Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

Man saknar ju Totta då man har sett honom ett antal gånger. 

 

20220121_051259.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite Italiens melodisk hårdrock inleder fredagen (nåja lyssnade på Tony Martin innan). Nysläpp,  de har funnits i ca 15-20 bast. Trevlig musik typ 3,5 av 5 poäng. Edge of forever heter gruppen med cdn Seminole.

image.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är det dags för bayersk hård rock/70 tals retro Wolvespirit Change the World med kvinnlig sångare typ amason. Inte så pjåkigt. Ny CD.image.png.11135db4add1a8ccf7cb9a815ffe0ecb.png

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Peolito:

Lite Italiens melodisk hårdrock inleder fredagen (nåja lyssnade på Tony Martin innan). Nysläpp,  de har funnits i ca 15-20 bast. Trevlig musik typ 3,5 av 5 poäng. Edge of forever heter gruppen med cdn Seminole.

image.png

Mera tips om italienare, där finns ju riktigt bra band👍

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Giant ett amerikanskt hårdrock band som startade -87. De spelar typisk amerikans hårdrock (Kansas, Boston mm) ganska melodiöst. Ny skiva vid namn Shifting time.image.thumb.png.acbc91abc70c92841df999d4f18b8229.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Mycket nytt nu. Här kommer The Ferrymen med Ronny Romero från bla.a Rainbow och Magnus Karlsson från Primal Fear. One more river to cross. Hård rock-metal/melodiöst.image.png.326a7f21fae6826ef30f7099a8bb8665.png Låter bra i mina öron.

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är nog Krokus mest sågade album...men det går att lyssna på. 

 

20220121_145636.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev stefan5300:

Mera tips om italienare, där finns ju riktigt bra band👍

Empty Tremor har du ett som heter ochså .

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
6 timmar sedan, skrev stefan5300:

Mera tips om italienare, där finns ju riktigt bra band👍

Håller med dig......

Finns mycket därifrån och Frontier records är bra på att hitta dem....

 

 

5 timmar sedan, skrev Peolito:

Giant ett amerikanskt hårdrock band som startade -87. De spelar typisk amerikans hårdrock (Kansas, Boston mm) ganska melodiöst. Ny skiva vid namn Shifting time.image.thumb.png.acbc91abc70c92841df999d4f18b8229.png

 

Mmmmm, Giant har ju levererat ett av de bästa introna ever till en låt och det var "I'm a believer" från "Last of the runaways" från 1989 (om jag minns rätt?).........:thumbsup:

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Och så spisar jag den första punkplattan som jag köpte. 

 

20220122_155852.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Yellow Dog var ett bra men inte särskilt utstickande band som härjade på slutet av 70-talet. 

 

20220123_070210.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett band som blev väldigt populära med sin powerpop på 80-talet. 

 

20220123_073644.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Roy Wood som tillsammans med Jeff Lynne startade The Move och senare ELO...hoppade av gruppen på tidigare 70-talet och körde själv som bland annat under namnet Wizzard...lämnade rampljuset i slutet av 70-talet och började jobba i studion istället. 

20220123_075254.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2022-01-20 at 17:52, skrev Arnold Layne:

Första skivan med Rush och den enda med trummisen John Rutsey...Ibland spånar man på hur gruppens utveckling hade varit om han fortsatt. 

 

20220120_174704.jpg

Såg en rätt vass kommentar på en sida om Rush. Någon hävdade att den trummisen är den medlem som betytt mest för gruppen. Hade inte han slutat skulle aldrig Neil Peart fått jobbet. Och resten är historia.

"Att försöka är första steget till att misslyckas" - Homer Simpson

-NICE BEAVER!!! -Thank you, I just had it stuffed. (Leslie Nielsen & Pricilla Presley i Nakna Pistolen)

Link to comment
Dela på andra sajter

Börjar en ny seg arbetsvecka med det progressiva metalbandet Fates Warning. 

 

20220124_045228.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Battle Beast, en Finländsk hårdrock/metal grupp med en blond amason som sångerska vid namn Noora Louhimo.  De har nyligen släppt Circus of Doom. Trevlig CD.image.png.eaa1e1ba440cc8cf07714a4ccf5c4417.png

Ändrades av Peolito
Link to comment
Dela på andra sajter

Nu lite punk/rock från en kanadensisk grupp som heter Billy Talent som släppt Crisis of Faith. De har funnits sedan -93. Lite spännande CD.image.png.d0331e65147328f712e4cbf3822642ad.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite svängig melodiös tysk rock/metal från Flensburg. Där har jag förövrigt druckit deras fantastiska Flensburg Pils. Kissin Dynamite heter gruppen med Not the end of the Road släppt i år.image.thumb.png.e38dec2c344193db42e8f41e2238ada6.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Lyssnar på ett intressant rock/alternativ metalband från Portugal som heter Kandia. De har en vän sångerska och alternerar tyngre och mer softa muskikdelar i låtarna. Quaternary heter CDn.image.png.c5eecb2ac5380d6630511f9cefced236.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu Eagles första från -72. image.png.83f5bac77d5398ea77ec9412803bb21d.pngDen hörde jag första gången hemma hos en polare sommaren -72. Tror jag hade min första fylla då, whisky och cola.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Peolito:

Nu Eagles första från -72. image.png.83f5bac77d5398ea77ec9412803bb21d.pngDen hörde jag första gången hemma hos en polare sommaren -72. Tror jag hade min första fylla då, whisky och cola.

Också den bästa...dom var ruggigt bra i början när dom körde den där riktiga countryrocken. 

 

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

En Sabbath som kom lite på glid...men jag tycker den är bra. 

 

20220124_170511.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Dwight Twilley spelar också en form av powerpop som är angenäm att lyssna på när man håller på att pyssla omkring här hemma. 

 

20220124_173848.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...