Jump to content
IGNORERAD

Aerosmith


Arnold Layne

Recommended Posts

10 minuter sedan, skrev audirs2:

Det här borde rocka lite!

 

 

Men det där är inte Pink Floyd som det står ... utan Frijid Pink  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Arnold Layne:

Jag gick i nionde klass när Ugglan släppte den här plattan...alla på skolan pratade om den...och alla nynnade på låtarna. 

 

20200129_182452.jpg

 

Klockren titel på det albumet! Vet inte om det är hans bästa men utan allt för lång betänketid finns kanske en av de bästa svenska låtarna som gjorts (vid sidan av 

John Holms"Får man leva för det") på den plattan🙂

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Gubbarna Skägg ägnade en tanke på miljön och körde med lite Recycler.

 

20200130_053716.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Link to comment
Dela på andra sajter

Vem sa att Napoleon inte rockade?😛

 

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev gst:

Nu har ju tråden redan spårat ut till favoritlåtar, då kan jag bidra med dessa:

 

 

 

 

 

 

Precis. Hade för mig denna tråd skulle handla om plattor man gillade i första hand... Nåväl, svårt att undvika att även lägga in låtar

från skivorna som uppskattas förstås. Här hade jag tänkt lägga in en bild på omslaget till Sgt Pepper men det struntar jag i för de flesta

vet väl hur hur det ser ut😉 Osäker dock på om det är Beatles bästa... Framförallt finns ju "A day in life" med på den, här med Neil Young

och så småningom även med viss assistans från Paul McCartney i detta underbara klipp från Hyde Park. Där skulle man varit med!

 

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev gst:

Nu har ju tråden redan spårat ut till favoritlåtar, då kan jag bidra med dessa:

 

 

 

 

 

 

6 timmar sedan, skrev gst:

Nu har ju tråden redan spårat ut till favoritlåtar, då kan jag bidra med dessa:

 

 

 

 

 

 

5 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

Precis. Hade för mig denna tråd skulle handla om plattor man gillade i första hand... Nåväl, svårt att undvika att även lägga in låtar

från skivorna som uppskattas förstås. Här hade jag tänkt lägga in en bild på omslaget till Sgt Pepper men det struntar jag i för de flesta

vet väl hur hur det ser ut😉 Osäker dock på om det är Beatles bästa... Framförallt finns ju "A day in life" med på den, här med Neil Young

och så småningom även med viss assistans från Paul McCartney i detta underbara klipp från Hyde Park. Där skulle man varit med!

 

 

 

 

 

 

Var väl lite min tanke också att man tycker till om en skiva eller artist ... kanske berättar en historia om grupper eller om det dagas upp några minnen till en viss musik.

Att bara hälla upp en Youtube-film på en favoritlåt utan att skriva någonting om den är ungefär lika spännande som att veta vad folk har för skonummer.

Dom grejerna kan man väl lägga in i ¨Vad lyssnar du på nu-tråden¨  :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Peolito:

Kan ju glänsa med att mitt mest slitna skivomslag är just ett med Brownsville Station ... ska lägga ut en bild på det senare när jag hittar på den  :D

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker den här snubben är så härlig och egen av sig...så pass att jag till och med har varit på en konsert med honom  :)

 

20200130_184110.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker den här snubben är så härlig och egen av sig...så pass att jag till och med har varit på en konsert med honom  [emoji4]
 
20200130_184110.thumb.jpg.2585c572ac4d20dd882c4958826e33c4.jpg
Helt gjutet, sen kör han nu sin di leva tolkar Dawid Bowie föreställning nu men det har fasen tyvärr aldrig passat med datum....



Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Min första LP som släpptes den 19:e juli 1963 då jag var nyss fyllda 10 år. 

IMG_20200130_185518.thumb.jpg.a5f794daad2dbfe005f1f0a857805b7b.jpg

 

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev edvardpop:

 

Precis. Hade för mig denna tråd skulle handla om plattor man gillade i första hand... Nåväl, svårt att undvika att även lägga in låtar

från skivorna som uppskattas förstås. Här hade jag tänkt lägga in en bild på omslaget till Sgt Pepper men det struntar jag i för de flesta

vet väl hur hur det ser ut😉 Osäker dock på om det är Beatles bästa... Framförallt finns ju "A day in life" med på den, här med Neil Young

och så småningom även med viss assistans från Paul McCartney i detta underbara klipp från Hyde Park. Där skulle man varit med!

 

 

 

 

 

Man får kalla kårar asså! Men varför får inte Paul egen mick?

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

Tycker den här snubben är så härlig och egen av sig...så pass att jag till och med har varit på en konsert med honom  :)

 

20200130_184110.jpg

 

En av de största personligheterna här i landet helt klart. Kanske lite väl far out för vissa. I synnerhet förr om åren. Har för mig tex att

raggarna lyckades stoppa en konsert jag var på i Hjo en midsommarafton i slutet på 80-talet. Är dock inte hundra på det.

