Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

24 minuter sedan, skrev Peolito:

image.png.0332483a15c257715c969e395a5be37c.png King Crimson gillade jag på 70-talet. Missade tyvärr deras konsert på Cirkus för något år sedan.

 

Ochså ett bra band som hade stor omsättning på musiker...och vad jag gillar dom där stunderna när dom verkligen flippar ur  :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Arnold Layne:

 

Ochså ett bra band som hade stor omsättning på musiker...och vad jag gillar dom där stunderna när dom verkligen flippar ur  :)

21th schizoid man var något vi spelade innan vi gick på disco. Bra temperaturhöjdare.

Link to comment
Dela på andra sajter

 

4 timmar sedan, skrev audirs2:

Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"!

God Morgon Columbus heter låten.

Ändrades av GreenValley
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Kom på det nu"= Pontus och amerikanarna"!

Ja den finns på en liten trissa här  :)

 

20200205_150513.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Peolito:

image.png.0332483a15c257715c969e395a5be37c.png King Crimson gillade jag på 70-talet. Missade tyvärr deras konsert på Cirkus för något år sedan.

Lyssnade åxå på dom när det begav sig, men inte min koppa med kaffe!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hade 3 plattor med Phenomena som var ett band med ihop plock av många bra musiker.

 

313054627_download(4).jpg.bbb28668d380795f3e252f412e88a051.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-01-30 at 19:04, skrev Kenneth4618:

Min första LP som släpptes den 19:e juli 1963 då jag var nyss fyllda 10 år. 

IMG_20200130_185518.thumb.jpg.a5f794daad2dbfe005f1f0a857805b7b.jpg

 

 

Min enda LP, gick snabbt över till CD!

 

"Bättre leva med pungen full än dö av ett ljuvligt knull"  Detta var när AIDS startade... Kul LP iaf!

 

 

 

 

MVH

 

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon som kommer ihåg den här filmen...var ju lite halvskum...gjordes till och med filmmusik på skiva.

20200205_184847.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

My Bloody Valentine räknas antagligen till  föregångarna inom Shoegazegenren. På denna originella platta finns fullt av 

vackra melodier och skönsång men även stora ljudmattor av distorsion och oväsen. Så har man problem med sistnämnda 

är det kanske bättre att undvika den😉 Albumet gavs ut 1991 och ryktades ha kostat bortåt 3 miljoner kr vilket höll på

att försätta deras skivbolag i konkurs. Nästa fullängdare kom inte förrän 23(!) år senare och var oväntat bra men till

samma höjder som Loveless nådde den ju inte.

 

71UZnz8Q9EL._SL1500_.thumb.jpg.d9c115f3a0212951aa704b3dc867914c.jpg

 

Ett av favoritspåren på Loveless som kom med i soundtracket till Lost in Translation...

 

 

 

 

Ändrades av edvardpop

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

När Trevor Rabin klev in i Yes i stället för Steve Howe vid plattan 90125 så blev det ett annat stuk på låtarna...här är efterföljaren Big Generator som ochså håller god stil. 

 

20200206_054005.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Första Statusplattan jag köpte var On The Level 1975, sedan blev det alla de andra från 1968-86.

 

download.jpg.049b5292be0649c919f0144dca6742c0.jpg

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Robban Trower såg jag 75 i Stockholm. Kanonkonsert. Härligt bluesgung och senare live skivan från konserten.

 

image.png.0386563841ac69930c9a8ca05cfa93c0.png

 

 

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Ola och Pugh kör aldrig ihop igen.

 

Inte ett steg till...

 

Den svenska sångaren och låtskrivaren Ola Magnell har gått bort, rapporterar TT. 

Han blev 74 år gammal. 

– Han dog i morse, sitt hem. Det var hjärtat som lade av, säger agenten Ulrika W Martinez.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Ola och Pugh kör aldrig ihop igen.

 

Inte ett steg till...

 

Den svenska sångaren och låtskrivaren Ola Magnell har gått bort, rapporterar TT. 

Han blev 74 år gammal. 

– Han dog i morse, sitt hem. Det var hjärtat som lade av, säger agenten Ulrika W Martinez.

 

Mycket tråkigt ... han och jag satt vid samma bord och pimplade bira och surrade lite innan han gjorde en spelning på Village i Västerås för många år sedan ... en mycket sympatisk herre var det.

Har allt i skiv-väg med honom och tycker nog han alltid varit nummer ett i svensk musik ... sov så gott nu i din musikhimmel Ola 😢

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Peolito:

Robban Trower såg jag 75 i Stockholm. Kanonkonsert. Härligt bluesgung och senare live skivan från konserten.

 

image.png.0386563841ac69930c9a8ca05cfa93c0.png

 

 

Trodde han skulle göra några inhopp med Procol Harum på Cirkus i Stockholm -92 då dom var ute på sin Prodigal Stranger-Tour.

För han var ju med på några spår då dom spelade in plattan .... men där gick jag bet så att det bara visslade om det  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Gamma med Ronnie Montrose har varit här uppe tidigare...men det är ingenting som hindrar mig att lägga upp denna gitarr-virtuos igen. 

 

20200206_182351.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Flaxar iväg med Manfred Manns Earthband och deras Watch...såg Manfred som förband till Beach Boys på Ullevi på 80-talet och nu senast i Karlstad förra året vilket var mycket bättre än förväntat. 

 

20200206_185142.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Black Sabbath live evil från 1980 ett av dom bästa live hårdrocks skivor som gjorts för att vara live ett fantastiskt ljud

BlackSabbath-LiveEvil-Front.jpg.df3e48ce38acff11cc8bf8daa9cb5613.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Sista arbetsdagen den här veckan och samlar ihop dom krafter som behövs genom att låta David Lindley ljuda genom högtalarna. 

 

20200207_050803.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Sista arbetsdagen den här veckan och samlar ihop dom krafter som behövs genom att låta David Lindley ljuda genom högtalarna. 

 

20200207_050803.jpg

Han hade jag glömt bort. Har denna också som vinyl. Lite glad musik nu på morgonen.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Flaxar iväg med Manfred Manns Earthband och deras Watch...såg Manfred som förband till Beach Boys på Ullevi på 80-talet och nu senast i Karlstad förra året vilket var mycket bättre än förväntat. 

 

20200206_185142.jpg

Sett dom live på Konserthuset men minns inte om det var på 80 eller 90-talet. Bra var det iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Gamma med Ronnie Montrose har varit här uppe tidigare...men det är ingenting som hindrar mig att lägga upp denna gitarr-virtuos igen. 

 

20200206_182351.jpg

Montrose. Den här skivan gillade kusin Ronny och vi lyssnade på den hela sommarlovet när jag var hos kusinerna i Jämtland kanske det var 73. image.png.39a3783813936d985f9e688f9f10874b.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...