Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Innan Brian Johnson stack till AC/DC var han sångare i bandet Geordie...och där borde han ju ha stannat...på denna platta finns absolut den bästa versionen av House Of The Rising Sun. 

 

20220206_165723.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Innan Brian Johnson stack till AC/DC var han sångare i bandet Geordie...och där borde han ju ha stannat...på denna platta finns absolut den bästa versionen av House Of The Rising Sun. 

 

20220206_165723.jpg

Jepp så sant som det är skrivet😃.

 

Nu lyssnas det på banden jag skrivit upp👍, är ju mest det där OS på radion mest hela tiden, fan inget Ring så spelar vi i Lördags☹️

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

För mig som är lite svag för jazzrock är Steely Dan ett perfekt band...och Aja anser jag vara deras bästa platta. 

 

20220207_045255.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

John Mayall (88 bast) har släppt en ny blues platta. Riktigt bra med duktiga musiker och härligt bluessväng.image.png.1e477ae3f98e97401021d219a9a944ab.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Ur resterna av punkbandet Grisen Skriker bildades Raketerna...ja tänk vad underliga saker man skaffade i ungdomens glada dagar. 

 

20220207_165846.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter Jefferson Airplane kom Jefferson Starship...blev en lite enklare musik som troligen nådde en bredare publik. 

 

20220207_174302.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Det eldas för fullt med Def Leppard. 

 

20220208_045845.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

1970 släppte Taste skivan On the boards med gitarristen Rory Gallagher. Han slog igenom med den skivan. En hjälte.image.png.6529bbf6d9e245f42ddc5f8c80f951d3.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Al Stewarts Year Of The Cat som blev hans största fullträff. 

 

20220208_173157.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
14 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Det eldas för fullt med Def Leppard. 

 

20220208_045845.jpg

Oj, det där lät kul........

Var länge sedan och blev inspirerad och skall leta upp min platta omgående.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Får nog skylla på brorsan att jag började lyssna på Middle Of The Road...men dom var ju sådär lagom smöriga. 

 

20220209_045738.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bullar upp med Sveriges blueskung...Roffe Wikström. 

 

20220209_163344.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

The Dictators spelade en behaglig hårdrock och gjorde tre skivor på 70-talet...men fortsatte sedan som ett rent turneband. 

 

20220209_163605.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Wishbone Ash är ett band som står högt i kurs här hemma...och nu avnjutes deras nionde platta. 

 

20220209_173942.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillade Deep Purple, Led Zeppelin, Uriha Heep och liknande grupper i början på 70-talet. Tog lite tid att gilla t.ex de amerikanska banden som "är du en fartvagn" och deras Hi infidelity som är djävligt bra om än lite blöjigare än de engelska banden.image.png.99de0dd700eb6bcef954a238f1a469ef.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Peolito:

Gillade Deep Purple, Led Zeppelin, Uriha Heep och liknande grupper i början på 70-talet. Tog lite tid att gilla t.ex de amerikanska banden som "är du en fartvagn" och deras Hi infidelity som är djävligt bra om än lite blöjigare än de engelska banden.image.png.99de0dd700eb6bcef954a238f1a469ef.png

Reo Speedwagon var ju ändå rätt så rockiga i början av karriären ... tycker dom har varit bra rätt igenom. 

 

 

 

 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett rätt så annorlunda album med Roger Waters som många fans blev besvikna över och som även Waters ångrade att han spelade in...men i min lilla bubbla fungerar den alldeles utmärkt. 

 

20220210_165239.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Ett rätt så annorlunda album med Roger Waters som många fans blev besvikna över och som även Waters ångrade att han spelade in...men i min lilla bubbla fungerar den alldeles utmärkt. 

 

20220210_165239.jpg

Det finns alltid något bra med Roger Waters.

Link to comment
Dela på andra sajter

Eddie Vedder sångare i Pearl Jam har släppt en soloskiva som heter Earthing. Jag gillar Pearl Jam och Eddies röst är djävligt bra, tycker jag. Efter en lyssning tycker jag skivan är bra, finns ett par spår som är sådär. Kuriosa är att Ringo Starr och Stevie Wonder är med som gästartister. Har dock inte listat ut på vilka spår.image.png.aae9377e0fe2611d6c555cf1eaec4e86.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Slash har släppt en ny skiva tillsammans med Myles Kennedy and the Conspirators. Den är OK men inte mer i mitt tycke. Annars är Slash en cool kille/gubbe.image.png.96945682043defc4b89485841ffa89e2.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Lionville ett Italienskt band som spelar melodisk rock har släppt ett nytt album som heter So close to heaven. Trevligt album som lyfter med sångaren som är från Sverige och heter Lars Säflund.image.png.2a6e37cf97f973b283bbb970d72e7fbb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lite Americana från gruppen The Deliners. Soft musik där sångerskan Amy Boone har en sensuell röst :-). The sea drift heter albumet som släpptes 2022. image.png.d405e927b13bae8bac5822d88f654778.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Innan lunch åker indisk hård rock på. Girish and The Cronicles heter dom med albumet Hail to the Heroes. Det får duga släpptes i år.image.png.85d9f38122dc57da560c36e943877949.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...