Var väl antagligen inte helt nykter vid tillfället. Lyssnade mycket på Rymdblomma då den kom men efterkommande fullängdare har

gått mig förbi. Har väl hört några låtar därefter på radion då och då dock utan att få mersmak. "Ord och inga visor" däremot kändes

som en rökare i krysset när den kom för 5 år sedan och skrevs dagarna efter terrorattacken i Paris. I videon har han för ovanlighetens 

skull bytt från kaftan till kostym. Det förklarade han med att han tyckte låten passade bättre med kostym. "Om jag skriver en låt

som kräver att jag ser ut som en anka nästa gång så gör jag det." 😀

 

 

Fast det där var ju ingen låt från Rymdblomma. Det är däremot den här...

 

Vem har satt mig där jag står
Hetsad ifrån alla håll
Var står dom om tusen år
Som ser lyckan i att kasta sten

 

 

 

 

 

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Dom första skivorna man lyssnade på var ju köpta av morsan eller farsan.

Denna röda zorba minns jag (snodd bild).

En röd skiva var ju häftigt när man var liten knatte.

e25b01611b922846d7bc0e96a680c258.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har vi ju redan avhandlat Mike i denna tråd så det är inte därför jag postar just denna platta.

Nej, jag postar för att påminna om fenomenet dåliga pressningar och hur man ibland fick byta en platta både 2 och 3 gånger innan det blev bra, och ibland blev det aldrig bra.

Det gick ju snack bland kompisar om att i någon annan affär fanns en annan pressning som var bättre etc, fick man skynda dit och prova lyckan.


8d74d8672f2e9793dfefbe348b377623.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev audirs2:

Man får kalla kårar asså! Men varför får inte Paul egen mick?

 

Japp. Ståpäls där. Blev även aningen tårögd av det klippet ska erkännas. Kanske inte var så planerat apropå micken

eller också tyckte dem väl att det gick lika bra att dela.

 

"People are strange. They are constantly angered by trivial things, but on a major matter like totally wasting their lives,they hardly seem to notice." -  Charles Bukowski

 
Link to comment
Dela på andra sajter

Tröttsamt och segt på jobbet idag...kommer hem och känner att jag behöver en kick...på med det bästa som Zeppelinarna har åstadkommit...skall avnjutas med full patte  !!!
20200116_165744.thumb.jpg.4bb6235fef68798a4916a776923aa399.jpg
Ja den där plattan hade store brorsan.

Han kom ju hem senare från plugget och då kunde man passa på att lira lite på hans skivspelare.

Men det gällde att ställa tillbaka skivorna precis som dom stod, annars blev det krig.

I övrigt var det väl inte så mycket plattor han hade som var värda att spela igentligen., nån thin lizzy, sen var det nog klent.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Arnold Layne:

 

 

 

Var väl lite min tanke också att man tycker till om en skiva eller artist ... kanske berättar en historia om grupper eller om det dagas upp några minnen till en viss musik.

Att bara hälla upp en Youtube-film på en favoritlåt utan att skriva någonting om den är ungefär lika spännande som att veta vad folk har för skonummer.

Dom grejerna kan man väl lägga in i ¨Vad lyssnar du på nu-tråden¨  :)

Har tagit bort mitt inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Nicholas:

Nu har vi ju redan avhandlat Mike i denna tråd så det är inte därför jag postar just denna platta.

Nej, jag postar för att påminna om fenomenet dåliga pressningar och hur man ibland fick byta en platta både 2 och 3 gånger innan det blev bra, och ibland blev det aldrig bra.

Det gick ju snack bland kompisar om att i någon annan affär fanns en annan pressning som var bättre etc, fick man skynda dit och prova lyckan.


8d74d8672f2e9793dfefbe348b377623.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

 

Mike kan man aldrig få nog av...finns nog mycket att berätta om den mannen  :)

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jehtro Tull är ett band som jag sett tre gånger på Cirkus i Stockholm...varav en turné då dom inte hade haft något skivsläpp utan då körde dom bara gamla godingar som resulterade i en makalös ståpäls...det som karaktäriserar bandet är ju Ian Anderson med tvärflöjten...skivan Stormwatch tar upp temat om miljöproblem,  olja och pengar 

 

20200131_045902.jpg

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Jehtro Tull är ett band som jag sett tre gånger på Cirkus i Stockholm...varav en turné då dom inte hade haft något skivsläpp utan då körde dom bara gamla godingar som resulterade i en makalös ståpäls...det som karaktäriserar bandet är ju Ian Anderson med tvärflöjten...skivan Stormwatch tar upp temat om miljöproblem,  olja och pengar 
 
20200131_045902.thumb.jpg.63a7650b533b0ad1c67e38066e3d1cc5.jpg

Dom ska spela på cirkus i maj likaså Yes men är osäker om Anderson sjunger då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Peolito:


Dom ska spela på cirkus i maj likaså Yes men är osäker om Anderson sjunger då?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Det har väl tyvärr varit lite si och så med Andersons röst dom senaste åren  😕

If you don´t eat your meat , you can´t have any blåbärspaj !

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...