Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Arnold Layne
On 2020-05-16 at 11:42, skrev ragson:

Denna killen var väl i samma stil, just denna plattan var en klockren mix av hans bästa.

 

image.png.8c7e5e94c04d35b9028cbe1380688740.png

Ja....jag vill minnas att jag hade en skiva med honom  :)

20200517_141000.jpg

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Brian Johnson bakom micken i AC/DC vet jag att en har lite åsikter om här så jag rullar över bollen till honom  :D

 

20200517_144937.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra band minst sagt .. öppningsspåret

"Whole Lotta shakin goin on" grymt 🎸

IMG_20200517_161434251.thumb.jpg.05f04c57f29fd7b67a68e278e581a22b.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

stefan5300
2 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Brian Johnson bakom micken i AC/DC vet jag att en har lite åsikter om här så jag rullar över bollen till honom  :D

 

20200517_144937.jpg

Inga större fel med Brian som sångare i AC/DC men låtarna som Bon Scott sjöng klarar han inte av lika bra, så de så😁🤘🤘

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
1 timme sedan, skrev Naam jai:

Bra band minst sagt .. öppningsspåret

"Whole Lotta shakin goin on" grymt 🎸

IMG_20200517_161434251.thumb.jpg.05f04c57f29fd7b67a68e278e581a22b.jpg

Bra tyngd i deras musik ... synd att det blev så få plattor med Felix Pappalardi.

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortfarande kung i sin hemstad Fremantle... han står staty på torget bl.a.

IMGP0155.thumb.JPG.c0651d550ebfd171a4655fa8a78f6978.JPG

 

IMGP0148.thumb.JPG.ca760b688db81c7b3d9266103300a0ca.JPG

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Ett ihopplockat bluesgäng från Sverige som spelade in en live-platta på Engelen i Stockholm 1983 .

 

20200518_044339.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamla polarna Steve Marriot och Ronnie Lane gjorde ett par plattor ihop som är småtrevliga.

 

bild.thumb.png.1b9291d311b7915b0ce6c0efa4a8ed43.png

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.91c1a1e221f4c5fec40072171447d337.png5705?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
37 minuter sedan, skrev audirs2:

image.png.91c1a1e221f4c5fec40072171447d337.png5705?

Nix...inte med på den...är på Book Early. ..detta är deras första och bästa. 

Ändrades av Arnold Layne

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag ändå är inne på Steve Marriot så tyckte jag Humble Pie var bra. Gillar denna platta som är lite rockigare. Peter Frampton spelar gitarr.

bild.png.2cc815523112e2bd7157901b41729529.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Ensamma Hjärtan var ett rock/proggigt band som var verksamma på slutet av 70-talet...men dom var nog populärare som live-band. 

 

20200518_170826.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Kanadensiska Wrabit som kombinerar sin rockmusik bra...som en blandning av Kansas, Journey och Styx. 

 

20200518_180036.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Kör väl Monkees bästa också när jag ändå är i farten. 

 

20200518_181905.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Sweethearts med Uffe är några tolkningar av dom stora artisterna i musikvärlden. 

 

20200519_051908.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-05-18 at 09:48, skrev Arnold Layne:

Ett ihopplockat bluesgäng från Sverige som spelade in en live-platta på Engelen i Stockholm 1983 .

 

20200518_044339.jpg

Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister,
tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten
som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken,

och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!"  😁

mvh ragson - din bästaste vän.
Min musiksida finns HÄR!

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne
2 minuter sedan, skrev ragson:

Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister,
tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten
som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken,

och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!"  😁

Jag såg att även Peter O Ekberg var med...stor favorit här och har alla hans plattor  :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

46 minuter sedan, skrev ragson:

Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister,
tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten
som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken,

och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!"  😁

 

46 minuter sedan, skrev ragson:

Nja...dom där härjade runt i flera år på Stockholms scener, det var inget ihopplock. Alla dom har varit med i andra band med svenska artister,
tex Ingemar Dunker som trummar har nog spelat med alla dom bästa genom åren. Nalle på gitarr, hans första gig med dom var på Patricia-båten
som ligger vid slussen (om den finns kvar?), och han var lite nervös och tog det lite lugnt i början. Efter några låtar tröttnar Dunker och går fram till gitarrstärken,

och vrider upp den på max volym, säger till Nalle: "Spela på riktigt nu för faan!"  😁

Patricia är flyttad till södermälarstrand nu när Slussen är under ombyggnad.

Link to comment
Dela på andra sajter

Steve Marriot lämnade small feces och ersattes med Rod Stewart och Ron Wood och blev faces. Suck de var bra. bild.png.83119d0c1f604e8d4ffbb2204a353e95.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev andrejsdenruskige:

Jag hoppas att du lärde henne att ta några kliv bakåt och inte följa fårskocken nästa gång. 
 

Folk som jag normalt sett ser som sansade människor drog helt plötsligt och köpte enorma mängder med dasspapper. 
 

Själv hade vi nästan slut på dasspapper och det var riktigt pinsamt att köpa just då. 
Matolja var tydligen även det populärt där hemma. Fanns fan inte mycket av den varan när jag skulle köpa det. 
 

Jag undrar om dessa människor skäms idag eller hur dom reagerar. 

fel

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Todd Rundgren och Utopia som blev lite popigare och synthigare mot slutet ...men dom fixade det tämligen bra. 

 

20200519_180732.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Nämen vaddå...har Roddan börjat med disco...nåväl...en av mina favorittrummisar Carmine Appice är med i alla fall. 

 

20200519_185619.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Det började med Hold The Line 1978 och sedan har vi väl gått hand i hand genom livet kan man säga...jag såg dom 1990 då utan Bobby Kimball som satt fängslad för att han meckat med otillåtna substanser. 

 

20200520_044358.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Arnold Layne

Flash And The Pan från Australien...låter som dom sjunger igenom en telefonlur. 

 

20200520_051821.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...