold Layne

Aerosmith

Recommended Posts

Arnold Layne

Nu tycker jag att vi börjar diskutera mera musik här...och jag börjar med att lufta mina åsikter om Aerosmith...dom har aldrig varit några större favoriter...men det är två plattor som jag tycker sticker ut lite extra och det är denna och Toys In The Attic som är lite mera bluesig  !!!

20200112_080547.jpg

Edited by Arnold Layne
  • Ge karma 9

Naam jai

yes men även ...

image.png.aa9418feb9727c2b977a2812e7875075.png

• Ge karma 9

Tong jai
54 minuter sedan, skrev Naam jai:

yes men även ...

image.png.aa9418feb9727c2b977a2812e7875075.png

Jag spelade sönder The eagle has landed vinylen.

• Ge karma 2
  • Fint 2

Peolito

Dom gjorde en bra konsert på Sweden Rock för några år sedan. Svårt att tro att sångaren är runt 70 bast.

Skickat från min iPhone med Tapatalk

• Ge karma 2

Arnold Layne

Rod Stewart började bra och jag hängde med honom till slutet av 70-talet...men sedan började jag tappa greppet om honom 

20200112_161006.jpg

• Ge karma 5

Arnold Layne
2 timmar sedan, skrev Peolito:

Dom gjorde en bra konsert på Sweden Rock för några år sedan. Svårt att tro att sångaren är runt 70 bast.

Jag såg dom när dom var på sin Pump-turne ...men då var dom inte i högform ... vi var fyra polare och jag var den enda som stod ut ända till slutet på konserten

• Ge karma 2

edvardpop
2 timmar sedan, skrev Peolito:

71 bast tydligen.... Här med flickvän som är drygt 40 år yngre. Går nog åt en del potenshöjande medel där😀😉

steven-tyler-and-girlfriend-aimee-preston-share-a-sweet-smooch-at-grammy-viewing-party-28.thumb.jpg.eeecc08ae60eefe2ec4f3f5b421cd3cd.jpg

• Ge karma 6
  • Haha 3

Arnold Layne

Går igång på ett gäng som gjorde riktigt bra bluesrock fram till slutet av 70-talet då det började bli lite för smörigt...men dock gjorde dom några schyssta låtar efter det 

20200113_073802.jpg

• Ge karma 2
  • Fint 3

Arnold Layne

GTR var ett projekt som startades av gitarristerna Steve Hackett (Genesis) och Steve Howe (Yes)...ett projekt som inte varade länge...två supergitarrister som inte kom överens om vilken som skulle vara frontfigur 

20200114_050229.jpg

• Ge karma 8
  • Fint 1

Arnold Layne

Yes kom in ganska så tidigt i mitt musikliv för att jag alltid haft en förkärlek till den progressiva rocken...tycker dom har varit spännande och lyssna på åren igenom....och största tjusningen med Yes är att mig veterligen finns det inga andra grupper som variera från sådana riktigt härliga symfonislingor till gigantiska bottennapp 

20200114_180446.jpg

• Ge karma 9

Kötthandlarn
2 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Hm....så var de det här med 80-talet...mycket hanlade om synthare och pudelrockare...allt lät i princip likadant....nu när man lyssnar nu väcks det en rad minnen till liv...till exempel när man var uppe på dansgolvet och klämde på kärringarna till låten Forever Young  :)

20200114_184229.jpg

Kanske en av de bästa skivorna jag har i min samling............

Alphaville, tillsammans med A-ha och Depeche Mode utvecklade "synthen" till ngt helt fantastiskt som jag inte hade ngt intresse för innan.......

Edited by Kötthandlarn
  • Ge karma 2